Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1053
Hei

Jeg er på utkikk etter et lite og enkelt kabinett som rommer et hovedkort av standard ATX-størrelse. Trenger ikke være plass til mer enn 2 kort og 1 harddisk (helst 2), og 1 dvdbrenner. Det må også være plass til en 500W (minst) strømforsyning. Ellers ingenting. Hovedpoenget er at det skal være så lite som mulig, men fortsatt kunne romme det nødvendigste. Blinkende LEDs og neonrør er fullstendig overflødig.

Har sett på en håndfull netshopper som selger kabinetter, men finner absolutt ingen som passer til behovet.

Er inne på tanken om å skjære opp det kabinettet jeg har, og fjerne det som ikke trengs og omstrukturere litt for så å montere det sammen. Mest sannsynlig vil dette ende som et neverending prosjekt med det resultat at jeg ikke har en stasjonær pc. Alle forslag mottas med stor takk!
All den tid du skal ha et ATX hovedkort inn i det og ikke et micro-ATX har du selvfølgelig mindre muligheter, men dette kan muligens gå?
http://www.microplex.no/Avdelinger/D...ium-36629.aspx
Sist endret av meitemark; 7. september 2009 kl. 22:38. Grunn: første kabinettet var bare m-atx
1. Hvorfor skal du ha 500W PSU på et så lite setup? Jesus overkill.
2. Hvorfor skal du ha ATX når du skal bare ha to kort ? mATX takk.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Hvorfor skal du ha 500W PSU på et så lite setup? Jesus overkill.
2. Hvorfor skal du ha ATX når du skal bare ha to kort ? mATX takk.
Vis hele sitatet...


Trenger et kabinett som rommer hovedkort + skjermkort(PCI-express) + et til overs. Altså to kortplasser. Skjermkortet jeg har trenger (etter min mening) 500W strømforsyning. Nå finnes det sikkert bedre og mer stabile strømforsyninger enn da jeg kjøpte alt for omtrent 4 år siden, så denne trenger kanskje ikke være såpass. Dessuten trenger jeg plass til minst 1 3.5" harddisk og dvdbrenner. Forresten så er ikke plass til DVDbrenneren fullstendig prekært ettersom jeg kan få til å bruke denne eksternt. Pc'en er helt grei og kjører de nyeste spillene på ok oppløsning slik at jeg ikke er klar for å kassere driten riktig enda.

Hadde flere kort på hovedkortet tidligere, men nå har jeg forsåvidt ikke bruk for et ATX av den grunn, men gidder altså ikke bruke penger på nytt enda.

Sitat av meitemark Vis innlegg
All den tid du skal ha et ATX hovedkort inn i det og ikke et micro-ATX har du selvfølgelig mindre muligheter, men dette kan muligens gå?
http://www.microplex.no/Avdelinger/D...ium-36629.aspx
Vis hele sitatet...
Se der ja, dette begynner å ligne på noe. Noen mindre?

Kan forresten skjermkort med PCI-express 2.0 brukes i vanlig PCI-express slot?
Sist endret av Homercide; 8. september 2009 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.