Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 801
Jeg har lenge prøvd å koble Xboxen min opp mot nettet. Men når jeg tester tilkoblingen kommer den ikke inn på routeren og det står at den ikke finner ip.

Men det funket uten problemer før.

Noen som vet hva som kan være galt?
Kobler du den til routeren trådløst, via en mellomtjener(en annen datamaskin), eller via ethernet kabel?

Det kan være at xboxen får samme ip som datamaskinen (ip-konflikt). Da kan du gi pcn en statisk ip, eller du kan gå inn i router-konfigurasjonen og ordne slik at xboxen får en annen ip.
Den er koblet til trådløst. Som 3 andre pcer i huset.

Hvordan gir jeg xbox en annen ip?
Gi heller de andre pcene i huset en ny ip adresse, jeg vet ikke helt hvordan du gjør det, men burde ikke være så vanskelig...(?)
Jeg pleier å sette xboxen på automatisk ip. Jeg gir den ikke ip fordi da kommen den i konflikt med pcn min.

I tillegg til de 3 pcne med trådløst nett har vi som er koblet rett til routeren.
Sist endret av sixfeetunder; 15. mars 2009 kl. 21:01.
Du skrev at det har funket før?
ER det gjort noen endringer i routeren i d siste da? eller i oppsettet i xbox'en?

Synes jeg husker at 360'en kan sette opp alle instillingene automatisk for deg, prøv å resette alle. Og starte fra scratch igjen da?
Nei, jeg har ikke skiftet noe , men det funket første 1mnds medlemskap, men så kjøpte jeg meg en ny nå, men da funket det ikke.

Og, jeg HAR prøvd å resette alle instillinger på xboxen, og jeg kan ikke koble med til en annen router fordi kontoen er koblet til vårt nett.
Start-kjør-cmd: skriv ipconfig

Se på Ip-adressen du har fått utlevert fra routeren. Typisk 168.159.0.1\2\3\4.

Gå så inn på nettverksinnstillinger på xboxen og vel manual. Skriv inn ip adressen med et høyere siste siffer, som f.eks 7-8 eller 9 på slutten. De andre innstillingene lar du være. Kjør nettverkstest. Burde funke.
Sitat av reklame Vis innlegg
Start-kjør-cmd: skriv ipconfig

Se på Ip-adressen du har fått utlevert fra routeren. Typisk 168.159.0.1\2\3\4.

Gå så inn på nettverksinnstillinger på xboxen og vel manual. Skriv inn ip adressen med et høyere siste siffer, som f.eks 7-8 eller 9 på slutten. De andre innstillingene lar du være. Kjør nettverkstest. Burde funke.
Vis hele sitatet...
Korrekt
Hvis du skriver "ipconfig /all" skal du også få opp dns-serverene. Angi dem manuelt på xboxen også.
ok. takk. skal prøve.

Skrev det inn på pcn som er koblet til trådløst. cmd kommer også lukker det seg igjen. Hvorfor det?
Må jeg gjøre det på pcn som er koblet til via kabel?
Sist endret av sixfeetunder; 15. mars 2009 kl. 22:34.
Uansett. Gå inn på manual på xboxen og endre det siste sifferet på ip-adressen til noe høyere. Ved videre problem, er jeg garantert overbevist om at du klarer å google deg til noe! Eller.. vent litt..
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
ok. takk. skal prøve.

Skrev det inn på pcn som er koblet til trådløst. cmd kommer også lukker det seg igjen. Hvorfor det?
Må jeg gjøre det på pcn som er koblet til via kabel?
Vis hele sitatet...
først må du skrive KUN "cmd", for å åpne vinduet, derretter skriver du inn "ipconfig /all" i cmd-vinduet

EDIT: Reklame@ ER det blitt så populært med lmgtfy.com nå? x)
Sist endret av DarkHaxer; 15. mars 2009 kl. 22:45.
Takk.

Da prøver jeg videre imorgen.

Har nå prøvd meg på å skifte på det siste talleti ip adressen på xboxen, men det har ikke hjulpet. Har fortsatt det samme problemet.

Noen som har noen forslag.
Sist endret av sixfeetunder; 16. mars 2009 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.