Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 2912
Har sittet litt med Reason og kommet frem til denne låta her. Det er et par toner jeg lurer på om er sure, men greier ikke helt å bestemme meg. Har aldri spilt noe instrument og lært noe om toner og musikk komponering generelt, men har lært litt av å holde på med Reason.

Her er i hvertfall sangen
http://www.speedyshare.com/309528617.html


Har laget en litt kortere versjon også, som jeg har prøvd å få til å ta av litt, men er mest fornøyd med den første.
http://www.speedyshare.com/628844180.html

Kom med innspill, men det jeg lurer mest på er om det er noe som er falskt, og eventuelt hvor.
Sist endret av jørgs; 31. oktober 2008 kl. 20:06.
jeg har hørt ca halve nå, og jeg har ikke hørt noe som er åpenbart surt, alt er som det bør være i denne sjangeren.
kp til deg mann. Ny låt på spillelisten.

Keep up the good work!
Sitat av thh
kp til deg mann. Ny låt på spillelisten.

Keep up the good work!
Vis hele sitatet...
Helt enig dette var rett og slett profft..
godammit ! me like !
Utrolig bra spør du meg!
Har ikke no spesiell musikkerfaring, men likte det jeg hørte
Elsker måten den bygger seg opp på KP!
Tusen takk for kommentarene, det er hyggelig å høre. Dette er den første beaten jeg er ordentlig fornøyd med, og som jeg for første gang ikke synes høres veldig hjemmelagd ut.
For å være helt ærlig, så var ikke introen blandt de beste jeg har hørt, men desidert ikke den værste heller. Denne virker som en veldig bra låt å slappe av til på bussen om morgenen(40+ minutter i buss fra klokken 7.30...).

Liker hvordan den bygger seg opp og hvordan den dabber av
Synes det er fint at vi ser stadig nye gryende artister som publiserer arbeidet sitt her(kansje ikke så masse her på nFF ), og jeg må absolutt si at du har potensiale.
Hvis du fortsetter med å lage låter(gode såvel som dårlige) så kommer du til å bli veldig god til å produsere musikk.
Utrolig Genial sang men um litt lang intro kansje?
Veldig veldig bra! Jeg likte den lange introen. Gjorde oppbygningen mer spennende. "Hovedmelodien" var veldig fengene. Kanskje veldig "typisk" for sjangeren, men jeg likte det veldig godt.
Er ikke no trancefyr i stor grad, men dette hørtes faktisk ganske proft ut i mine ører også!
Fengende og stemningsfylt!
ryddig og behagelig lydbilde
bra driv
bra struktur på låta
fet låt =)

har du mye lfo eller detune på den lead'en som kommer halvveis? kan hende det er det som gjør at det høres litt "surt" ut
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det med lang intro er jo en smakssak, selv er jeg glad i det, er derfor jeg har lagd den sånn hehe
jeg har bare en ting å si.DAMN !
saweet!! likte sangen, noen plasser kunne du ha (iallefall på den korte) kunne du ha bygget den opp et hakk til istedenfor å flate ut, men ellers er den superbra. Fikk følelsen av at du kanskje var litt lei på slutten av sangen, for den stoppet litt for brått!

Men helt klart en sang jeg kunne tatt av til på dansegulvet! Er det mulig å requeste denne uten den "skurrete/flurry" bakgrunnstonen, men heller en som er klar?

Men Kp!
Nice, har ikke hørt god trance på dritlenge
Utrolig bra sang, liker jævlig godt måten du har bygget den opp på.
Dette er en slik sang som jeg både kan danse ballene av meg på dansegulvet med, samtidig som jeg slapper av i godstolen

Gleder meg til å høre mer av deg!
Tuuune Neste stop Armada?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sånn nå har jeg fikset en god del bedre kvalitet på lyden, og et par andre småting. Synes det hevet den et par hakk.
http://www.speedyshare.com/223239520.html
Skikkelig bra dette! .. laget på synth?
Hvordan laster man ned fra siden? Likte den knall bra
SHIT nå ble jeg positivt overraska her... Synes "starten" var litt ensformig, (litt sånn Need for Speed meny-musikk), helt til takeoffet sånn litt over halvveis i sangen.. Det var helt rått!

Ville bare forandra tonene på selve melodiriffet (eller hva jeg kan kalle det).. Synes det låt en bitteliten smule rart (falsk).. Men melodien var helt konge og dette er noe jeg definitivt kunne hørt på på fest..

Hvis jeg får lasta den ned kommer jeg faktisk til å gjøre det :P

MOAR

EDIT: hørte den kutta versonen nå.. mye nicere start.. Men er fortsatt noe "off" med refrenget imo
Sist endret av Gamgee; 17. november 2008 kl. 17:23.
laste ned? du bare høyreklikker > lagre som
Noe av det bedre jeg har hørt
Hørte mye på trance før, men har slutta med det nå.
Foreslår at du lager mer, for dette var rett å slett noe av det beste jeg har hørt fra nFF. Kudos!
Dersom du bor i Oslo, Bærum Asker området, kom på We Be Clubbing Lørdag 29. nov på Arena, bekkestua. Låta er anthem til festen, skal bare mekke litt robot-vokal på den først... Veldig hyggelig med alle tilbakemeldingene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hater egentlig 95% av techno og trance, men denne var faktisk grei å høre på, og det sier litt når det gjelder trance og kommer fra meg.
Hmm.. Trodde ungdom i bærum fikk penger av pappa jeg, 1.3 mill på en kveld er greit det

Så litt on-topic, kjempe bra sang. Kommer ikke på noe som kunne vært gjort bedre.
Noe av det beste jeg har hørt på en stund, og kanskje det beste jeg har hørt her på forumet.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hmm.. Trodde ungdom i bærum fikk penger av pappa jeg, 1.3 mill på en kveld er greit det
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Sitat av jørgs Vis innlegg
Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Facebook-gruppa.. 1300 x 100 = 1300000
Det er jo selvfølgelig litt utgifter og det skal jo fordeles på flere personer sikkert, men uansett et greit overskudd tipper jeg..
Du har nok en null for mye
Ja, det har jeg faktisk.
På tide å legge seg snart.
Jeg synes du ødela den totalt. Føltes ut som en forferdelig evighetstripp tilslutt. Den første likte jeg godt thou!
ai ai ai, smell jørgs, dette sugde hardcore.

dette er akkurat sånn fjortis shit man har hørt 1000 ganger før

er lei av folk som tror de kan noe legger ut shit.

grow up, hør litt på dosky og on-top så kan du lære hvordan trance skal høres ut

btw: synte var j..... sur, kan ikke høre på sånt
Sist endret av T.R.S; 18. november 2008 kl. 14:03.
Hvilket program brukte du?
The same goes for Vst's & samples

Eneste kritikken jeg kan gi er at jeg savner en dels synth på refrenget (men det er vel bare en smakssak) (A)
Ellers utrolig bra gjennomført sang (Y)
Sist endret av julegave; 18. november 2008 kl. 14:36.
Sitat av julegave Vis innlegg
Hvilket program brukte du?
The same goes for Vst's & samples

Eneste kritikken jeg kan gi er at jeg savner en dels synth på refrenget (men det er vel bare en smakssak) (A)
Ellers utrolig bra gjennomført sang (Y)
Vis hele sitatet...
Har brukt Reason.
▼ ... over en uke senere ... ▼
burde nok mastres litt, og noe nivåkorreksjon litt på noen forskjellige instrumenter. Men jeg kan igrunn ikke uttale meg, siden det er endel farge på høytalerene jeg hører igjennom med akkurat

Kul låt da kp

Sitat av Defqon Vis innlegg
Nice, har ikke hørt god trance på dritlenge
Vis hele sitatet...
Sitat av jørgs Vis innlegg
Dersom du bor i Oslo, Bærum Asker området, kom på We Be Clubbing Lørdag 29. nov på Arena, bekkestua. Låta er anthem til festen, skal bare mekke litt robot-vokal på den først... Veldig hyggelig med alle tilbakemeldingene.
Vis hele sitatet...
For å snakke om noe helt annet.. Har dere noe skikkelig når det kommer til filming av partyet? Ordentlige kameraer osv?

Siden bærum lyd stiller, kunne jeg tenkt meg en tur innom Ser de bare i russetidene ellers ;P

Sitat av willosof Vis innlegg
burde nok mastres litt, og noe nivåkorreksjon litt på noen forskjellige instrumenter. Men jeg kan igrunn ikke uttale meg, siden det er endel farge på høytalerene jeg hører igjennom med akkurat

Kul låt da kp



For å snakke om noe helt annet.. Har dere noe skikkelig når det kommer til filming av partyet? Ordentlige kameraer osv?

Siden bærum lyd stiller, kunne jeg tenkt meg en tur innom Ser de bare i russetidene ellers ;P
Vis hele sitatet...

(flott quoting gjort av meg forresten..)

Sitat av willosof Vis innlegg
burde nok mastres litt, og noe nivåkorreksjon litt på noen forskjellige instrumenter. Men jeg kan igrunn ikke uttale meg, siden det er endel farge på høytalerene jeg hører igjennom med akkurat

Kul låt da kp



For å snakke om noe helt annet.. Har dere noe skikkelig når det kommer til filming av partyet? Ordentlige kameraer osv?

Siden bærum lyd stiller, kunne jeg tenkt meg en tur innom Ser de bare i russetidene ellers ;P




(flott quoting gjort av meg forresten..)
Vis hele sitatet...
Helvete da! Dette tar jo helt av.. Jeg editer jo bare posten, vil ikke ha sitat av meg selv?!
Sist endret av willosof; 28. november 2008 kl. 13:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikker på at du ikke trykker noe feil willosof?

Likte sangen jeg. Det at den er ensformig gjør ingen ting. Var liksom noe psycedelisk rundt den. Skal høre på den neste gang jeg røyker
Etter poster har blitt automatisk sammenslått, så om man prøver å legge til en linje nederst i posten sin, så kommer det automatisk et sitat, og om man går tilbake og redigerer er ikke sitatet synlig Men men.. Da vet jeg i allefall DET!
Virkelig bra! =)

Legg den ut på youtube=))

Kanskje du får noe god kritikk der også
Sist endret av mattemegirompa; 28. november 2008 kl. 13:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"The file is deleted"

Laste opp på nytt?
http://www.speedyshare.com/265816605.html

Sånn der har du den. Til willosof, jeg har ingen ting med organiseringen å gjøre, men jeg tror ikke de har organisert noe filming.
Likte den, sykt bra ;P Spiller den lett på neste fest ;D
Den stemmen er jeg ikke jævla fornøyd med, men måtte liksom være litt sammenheng mellom sangen og partyet. Har ikke noe erfaring med vokal, så det ble med den robotstemmen der, som forøvrig er spilt inn med den innebygde micen i laptopen.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av T.R.S Vis innlegg
ai ai ai, smell jørgs, dette sugde hardcore.

dette er akkurat sånn fjortis shit man har hørt 1000 ganger før

er lei av folk som tror de kan noe legger ut shit.

grow up, hør litt på dosky og on-top så kan du lære hvordan trance skal høres ut

btw: synte var j..... sur, kan ikke høre på sånt
Vis hele sitatet...
Uhm...vet ikke helt hvilken versjon av låta du hørte i denne tråden, men jeg tror det er du som gikk på en liten smell med dette innlegget ditt. Du kaller denne musikken for "fjortis shit", og deretter refererer du til Dosky og OnTop som er de "største" (og selvproklamerte) fjortistranceprodusentene på nFF her, og kaller deres musikk for ekte trance? Dette var realt og greit, og bedre enn det meste annet jeg har hørt av trance på forumene her så langt - og havner langt under Dosky og OnTop når det gjelder fjortisfaktor (positivt).
Sist endret av ticks; 3. desember 2008 kl. 14:03.