Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4054
Heisann, har en media pc som kjører ubuntu 12 og xbmc. Finnes det noen enkel måte slik at jeg kan streame filmer fra den til en annen win-pc som er på det samme lokale nettet?
Altså i den form at jeg kan bla gjennom hele film/serie biblioteket som ligger på pcen og velge film, (noe ala netflix).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Installer Samba og bruk ein vilkårleg avspelar.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Siden du allerede har xbmc kjørende kan du velge upnp sharing i instillingene for så å installere xbmc på den andre pcen og søke etter upnp lokasjoner og du har tilgang til hele biblioteket ditt.
Dette er en av key-features i nyeste xbmc 13.

En annen, litt mer avansert måte er å bruke xbmcs støtte for mysql og kjøre sentralt bibliotek slik at du har full tilgang til filene dine inkludert hva du har sett og mulighet for å fortsette der du slapp uansett hvilken enhet du er på.
Eneste er jo at medie-pcen din må stå på 24/7 men det må den om du velger upnp deling også.

Jeg har valgt å bruke mysql og er meget fornøyd.
Kan starte en film på pcen, fortsette på tven, og om behovet er der, flytte over til telefonen min og se videre.

Det tar noen timer å sette opp men etter det merker du ikke noe om du legger til nye filmer osv.