Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1637
Hei, har i de siste månedene hatt et ganske irriterende problem. Hver gang jeg laster ned et stort spill ifra steam spesifikt, så slutter Internettet å funke, og det som er rart er at jeg kan fortsatt bruke chatten på steam og facebook men ikke browse nettsider eller gå online i spill osv.

Jeg har lastet ned en del ifra origin i det siste og, der går alt plettfritt, har lasta ned alle battlefield 4 DLC'ene og opptil flere spill på 20+GB

Om jeg prøver å gå innpå Google Chrome når dette problemet oppstår Får jeg opp melding om at den ikke kan finne DNS serveren eller noe lignende.

Om jeg trykker "koble fra" på internettet og kobler det til igjen funker internettet som normalt i rundt 1 minutt før det streiker. Den eneste fixen jeg har funnet så langt er å slå av og på modemet or routeren, og skrive ipconfig /flushdns I CMD.

Noen som kanskje har noen forklaring på hvorfor dette oppstår og kanskje har en litt mer solid løsning? Takk på forhånd!

EDIT: Alle enheter i huset mister også Internett, det er ikke bare min PC.
Sist endret av Fossegrim; 17. juni 2016 kl. 20:55.
Sitat av Fossegrim Vis innlegg
EDIT: Alle enheter i huset mister også Internett, det er ikke bare min PC.
Vis hele sitatet...
Der har du svaret. Alle enhetene er tilkoplet modem/router, så det er den som feiler. Sannsynligvis overoppheter den og slutter å virke under hard bruk.

Kjøp ny, eventuelt kontakt ISP og be om ny.
Sist endret av meitemark; 18. juni 2016 kl. 00:20.
Fossegrim's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av meitemark Vis innlegg
Der har du svaret. Alle enhetene er tilkoplet modem/router, så det er den som feiler. Sannsynligvis overoppheter den og slutter å virke under hard bruk.

Kjøp ny, eventuelt kontakt ISP og be om ny.
Vis hele sitatet...
Okey, får skaffe ny da! håper det ordner seg etter det. takk for svar
Dette skjer fordi steam lett stikker av med hele kapasiteten til nettet ditt hvis du ikke throttler den.
Har hatt samme problem selv på litt treigere nett eller nett med dårlig ruter som ikke takler påkjenningen.

Hvis du går inn på innstillinger på steam og under Downloads så ser du en meny som heter 'Limit bandwith to'
Sett denne til 50-70% av kapasiteten din og problemet burde forsvinne.
Fossegrim's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av eclipze Vis innlegg
Dette skjer fordi steam lett stikker av med hele kapasiteten til nettet ditt hvis du ikke throttler den.
Har hatt samme problem selv på litt treigere nett eller nett med dårlig ruter som ikke takler påkjenningen.

Hvis du går inn på innstillinger på steam og under Downloads så ser du en meny som heter 'Limit bandwith to'
Sett denne til 50-70% av kapasiteten din og problemet burde forsvinne.
Vis hele sitatet...
Sånn, da er det satt til 70%, takk for svar!
Fossegrim's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av eclipze Vis innlegg
Dette skjer fordi steam lett stikker av med hele kapasiteten til nettet ditt hvis du ikke throttler den.
Har hatt samme problem selv på litt treigere nett eller nett med dårlig ruter som ikke takler påkjenningen.

Hvis du går inn på innstillinger på steam og under Downloads så ser du en meny som heter 'Limit bandwith to'
Sett denne til 50-70% av kapasiteten din og problemet burde forsvinne.
Vis hele sitatet...
Igjen, dette var nok problemet. Hadde den satt til 70% og har lasta ned flere spill, og fortsatt ikke hatt noe problem!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du er opptatt av hastighet bør du fortsatt få byttet ut routeren din, som meitemark foreslår så kan du kontakte ISP og se hva de sier.
Godt mulig det ikke hjelper å bytte i en av de ISP tilbyr, da de pleier å være snaue.