Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2799
Nå er det ikke lenge til Gta kommer til pc (hvis det ikke blir utsatt).
Å jeg lurte på om pc'n kommer til å klare det.



Har en Multicom Xishan W355S 15.6" Full-HD.

*4th gen Intel® Core™ i7 prosessor 2.5GHz ~ 3.5GHz, 4 kjerner

*GeForce GTX 860M skjermkort med 2GB GDDR5 minne (Maxwell), nVidia PhysX og CUDA støtte

*16GB DDR3 1600MHz SO-DIMM RAM (2x8gb)


*250Gb ssd + 1T hdd


*Windows 7 64-bit


Tenkte kansje det var andre som også lurte på det samme.
Det er klin umulig for noen å vite, men med tanke på at driten er skrevet for å kjøre på PS3, en konsoll som snart fyller 10 år, så tror jeg ikke du skal bekymre deg veldig for kravene.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er klin umulig for noen å vite, men med tanke på at driten er skrevet for å kjøre på PS3, en konsoll som snart fyller 10 år, så tror jeg ikke du skal bekymre deg veldig for kravene.
Vis hele sitatet...
De har jobbet i et år for å oppgradere "driten" til PS4 og Xbox1. Ingen opplysninger om hvilken Hw man trenger enda, men jeg vill tippe på at man bør sitte på ganske bra Hw for å få en god opplevelse på Pc mtp grafikken som er på PS4.
Med mindre de har skrevet hele spillet på nytt (noe vi vet de ikke har gjort), så er det begrenset hvor mye de kan gjøre. Hardwaren på både Xbox One og PS4 var utdatert lenge før de kom på markedet, og mid-end skjermkort kjøpt de siste to årene vil være mer enn gode nok til å hamle opp med det som måtte stå i konsollen.

Det som blir mer spennende å se er hvor dårlig PC-porten blir. I god Rockstar-stil så er den sikkert helt elendig, noe som garantert går ut over ytelsen.
Burde ikke bli like elendig som GTA IV da arkitekturen i "next-gen" er tilnærmet lik en vanlig pc i dag.

Har et lite håp om det iallefall
Fant noe om specs på gta v på nette, men tror ikke de stemmer.

http://www.game-debate.com/games/ind...eft%20Auto%20V

Har selv aldri fått testa pc'n min noe særlig. Er det noen som har noe tanke på den?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Med mindre de har skrevet hele spillet på nytt (noe vi vet de ikke har gjort), så er det begrenset hvor mye de kan gjøre. Hardwaren på både Xbox One og PS4 var utdatert lenge før de kom på markedet, og mid-end skjermkort kjøpt de siste to årene vil være mer enn gode nok til å hamle opp med det som måtte stå i konsollen.

Det som blir mer spennende å se er hvor dårlig PC-porten blir. I god Rockstar-stil så er den sikkert helt elendig, noe som garantert går ut over ytelsen.
Vis hele sitatet...
Du spilte tydeligvis ikke GTA IV skjønner jeg.

Til trådstarter:
Smør deg med tålmodighet, om vi er heldige er spillet godt optimalisert, da vil det fungere helt fint. Om det ikke er det kan det KANSKJE bli noe verre.
Sist endret av rW.; 9. januar 2015 kl. 15:54.
Ja da ble det utsatt.


Dette er minstekravet for å få spille Grand Theft Auto V på PC:

Operativsystem: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA anbefales for Vista)
Prossessor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 på 2.40GHz (4-kjerners) eller AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4-kjerners) på 2.5GHz
Minne: 4 GB
Skjermkort: NVIDIA 9800 GT 1GB eller AMD HD 4870 1GB (må kjøre minst DirectX 10)
Lagringsplass: 65 GB
Her er det du bør ha om du vil at spillet skal yte bedre:

Operativsystem: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Prossessor: Intel Core i5 3470 på 3.2GHZ (4-kjerners) eller AMD X8 FX-8350 på 4GHZ (8-kjerners)
Minne: 8 GB
Skjermkort: NVIDIA GTX 660 2GB eller AMD HD7870 2GB
Lagringsplass: 65 GB
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Minstekravet er jo forbausende lavt, så nå blir det spennende og se hvor bra det kjører.
Hvordan er GeForce GTX 860M skjermkort med 2GB GDDR5 minne iforhold til NVIDIA GTX 660 2GB eller AMD HD7870 2GB?
Sitat av Lima Vis innlegg
Minstekravet er jo forbausende lavt, så nå blir det spennende og se hvor bra det kjører.
Vis hele sitatet...
8GB anbefalt, er det lite i dag? Jeg har 8GB nå og oppgradering til 16GB er en, forsåvidt, liten investering. Vil du si det er verdt det?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Quasar Vis innlegg
8GB anbefalt, er det lite i dag? Jeg har 8GB nå og oppgradering til 16GB er en, forsåvidt, liten investering. Vil du si det er verdt det?
Vis hele sitatet...
Minstekravet er 4Gb, anbefalt er 8Gb til Gta5 (Og de fleste andre spill som har kommet de siste årene). 8Gb er holder enda til det meste, så hvor mye det er verdt det for deg kan jeg egentlig ikke svare på.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Konsollporter er som oftest dårlig optimalisert på pc, dette kommer selvfølgelig an på jobben som er gjort, og hvor mye eyecandy som skal prosesseres. Men det ville ikke forbauset meg dersom kravene er litt høye, og man ikke får såå mye ut av det som man ønsker.

Tørr å påstå at 8gb ram enda er nok for en "normal gamer" Dersom det skal være behov for mer, så koster ikke ddr3 ram allverdens.
Sitat av Helmut-Olsen Vis innlegg
Hvordan er GeForce GTX 860M skjermkort med 2GB GDDR5 minne iforhold til NVIDIA GTX 660 2GB eller AMD HD7870 2GB?
Vis hele sitatet...
860 er bedre

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-...Force-GTX-660M
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
660 er bedre.
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-...eForce-GTX-660

eXeFic du har sammenlignet 860M mot 660M.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
660 er bedre.
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-...eForce-GTX-660

eXeFic du har sammenlignet 860M mot 660M.
Vis hele sitatet...
Ja, se det ja.. Beklager
Stusset litt på det ja, 860M er jo for laptops. Det er jo ikke 660