Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  198 49203
Sitat av Emptyy Vis innlegg
Har pleid å kjøpe fra whipcream.se, men nå har de slutta å selge patroner, så jeg leter etter et nytt sted.

Amerikanske sider er ikke særlig villige til å sende patroner hit, så ingen vits å linke meg det.
(komprimert gass i luftrom = TERRRORZ!)

Noen som kan bekrefte om Jernia fremdeles selger n2o-patroner?
Kunne ikke finne det på hjemmesida.

Hvor kjøper du patroner?
Vis hele sitatet...
Selger det fortsatt på jernia ja. Spør etter patroner til isi kremdispenser. De ser slik ut
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51GJ2N312TL._SL500_AA280_.jpg
bestill her.. http://www.pocketbike.no/badazz/prod...roducts_id=132 billige patroner og fet dispenser med rør... så kan du bare ha røret i munnen å suge
100 stk 8 grams patroner med n2o koster rundt 300 kr med frakt på ebay.
Sitat av phyton Vis innlegg
100 stk 8 grams patroner med n2o koster rundt 300 kr med frakt på ebay.
Vis hele sitatet...
Sitat av Emptyy Vis innlegg
Amerikanske sider er ikke særlig villige til å sende patroner hit, så ingen vits å linke meg det.
(komprimert gass i luftrom = TERRRORZ!)
Vis hele sitatet...
Komprimert gass fraktes via bakken, spraybokser og allt slikt,
og jeg tviler litt på at de 300,- inkluderer båt-transport.
Sitat av Fudge Vis innlegg
Komprimert gass fraktes via bakken, spraybokser og allt slikt,
og jeg tviler litt på at de 300,- inkluderer båt-transport.
Vis hele sitatet...
Du finner det på ebay.co.uk, selgeren er foresten fra tyskland
aha! jeg var såpass dum at jeg tenkte ebay=statene. my mistake
jeg bestilte 360 patroner fra nettet og fikk dem for 5 dager siden.
pakken vog 12kg,så frakten ble en liten formue.
jeg har nå ca 100 patroner igjenn.
jeg har funnet ut att hvis man tar to patroner på rappen får mann en syyk efekt.
mann faller fulstendig vekk fra tid og romm og får en følelse av att mann er på
verdens feteste fest.det føles ut som du er "vekke" i en time,men realiteten er ikke slik.
for og finne ut filmet jeg meg selv mens jeg tok to på rappen og fant ut att jeg bare er "borte" i ca 30 sek.mann kjipper seg litt nårr mann "kåmmer tillbake" og finner ut at
mann slett ikke er på noen fest.

nå har kremdispensoren min begynt og leke.sikkert fårr jeg har fyrt av 2-3 hundre patroner ganske hyppig.

hvorvidt dette er sundt stiller jeg imidlertidig spørsmål til.
dagen etter 50 patroner er helt jævlig.
om dere har brukt overdrevent mye extacy og har hatt følelsen på dette dagen etter,
er dette svert sammenlignbart.
svimmel som fan og skjenerelt treig i oppfattelsen.

jeg har også lagt merke til en tykk olje som har dannett seg inne i kremdispensoren.
hvorvitt mann får i seg denne oljen ved innhalering er for meg uvist.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg jobber på Jernia, i Kristiansand. I vår butikk selger vi ikke kremdispenser, men noe som heter "fløtesifon". Fløtesifon=kremdispenser. Nå koster 10 patroner 99 kr. Vi har ikke noen aldersgrense på de, men det bestemmer nok hver butikk:P

http://www.jernia.no/Produkter/Produ...ing?key=170745

De derre CO2-dispensergreiene til vann bruker CO2-patroner, som er akkurat samme som N2O-patronene, ergo: det vil funke med vanndispenser. De selger de på Clas Ohlson for litt over 500 kr.

Ville bare legge det til.
Sist endret av Alfonzor; 7. januar 2009 kl. 17:27.
Er ikke co2-patroner 12 grams, mens n2o-patroner er 8 grams? Altså de er like tykke, men co2-patronene er lengre?
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Er ikke co2-patroner 12 grams, mens n2o-patroner er 8 grams? Altså de er like tykke, men co2-patronene er lengre?
Vis hele sitatet...
Jeg var på Clas Ohlson i dag, hadde med meg 8 grams n2o-patron. Den var helt lik i størrelsen som co2-patronene, altså i tykkelse, lengde og det var samme åpning. Det stod også på co2-patronene at de var 8 grams. Så jeg er helt sikker på at de vil passe i co2dispenseren, og da også fungere. Men det er kanskje en annen åpne/lukke mekanisme, slik at det ikke vil fungere, det vet jeg ikke.
Neida, da virker de nok helt sikkert. Grunnen til at jeg trodde co2-patronene var lengre er at de til luftpistoler er 12 grams.
ær ikke dette like farlig som og sniffe løsemiddler eller er jeg helt på jorde??
Sitat av kælle93 Vis innlegg
ær ikke dette like farlig som og sniffe løsemiddler eller er jeg helt på jorde??
Vis hele sitatet...
Du er helt på jordet. Lystgass brukes fremdeles som bedøvelse i motsetning til eter og det som verre er..
Edit : Og jeg bare vet inni meg at tråden her ikke hadde blitt så lang om det dreide seg om å innta noe sykt helseskadelig.
Sist endret av pidget; 8. januar 2009 kl. 04:32.
Sitat av kælle93 Vis innlegg
ær ikke dette like farlig som og sniffe løsemiddler eller er jeg helt på jorde??
Vis hele sitatet...
Grunnen til at løsemidler er så farlig er vel hovedsakelig:
1. Det er løsemidler, så hjernen din blir bokstavelig talt til grøt.

2. Du kan veldig lett få en kveldningsdød, feks besvime mens du har posen over ansiktet. Med lystgass har man gjerne en ballong og da skjer ikke dette.


Lystgass er ikke et løsemiddel, og du kan såklart kveles av det om du gjør det uansvarlig men hvis du passer på å få oxygen mellom hvert trekk med lystgass så går det nok bra
Jeg får lystgass hoss tannlegen, og det er AWESOME.
Kjøpte meg en 10pk på jernia, for det første så var disse ekstremt vanskelig og få ut i ballongene, og for det andre var "rusen" minimal.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Å puste ren lystgass vil vel føre til mindre/hindring av opptak av oksygen i lungene?
Så lenge du puste gjennom en dispenser er faren, som nevnt tidligere, for frostskader og.l lik mer eller mindre 0.
Men jeg lurer på noe, har patronene 100% lystgass eller er de blandet med oksygen?
Om de ikke er blandet med oksygen, burde du skyte ned noe oksygen fra en annen patron i dispenseren?
Eller: Skal man puste ren lystgass og puste den vanlige luften mellom dragsugene?
Sitat av Sio Vis innlegg
Å puste ren lystgass vil vel føre til mindre/hindring av opptak av oksygen i lungene?
Så lenge du puste gjennom en dispenser er faren, som nevnt tidligere, for frostskader og.l lik mer eller mindre 0.
Men jeg lurer på noe, har patronene 100% lystgass eller er de blandet med oksygen?
Om de ikke er blandet med oksygen, burde du skyte ned noe oksygen fra en annen patron i dispenseren?
Eller: Skal man puste ren lystgass og puste den vanlige luften mellom dragsugene?
Vis hele sitatet...
Det der 99,7 prosent ren lystgass i de jeg så, og jeg pusta ren luft mellom sugene (som sagt over).
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Er det en ide og blande lystgass og oksygen i dispenseren?
Slik at man slipper å puste mellom dragene og bare ta mange lange drag.
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det en ide og blande lystgass og oksygen i dispenseren?
Slik at man slipper å puste mellom dragene og bare ta mange lange drag.
Vis hele sitatet...
Og hvordan har du tenkt å få det til? Du kan ikke bare puste i den, da blir det c2o ellernoe og du kan kveles. Hvis du har ren oxygen som du vet er mulig å puste så kan du såklart gjøre det, det er det tannlegen gjør.
Jeg var på jærnia 23.desember... tror det var 190kr elns for en 10pac...
Som jeg har sagt tidligere, jeg jobber på Jernia i Kristiansand, der koster en 10pk 99 kr, tviler på at det er særlig dyrere på andre Jerniaer xD
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det en ide og blande lystgass og oksygen i dispenseren?
Slik at man slipper å puste mellom dragene og bare ta mange lange drag.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikke det, men det er da også begrensa hvor mange magadrag du klarer å ta fra en gassfylt kremdispenser uten å puste innimellom. Jeg tipper det der regulerer seg selv, blir du for svimmel klarer du heller ikke skru i nye patroner osv.

Har selv fått lystgassbehandling hos tannlegen flere ganger, iblandet 21% oksygen, som i luft. Det kan ikke sammenlignes med å ta et skikkelig trekk ren lystgass uten oksygen. Jeg klarte å distansere meg fra borringen osv, spesielt første gangen, men det var ikke mye til rus.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
dette har sikkert blitt spurt om flere hundre ganger, men får man kjøpt dispensere fra f,eks jernia sammen med lystgass patronene eller må dette bestilles fra nett?
Alt kan kjøpes der
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dani87 Vis innlegg
Hva med Tine kremfløte på boks? Hvis du holder boksen rett opp å trykker av så kommer det bare gass ut, er ikke den det samme som lystgass?
Vis hele sitatet...
ja.. noen som vet om det kan fungere?
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Nei, du kan ikke det, men det er da også begrensa hvor mange magadrag du klarer å ta fra en gassfylt kremdispenser uten å puste innimellom. Jeg tipper det der regulerer seg selv, blir du for svimmel klarer du heller ikke skru i nye patroner osv.
Vis hele sitatet...
Har alltid brukt og ta én patron på ett trekk ved bruk av kremdispenser. DA funker det da!
jeg lurer på om N2 (Nitrogen eller kvelstoff om du vill) er farlig og ta en lungefull av blandet med n2o tines kremtopping har en drivgass mix mellom n2 og n20. noen her som har prøvd dette?
Nei, det er 78% n2 i luften du puster akkurat nå, så det er nok ikke farlig i seg selv. Men skulle du fylle lungene flere ganger uten å puste luft innimellom, vil du kunne risikere å dø av okysgenmangel, da nitrogenet fortrenger oksygenet i kroppen din.

Edit: Uansett ville jeg heller gått for en kremdispenser og patroner, det er både waste og (etter min mening) ganske slum å ruse seg på drivgass
Sist endret av xtapolapocetl; 31. juli 2009 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg har vært og spurt 5 jernia butikker rundt om i trøndelag til og med ringt kunde service men ingen vet noe. har ikke Jernia sluttet og selge dette?
Vi har muligens oss selv (dvs. nFF) å takke for at flere og flere utsalg velger å fjerne krempatroner fra utvalget.

Med over 17000 visninger er det sannsynlig at mer enn et par sjeler har latt seg inspirere rundt om. Og når kidsa går mann av huse, aner butikkene ugler i mosen. Jernia er antakelig veldig klar over hva ungdom bruker disse til. Dessuten utgjør omsetning av dispensere og patroner en forsvinnende liten del av totalomsetningen. Store kjeder som Jernia er opptatt av å favne bredt og opprettholde et godt image, så å boote en slik vare tror jeg ikke sitter så langt inne.
Tok meg en tur innom Jernia, relativt penkledd ikke at det egentlig skulle utgjøre noe problem uansett. Tenkte jeg bare skulle nevne at det nærmeste jeg kan sammenligne en patron med er nikotinsjokk. Og de eldre herrene bak kassen visste meget godt at det var n2o i patronene, men sa alikevel noe slikt som "nå blir det god krem!"
Sitat av Deci Vis innlegg
Tok meg en tur innom Jernia, relativt penkledd ikke at det egentlig skulle utgjøre noe problem uansett. Tenkte jeg bare skulle nevne at det nærmeste jeg kan sammenligne en patron med er nikotinsjokk. Og de eldre herrene bak kassen visste meget godt at det var n2o i patronene, men sa alikevel noe slikt som "nå blir det god krem!"
Vis hele sitatet...
Nikotinsjokk? Er du tullete? Sikker på at det ikke var cO2patroner du fikk i det? Hva var smaken på gassen?
8 gram med ren dinitrogenoksid -n2o. Aner ikke hva det smakte som, men det var ikke vondt. Litt søtt faktisk.

Jeg synes dette var en dårligere form for å ruse seg på. Hvor lenge varte det? Toppen 2 minutter før det braste brått ned igjen.

Var en klin lik pakke som den det er bilde av et par sider tilbake
Sist endret av Deci; 4. august 2009 kl. 15:44.
Sitat av Deci Vis innlegg
8 gram med ren dinitrogenoksid -n2o. Aner ikke hva det smakte som, men det var ikke vondt. Litt søtt faktisk.

Jeg synes dette var en dårligere form for å ruse seg på. Hvor lenge varte det? Toppen 2 minutter før det braste brått ned igjen.

Var en klin lik pakke som den det er bilde av et par sider tilbake
Vis hele sitatet...
Da var det mest sannsynelig lystgass.

Det varer maks 2 minutter, det er blitt sagt opp til flere ganger i denne tråden. Om du ikke likte rusen er opp til deg, men hvis du sammenligner det med et nikotinsjokk må du virkelig ha gjort noe feil. Hvis jeg skal forklare effektene fra de gangene jeg har testa dette:

- En ekstremt deilig følelse i hele kroppen.
- Lyder blir metallisk, høres ut som om alt kommer gjennom et stålrør.
- Farger blir sterkere, lys blir veldig intenst.
- Rar tankegang, i store doser kan man få ekstremt heftige hallusinasjoner (det er et dissosiativ, akkurat som salvia, pcp og ketamin).
- Problemer med å gå, du faller lett i bakken.

I små doser vil jeg egentlig si at det ligner på en miks av ekstreme mengder med alkohol og cannabis, i store doser er det helt annerledes.
Også må det nevnes at bruksmetoden var å putte patronen i en stor ballong. Innhalerte så mye jeg klarte og holdt det inni meg lenge. Ble jo helt rar i hodet, kunne nesten ikke stå. Godt var det, men hvis jeg ikke husker feil er det nesten klin lik følelse som jeg fikk med mine første møter med sigg og snus!
Dette er vel igrunn lite relativt, men kan fortelle det for morro skyld uansett.

Når jeg var 'liten', fikk jeg lystgass under behandling av tannlege. Husker spesielt en gang, da jeg fikk for mye. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal forklare dette, men jeg besvimte, men samtidig drømte jeg. Det som var skikkelig merkelig var at under drømmen, var alt helt svart, men utrolig mange lyder. Når lydene kom, følte jeg at jeg viste at det var den lyden som skulle komme, på en måte som om jeg kunne bestemme de lydene som skulle komme.

Det varte dog ikke lenge, jeg kan estimere 10-15 sec. Da jeg kom til meg selv igjen, satt jeg fortsatt i tannlegestolen, assistenten og tannlegen holdt meg i begge hendene. Jeg hadde veltet alt av tannlegeutstyr (Disse stygge metal-bordene de har saker og ting på) og hadde vist slått vilt irundt meg. Tannlegen var fra seg av skrekk, sa jeg hadde besvimt og fått for mye.

Enden på visa var at jeg ikke fikk mere, og tannlegen så mer nervøs ut enn noen andre jeg har sett.


Jeg har aldri prøvd noen andre rusmidler bortsett fra alkohol, men jeg kan godt skjønne om dette er noe av det 'beste' man kan få, for følelsen når man har lystgass i seg hos tannlegen, dvs 30-40 minutter, er helt ubeskrivelig god.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det ingen som vet av noen nettbutikker som likner www.bestwhip.com, som sender til norge?
ArbeidsledigProletar
https://whipcream-chargers.com/
There ya go. Bare googlet, ikke handlet der selv, men står ved "checkout" at du kan endre land.
Kan vel være greit å nevne at Jernia nå har sluttet å selge lystgasspatroner... :P
Sist endret av Dibsent; 30. september 2009 kl. 11:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser at de ikke selger det på jernia, men den de har på clas ohlson Alla Kremdispenser og patroner er det samme?

Trenger virkelig svar! please.
Sist endret av Pyromanic; 12. oktober 2009 kl. 18:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ser at de ikke selger det på jernia, men den de har på clas ohlson Alla Kremdispenser og patroner er det samme?

Trenger virkelig svar! please.
Vis hele sitatet...
Stikk innom Jernia alikevell du, selges som kremdispensere for 109 kroner pakka, les på siden for innhold (n2o).

EDIT: Skulle den respektive Jernia butikken ikke ha det inne, så er det fint mulig å få det besilt inn da dette ligger i Jernias grunnsortement, og derfor inne på ekstranettet. Prisen vil da ikke forandres
Litt avhengig av de forskjellige butikkene så vil jeg tippe det tar alt fra 1 dag til 5-6 dager.
Sist endret av Dibsent; 12. oktober 2009 kl. 23:46.
▼ ... over en måned senere ... ▼
n2o-patroner er jo tydeligvis lovlig i landet, men hvordan er det for meg om jeg bestiller 3x24 patroner fra USA? Noen sjanse for at de blir stoppet et sted?
Så lenge nettbutikken selger, vil du motta. Det finnes ingen hjemmel for å stoppe n2o i posten. Dog ville jeg ha bestilt fra et sted i Europa, da gass under trykk ikke kan transporteres på fly, og en båtsending fra statene kan ta en del tid.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva sier loven om innhalering av dette i private hjem?

Jeg tok dem med på fest, og noen av jentene nevnte til venninnene sine, som i etterkant skulle ta hevn for noe, og annmeldte dem til politiet for bruk av dette.

De snakket med politiet og de sa at slik bruk av patronene ikke var lovlig. Jeg tror det bare er det første som falt politiet inn og si, siden de ikke hadde tid og sa de måtte kome igjen senere.


Jeg ville likt å sett den loven som sier at innhalering av gass ikke er lovlig slik at jeg får studert den.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke direkte oppført på narkotikalisten, men det falller under definisjonen "Legemiddel", det eneste stedet lystgass er spesifikt oppført loven er tannlegeloven: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-20001221-1386-0.html

Definisjon av legemiddel.
Lystgassanalgesi kan ved tannbehandling bare nyttes av tannleger som har tillatelse etter denne forskriften.
Vis hele sitatet...
Det står "kan ved tannlegebehandling", ikke KÙN ved tannlegebehandlig.
DVS. at det ikke er noen lover om bruk av lystgass i private hjem, ennå. Bare i tanlege situasjon.
Kan hende jeg er blind eller ser etter feil navn, men jeg ser den ikke i legemiddellista, da kan vel ikke vere noe straffbart med den.


Denne ene forskriften kan umulig vere godt nok for å gjøre noe sak av det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ikke direkte oppført på narkotikalisten, men det falller under definisjonen "Legemiddel", det eneste stedet lystgass er spesifikt oppført loven er tannlegeloven: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-20001221-1386-0.html

Definisjon av legemiddel.
Vis hele sitatet...
Oksygen også er et legemiddel.

At det er et legemiddel forhindrer ikkje at det kan seljast til andre formål, og eg kan eigentleg ikkje tenke meg at det er ulovleg å innta industri/næringsmiddelgass. Uklokt kanskje, men neppe brot på legemiddellova.

Eg kan heller ikkje finne noko om at medisinsk lystgass er reseptpliktig, sjølv om Linde kanskje ikkje sel det til privatpersoner.
Ok, takker for svar.

Har noen prøvd å sette på en "trip" sang når du er drita og tar lystgass?

Utrolig sykt kul lyd i hode, anbefales!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
fremgangsmåte? hvordan får man lystgassen fra patronene i en balong uten bruk av dispenseren. Er det mulig på en lett måte, uten form for adaptere eller lignende?