Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  198 49206
Les hele tråden så finner du svar. Er litt vanskelig og kan gi små frostskader om man ikke er forsiktig men det er vel verdt det tipper jeg :P Har gjort det med sikkert 5-10 pakker.

Du må bruke hammer og spiker eller noe lignende og banke hull oppe på patronen mens du har den inni en pose/brødpose eller noe lignende, jeg satte patronen fast i bakken og banka et LITE hull så teipa jeg en ballong over patronen og lot den lille i 5-10 min så var den full. Finnes kansje bedre måter.
Mulig det går ann å bruke en CO2-pistol, sånne nødpumper for sykkeldekk. CO2-patronene ser ihvertfal helt like ut som N2O-patronene, sikkert ikke så vanskelig å finne ut av..
Sist endret av mentalmelt; 15. november 2007 kl. 23:05. Grunn: skrivefeil
CO2 pistol funker, en kompis har en sånn og det er den vi har brukt som "cracker"
Når jeg testet lystgass ble jeg bare svimmel og avslappet i omkring 2 minutter og så forsvant rusen. Noen som har samme erfaring? Det kicka liksom aldri inn. Jeg brukte tom. dispenser..
ok, hvor kan man få tak i det da og hva koster det?
fuckface:
Har allerede gitt deg en link til en nettbutikk, 70 spenn koster de. Se over..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er en tråd om lystgasspatroner og bruken av de, har dere lyst å småprate om hvordan rusen er og hva dere subjektivt liker å blande lystgass rusen med kan dere ta det på msn/irc.

Vi har flere lystgassrapporter på forumet også, men skriv brukbare innlegg, trådene skal ikke se ut som quickchat logger.
Sist endret av Dodecha; 15. november 2007 kl. 23:29.
Vel, whipcream.se vil tydeligvis ikke selge meg flere patroner (jeg kjøpte dispenser og 24 patroner for en 3 uker siden), nå er jeg tydeligvis 'misbruker' og ble avvist da jeg prøvde å bestille en pakke til med patroner.

Hmf.

Noen som har prøvd å bestille fra bestwhip etter at de kun selger fra filial i UK? Regner med det kan være mye mer pes med tollen når det kommer fra UK i forhold til Skandinavia... Kanskje jeg bare må finne en Jernia butikk...
Tollen er ikke noe problem, jeg bestilte flere hundre patroner på en gang. Men skriv gjerne en mail til best whip og forklar at du driver med catering eller noe sånt - en eller annen unnskyldning for å måtte lage mye krem klarer du sikkert å komme opp med. Det var det jeg gjorde, for sikkerhets skyld, da jeg bestilte fra BW.
Jeg fikk en unnskyldning fra whipcream nå da, de hadde avvist ordren min ved en 'feiltagelse' eller no... Satser på at det lander noen patroner i posten i dag eller i morgen. Yay.
Sist endret av dxmgirl; 26. november 2007 kl. 12:27.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det farlig å ikke puste i mellom?? får jo en hærlig rus om man tar 10 på rappen.
selfølgelig er det farlig, om du ikke puster i mellom får ikke hjernen din oxygen, kun n2o.
sier seg selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg fikk idag prøvd lysgass patroner fra Jernia, brukte en dispenser som også var kjøpt der, den funka kjempe bra.
En slik gasskapsel gir meg to store trekk.

Generelle Rusen:
Jeg tar et trekk, holder det inne en stund og puster ut og inn litt. Merker at noe smått skjer, men ikke noe spesielt.
Andre trekk, første trekker har fortsatt ikke kicket inn, men man må ha luft mellom trekkene(Hvis man vill være sikker), holder det ordentlig inne, en stund, for så og puste ut (og fortsette og puste)

Da merket jeg at jeg ble lett i hodet, nummen i kroppen, ganske digg følelse.
Den nummenheten jeg fikk i hele kroppen er veldig sjuk, sånn rar følelse jeg har opplevd på fleinsopp. Jeg ligger som regel bare og stirrer i taket, ganske morsomt, men jeg føler alltid et behov for og ta mer, for det kicker liksom aldri virkelig.

Prøvd og fortsette på andre patron, rett etter jeg pusta ut siste trekket fra første patron.
Du kan føle hvordan du kjennes mer og mer ut som du blir borte(Rusen føles akkurat ut som du er på vippet til og besvime)
Etter jeg pustet ut siste trekk fra andre patron gikk det 5 sekunder før jeg merket at jeg glemte og puste(Så jeg begynte og puste altså, så kom store hørselsbedrag, eller noe som kan beskrives mest som ekko, en høy summelyd inni meg, jeg ble nummen og det kjentes ut som kroppen var elektrisk, jeg hadde noe som best kan beskrives som elektriske spenninger inni meg og synet mitt ble preget av røde dotter

En av disse gangene besvimte jeg tror jeg, for jeg husker at jeg lå i sengen, stirra på taket, men så beveget jeg meg bakover i hodet og tenket på hvor lett det kunne vært og glemme og puste, eller drepe seg selv ved ikke og puste hvis man hadde lyst.
Det virker som de normale reaksjonene av oksygen depresjon i kroppen ikke fungerer, jo mindre jeg puster, jo diggere blir rusen. De eneste gangene jeg fikk noe som lignet effekt var da jeg holdt pusten i 5 sekunder etter jeg hadde pustet inn 2 patroner, med mellomrom mellom hver hvor jeg pustet vanlig luft.

Alt i alt, ikke alt jeg forventet meg, rusen varer ca i 30 sekunder og var egentlig ikke særlig morsom, trakk litt på smilebåndet og småklokket etter en patron, etter to ble jeg bare digg og nummen, men farene forbundet med det virker litt større en jeg først antokk, iallefall da man bruker REN lystgass!
Vel... Handlet patroner og rigget meg til med ballong og en kjekk sak jeg tok fra ølbryggesettet mitt. Den har en enveisventil for co2-patroner og man slipper å ta på patronene. Anyways, 1 patron fyller ca. 1 ballong og i løpet av 5 minutter huffet jeg i meg 4 patroner. Ble ganske slapp i fisken og behagelig tilbakelent men den store buzzen kom ikke. Følte at jeg var på terskelen en del ganger men jeg slapp liksom ikke inn. Jeg hadde bare slike kjipe ballonger fra Kiwi som det var vanskelig å puste i, har sett at ungene av og til har hatt noen digre ballonger som du kan blåse opp til abnorme størrelser. Regner med at en slik vil være lettere å puste inn og ut i. Krumme nakken og prøve igjen ;-)
Jeg pleier å fylle en ballong med all gassen i patronen. Ballongen blir da relativt stor.
Puster ut, og suger inn gassen i ballongen. (altså kun lystgass)
Har ikke store nok lunger til at jeg klarer hele ballongen, så blir igjen littegrann...
Holder pusten en god stund, 20-30sek ellerno. Puster ut, tar noen korte trekk vanlig luft og tar så resten av ballongen. Har allerede nå begynt å merke effektene godt. Selv synes jeg effekten er kraftig!!

Har dog sett mange rare forsøk når det gjelder å få i seg lystgassen, men når folk bruker metoden jeg forklarte ovenfor fungerer det på de fleste...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg får ikke valgt noe annet land enn United States på www.bestwhip.com. Sender de ikke til Europa lenger, eller loker jeg?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heilt canooon
Noen som vet om de enda selger patroner på Jernia?
Da blir det lett en tur dit imorgen.
Hva med Tine kremfløte på boks? Hvis du holder boksen rett opp å trykker av så kommer det bare gass ut, er ikke den det samme som lystgass?
Sitat av Rindae
Noen som vet om de enda selger patroner på Jernia?
Da blir det lett en tur dit imorgen.
Vis hele sitatet...
De selger enda, men det er ikke akkurat billig for å si det sånn.. Husker ikke prisen, men med tanke på hvor lenge rusen varer, så blir det nesten "cola-pris" om man skal ha lystgass for en hel kveld på denne måten...
Heilt canooon
En eller 2 pakker er vel ikke altfor dyrt, skal bare teste hvordan det er, tenkte meg ikke en hel kveld med detta.
Tja.. Lurer på om en pakke kosta 160 eller noe i den duren? Jeg gikk bare å spurte om de hadde sånne gasspatroner til kremdispensere, så viste fyren bak kassa meg det med en gang
Heilt canooon
Sitat av Potrick
Tja.. Lurer på om en pakke kosta 160 eller noe i den duren? Jeg gikk bare å spurte om de hadde sånne gasspatroner til kremdispensere, så viste fyren bak kassa meg det med en gang
Vis hele sitatet...
Helv*tes dyrt da. Synest noen nevnte 8kr pr. patron, og det er vel bare 10 patroner i en pakke?
Sist endret av Rindae; 1. juli 2008 kl. 00:26.
VEL... Du får nesten sjekke ut selv, er et år og vel så det tror jeg siden jeg prøvde det der.. Lykke til, det er morro nok hvertfall, det er bare litt surt at det er så dyrt. Det beste er nok å bestille fra utlandet.
Heilt canooon
Sitat av Potrick
VEL... Du får nesten sjekke ut selv, er et år og vel så det tror jeg siden jeg prøvde det der.. Lykke til, det er morro nok hvertfall, det er bare litt surt at det er så dyrt. Det beste er nok å bestille fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Denne kanskje? Må se hvilke priser de har i utlandet, seff er alt billigere der..
Jepp, der har du den. Det er linker til forhandlere i utlandet tidligere i tråden.
Koster 90 kroner for 10 patroner i Tromsø.
Heilt canooon
Koster 84 kroner for 10 patroner i Alta, haha, litt billigere her. :P

Farsken hvis jeg ikke finner en ballong!
Koster 95 kroner her i Tønsberg
kjøpte her om dagen.
Sist endret av Dodecha; 25. august 2008 kl. 13:05. Grunn: Fjernet skitungesøppel
Man kan puste inn luft som er ca minus 100 grader uten å få frost skade, men da med rikelig luft allerede inni i lungene.. Hunder feks kan klare opp mot 150 om jeg ikke husker helt feil.

Luften blandes med det som allerede er inni lungene og dermed blir den varm nok.

Tviler på at gassen inni er så kald.
Tvil igjen, får du den på huden så får du frostskader.
Heilt canooon
Jeg brukte hansker, selv da kjente jeg at det ble kaldt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er vel ikke noe aldersgrense for å få kjøpt dette på Jernia? :P

Har de det bak disken?
Sist endret av Dodecha; 25. august 2008 kl. 13:04. Grunn: spørsmål om urls
Det fins ingen aldersgrense på dette med tanke på at dette produktet like så godt skal bli brukt på en sykkelpumpe, rom 101.
Den ballongmetoden funka ikke helt.. Når jeg hadde lagd hull så fløy jo skruen inni ballongen og lagde hull så all lufta gikk ut...

Fins det noe andre metoder?
Kanskje jeg må kjøpe meg en sånn dispenser. Men lufta er vel kald når den kommer ut av dispensern? Er ikke det jævlig å inhalere iskald luft?
Det er derfor du må bruke en ballong da.
Kjøp en dispenser, og fyr den av inni en pose, og innhaler gassen med dispenseren inni posen.
Okei, takk...

Hvor mye koster en sånn dispenser på Jernia? Beklager om det er nevnt tidligere i tråden, men kan ikke huske å ha lest det.
dispensern koster mellom 250-500 kr avhengig av hvilken butikk du kjøper den i
og så lenge du har dispensern trenger du ikke noen ballong, gassen som kommer ut av dispensern er ikke lenger særlig kald i og med at gassen fra patronen først går inn i dispensern før den går i lungene dine.
Men det er enda lurt å ta gassen i balonger, da du ikke vil ha frostskader på leppe/lunger. Ballonger er billig og kan bruker flere ganger.
hallo, hør her, gassen som kommer ut av dispensern er omtrent like kald som lufta i kjøleskapet ditt, om du får frostskader på leppa av det så veit ikke jeg hvordan gass/dispenser du bruker hvertfall
Skulle prøve å kjøp dispenser og patroner over nett, men fant til min fortvilelse ingen sider som var oppe som sendte til Norge. Bestwhip blant annet sender ut til EU landene men ikke Norge. Jeg sendte en mail derimot for å høre om det var noen måte man allikevel kunne bestille til Norge, og fikk svar at de desverre ikke kunne dette, men om en 2 månders tid ville det være mulig. Siden jeg ikke fant noen dispenser ved min lokale jernia, får jeg vel bare vente..

Men hvis noen her vet om andre sider som selger dette til en fornuftig pris og kan shippe til Norge vennligst link dem!
Sist endret av l33tshit; 27. august 2008 kl. 21:55.
clas ohlson selger dispenser, sånn til å lage farris med (til drinker osv) om du ikke har en clas ohlson i nærheten sjekk ut nettsiden dems!
Co2-dispensere er ikke det samme som n2o-dispensere. Du må spørre om en kremdispenser, ikke brusmaskin.
veit det ikke er det samme, men de gjør samme nytten begge to
Jeg fikk det ikke til å fungere med bestwhip.com. Shipping bare til USA står det.
Er hypp på å få testa det her, kanskje må en tur på jernia og kaste bort masse spenn.
Bestwhip.co.uk sender til Norge tror jeg. Ellers kan du søke etter andre "whip"-selskaper. Patronene kalles "n2o chargers", også noe å google etter. Man skal kunne slippe å gå på Jernia for å kjøpe whippets.
Litt OT, men jeg prøvde faktisk å lage krem med min whipper på Co2-patroner. Hysterisk... Har aldri vasket kjøkkenet så grundig verken før eller etter.
Takk xtapolapocetl, men jeg var nettopp på Jernia:P.
Var 18 års grense for å kjøpe de, så når hun spurte om jeg var 18 sa jeg at jeg var 18, selv om jeg er 20, litt nervøs. Skal teste det nå snart, blir gøyalt.
94 kr for en pakke med 10 patroner kosta det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har pleid å kjøpe fra whipcream.se, men nå har de slutta å selge patroner, så jeg leter etter et nytt sted.

Amerikanske sider er ikke særlig villige til å sende patroner hit, så ingen vits å linke meg det.
(komprimert gass i luftrom = TERRRORZ!)

Noen som kan bekrefte om Jernia fremdeles selger n2o-patroner?
Kunne ikke finne det på hjemmesida.

Hvor kjøper du patroner?
Hva med butikken?
Rusen utvikler seg etter forbruk. Det er utrolig morro. Langtids effekten av daglig inntak er kåthet. Men selve rusen virker bare noen minutter ca 5-7. Jeg har ikke merket noe til avhengighet eller tillvendingsfare. Det er ca 24 år siden jeg gjorde det sist, da handlet vi på Tybing-Gjedde eller hva det het. Vi brukte krem dispenser for inntak, funka fint.