Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  198 49201
Ballong er nok tryggere enn å ta i dispenser, men er ikke lurt å puste for lenge i ballongen fordi du får ikke oksygen og kan besvime/dø.
Bare pust ut all lufta du har i lungene og dra et skikkelig drag fra en fylt ballong, hold gassen inne til du kjenner rusen bygge seg ganske sterkt opp, så slipper du gassen ut og nyter rusen!
hehe går fint med en ballong ja ^^ har du ikke sett jackass the movie 2 ?
regner med di ikke brukte bare lystgass da, men der innhalerte de med ballong
regner faktisk med det er lettere å innhalere mye gass med ballong i forrhold til tuten der =)
Tenkte bare å slenge på en post her om at jeg bestillte lystgass fra http://www.whipcream.se/ og fikk varene etter 2-3 dager i posten. Ganske billig der og tror jeg.
Det der må være den mest tungvindte metoden jeg har lest. Jesus.

Ta en spiker og "isoler" den med masse teip slik at toppen blir nogenlunde myk.

Deretter trykker du den inn i en ballong med toppen først, tar tak i den med fingrene, trer ballongen over og slår hull på patronene med den hammer. (: Her er det også lurt å være 2 personer. et hardt underlag, og en som slår hull med hammere. Tips til den som skal holde patronen though; bruk hansker, for det blir som sagt, noe inni helvetes kaldt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
denne fungerer ypperlig til å cracke patroner

http://www.ultraflateuk.com/index.ph...od&productId=3

Har en her og har testa.
Andis, hvor setter man ballongen?
Sitat av playozzy
Andis, hvor setter man ballongen?
Vis hele sitatet...
På den tuten i gullfarge over "avtrekkeren".

Edit: siden du spør så regner jeg med at du kanskje tror det er der man setter inn lystgass patronen, men den skal sitte inni. Man skrur av toppen og setter inn patronen og skrur på.
Sist endret av andis; 13. september 2007 kl. 20:39.
Åja, får man kjøpt dette i norge? Hvor og hva spør man etter?
Hva brukes den EGENTLIG til?xD

Og kan man putte inn 8g patroner der? av typen ISI eller det er vel det samme?
Sitat av playozzy
Åja, får man kjøpt dette i norge? Hvor og hva spør man etter?
Hva brukes den EGENTLIG til?xD

Og kan man putte inn 8g patroner der? av typen ISI eller det er vel det samme?
Vis hele sitatet...
ja det lurer jeg også på, Hva brukes den EGENTLIG til?
Her kjøpte jeg min fra: http://nitrous-cracker.com/

Med den fulgte det med en dings man puttet nedi holderen for patronen slik at 8 grams patroner passer. Vet ikke om du får med den "dingsen" på den engelske siden jeg pasta først, men er strengt tatt bare en metalsak som gjør at patronen rekker opp til spissen som lager hull på patronen. Denne saken brukes egentlig som sykkel/bil/mc dekk "pumpe" med c02 patroner. Altså en backup "pumpe" man kan ha i lomma.

Edit: Når jeg leste nøyere på den siden så står det jo der at den metalltingen som gjør at man kan bruke 8grams patroner er ekstra utstyr dvs at den følger nok ikke med fra den engelske siden.
Sist endret av andis; 13. september 2007 kl. 21:10.
Er ikke kremdispensere billigere?
▼ ... over en uke senere ... ▼
da har jeg bestilt en dispenser og 48 patroner, hvor mange "trekk" holder en patron til? noen som vet sånn ca?

er forresten fra www.whipcream.se viss størrelsene på patronene er forskjellig fra side til side.
Sist endret av Lunar; 21. september 2007 kl. 12:37.
En patron er nok til en ganske heftig rus, blir et MONGOSTORT trekk... Test med en halv først så om du ikke kjenner noe på 10 sekunder tar du resten...
Hold det inne lenge.
Den brukes som gassdrevet sykkelhjul"pumpe" og fungerer utmerket som ghettocracker.
En patron holder til én skikkelig lungefull, etter min erfaring. Hold inne så lenge du klarer, og nyt de 30 sekundene med rus. :P
faen jeg bestilte dobbelt opp, send meg melding
▼ ... noen uker senere ... ▼
veldig kort morro med disse patronene, framgangsmåten jeg bruker er balonger stjerneskrutrekker og patroner...

Putt skrutrekkeren inne ballongen, så trer du ca halve ballongen over patronen, setter spissen på skrutrekkern mot patronen, Setter patronen mellom helene og slår et par ganger til den åpner seg, tar hele ballongen i ett trekk holder inne i ca 30-45 sec å enjoy den korte tiden med fantastisk rus
Sist endret av TheNewGuy; 6. oktober 2007 kl. 15:40.
Rusen kan beskrives som drømmeaktig. Det er ikke uvanlig å føle en bølge av euforia og en oppstemt lattermild humørforandring, som når man blir høy. Kontroll over finmotorikk og balanse reduseres og man kan kjenne en summende vibrasjon, eller prikking i huden, samtidig som man er delvis "lokalbedøvet" i hele kroppen, dvs. sansing av ekstern stimuli reduseres.
Den aller vanligste sanseforandringen er lydforvrengninger. Selv den mest mundane lyd kan bli svært interessant å høre på.
Noen opplever visuelle hallusinasjoner også, men jeg har aldri gjort det.
Hele "trippen" varer bare i noen minutter og er for min del ikke så veldig intens. Det er mer at det kommer så fort på meg som gjør at det føles intenst i starten.

Ettereffekter kan være svimmelhet, hodepine og kvalme, men dette kommer ganske sikkert mer av oksygenmangel da disse symptomene gir mer utslag hvis man har inhalert gjentatte ganger . Derfor kan det være lurt å puste endel lusft imellom hvert forsøk, for å balansere surstoffnivået i blodet.

Det viser seg mer og mer at Nitrous kan være vanedannende da mange, spesielt tannleger(som har lisens til å kjøpe store tanker av gassen) utvikler en daglig vane med det. Men en fysisk avhengighet med problematiske abstinenser er lite trolig.

Etter langvarig bruk kan man oppleve nummenhet i fingertuppene og tærne. Dette er en indikasjon på at man har for lite vitamin B12 i seg. Lystgass forbrenner disse vitaminene fra kroppen, så erfarne brukere tar vitaminB12-tilskudd.

Det meste man kan lure på om N2O(NitrousOxide/Lystgass) kan man finne på Erowids Nitrous-hvelv her: http://erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous.shtml
Sist endret av Vasall; 8. oktober 2007 kl. 18:13.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er mer enig i Tiaz angående det må å inhalere via ballong kontra det med å inhalere direkte ... syns nå det både er tryggest og best å inhalere via ballong - især det faktum at det er j...... vanskelig å inhalere direkte fra krem-dispensere, og det at skal det bli moro må det flere krem-dispensere til... å holde pusten mens en tømmer dispensere enten direkte, indirekte, eller ved å vippe tuppen til side er en kunst i seg selv jeg ikke mestrer ihvertfall, da er ballong-metoden straks mye enklere

Vasall, kjempeflott beskrivelse - men det å robbe en tannlege-tank for de avdelinger som fører lystgass til bedøvelsene sine er ikke alltid like reellt for alle - den generelle rusbeskrivelsen på nox her er i overkant fra slike beholdere . De du får fra krem-dispensere er særdeles mye mildere (hehe). Har tenkt mye på å gå innom et bilstylings-firma og sjekke om nox-en deres er kapabel til å ruse seg på - eller om jeg kommer til å fryse ned eller sprenge hue hvis jeg prøver det... men har blitt med tanken. Ellers bra research, da

etter å ha lest noen innlegg enda nøyere så viser det seg at andre har prøvd "tankene" mine - fint, da kan det hende jeg går til det skrittet også... Takker gutter
Sitat av paranoy
Jsyns nå det både er tryggest og best å inhalere via ballong - især det faktum at det er j...... vanskelig å inhalere direkte fra krem-dispensere
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hva du mener. Man trer kjeften inn på tuten, trykker inn håndtaket og tar et solid magadrag. Min fireårige datter hadde klart det med litt trening.

skal det bli moro må det flere krem-dispensere til... å holde pusten mens en tømmer dispensere enten direkte, indirekte, eller ved å vippe tuppen til side er en kunst i seg selv jeg ikke mestrer ihvertfall, da er ballong-metoden straks mye enklere
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hva du mener i det hele tatt. Holde pusten mens man tømmer dispenseren indirekte vippe tuppen til side

Hva gjør ballongmetoden enklere enn trykk-og-sug?

Sitat av paranoy
Vasall, kjempeflott beskrivelse - men det å robbe en tannlege-tank for de avdelinger som fører lystgass til bedøvelsene sine er ikke alltid like reellt for alle - den generelle rusbeskrivelsen på nox her er i overkant fra slike beholdere . De du får fra krem-dispensere er særdeles mye mildere (hehe).
Vis hele sitatet...
Lystgassen du får i dispenserpatroner fra anerkjente selskaper nå til dags er "medical grade" - altså det samme du får hos tannlegen.
Ja, si det xtapolapoecetl - hehe, rest my case - I rest my case
(allikevel tror jeg nok jeg holder med Tiaz på dette området

NB! Det du sier om dispenser-patronene kan hende stemmer - det vet jeg ingenting om, jeg er bedre kjent med kremdispensere - derfor skal jeg undersøke dette emnet nærmere... kanke få med meg alt heller da...

NBB! Technical grade, medical er det nok ikke ....

NBBB! Noensinne lurt på forskjellen mellom a) nitroksid b)dinitroksid c)nitrodioksid??? (no,n20,no2)

kan hende skrev jeg feil - men poenget er det samme
Man skal IKKE suge rett fra tuten, har aldrig gjort dette men en gang tok jeg gassen i en ballong og tok det med en gang ned.. Stemmen min var helt forandra, hørtes ut som en downs:S Stemmen ble mye mørkere osv, har sjedd med 2 kompiser av meg også...
Er ikke noe stress å ta i ballong/pose uansett:P
Sitat av paranoy
Ja, si det xtapolapoecetl - hehe, rest my case - I rest my case
(allikevel tror jeg nok jeg holder med Tiaz på dette området
Vis hele sitatet...
Du "rest your case" uten å legge fram et eneste argument? Skuffende.


NB! Det du sier om dispenser-patronene kan hende stemmer - det vet jeg ingenting om, jeg er bedre kjent med kremdispensere - derfor skal jeg undersøke dette emnet nærmere... kanke få med meg alt heller da...
Vis hele sitatet...
Nå skal du høre her. En kremdispenser fylles ved hjelp av patroner. Det er mulig du snakker om engangsdispensere hvor lystgassen og fløten allerede oppholder seg i samme rom. Det vi mener med kremdispensere i denne tråden er flerbruksdispensere som kan brukes uten fløte.


NBB! Technical grade, medical er det nok ikke ....
Vis hele sitatet...
Det er medical grade jo. Sjekk Best Whip eller en av de andre anerkjente sidene.

NBBB! Noensinne lurt på forskjellen mellom a) nitroksid b)dinitroksid c)nitrodioksid??? (no,n20,no2)
Vis hele sitatet...
Nei.

PS. Nå føler jeg meg negativ her, men faen heller, dette var skuffende.


Sitat av freaker911
Man skal IKKE suge rett fra tuten, har aldrig gjort dette men en gang tok jeg gassen i en ballong og tok det med en gang ned.. Stemmen min var helt forandra, hørtes ut som en downs:S Stemmen ble mye mørkere osv, har sjedd med 2 kompiser av meg også...
Er ikke noe stress å ta i ballong/pose uansett:P
Vis hele sitatet...
Du advarer mot å trekke fra dispenseren, men har aldri gjort det selv? Hvorfor skal man ikke trekke rett fra en dispenser?

Stemmen blir mørk rett etter inhalasjon av lystgass ja, det er en tung gass i motsetning til f.eks helium som er lett, og gjør stemmen lysere.

Godt mulig det ikke er stress å trekke fra en ballong, men jeg har vanskelig for å se hva som gjør det til en bedre metode enn bruk av kremdispenser.
Sist endret av xtapolapocetl; 27. oktober 2007 kl. 02:07.
Mest sannsynlig hutrer du ikke så mye etterpå...
Hvis du sikter til den lave temperaturen som oppstår idet en patron tømmes, paranoy, kan jeg berolige deg med at gassen du trekker fra dispenseren holder en helt akseptabel temperatur - ikke egnet til å forårsake frostskader.
medical grade er til medisinsk bruk, kan kun bestilles for medisinsk bruk og er ikke tilgjengelig for privat-personer uten resept (noen ganger er det ikke det engang) uansett hva som reklameres på nettet...

Er du medisinsk representativ får du selvfølgelig tak i "medical grade".

Poppers er en vanlig lystgass-dispenser, noe jeg faktisk har prøvd... ikke det mest morsomme jeg har forsøkt, allikevel verdt å ta med seg.

Funksjonen er likevel best om konsentrasjon oppsamles i en ballong, ikke fullt så kjølig heller... selvom det nok stemmer at det kan inntas direkte fra dispenser - jeg skal ikke se bort i fra at det er reell freaker911, men jeg satser nå på ballong-metoden, det er hva vi på lystgass-parties på slutten av 1990-tallet gjorde...

og slutten av 90-tallet er også det eneste jeg kan henvise til med søplesekker, ballonger og party-poppers - samt noen vellykkede og lite vellykkede eksperimenter med kremdispensere nå og da etter det.

Håper du ble mindre skuffet nå, da

Og nettopp temperatur-forskjellen fra det forlater dispenser til det faktisk ankommer lufta er påtenkt angående forskjellende no, n2o og no2 - samt forskjellene på teknisk gradert og "medical grade" og i tillegg at en av disse gassene tror jeg faktisk er veldig farlig....

Jeg vil dog legge til at teknisk gradert (reagent grade) er høyere (renere) en industri-gradert (kommersiell/industrial)
Du, jeg har frostskader på fingrene etter å ha åpna patroner og fått gassen rett på fingerene. Fra en kremdispenser er det kansje mulig men jeg har brukt en "sykkelpumpe" fra http://nitrous-cracker.com/ og suger man feks rett fra en patron så er det drittfarlig. Hver gang jeg har hatt gassen i ballongen i 30-60 sekunder så har jeg aldrig fått mørkere stemme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
xtapolapocetl: de har rett her, gassen er iskald. Mulig en dispenser løser ut gassen tregere enn f.eks. en cracker eller metoden med spiker etc., men dette kan jo kanskje variere fra dispenser til dispenser? Jeg ville i alle fall vært svært forsiktig med å anbefale å innhalere rett fra dispenser, dette kan i værste fall være helsefarlig (hvem har ikke svidd et par fingre når de prøvde seg frem med spiker?)
- pluss at med riktig type ballong så kan du jo fylle ballongen med gass fra flere patroner :-).
Beklager sent svar, men det får da være måte på hva man bruker natta på.

Paranoy, du uttaler deg uten å ha foretatt de nødvendige undersøkelser. Hadde du gjort det hadde du funnet ut at fabrikkene som lager lystgassen solgt av Best Whip (og Pure Whip, og helt sikkert flere, men det er de jeg har handlet med og undersøkt selv) befinner seg i EU og er både ISO 9001 og NSF/ANSI 18-sertifisert. For de tabloide kan jeg kjapt nevne at ISO 9001 er en satt standard for kvalitetssikring av alle aspekter av foreningers/bedrifters drift, mens NFS 18 er en kvalitetsstandard spesifikt utviklet for produksjon av manuelle matdispensere og utstyr.

Det er sant at det tidligere ikke var særlige krav til kontroll med kvaliteten på food grade nitrous (jfr. Erowid) og at man, iallefall av noen merker, fikk urovekkende belegg av maskinolje e.l. på innsiden av dispenseren etter få "poff", og det er mulig det er slik enda, men det har altså den senere tiden kommet leverandører som kvalitetssikrer produktene.

Se på dette bildet av resultatet av 12 ISI-patroner gjennom en dispenser (bildet er gammelt, jeg har ikke belegg for å si at dette merket fremdeles leverer urene varer). Jeg var klar over denne mulige moseuglen da jeg kjøpte min dispenser, og åpnet den første gang etter ca. 10 patroner. Det var ikke mulig å se eller kjenne noe fremmedelement. Jeg kjørte minst 100 patroner gjennom den før jeg vasket den første gang. Da føltes riktig nok innsiden av dispenseren en smule oljete ut, noe i nærheten av fuktig, men uten at det gikk an å skrape sammen noe av det. Det var fargeløst, gjennomsiktig og luktfritt, og altså resultatet av minst 100 patroner. Så at lystgassen man får i disse patronene i det minste er usammenlignbart mye renere enn generisk food grade som du sikter til, om ikke så rent som man får det (medical grade, 99%), tror jeg vi kan regne med.

I tillegg har vi jo det faktum at vestlige selskaper som i dag med vitende og vilje lyver om noe så alvorlig som renheten av sine matprodukter, risikerer alvorlige konsekvenser. I tillegg er jo gassen ufarlig for mennesker, og er fullstendig lovlig å selge i slike små porsjoner. Gassen skal brukes i matlaging, så noen form for misbruk-forebyggende urenheter (jfr. hydrogensulfiden som blandes i auto-grade n2o) kan vi se bort ifra.

Jeg ser simpelthen ingen argumenter for at gassen i dagens dispenserpatroner, iallefall fra respektable produsenter, ikke skal holde medisinsk standard.

Oppsummering: Jeg kan ikke bevise for deg at det er mulig å anskaffe medical grade n2o i dispenserpatroner. Jeg har dog vist at det er svært sannsynlig, og iallefall nært nok til at man kan slå seg til ro med at gassen er tilnærmet ren, og følgelig så potent den kan bli, og ufarlig å innta.

PS. Medical grade er fremstilt for mennesklig inntak ja, og det er jammen meg food grade også. Eventuelle oljerester som skytes ut sammen med gassen vil blande seg med den tiltenkte fløten, og således konsumeres. At det i sin tid ble (og muligens fremdeles blir) solgt slurvete og uhygienisk produserte gasspatroner er en skam, men det betyr ikke at det ikke finnes selskaper som tar dette seriøst i dag, og leverer ren lystgass.

PPS. Det er ingen lov som sier at kun medisinsk personell får inneha ren lystgass, det som er regulert er mengden (dispenserpatroner er den eneste formen som er lovlig i salg til hvermansen). For øvrig er det nok ikke andre enn de som kan dokumentere at gassen skal brukes i medisinsk øyemed som kan kjøpe seg en tank med medisinsk lystgass. Det holder med andre ord ikke å være "medisinsk representativ", hva nå det er.

PPPS. Poppers har ingenting med dinitrogenoksid å gjøre, men er en fellesbetegnelse på alkylnitrater, midler som utvider blodårer og slapper av muskelatur. Effekten kan for så vidt minne litt, men forskjellen burde være åpenbar.




freaker911: Ved bruk av kremdispenser unngår du risikoen for frostskader. Dette har blitt illustrert før, men for de som er for late til å bla gjennom / søke, her er en kremdispenser:

http://img87.imageshack.us/img87/3334/dispenserhy3.jpg

Sylinderen på høyre side skrus av, en patron legges i, og sylinderen skrus på igjen. Idet patronen skrus helt inn penetreres den av en dyse som raskt tømmer gassen inn i den tomme beholderen (som ved dispenserens tiltenkte bruk allerede er fylt med fløte). Allerede nå er gassen temperert, behagelig kjølig, og kan inhaleres uten risiko for frostskader (en 1l dispenser rommer fire patroner). Man inhalerer altså ikke gassen direkte fra patronen, hvis det var noen som var redd for det, og man er heller aldri i fare for kontakt med sprutende, flytende lystgass (før dysen evt. ryker/tettes, men det kan vel skje med en cracker også - og i dispenserens tilfelle vil gassen skyte ut mellom sylinderen og beholderen, ikke direkte på fingre eller andre kroppsdeler).




Tias: Dette varierer ikke fra dispenser til dispenser.

Poenget er jo at patronen først tømmes ned i beholderen. Når dette skjer, oppstår det riktig nok meget lave temperaturer idet den flytende dinitrogenoksiden tar gassform, og går fra å fylle en liten stålpatron til å fylle 1/2-1l (avhengig av størrelsen på dispenseren). Så fort dette har skjedd stiger naturligvis temperaturen igjen, ettersom gassen ikke lenger er utsatt for et så ekstremt trykk. Når man trykker inn håndtaket og åpner ventilen bestemmes hastigheten på gassen av trykket (hvor mange patroner dispenseren inneholder) og åpningen på ventilen. Skulle det være ønskelig kan man med andre ord altså godt ta seg små kontrollerte puff, eller langsomme drag, istedenfor å fylle lungene så fort det lar seg gjøre.

Jeg har inhalert hundrevis av dispenserpatroner på denne måten, både umiddelbart etter at patronen er tømt, og etter å ha oppbevart gassen i beholderen over lengre tid. Gassen man trekker fra dispenseren er riktig nok kaldere enn luft, siden gassen fremdeles er under trykk. Min en-liters dispenser holder opp til fire patroner, én patron holder til ett lungefyll for meg, og et sett menneskelunger har kapasitet til å ta inn fire til seks liter. La oss si mine klarer fem. Dette vil si at min dispenser, når den holder maks kapasitet, holder gasset under et trykk som er opp mot 20 ganger større enn normaltrykket i friluft (fysikerne får arrestere meg hvis jeg er på jordet her). Likevel er ikke dette nok til at gassen tar flytende form, eller i det hele tatt lav nok temperatur til at frostskader er en risiko.



Uansett, folk er forskjellige, og smak varierer. Jeg mener ikke å disse den flotte ballongmetoden deres, den er sikkert fjong, men jeg må reagere når dere disser den fine dispensermetoden min på feil grunnlag. Spesielt når det synes åpenbart at ballongmetoden har større potensiale for frostskader.

Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
xt, eg kan tenke meg at det er tilsett små mengder silisiums-basert olje i gassen, for å smøre pakninger o.l. i dispenseren. Det kan bli vist som ein oljeaktig film etter lang tid, og vil vere ufarleg å ete, men farlig å inhalere. Hugs på at patronene er laga for at gassen skal spisast, ikkje pustast inn i store mengder...
Interessant poeng vidarlo, men jeg har vanskelig for å se hvordan så mikroskopiske mengder olje skal kunne gjøre noen forskjell på pakningen. Bruker man en kremdispenser til det den er til vasker man den vel uansett fra gang til gang, og følgelig vasker man også pakningen (det er én stor o-ring på min dispenser).

Dessuten er det et hav av forskjell på BW-patronene og substansen på bildet jeg linket til i forrige post. Siterer en Erowid-rapport:

The notion of “safe food grade Nitrous Oxide” quickly turned into horror as the taste became clearly toxic-chemical with a metallic hint. First thoughts were that those cartridges might contain Nitrogen Oxides other then N2O. This was quickly discounted after a quick online conversation with a chemist, as they are very toxic in small amounts and have vivid colors unlike Nitrous Oxide. Color of the gas expelled from cartridges was examined. Nitrous is a colorless gas, so nothing should be visible, however a fine vapor like mist was observed escaping from the opened whippets. Next step was to collect enough of the impurity to be able to examine it.

A large amount of cartridges was opened in such a fashion, that the gas passed via a filter. After opening about 20 whippets a substantial amount of black oil-like residue was collected. After sensory examination, the smell and texture of this residue was determined to be very similar to machining coolant sludge, which fits with how cartridges are manufactured. It appears that the coolant residue is vaporized upon opening the whippet and is most likely to be inhaled in large quantities. Of course this theory would have to be tested by professional lab analysis, but it seems like EZ Whip brand cartridges can contain various degrees of impurities that are result of poor manufacturing hygiene. It is likely they are not thoroughly cleaned off after manufacture of casings. Coolants used during metal machining are made with serious toxins, and they appear to be present in EZ Whip cartridges.
Vis hele sitatet...
Hva som er grunnen til at det uansett finnes en fantastisk liten mengde olje e.l. i patronene aner jeg ikke, men siterer her et svar jeg fikk fra Best Whip for et års tid siden da jeg var i markedet for en dispenser:

They are pure N2O - if you want to call them 'medical grade' please do, although 8gm chargers have absolutely NO medical use.
...
BW-Chargers are filled with the highest quality N2O gas in a state of the art factory which is ISO 9001, NSF/ANSI 18 Certificated, and German TÜV-Mark Certified (ie our chargers are now as good as it gets!). This means that with BW-Chargers your cream will always shine white with no detectable oily residue. On the other hand MrCreamy chargers might give some detectable oily residue every now and then but most likely you wouldn't notice this slight colour shift of your cream. It will never contain more oily residue than what is allowed for groceries.
...
Actually it's incorrect to say that some chargers won't give any oily residue. It's just that with the highest grade charers (like BW-Chargers) the residue will never be detectable since they contain something like one hundredth of that nasty oily stuff compared to cheaper alternatives that don't conform all the standards.
Vis hele sitatet...
(McCreamy som han refererer til er et billigmerke.)

Man skal selvfølgelig ta informasjon mottatt fra den man undersøker med en klype salt, men min erfaring støtter det han sier. McCreamy må dog være et bedre produkt enn EZ Whip og ISI som det refereres til ovenfor. Når jeg sammenligner EZ-rapporten og det nevnte bildet med min dispenser etter over 100 fyll blir det åpenbart at det må være langt mindre enn 1/100 i BW-patronene sammenlignet med EZ og ISI.

Nå føler jeg at jeg ikke kommer så mye lenger uten eksperthjelp. En vill gjetning vil kanskje være at denne oljen eller hva det nå rett og slett er rester fra produksjonsprosessen, som aldri lar seg eliminere 100%. Tror ikke jeg vil spekulere videre, men at det ikke er noe som er tilsatt med vilje synes åpenbart fra mailen jeg mottok.

PS. Medisinsk lystgass er forresten heller ikke 100% ren (kilde), uten sammenligning for øvrig..

COMPOSITION

Nitrous oxide 99,0% min

MAXIMUM IMPURITIES

Carbon dioxide 100 vpm
Carbon monoxide 10 vpm
Moisture 50 vpm
Nitrogen oxides 2 vpm
Oxygen & nitrogen 1,0%
Vis hele sitatet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
xtapolapocetl: God oppsumering, jeg har ingen erfaring med kremdispenser og det er tydelig at jeg har missforstått designet. Gassen behandles åpenbart annerledes her enn med manuell pungtering og cracker. My bad. :-)
Noe som har erfart at det fungerer bedre med ballong enn med dispenser? Mistenker at det kanskje kan være mer effektivt med ballong, da jeg fikk dårlig funk forrige gang med dispenser.

Men er det slik at luften i dispenseren blander seg med lystgassen, slik at det ikke er ren lystgass som kommer ut når man bruker dispenser?
Jeg bodde i nærheten av et sykehus for mange år siden, og på det sykehuset var det et varemottak hvor ting som gassflasker gjerne ble stående usikret over natta noen ganger. Jeg måtte jo se hva det var, og da jeg så at en diger flaske var lystgass så stakk jeg bare og henta bilen og lempa den inn i baksetet. (Måtte kjøre med ene døra åpen, for flaska var såpass høy) 170 bar tror jeg det stod at trykket var på. Jeg teipet fast en hageslangestump på dysa, og skrudde opp på ventilhjulet når jeg ville sniffe. Fant fort ut at jeg måtte være forsiktig med oppskruinga av ventilen, for trykket var potensielt sinnssykt stort. Etter hvert rima det og dannet seg små istapplignende greier på slangen og på ventilen også, kalde greier. Men nok om det, over til rusopplevelse. Jeg inhalerte altså ren medisinsk N20, og sånn var det mens jeg inhalerte: Først la jeg merke til en svak, søtlig smak, så ble jeg mer oppmerksom på lyden av innhaleringa, lyden fra den store metallflaska, så ble det mer og mer som en løsemiddel/lim-snifferus, ekkoer, alt går rundt, en blacker ut. Så jeg fant slik ut at det umulig kunne være slik den blir gitt på sykehuset. Hehe, der får selvfølgelig pasientene også luft, oksygen, hvis ikke kveles man jo. Jeg hadde bare en slangestump jeg holdt inn i munnen, så den falt heldigvis ut hver gang jeg svima av. (Så min erfaring med ren lystgass, intet annet, er at det blir omtrent som en "kvelningsrus" el løsemiddelrus. Mye sunnere enn løsemidler selvsagt, men metoden min med kun lystgass er nok ikke bra i lengden.
Hehe, å beskrive den lyden som oppstår på N2o er vel sånn::

iiiiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIII---------------------------

Tonen pitcher hele veien, å du lurer på hvor høyt kan den tonen gå...

Egen erfaring.
battlecaT: Første gangen man fyller en dispenser vil gassen nødvendigvis blande seg med luft, ja. Dog minsker luftandelen for hver patron (så sant man ikke åpner dispenseren i mellomtiden), og blir fort forsvinnende liten. En 1l dispenser kan holde opp til 20 liter "presset" lystgass (4 patroner), så allerede ved første blås er luftandelen 1/20. Når man tar med i betraktningen at det er 21% oksygen i vanlig luft, sier det seg selv at dette nok ikke er særlig merkbart - selv ved første fylling av dispenseren.

Jeg har aldri merket noen forskjell på gass inhalert av én patron (blandet med litt luft) og tilnærmet "ren" lystgass som man oppnår etter noen få fyllinger.
Håhåhåhå
Dette høres interessant ut.

Xtapola, bestillte du fra Bestwhip? I såfall hvordan ble det i forhold til frakt, toll og avgifter?
Takk ellers allesammen for en tråd som vekket min nyssgjerrighet.
Bestilte derfra ja. Da jeg bestilte hadde de en filial i Finland, som fungerte helt fint. Det tok vel 4-5 virkedager å få sendingen. Ser dog at den ikke finnes lenger, og at det har kommet en ny engelsk filial. Den finske fyren sendte som jeg ba om (uten kvittering og som gave), hvordan det funker fra England aner jeg ikke. Ser dog at de nevner et £25GBP tollgebyr til Norge, så du må kanskje påregne det. Uansett sparer du mye i forhold til norske priser.

Jeg har bare gjort én handel med BW, så noen garanti kan jeg ikke gi, men da jeg hadde med dem å gjøre var de svært så hjelpsomme med informasjon osv, de virket proffe nok. Men jeg vet at gasspatroner ikke kan sendes med fly, så dagen-etter-levering får du ikke.

PS. Vær diskré når du bestiller, ser at den britiske siden virker ganske harde på misbruk.
Sist endret av xtapolapocetl; 5. november 2007 kl. 01:22.
Da har også jeg kastet meg på bølgen og sendt en liten bestilling til www.whipcream.se

Noen andre som har opplevd at Paypal krøller til betalingen? Jeg betalte via Paypal men opplevde at summene ble litt feil, selv om jeg gikk inn på paypal via whipcream ordren.
Flere jeg kjenner har også opplevd no krøll med paypal, dxmgirl. En rask googling på nettet fant jeg ut at det ikke var første gangen sånt har skjedd med dem, kanskje man må være forsiktig benytte dem siden de jeg kjenner bare fortalte meg at de gav opp å få tilbake penger fra dem, og avsluttet kontoen sin der tvert. Men det gjaldt no data-greier da, så det er kanskje off-topic...
Bestilte kremdispenser og lystgasspatroner fra whipcream.se og fikk de i posten i dag. Måtte betale 150,- for fortolling. Måtte et par patroner til før jeg fikk tak på det, men når det endelig gikk, er det som andre sier: en intens euforisk rus.

Eneste som var ubehaglig var at iallfall jeg fikk litt panikkfølelse når jeg tok store trekk. Litt som den følelsen man får når man er for lenge under vann.
Husker en kompis av meg fikk tak i en stor flaske, nesten 2 m, til nyttårsaften. Flasken stod nede i gangen og ballonger ble delt ut når man kom. Flasken var like stor som de som står på store sveiseapparat.
Husker ikke hvor han fikk tak i den, skulle gjerne fått tak i en slik igjen.
Idag fikk jeg endelig prøvd dette!
Dette var den siste pakka de hadde i hele Tønsberg
Jeg så på Jernia og mange andre steder men ingen hadde intill jeg kom til en butikk som en pakke.
De skulle ikke få inn flere fra leverandøren sa de
Men dette er driit fett, minner meg en del om når jeg røyka Marijuana bare at man ikke blir tørr i munn og det varer bare i et par min.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Abs: Det er fare for kvelning ved innhalering av lystgass, gassen forflytter oksygenet i lungene og man kan i det verste fall dø.

fraber: En hvilkensomhelst gass forhandler vil ha dette, men det er ikke billig, flaskeleie kommer i tusenkronersklassen.
Men en hvilkensomhelst gassforhandler vil ikke selge lystgass til menig mann.
Noen som vet hvorfor det ikke de ikke har lystgasspatroner på Jernia (amfi) i Arendal, og eventuelt om de har det på Stoa? Jeg spurte etter n2o patroner, men de hadde ikke en gang hørt om det. Så prøvde jeg å bruke ordet lystgass hadde fortsatt ikke peiling, så er det kanskje noe annet jeg kan si så de forstår?
kremdispensergass må du si xD
Sånn ja, nå fikk jeg tak i det.. Men så er det jo jævlig dyrt med sånne kremdispensere da, det er vell ikke mulig å få gassen ut på en annen måte?