Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1508
Hei

Jeg vet ikke om dette går under sjangeren, klassisk, men den er iallefall preget av klassisk musikk, og har mange trekk fra filmmusikk-orkester.

Komponister som har inspirert meg, er blandt annet James Horner, som er veldig kjent blandt filmmusikk-bransjen.

Tar gjerne imot konstruktiv kritikk og forslag til det tekniske som blandt annet skal få den til å høres så realistisk ut som mulig, ettersom den er laget i Fruity Loops. Mtp at jeg har en slags øreskade atm, vil jeg tro mastringen ikke er på topp, men dette skal jeg finpusse på så straks ørene mine er fine igjen. Dog er det fint om dere poengterer det likevel, så jeg er klarere oppmerksom på det når jeg skal justere

http://tbn2.google.com/images?q=tbn:7f8WSdiIvsuc9M:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Piano.gif

Trykk på lenken under for å laste ned sangen.
[ Last ned ]

- boblesaft
Den var grei nok, jeg hører ikke mye på så rolig musikk.
Det var en ganske høyfrekvent "triangellyd" fra 1:50-2:08 og 2:40-slutt, denne lyden var ganske spiss og plagsom.

Instrumentlydene er litt kunstige, men ikke så værst med tanke på at det er datalaget. Prøv å spill dette inn med flygel osv.

Ellers er dette en munter og trivelig sang, hadde jeg hørt på klassisk hadde denne vært på spillelista mi om den høyfrekvente lyden ble ordnet.
Ikke for å være drittsekk eller noe, men dette er ikke klassisk musikk. Selv om det faktisk er piano/flygel, så minner det meg mere om et rolig poplåt i moll.
Syns sangen var ganske fin. Men jeg slo av når den englestøv/tryllestav effekten kom. Ta bort den, og den tamburin liknende greia så har du en fan
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Ikke for å være drittsekk eller noe, men dette er ikke klassisk musikk. Selv om det faktisk er piano/flygel, så minner det meg mere om et rolig poplåt i moll.
Vis hele sitatet...
Rolig poplåt? Mine ører tyder dette nærmere klassisk enn pop. Er det bare meg?

Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Syns sangen var ganske fin. Men jeg slo av når den englestøv/tryllestav effekten kom. Ta bort den, og den tamburin liknende greia så har du en fan
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener Har egentlig fjernet den glitrelyden, men la den på igjen. Dog spørs det om jeg ikke bare skal kutte den helt ut, dersom det ikke passer
Den "tamburin-liknende greia", kan jeg nok roe ned noen hakk, ja. Når du sier det, hører jeg at den kommer altfor tydelig frem. Vil egentlig bare at den skal kjøre litt diskrét i bakgrunnen for å fremheve melodien.


Ellers, takk for tilbakemeldinger
Sist endret av boblesaft; 4. juli 2009 kl. 23:13.
Sangen kunne ha passet til rulleteksten i film
Jeg likte pianodelen i begynnelsen veldig godt, synes alt det som kom senere ødelagte en del. Da jeg hørte på den først, lukket jeg øynene og lot tankene vandre, og det var en deilig følelse. Desverre ble dagdrømmingen min ødelagt av det som ble lagt på senere.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Jeg likte pianodelen i begynnelsen veldig godt, synes alt det som kom senere ødelagte en del. Da jeg hørte på den først, lukket jeg øynene og lot tankene vandre, og det var en deilig følelse. Desverre ble dagdrømmingen min ødelagt av det som ble lagt på senere.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener.
Tror jeg lager flere versjoner - noen rolige, noen spennende, noen som når klimaks, etc.. Så bare poster jeg de her på nff Tanken har vært å ha de med i en film e.l, så jeg forventet egentlig å fremstille melodien fra forskjellige vinkler uansett
Jeg tenkte film-musikk med en gang. Kanskje du burde sende den inn til Hollywood? Klassisk rulletekstmusikk til en amerikansk familiefilm.

Fra alvor til spøk: En bra komponert sang og melodi. Var behagelig og rolig å høre på. Eneste som ølelagte litt for min del var dårlig kvalitet på pianolyden? De andre lydene virket det som var bedre kvalitet på.

Og sist men ikke minst, få til en skikkelig avslutning, så er du i boks!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
noen av trommene ble for fremtredende / høye i forhold til resten, noe som gjorde "oppturen" i begynnelsen noe rotete og kaotisk.

vurder å kutt ut noen instrumenter når sangen bygger seg opp, jeg liker det jeg hører, men det blir litt for kaotisk som sagt.

..og slutten bør jobbes med
Bra at du kom deg bort ifra fjortis trancen og laget noe skikkelig boblesaft

Likte den godt, men den tryllestøv effekten passer bedre inn i en Alexander Rybak sang.

Prøv å lag en roli piano version og en film version. Den piano versionen kan bli strålende, rolig og harmoniske toner Hvis det skal være til film så vil det passe veldig bra!
Syns du dro denne i land ganske overbevisende. Rytmen og pizzicatoen gir meg en følelse av at det er en afrikansk-inspirert pop-låt (ala. Lion King-musikk), og det funker ganske bra.

En ting som vil få instrumentene til å høres litt bedre ut er å ha flere pauser; for eksempel i det første blåserpartiet når de skal opp på den lyseste tonen.En 8.dels-pause vil få det til å høres litt mer realistisk ut.

Du kan jo også vurdere å kjøpe deg (eller "kjøpe" deg) pakker fra EWQL eller Garritan for å få litt bedre instrumenter. Har brukt Garritan som VSTi-plugin i FL Studio uten problem.

Men alt i alt, en god låt med et søtt tema og morsomt arrangement. Burde kanskje vurdere å lage et sidetema og kjøre AABBAA, det kan bli litt monotont i lengden (men på den andre siden så er jo mye filmmusikk ment å være det).

Keep up the compozing!
Meget fin låt, ble i godt humør av den. Men rytme delen er for platt, få litt mer juice på rytme instrumentene så klinger den mye bedre i mine ører.
Veldig bra "Disney"-utføring!
I mine ører høres det ut som om "tryllestøvet" tjener melodiens formål, selv om det nok er litt stereotypisk i denne sammenhengen.

Stå på!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Nei, englestøv effekten har ikke noe formål i denne låta. Dette var forøvrig rimelig stilig, og jeg likte godt det jeg hørte. Derimot må jeg si meg enig i det Sa-Chan sier om at dette ikke er klassisk musikk, men heller instrumental-versjonen av en poplåt av et eller annet slag. Jeg klarte ihvertfall i legge inn en popvokal inne i hodet mitt.
Likte sangen veldig godt jeg .
Jeg har prøvd å følge de fleste råd som har kommet her.
Jeg legger ut de redigerte versjonene her: http://dontop.net/bakketoppen/ hvor http://dontop.net/bakketoppen/bakketoppen.mp3 er den nyeste.
for meg kunne det vært piano hele veien. Trommene var litt cheezy synes jeg, men trommene var egentlig det eneste å sette fingeren på og...

KP!
det er ikke trommer i den nyeste versjonen jeg kan godt endre kilden til lenken i førstepost til den nyeste
Jeg laget en versjon til den populære kiwi-animasjonen på youtube.
Du kan se videoen her.
Den passet ganske bra med videon. Viss jeg hadde vært deg ville jeg ha slengt på noen lag til med instrumenter, som kansje spiller trioler av arpegios, dim-melodiske partier og litt annen frasering. Jeg synes fremdeles dette minner meg mer om en balade av pop en klassisk, men utbedringspotensialet er der!