Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 673
Hei
Har akkurat fått DD-WRT opp og gå på min WRT54G, fungerer som bare juling. Får inn nettverket til en nabo som jeg aldri har fått inn på verken stasjonær eller laptop før. Men lurer på ett par småting:

Hvor høyt er det forsvarlig å øke mW på WRT54G v. 2.2?
Hvor får jeg tak i bedre antenne?
Er det mulig å sette routeren ett sted for så å koble seg til den via trådløst og ikke kabel mens den enda henter inn internett fra naboen? (Er vel kanskje litt long-shot men...)

Mvh
Ikke øk noe serlig over 100mW. På høyere effekt enn det vil radiokretsen på WRT'en bli ødelagt over tid.
Det er faktisk mulig å kjøre to trådløse nett på disse boksne, men jeg lurer på om det kun fungerer i AP-modus. Jeg vet iallefall at det er et valg på OpenWRT.
skal du hente wlan fra naboen, så hetter det wds, du må da ha samme ssid,kanal osv. og routern til naboen må støtte wds(laysy wds er tingen) så skriver du bare inn mac din(som står på samme siden, på naboen sin). vent 2min og dem er linka.

det beste for og forsikre deg 100% at naboen ikke ser deg er og mekke en rootenna.
http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/wlan-rotenna/ <- en jeg mekka.
da har du 1 cat5 kabel ut på veggen i box (du får bedre signal siden vegger dempere MYE)
og skal du ha wlan inne hoss deg ta enn ny wrt54gl og sett opp som ap.
client = client routed , client brigth = uten routing.
jeg bruker for det meste routing, siden da ser ikke naboen deg, og du får egen dhcp liste,firewall, og bare 1 ip/mac mot naboen. veldig mange router som ikke liker 2-3ip/mac'er på 1 wlan link.
Routeren til naboen er en slik multi-sak fra telenor.. THOMSON ST546 heter den.. Støtter den dette?

Vil det si at jeg kan sette min WRT der jeg får inn best signal fra routeren hans og så koble meg på min router igjen trådløst?

Har forøvrig bestillt meg 2 stk 9 db. antenner til min wrt nå.. Vil ha litt bedre rekkevidde
Jeg mener at dd-WRT v24 har mulighet for flere wlans samtidig.
Antenner feks kjøpes på komplett.no
Sitat av Lentu
Jeg mener at dd-WRT v24 har mulighet for flere wlans samtidig.
Antenner feks kjøpes på komplett.no
Vis hele sitatet...
den kan kjøre flere vlan på wlan, den kan kun være client til 1 , men ap til flere.