Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2413
Hallo!
Jeg tenkte jeg skulle starte opp med paintball og vurderer dette til å starte med:

http://bildr.no/thumb/206390.jpeg

Er dette et godt valg tror dere? Har dere tips på hva jeg bør kjøpe i tillegg eller evt. bytte ut?

Grunnen til at jeg velger å bestille fra USA er det at dollaren er fryktelig lav. Den samlete prisen på dette er 500-1000kr billigere enn her i Norge, og det er jo ganske masse penger.

Hva vil frakt/moms/toll komme på da tror dere? Vil det lønne seg å kjøpe det i USA til tross for de ekstra utgiftene?

Takker for alle svar!
Søk litt rundt på div forum og finn ut hva som er bra utstyr. Deretter kan det være en ide å se seg litt om på eBay etter bruk/nytt utstyr. Ebay bruker som regel å ha lavest pris på det meste, sett at det finnes på eBay såklart. Du kan også snakke med de du kjøper av, så du kan avtale at de sender utstyret som gave til deg slik at du muligens slipper toll.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Ok. Jeg har lest om Tippmann 98 Custom og det står det er et flott nybegynnervåpen, og jeg har kompiser som anbefaler det.
Ebay tenkte jeg selvsagt ikke på
-Kamuflasje klær
- Et belte beregna til å ha luft-tanken på, kanskje en vest.
- Kuler
- Smøring
- Beskyttelse til knær og albue
- SUSP!!
- Noe til å ha rundt nakken.
- Lue
Sist endret av AndyCandy; 30. mai 2008 kl. 21:05.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av AndyCandy
jeg ville kjøpt meg likulertt camo klær .
noe til å ha luft-tanken på. noen kuler?
smøring altså noe å velikeholde våpenet med.
også noe å beskytte nakken med. (SYKT vondt å bli truffet der!)
Vis hele sitatet...
Camo klær er noe jeg kjøper senere i så fall, jeg kommer bare til å bruke noen gamle klær med det første
Kuler spleiser vi venner på, så det kjøper vi utenom.
Halsbeskytter er selvsagt noe jeg bør vurdere ja, og kanskje en susp?
Smøring låner jeg sikkert av noen kompiser elns.
Sist endret av Bartulf; 30. mai 2008 kl. 21:04.
Tsss, ikke vær så pinglete, trenger såvidt beskyttelse så lenge du e ekte man! Men denne pakken ser bra ut ja, bare få de til å sende det som gave Og ja kammo, men det kan du fikse her hjemme i norge like lett, så ville heller gått for å kjøpe mere ekstra utstyr fra usa når du først bestiller
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Saitek
Tsss, ikke vær så pinglete, trenger såvidt beskyttelse så lenge du e ekte man! Men denne pakken ser bra ut ja, bare få de til å sende det som gave Og ja kammo, men det kan du fikse her hjemme i norge like lett, så ville heller gått for å kjøpe mere ekstra utstyr fra usa når du først bestiller
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, men det er tross alt familiejuvelene vi snakker om her!
Jeg tipper du spiller uten maske også siden du er så "tøff"
Sist endret av Bartulf; 30. mai 2008 kl. 21:10.
Du merker det ikke så veldig om du bli skutt i ponjen uansett, fordi klærene henger å slenger utenfor å demper sånn 90% av kraften:P Dont worry m8
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Det har du rett i, men det er greit å være på den sikre siden. Mange jeg kjenner bruker susp eller knebeskytter for å beskytte ballene mot ballene.
Bedre med baller på ballene enn kølle på kølla =)
Tippmann 98 er et flott nybegynner våpen og passer like fint i litt mer "advanced" level. Når det bare er oss kompiser som spiller bruker vi ikke noe mer en vanli klær og selvfølgeli maske. Malingen vaskes lett av klærne.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar!
Men er det noen som kan si sånn ca. hva prislappen kommer på?
Albuen trenger du ikke og du bør invistere i et bedre løp, ellers er vell dette en av de beste nybegynner markørene. Etterhvert får du sikkert lyst på response triger(gjør at markøren skyter fortere og fortere når du holder samme skuddtakt), magasin som mater ball og dobble triger. Av beskyttelse så er den værste plassen jeg har blitt truffet på midt mellom fingrene så hansker er å anbefale etter maske.

Prisen kommer vel på runt 1500 kr uten frakt.
Sist endret av Hansix; 30. mai 2008 kl. 22:04.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hansix
Albuen trenger du ikke og du bør invistere i et bedre løp, ellers er vell dette en av de beste nybegynner markørene. Etterhvert får du sikkert lyst på response triger(gjør at markøren skyter fortere og fortere når du holder samme skuddtakt), magasin som mater ball og dobble triger.

Prisen kommer vel på runt 1500 kr uten frakt.
Vis hele sitatet...
Ok takk! Var litt usikker når det gjaldt albuen nemlig.
Løp og kolbe har jeg tenkt å investere i litt senere; vil først prøve hvordan den er uten modifikasjoner.

Prisen uten frakt var jeg klar over, men det var nettopp den frakten som var interessant å vite ettersom paintballutstyret veier noen par kilo.
Frakt har jeg opplevd er forskjellig fra nettsted til nettsted så det tør jeg ikke sette pris på.

En ting til. Markører fra tippman følger det med magasin(værtfall ifra norske nettsted)
Sist endret av Hansix; 30. mai 2008 kl. 22:10.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hansix
Frakt har jeg opplevd er forskjellig fra nettsted til nettsted så det tør jeg ikke sette pris på.

En ting til. Markører fra tippman følger det med magasin(værtfall ifra norske nettsted)
Vis hele sitatet...
Ok, takk anyways.
At det følger med magasin tror jeg neppe, det står nemlig ingenting om det på siden, og bildet av markøren var uten mag.

Edit:

Det følger med mag

98 Custom Includes:

-Owners Manual
-Allen Wrenches
-Spare Tank O-Ring
-Gun Lubricant
-Cleaning Cable
-Ammo Box

Var nok litt kjapp der!
Sist endret av Bartulf; 30. mai 2008 kl. 22:15.
Er ikke bilde av markør med magasin på de norske nettstedene heller selv om det følger med. BTW så kan du spare enda mer penger ved å kjøpe fra www.punisherspb.com + at du får vite pris på frakt.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hansix
Er ikke bilde av markør med magasin på de norske nettstedene heller selv om det følger med. BTW så kan du spare enda mer penger ved å kjøpe fra www.punisherspb.com + at du får vite pris på frakt.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer, det er faktisk billigere der!
Prisen på det samme + frakt ble på 1500kr tilsammen! Dette er jo nesten tyveri!
Skal du bestille derifra Bartulf? Isåfall kan vi jo bestille sammen og spleise på frakt
Edit: Kjøper du Tippman Power Pack?
Sist endret av tobbe666; 30. mai 2008 kl. 23:04.
Tippmann 98 er noe boss. Kjøp deg heller noe bedre i norge! Hvis du ikke er intresert i noe teknologiske greier, så vil jeg anbefale deg Spyder Sonix. Hvis ikke, så kan du spytte i 1500 kr på en Smart Parts ION, da får du en jevli bra elektrisk markør!

BTW, Frakt fra america kan koste rundt 2000 kr.
om du har planer med å holde på lenge med paintball så kansje du burde investert i en annen markør f.eks smartparts ION som er en elektrisk markør som skyter fortere og er ganske mye lettere. har selv god erfaring med den markøren!
hvor du skal spille da?
skal du spille bane så anbefaler jeg ION
men skal du spille skog så kjøp tippman.

men om du har bestemt deg for tipmann så for all del kjøp den, er en bra markør til nybegynnere, treffsikker med rett løp ( kjøp deg flat-line )


Edit : dvergen : tippman er jo mye bedre markør en spyder.
har mange kompisser som er paintball freaks og da jeg skulle kjøpe meg ( 1 år siden ) ble jeg anbefalt ION, jeg var da helt ny i "gamet" og hadde kikket på en spyder de begynte le og kødde, det var vist nokk noe av det verste du kunne få tak i
Sist endret av Holmen; 30. mai 2008 kl. 23:57.
Her var mange dårlige innlegg må eg si :P Frakt fra USA med USP over hele verden =174$
Men så lenge du bestiller fra www.rap4.com så kan du velge mellom å få dekket frakten eller 10% av på kjøpet, det fikk i allefall eg.
Og om man spiller wood ball, så kjøper man seg ikke noe spyder crap :P Da kjøper man tippman som varer, og varer , og varer, og varer........

Lykke til videre folks
Nja, vil vel heller si at en sp-8 er et bedre kjøp for skog..
Ansgear.com veldig bra side. de kan sende som "gift" så slepper du betale mva.
Ellers kan du ta deg en tur på splat.no, der er det mange fine brukte markører

Edit: spiller selv med Ion, og er storforbøyd, anbefalest !
Sist endret av Crimatix; 31. mai 2008 kl. 00:00.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
dvergen hva har du røyka for noe dårlige greier ? ikke anbefal noen og kjøpe den tung rodde møkka ION er( begynte selv med en ion men fyy) og WTF 2000 i frakt

skal du kjøre bare skogs spilling så kjøp en Tippman gjerne med E-grep for og få litt mere BPS, skal du tenke på bane og kanskje prøve det så kjøpe bane markørenes svar på tippmann, nemli planet eclipse EGO eller E-TEK geniale markører begge to EGO high end og E-TEKèn litt billigere av div grunner, jeg har hatt mye markører for og finne ut hva som funker for meg.

handlet mye fra punisher(15-20k) men vil si www.compulsivepaintball.com er hakket bedre på det meste, + de frakter usps og det koster ikke 2000kr som dvergen`s sinnsyke spådum.

og ikke minst de sender pakken med mindre verdi enn den egentlig er voila tollfritt

noe du lurer på så bare spørr svarer gjerne (kanskje man kan lure deg til og begynne med bane spill)
Men så er jo ikke han ute etter en markør til 12k heller da. ( sikter til ego'n )
Han skal ha det så billig som mulig Men innen Tippman, så derfor starter han med en 98c
Sitat av tribalgoth
dvergen hva har du røyka for noe dårlige greier ? ikke anbefal noen og kjøpe den tung rodde møkka ION er( begynte selv med en ion men fyy)
Vis hele sitatet...

Du har jo tydeligvis "så" peiling da. ION er den en av de mest kjøpte markørene i verden, og fungerer jevli bra til det meste. (Om ikke du er skikkeli pro speedball player, noe som jeg tipper at du ikke er i nærheten av.) Spilelr selv med ION, og den, DP, og DM8 er de beste markørene jeg har prøvd!
Er godt fornøyd med min Invert Mini, men da snakker vi turneringsformat og ikke slik lekekrig i skogen. (btw, det heter ball og ikke kuler, takk.)
hva som er galt med ION da?
egner seg ikke i skogen men det er jo en selfølge er mere du som er tard om du kjøper ION til skogsbruk. banemarkør > skogsmarkør.

dvergen: har du dm8 eller bare prøvd? tror ikke DM8 og ION kan sammenlignes på denne måten men men


tribalgoth: tungrodde ION? ( WTF ) ION er jo en av de enkleste markørene du kan få tak i.
har selv ION og skrudde den opp 1 gang så kunne jeg det i søvne liksom.
kan jo ikke ha noe mere avansert en ION for førstegangs bruk pga. loubing av bolten osv.
kan du forklare meg hvorfor du har så stort hat mot ION? hva har den noen gang gjort deg ?

Edit :
Lundern : invert mini er en fin markør vartfall med stako tank
men er vell litt vanskeli å skru og sånn på for førstegangs brukere? kansje litt dyr og
Sist endret av Holmen; 31. mai 2008 kl. 03:35.
Ja, den er ikke akkurat for nybegynnere. 7k ny med litt modifisering, så jeg kan ikke akkurat delta på turneringer med den enda

edit: 7k med tank og mag.

For skog er tippman fint, for noe annet så erre ikke så bræ.
Sist endret av Lundern; 31. mai 2008 kl. 09:13.
Epleplukker
Mange som er på bærtur her. Tippermann 98c er den perfekte nybegynner markøren. ION er neste steg hvis man skal spille på bane.

Trådstarter: Gå heller på forum som splat.no eller ballbreak.no for å finne informasjon om paintball.
Uten bart
Bartulf's Avatar
Trådstarter
Sitat av tobbe666
Skal du bestille derifra Bartulf? Isåfall kan vi jo bestille sammen og spleise på frakt
Edit: Kjøper du Tippman Power Pack?
Vis hele sitatet...
Mulig jeg bestiller derfra ja, men det er ikke power pack jeg har tenkt på ettersom den har co2 beholder med. I så fall kunne jo meg, deg og saitek bestilt sammen så vi får en heftig discount