Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 214944
Hvilket av 660Ti 2gb kortene er best til gaming? (mest med tanke på fps, men god kjøling og lite lyd er jo en fordel) :P
Sist endret av Nerd0; 20. februar 2013 kl. 14:43.
Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Hvilket av 660Ti kortene er best til gaming?
Vis hele sitatet...
MSI 660Ti PE.
Sitat av Starz Vis innlegg
MSI 660Ti PE.
Vis hele sitatet...
Takk ^^ Det kortet jeg hadde tenkt til å kjøpe
Sist endret av Nerd0; 20. februar 2013 kl. 18:56.
Hei,
Trenger en ny pc, hvilken er best av komplett pc'ene til gaming? Vil holde meg så lavt under 10k som mulig, trenger skjerm også(Benq 24"), ikke mus etc
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Hei,
Trenger en ny pc, hvilken er best av komplett pc'ene til gaming? Vil holde meg så lavt under 10k som mulig, trenger skjerm også(Benq 24"), ikke mus etc
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har så mye peiling, men winter gamer pakka er det ikke sagt så mye negativt om
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Hei,
Trenger en ny pc, hvilken er best av komplett pc'ene til gaming? Vil holde meg så lavt under 10k som mulig, trenger skjerm også(Benq 24"), ikke mus etc
Vis hele sitatet...
Pakken er ikke optimal. Den har forigje generasjons prosessor. m-ATX kort i ATX case ser dumt ut. Hovedkort som det ikke er mulig å overklokke med og et grafikkkort som har referansekjøler, som er det dårligste og mest bråkete kjøleren på markedet.
Du får mye bedre PC om du bygger selv!

Mitt råd, Bygg selv. Det er veldig enkelt. Jeg kan omså guide deg gjennom det via skype.

Her får du en mye bedre maskin
Sitat av Zendium Vis innlegg
Pakken er ikke optimal. Den har forigje generasjons prosessor. m-ATX kort i ATX case ser dumt ut. Hovedkort som det ikke er mulig å overklokke med og et grafikkkort som har referansekjøler, som er det dårligste og mest bråkete kjøleren på markedet.
Du får mye bedre PC om du bygger selv!

Mitt råd, Bygg selv. Det er veldig enkelt. Jeg kan omså guide deg gjennom det via skype.

Her får du en mye bedre maskin
Vis hele sitatet...
Hmm, skal vurdere å bygge selv, men da trenger jeg din hjelp om det skal bli noe suksess:P
Men, hva med denne, med i7-3770 og evga 660 Ti?:P evt noe annet å endre på - eller vil den pcn slite med f.eks bf3 og ACIII på high?
Takk!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Hmm, skal vurdere å bygge selv, men da trenger jeg din hjelp om det skal bli noe suksess:P
Men, hva med denne, med i7-3770 og evga 660 Ti?:P evt noe annet å endre på - eller vil den pcn slite med f.eks bf3 og ACIII på high?
Takk!
Vis hele sitatet...
Du får mye bedre maskin av å bygge selv. Om du vil kan jeg hjelpe deg via skype. Oppsettet jeg linket til får du mye mer kraft for pengene en ved at komplett bygger en pakke for deg.

MSI 670 PE drar BF3 på ultra uten problem
Sist endret av Zendium; 21. februar 2013 kl. 13:33.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Pakken er ikke optimal. Den har forigje generasjons prosessor. m-ATX kort i ATX case ser dumt ut. Hovedkort som det ikke er mulig å overklokke med og et grafikkkort som har referansekjøler, som er det dårligste og mest bråkete kjøleren på markedet.
Du får mye bedre PC om du bygger selv!

Mitt råd, Bygg selv. Det er veldig enkelt. Jeg kan omså guide deg gjennom det via skype.

Her får du en mye bedre maskin
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal alle spare inn penger på psu? En psu kan vare i 7år+++ om man kjøper en bra en! 600w og mulighet for kun et skjermkort er latterlig, corsair sin ax serie er overlegen, og xfx sin xxx serie er helt kurrant.

Og kjøleren og ram'en er ikke akkurat bedtevenner!!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvorfor skal alle spare inn penger på psu? En psu kan vare i 7år+++ om man kjøper en bra en! 600w og mulighet for kun et skjermkort er latterlig, corsair sin ax serie er overlegen, og xfx sin xxx serie er helt kurrant.

Og kjøleren og ram'en er ikke akkurat bedtevenner!!
Vis hele sitatet...
Med alle de problemene du nevner med SLI i alle andre tråder skjønner jeg ikke hva alt maset ditt om PSU med støtte for SLI dreier seg om. Et 670 har uansett nok kraft til at et multi-gpu setup er unødvendig om du ikke har tenkt å spille på mer enn en skjerm (og om du eller ikke har en fetish for unødvendig høye framrates og for all del er nødt til å spille på ultra i alle spill.)

Min feil med rammen. Bytt den med Vengence LP
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Med alle de problemene du nevner med SLI i alle andre tråder skjønner jeg ikke hva alt maset ditt om PSU med støtte for SLI dreier seg om. Et 670 har uansett nok kraft til at et multi-gpu setup er unødvendig om du ikke har tenkt å spille på mer enn en skjerm (og om du eller ikke har en fetish for unødvendig høye framrates og for all del er nødt til å spille på ultra i alle spill.)

Min feil med rammen. Bytt den med Vengence LP
Vis hele sitatet...
Joa, sli byr på problemer nå, men mtp at en skikkelig psu takler å være i systemet 5-7år, betyr ikke det at man ikke skal kjøre sli om feks 3 år, kan godt hende nvidia har fått fiks på sli da,
Titan feks fungerer faktisk bra i sli, og 4xx serien og 5xx serien til nvidia var også gode kort i sli løsninger, er bare 6xx serien som har absurde problemer med sli.

Og selv om den har nok watt til og kjøre sli må man ty til molexadapterhelvete for å få strøm til det andre kortet,

og jeg har sagt det mange ganger før, og jeg sier det igjen IKKE SPAR PENGER PÅ PSU!!!! Dette betyr forresten ikke at man skal kaste bort penger på en latterlig 1200w fjortis psu.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Joa, sli byr på problemer nå, men mtp at en skikkelig psu takler å være i systemet 5-7år, betyr ikke det at man ikke skal kjøre sli om feks 3 år, kan godt hende nvidia har fått fiks på sli da,
Titan feks fungerer faktisk bra i sli, og 4xx serien og 5xx serien til nvidia var også gode kort i sli løsninger, er bare 6xx serien som har absurde problemer med sli.

Og selv om den har nok watt til og kjøre sli må man ty til molexadapterhelvete for å få strøm til det andre kortet,

og jeg har sagt det mange ganger før, og jeg sier det igjen IKKE SPAR PENGER PÅ PSU!!!! Dette betyr forresten ikke at man skal kaste bort penger på en latterlig 1200w fjortis psu.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner til det problemet der.. Anbefales _ikke_!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hva synes Freaksa om Gtx Titan ?

Kunne godt tenkt meg to stykk i Sli med vannkjøling, hvis jeg hadde ubegrenset med penger
Kortet er jo lattelig dyrt? Hvorfor skal man kjøpe det istede for f.eks Gtx 690 som yter bedre
Eller Asus Roge som yter nesten like bra til halve prisen...
Sist endret av Lima; 22. februar 2013 kl. 16:16.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva synes Freaksa om Gtx Titan ?

Kunne godt tenkt meg to stykk i Sli med vannkjøling, hvis jeg hadde ubegrenset med penger
Kortet er jo lattelig dyrt? Hvorfor skal man kjøpe det istede for f.eks Gtx 690 som yter bedre
Eller Asus Roge som yter nesten like bra til halve prisen...
Vis hele sitatet...
Jeg synet det ser såpass bra ut at jeg kommer til å selge 680 kortene mine for å kjøpe titan, synets dog ikke det ser pent ut i pc'en min, så må nok gjøre noe med kjølingen på det gitt.

Titan har en ekstrem fordel kontra 690/680 sli, det er for det første at det ikke er en sli løsning, som igjen betyr konstant bra ytelse i alle spill, samt det benytter en akritektur som er designet for flere skjermkort, så sli støtten bør være vesentlig mye bedre en 6xx serien.

Er dog utrulig synd at nvidia ikke tilater custom pcb eller custom kjølere :/
Hadde håpet på et GTX TITAN LIGHTNING kort fra MSI.
Sist endret av Frufsa; 22. februar 2013 kl. 16:46.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg synet det ser såpass bra ut at jeg kommer til å selge 680 kortene mine for å kjøpe titan, synets dog ikke det ser pent ut i pc'en min, så må nok gjøre noe med kjølingen på det gitt.

Titan har en ekstrem fordel kontra 690/680 sli, det er for det første at det ikke er en sli løsning, som igjen betyr konstant bra ytelse i alle spill, samt det benytter en akritektur som er designet for flere skjermkort, så sli støtten bør være vesentlig mye bedre en 6xx serien.

Er dog utrulig synd at nvidia ikke tilater custom pcb eller custom kjølere :/
Hadde håpet på et GTX TITAN LIGHTNING kort fra MSI.
Vis hele sitatet...
Et 690 kort som er dobbelt fra fabrikk kan da ikke ha så mye Sli problemer? Det største er vel å måtte vente til nvidia lager drivere som støtter Sli til nye spill, noe de er ganske flinke til.

Men at du har så god ytelse på en brikke er jo rimelig rått, å hvis det fungerer bedre en 6xx serien i Sli (skal ikke mye til dog) så frister det jo.
Hvorfor de plutselig ikke tilater custom kjølere er rimelig sært. Kan aldri tenke meg at den orginale kjøleren med en vifte er sååå bra.
Oppgradering?

Hei!
Jeg tenker nå og oppgradere ett eller annet i pcen.. Jeg har 1.7k +/- å bruke. Det som står øverst på lista foreløpig er ny psu, ax860i. Dere ser pcen i signaturen (gammelt bilde, men samme specs, bare mye ryddigere), specsa ser dere også i signaturen.. Er det noe annet jeg burde kjøpe istedenfor? tankene har også vært inne på h100i og sp vifter, da intel vannkjølern ikke er det beste. Likevell om den holder cpu'en under 90 grader med prime95. Noen som har noen tips til hva som bør oppgraderes? eller skal jeg bare gå for ax860i'en?

Beklager rotete innlegg, er trøtt..
Sist endret av Julenisse97; 23. februar 2013 kl. 02:15.
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Oppgradering?

Hei!
Jeg tenker nå og oppgradere ett eller annet i pcen.. Jeg har 1.7k +/- å bruke. Det som står øverst på lista foreløpig er ny psu, ax860i. Dere ser pcen i signaturen (gammelt bilde, men samme specs, bare mye ryddigere), specsa ser dere også i signaturen.. Er det noe annet jeg burde kjøpe istedenfor? tankene har også vært inne på h100i og sp vifter, da intel vannkjølern ikke er det beste. Likevell om den holder cpu'en under 90 grader med prime95. Noen som har noen tips til hva som bør oppgraderes? eller skal jeg bare gå for ax860i'en?

Beklager rotete innlegg, er trøtt..
Vis hele sitatet...
Ny strømforsyning er ikke nødvendig, det er opp til deg

Jeg ville kjøpt noen nye vifter, SP120 Quiet eller Performance til radiatoren, og kanskje noen billige vifter til topp og foran..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Oppgradering?

Hei!
Jeg tenker nå og oppgradere ett eller annet i pcen.. Jeg har 1.7k +/- å bruke. Det som står øverst på lista foreløpig er ny psu, ax860i. Dere ser pcen i signaturen (gammelt bilde, men samme specs, bare mye ryddigere), specsa ser dere også i signaturen.. Er det noe annet jeg burde kjøpe istedenfor? tankene har også vært inne på h100i og sp vifter, da intel vannkjølern ikke er det beste. Likevell om den holder cpu'en under 90 grader med prime95. Noen som har noen tips til hva som bør oppgraderes? eller skal jeg bare gå for ax860i'en?

Beklager rotete innlegg, er trøtt..
Vis hele sitatet...

4.9 oc med en singel 120 radiator? Må være meget god den Intel kjøleren da
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ny strømforsyning er ikke nødvendig, det er opp til deg

Jeg ville kjøpt noen nye vifter, SP120 Quiet eller Performance til radiatoren, og kanskje noen billige vifter til topp og foran..
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt tanken, som jeg sa, og oppgradere til h100i med sp vifter, da den intelkjølern er langt fra bra nok.. h100i blir i såfall stående til jeg får råd til custom vannkjøling.. Jeg har tenkt og omsider få til og oppgradere hele maskina, så det jeg egentlig lurte på er om jeg bør begynne med psu? eller er hk eller best å begynne med, eller skal jeg spare lengre og oppgradere gpu?
Sist endret av Julenisse97; 23. februar 2013 kl. 13:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
På tide med oppgradering av 3 år gammel stasjonær PC! Der jeg skal ha nytt markerer jeg med "Ny" i specs. Usikker på om jeg har nok med cash til en SSD, men hvis det er tilfelle så vil jeg gjerne også ha med det. Prisen på de nye komponentene må være under 4000kr!

HK: Ny
CPU: Ny (Vil bygge rundt denne; Intel Core i5-3570K http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227)
GPU: Sapphire Radeon HD 6970 2GB
PSU: 750W OCz
RAM: Ny
HDD: Western Digital 500GB
SSD: Ny(?)
Tower: Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Takker for all hjelp på forhånd!

- Farriz
Sist endret av Farriz; 7. mars 2013 kl. 19:07.
HK: MSi m-power
CPU: i5-3570k
RAM: 8GB Vengeance LP DDR3
SSD: M4, Samsung 830/840/840Pro

Hvis det er aktuelt å overclocke ville jeg også skaffet en prosessorkjøler. Er forøvrig ikke nødvendig med m-power om du ikke har planer om overclocking, da fungerer et billigere hovedkort med LGA1155 sokkel like så greit. Du må nesten se på hvilke funksjoner du trenger, hovedkortene med "gammelt" chipset er som oftest mye billigere, men har færre funksjoner. Du kan se her:

http://no.wikipedia.org/wiki/LGA_1155 under ivy bridge.
Hei! En venn av meg i USA skal bygge seg en PC, og han lurte på om alle delene her passer sammen?

http://amzn.com/w/2P0HM5V6JK68Q
Sist endret av onClipEvent; 11. mars 2013 kl. 18:52.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hei! En venn av meg i USA skal bygge seg en PC, og han lurte på om alle delene her passer sammen?

http://amzn.com/w/2P0HM5V6JK68Q
Vis hele sitatet...
Ville byttet over til lavprofilminne (LP), brukt mindre kabinett og kjøpt en prosessorkjøler. SATA-kabler kommer nesten alltid med hovedkortet.
Kontor-PC - skal IKKE games på. Bare surfes og bruke noen lavtkrevnde jobbrelaterte programmer.
Såbillig som mulig (3000-4500 uten operativsystem).
Ønsker kun SSD-disk (120gb holder). Trenger ikke ny harddisk da jeg allerede har det
Sist endret av Ziggity; 14. mars 2013 kl. 18:00.
Sitat av Ziggity Vis innlegg
Kontor-PC - skal IKKE games på. Bare surfes og bruke noen lavtkrevnde jobbrelaterte programmer.
Såbillig som mulig (3000-4500 uten operativsystem).
Ønsker kun SSD-disk (120gb holder). Trenger ikke ny harddisk da jeg allerede har det

Kontor-PC - skal IKKE games på. Bare surfes og bruke noen lavtkrevnde jobbrelaterte programmer.
Såbillig som mulig (3000-4500 uten operativsystem).
Ønsker kun SSD-disk (120gb holder). Trenger ikke ny harddisk da jeg allerede har det
Vis hele sitatet...
Hva er greia med copy-paste to ganger?
Dette er en gaming-pc samletråd, men det jeg egentlig vil frem til: hva mener du med posten din? Skal noen sette sammen en liste? Hva mener du?
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Hva er greia med copy-paste to ganger?
Dette er en gaming-pc samletråd, men det jeg egentlig vil frem til: hva mener du med posten din? Skal noen sette sammen en liste? Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvorfor det jeg skrev ble skrevet dobbelt, må ha vært en bug, da dette ikke var noe jeg gjorde selv.
Angående innlegget mitt så hadde det vært kjekt om noen kunne satt sammen en liten liste til meg. Valgte å poste i denne tråden, da jeg ikke fant noen samletråd for kontor-PC og ønsket ikke å opprette en ny tråd kun til dette formål.
Sitat av Ziggity Vis innlegg
Kontor-PC - skal IKKE games på. Bare surfes og bruke noen lavtkrevnde jobbrelaterte programmer.
Såbillig som mulig (3000-4500 uten operativsystem).
Ønsker kun SSD-disk (120gb holder). Trenger ikke ny harddisk da jeg allerede har det
Vis hele sitatet...
Denne burde fungere utmerket til ditt behov.
Sitat av Marr Vis innlegg
Denne burde fungere utmerket til ditt behov.
Vis hele sitatet...
Takk for det, det eneste er at kabinettet ikke er på lager før i mai. Er det noen som har forslag til noen andre kabinett, som er så lite støyende som mulig?
Sitat av Marr Vis innlegg
Denne burde fungere utmerket til ditt behov.
Vis hele sitatet...
Den der er jo Faen meg bedre en pcn jeg har! Satan så fort data blir utdatert! Den jeg har var jo noe av det bedre i forfjord! Nå ble jeg litt skremt. Er det vanlig med quad og 8gb ram bare til jobb og surfing??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om denne kjølingen har plass i dette kabinettet?
Har allerede nvidia gtx680, og det er ganske digert, så jeg tviler på at jeg har plass i kabinettet jeg allerede har.
(kjøpte kjølingen på det 4timers salget på komplett. Noen som vet hvor stor forskjell jeg kommer til å merke på stock kjøleren til i5 3579K og h70?)
*ække n00b i det hele tatt*
Sitat av olaPola Vis innlegg
Noen som vet om denne kjølingen har plass i dette kabinettet?
Har allerede nvidia gtx680, og det er ganske digert, så jeg tviler på at jeg har plass i kabinettet jeg allerede har.
(kjøpte kjølingen på det 4timers salget på komplett. Noen som vet hvor stor forskjell jeg kommer til å merke på stock kjøleren til i5 3579K og h70?)
*ække n00b i det hele tatt*
Vis hele sitatet...
Tror det skal gå bra jeg
Hai, postet for et par dager siden og lurte på noe vannkjøling og hvordan det var med plass, så begynte jeg å tenke på større kabinetter. Jeg har et ganske lite kabinett akkurat nå, og jeg kommer jo til å oppgradere deler etterhvert. Så jeg bare lurte på hva det er å tjene på å ha big tower.

dette har fått bra kritikk på komplett og er ganske billig, men er 350kr dyrere enn dette midi tower kabinettet.

Begge ser bra ut, noen tanker rundt det?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hai, postet for et par dager siden og lurte på noe vannkjøling og hvordan det var med plass, så begynte jeg å tenke på større kabinetter. Jeg har et ganske lite kabinett akkurat nå, og jeg kommer jo til å oppgradere deler etterhvert. Så jeg bare lurte på hva det er å tjene på å ha big tower.

dette har fått bra kritikk på komplett og er ganske billig, men er 350kr dyrere enn dette midi tower kabinettet.

Begge ser bra ut, noen tanker rundt det?
Vis hele sitatet...
Sier det igjen. Bigtower er virkelig ingen poeng, untatt om du skal ha 4 skjermkort..
Se i signaturen hva man kan få plass til i et miditower
Sitat av Lima Vis innlegg
Sier det igjen. Bigtower er virkelig ingen poeng, untatt om du skal ha 4 skjermkort..
Se i signaturen hva man kan få plass til i et miditower
Vis hele sitatet...
Sikkert lett for en som har bygging som hobby. Jeg suger hardt på det, uansett hvor lett du sier det er.

Det jeg lurer på er om det er noe lettere å bygge i.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Sikkert lett for en som har bygging som hobby. Jeg suger hardt på det, uansett hvor lett du sier det er.

Det jeg lurer på er om det er noe lettere å bygge i.
Vis hele sitatet...
Hva er det du har planer om å kjøle da?

Jeg kjølte lenge komponentene mine med en 240 radiator. Det gikk fint med skjermkortene på stock og en 4.3 Ghz på Cpu.

En 240 radiator får du jo inn i hvilket som helst kabinett

Det blir jo det samme egentlig om du bygger i et større kabinett. Tror ikke det er noe lettere av den grunn. Veldig vanskelig er det ikke uansett. Planlegg godt hvor du skal plasere alt først, gå over mange ganger at alt er skrudd til og tett før du fyller med vann.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva er det du har planer om å kjøle da?

Jeg kjølte lenge komponentene mine med en 240 radiator. Det gikk fint med skjermkortene på stock og en 4.3 Ghz på Cpu.

En 240 radiator får du jo inn i hvilket som helst kabinett

Det blir jo det samme egentlig om du bygger i et større kabinett. Tror ikke det er noe lettere av den grunn. Veldig vanskelig er det ikke uansett. Planlegg godt hvor du skal plasere alt først, gå over mange ganger at alt er skrudd til og tett før du fyller med vann.
Vis hele sitatet...
Det er den H70en jeg linka til et par poster opp, og kabinettet mitt er ganske, ganske lite. I tillegg irriterer det meg at PSUen er øverst og stock vifta er montert på skevt av de som bygde den.
Jeg kjøpte på tilbud, så jeg satser liksom på at det er en engangsinvestering. Jeg må nok oppgradere CPUen en gang i fremtiden. i5 3570K er ganske ok, funker for meg og sånt, ikke at jeg vet hva den gjør, men jeg går utifra at det kommer til å bli slitasje etteret års tid med hardt bruk.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det er den H70en jeg linka til et par poster opp, og kabinettet mitt er ganske, ganske lite. I tillegg irriterer det meg at PSUen er øverst og stock vifta er montert på skevt av de som bygde den.
Jeg kjøpte på tilbud, så jeg satser liksom på at det er en engangsinvestering. Jeg må nok oppgradere CPUen en gang i fremtiden. i5 3570K er ganske ok, funker for meg og sånt, ikke at jeg vet hva den gjør, men jeg går utifra at det kommer til å bli slitasje etteret års tid med hardt bruk.
Vis hele sitatet...
hehe er det en h70\h80 du skal ha med en 120x120 radiator så passer det i alle kabinetter der ute. Du kan ha de i mini-towers også.,..
Sitat av Lima Vis innlegg
hehe er det en h70\h80 du skal ha med en 120x120 radiator så passer det i alle kabinetter der ute. Du kan ha de i mini-towers også.,..
Vis hele sitatet...
den så så diger ut på youtube
Edit, om jeg kjøper kabinett kommer ann på om kjølingen får plass eller ikke, om jeg har plass nå utsetter jeg hele case greia.
Sist endret av olaPola; 28. mars 2013 kl. 01:45.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
den så så diger ut på youtube
Edit, om jeg kjøper kabinett kommer ann på om kjølingen får plass eller ikke, om jeg har plass nå utsetter jeg hele case greia.
Vis hele sitatet...
Litt morro hvis du tenkte å kjøpe deg Bigtower for å få plass til en H70 kjøler
Sitat av Lima Vis innlegg
Litt morro hvis du tenkte å kjøpe deg Bigtower for å få plass til en H70 kjøler
Vis hele sitatet...
meh, litt for kjøleren, men også for fremtidig kjøp av andre greier. Jeg bygger ikke noe særlig, så jeg vet ikke hva jeg snakker om. Det som virker optimalt er jo god plass.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har tenkt å kjøpe med en gamer og hadde satt pris på innspill til oppsettet mitt;

CPU: Intel Core i7-3770K 3.5GHz Quad-Core Processor ($229.99 @ Microcenter)
Motherboard: Asus Maximus V Formula EATX LGA1155 Motherboard ($278.98 @ SuperBiiz)
Memory: Corsair Vengeance LP 16GB (2 x 8GB) DDR3-1600 Memory ($114.99 @ Newegg)
Storage: Seagate Barracuda 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($128.73 @ Compuvest)
Storage: Samsung 840 Pro Series 256GB 2.5" Solid State Disk ($214.99 @ NCIX US)
Video Card: Asus GeForce GTX 680 4GB Video Card ($553.98 @ Newegg)
Power Supply: Corsair Professional 750W 80 PLUS Silver Certified ATX12V / EPS12V Power Supply ($129.99 @ Newegg)

Bevegde meg over på Mac, fra gaming-PC, for åtte år sida og har brukt laptop siden da. Men savner windowsmiljøet og har lyst på en skikkelig rig. Så har spart en del penger så har ett budsjett på rundt 15000, men kan godt gå over, eller under.

Den skal brukes til både gaming og bilde/video-redigering, så derfor gikk jeg for 16gb RAM og 3770K CPUen. Jeg er litt usikker på om hovedkortet er overkill, men gikk for den fordi den har 3x PCIe, og da plass til eventuell oppgradering/utvidelse av flere PCI kort. Og liker det er klargjort for vannkjøling rundt CPU brønnen. Skjerm, tastatur og mus har jeg, og som kabinett har jeg tenkt å gå for Corsair 500R.

Når det gjelder GPU er jeg litt usikker på det kortet over i posten, (Asus) Radeon 7970 3GB. Noen tips her?

Som sagt, har ikke noe i mot å investere litt, da jeg liker å kjøpe gode deler når jeg først skal gjøre ett så dyrt kjøp. Dessuten studerer jeg i utlandet, så sparer litt over 2000 kroner sammenlignet med norske priser på de delene jeg har skrevet.

Ser det greit ut, eller er det noe jeg burde bytte? Takker på forhånd
Sist endret av viskelaer; 5. april 2013 kl. 03:14. Grunn: La til link.
Har forresten bestemt meg for GTX680 2gb.

Har veldig bra benchmarkresultater, og funnet ut at det blir overkill med 4gb, heller bedre med en raskere klokkehastighet.
På komplett.no under utvidet info, er psu kravene nøyaktige eller er det kjanse for at dei er feil? at dei skriver for høge krav?
Er du redd for at de er feil, sjekker du bare på produsenten sin hjemmeside.
Disse kravene ligger ofte godt over hva som faktisk gjelder. Har du en PSU som ligger akkurat på minimumsverdien eller høyere vil det hele garantert fungere.

Sitat av viskelaer Vis innlegg
Har forresten bestemt meg for GTX680 2gb.

Har veldig bra benchmarkresultater, og funnet ut at det blir overkill med 4gb, heller bedre med en raskere klokkehastighet.
Vis hele sitatet...
Hadde lagt til en skikkelig CPU-kjøler. Og hovedkortet er nok litt overkill. Du trenger neppe tre PCI-E slots, og med det skjermkortet der får du ikke plass til tre stykk uansett.
Kva vist eg har ein eit lite stykke under? ca 80w under?
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Hadde lagt til en skikkelig CPU-kjøler. Og hovedkortet er nok litt overkill. Du trenger neppe tre PCI-E slots, og med det skjermkortet der får du ikke plass til tre stykk uansett.
Vis hele sitatet...
Nei, ser ikke for meg tre av de korta akkurat, men da har jeg hvertfall muligheten til etterinstallere ett til. Evt har jeg også plass til andre kort hvis jeg skulle trenge det. Liker også at det er opplegg for vannkjøling da jeg ser for meg at jeg kan gå over til det etterhvert.

Når det gjelder RAM lurer jeg på om jeg burde kjøpe ett sett med høyere hastighet. Noen som har noen tips/erfaringer?

Tenkt på en annen CPU enn stock fan, sett corsair H60, og noen Noctua vifter. Men fortsatt usikker..
Sist endret av viskelaer; 7. april 2013 kl. 15:24. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Kva vist eg har ein eit lite stykke under? ca 80w under?
Vis hele sitatet...
Det spørs på CPU'en i maskinen, på strømforsyningen og på hvilken verdi du ligger 80W under.

Sitter du men en PSU på 100, men burde hatt 180, sliter du nok. (Ikke realistisk.)
Men om du sitter på en PSU på 450, men anbefalt er 530, så kan det godt hende det holder med 450.

Noctua lager gode luftkjølere, har det i begge maskinen mine, men jeg ville valgt H80 eller H100, heller luftkjøling enn H60.
Har 220w og trenger 300w, Har intel pentium 2,7ghz prosessor.
Takker for svar så langt! Da har jeg endret litt på lista, byttet til H100i som nevnt tidligere. Bytta PSUen til 650W, og semi-modular. Så jeg også trengte ett annet tower da HK er EATX, ikke ATX som er størrelsen Corsair 500R støtter.

Lista nå:
CPU: Intel Core i7-3770K 3.5GHz Quad-Core Processor ($229.99 @ Microcenter)
CPU Cooler: Corsair H100i 77.0 CFM Liquid CPU Cooler ($108.10 @ NCIX US)
Motherboard: Asus Maximus V Formula EATX LGA1155 Motherboard ($278.98 @ SuperBiiz)
Memory: Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR3-1866 Memory ($122.98 @ NCIX US)
Storage: Seagate Barracuda 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($133.98 @ SuperBiiz)
Storage: Samsung 840 Pro Series 256GB 2.5" Solid State Disk ($214.99 @ NCIX US)
Video Card: Asus GeForce GTX 680 2GB Video Card ($499.98 @ SuperBiiz)
Case: Cooler Master HAF XM (Black) ATX Mid Tower Case ($119.99 @ NCIX US)
Case Fan: Noctua NF-S12B FLX 59.2 CFM 120mm Fan ($24.99 @ Newegg)
Power Supply: Corsair Enthusiast 650W 80 PLUS Bronze Certified ATX12V / EPS12V Power Supply ($94.48 @ Newegg)
Optical Drive: Asus BW-14D1XT Blu-Ray/DVD/CD Writer ($99.99 @ Amazon)
Operating System: Microsoft Windows 8 (OEM) (64-bit) ($89.98 @ Outlet PC)
Keyboard: Logitech G110 Wired Standard Keyboard ($84.98 @ Newegg)
Mouse: SteelSeries Sensei RAW Wired Laser Mouse ($45.99 @ Amazon)
Dette er ATX: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760831

Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Har 220w og trenger 300w, Har intel pentium 2,7ghz prosessor.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det går, men jeg kan ikke være sikker.