Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1970
Nå er snart tiden inne - og jeg lurer på hvor jeg får spillet FØR det faktisk blir releaset? Når wotlk kom ut var det en del guildsmembers etc som hadde bestilt på nettet og faktisk hadde det i hånda dagene før det kom ut. Lurer på om noen har en anelse på hvilken nettbutikk som sender det ut før, slik at man kan aktiverer det i det sekundet det blir gitt ut?
Da jeg forhåndsbestilte COD:MW2 fra www.absolutspill.no fikk jeg spillet to dager før release.
Du kan bare starte opp WoW WOTLK og forhånds nedlaste det fra downloaderen. De har en egen meny der for akkurat dette.

Så er det jo bare å stappe inn CD-key (man kan helt sikkert kjøpe online fra Blizzard eller de utallige sidene som selger CD-keys. Eller omså be butikken bare åpne opp pakken for deg) når release datoen er der.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Du kan bare starte opp WoW WOTLK og forhånds nedlaste det fra downloaderen. De har en egen meny der for akkurat dette.

Så er det jo bare å stappe inn CD-key (man kan helt sikkert kjøpe online fra Blizzard eller de utallige sidene som selger CD-keys. Eller omså be butikken bare åpne opp pakken for deg) når release datoen er der.
Vis hele sitatet...
Tingen er at på de forrige expansionene har det ikke latt seg gjøre å kjøpe CD-key online før 1-2 uker etter release.
Har allerede lastet ned siste patch(Cataclysm patch 4.0.1)

Sitat av SveinKB Vis innlegg
Da jeg forhåndsbestilte COD:MW2 fra www.absolutspill.no fikk jeg spillet to dager før release.
Vis hele sitatet...
Linken din fungerer ikke
Sist endret av Waffaz; 14. oktober 2010 kl. 12:20.
[quote=Waffaz;1855526]Tingen er at på de forrige expansionene har det ikke latt seg gjøre å kjøpe CD-key online før 1-2 uker etter release.
Har allerede lastet ned siste patch(Cataclysm patch 4.0.1)


Da ville jeg bestilt fra Gamezone.no. De sender nesten alltid ut før release :P
Sitat av Waffaz Vis innlegg

Linken din fungerer ikke
Vis hele sitatet...
her er linken han mente: http://www.absoluttspill.no/

http://absoluttspill.no/cataclysm

http://absoluttspill.no/cataclysm/collector/edition/
Sist endret av First-Price; 14. oktober 2010 kl. 12:33.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Hmm ringte til Gamezone, de sa de ville sende spillet ut noen dager før om blizzard ikke ba dem om å signere kausjons-kontrakt på ett par hundre tusen kroner som sikkerhet på at de ikke sendte det før mandagen. Tror jeg bestiller fra dem
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Linken din fungerer ikke
Vis hele sitatet...
http://www.absoluttspill.no/

ojsann, litt træg
Sist endret av shit1; 14. oktober 2010 kl. 12:33.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hmm ringte til Gamezone, de sa de ville sende spillet ut noen dager før om blizzard ikke ba dem om å signere kausjons-kontrakt på ett par hundre tusen kroner som sikkerhet på at de ikke sendte det før mandagen. Tror jeg bestiller fra dem
Vis hele sitatet...
De er også veldig hjelpsomme på kundeservice, du kan jo spørre pent om de vil åpne en eske for deg å sende key over e-mail ^^
Er det best å forhåndsbestille via nettet eller gå inn i butikken og forhåndsbestille der? Hva er raskest?
Sitat av disneyman Vis innlegg
Er det best å forhåndsbestille via nettet eller gå inn i butikken og forhåndsbestille der? Hva er raskest?
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hvor du bor. Fra internett butikker sender de vanligvis de 2 dager før utgivelses dato, slik at du får den ca når det er release. Hvor jeg bor er det en glemmesak (og butikk forsåvidt).

Så du får enten velge om du stoler på at butikken får inn nok eksemplarer (og at de får det i det hele tatt) for så å hente det der, eller at du bestiller det fra nettet. Du kan jo også som nevnt prøve å spørre om de kan sende CD-key på e-mail.
www.komplett.no også sender ut sånn at du har spillet 1-2 dager før spillets launch
Har veldig bra erfaring med Cdon.no. Satt og spillte "fifa 11" 2 dager før release Jeg bestiller som regel derfra og har også gjort det med alle wow expansions, og de har vært der enten dagen før eller på selveste dagen.
Kjenner du ingen som jobber i forretninger hvor de selger spill, da? Hvis du gjør det er jo saken biff. Bedrifter har som regel dårlig kontroll og rutiner når det gjelder release-datoer. I hvert fall her hvor jeg bor =)
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Spillet er allerede betalt for og bestilt på gamezone. Har aldri bestilt derfra før, så er litt spent på hvordan det går
▼ ... over en uke senere ... ▼
hey, jeg lurte på, jeg har også forhånds bestilt det, men får jeg det FØR release daten eller blir det sendt ut etterpå?

Fra elkjop.no, noen som har peiling ?
Sist endret av Taho; 31. oktober 2010 kl. 05:30.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taho Vis innlegg
hey, jeg lurte på, jeg har også forhånds bestilt det, men får jeg det FØR release daten eller blir det sendt ut etterpå?
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på hvor du har bestilt det. Jeg bestilte hos gamezone. Spilelt kommet ut på en tirsdag. De sa at med mindre de måtte skrive under på en avtale med blizzard ang shipping før release, sendte de det fredagen. Om de måtte skrive under noe slikt sendte de det mandagen.(Da får man det normalt tirsdagen iom at det blir sendt med A-post).
Jeg kjøpte wotlk en dag før de i utgangspunktet hadde lov til å selge det på coop OBS, men kassadama viste jo ikke hva hun solgte. Men jeg kom jo ikke online uansett, så hvorfor skal man ha det i fortid? Man får kanskje 30 minutter forsprang på lvlinga, men det spiller jo ingen rolle hvis ikke du er online 24/7 365, det er alltid en eller annen feit og svett jævel som tar deg igjen.
Sist endret av Doc. Lester; 31. oktober 2010 kl. 05:37.
Nå kan man jo kjøpe det online på battle.net, da får du tilgang så raskt det er mulig.
Bestilte det fra Elkjøp :P

Tenkte ikke på levelinga, var heller det at blir ganske Rastløs vist jeg fikk det 1 UKE ETTER realease xD!

sant nokk, men jeg bestilte collectors Edition :P
Sist endret av Taho; 31. oktober 2010 kl. 06:23.