Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2416
Har fått dilla på å sykle, og har derfor tenkt å kjøpe en landeveissykkel fordi min nåværende Kona Caldera ikke akuratt er den beste asfaltsykkelen i verden. Jeg har ikke veldig mye penger i disse dager, og når jeg var på Linderudsenteret i dag så jeg en Nakamura Pursuit Build fra 2009 som det var 40% på. Den var altså satt ned fra 1000 til 6000. Jeg lurte på om noen her har litt peiling på sykler og kan fortelle meg om dette er en bra nybegynner sykkel. Prisen er ganske fin, men jeg kan kanskje strekke meg til rundt 7000.
Sist endret av TobiasB331; 1. juli 2010 kl. 22:58.
Er den satt ned fra 1000 til 6000, så tror jeg noen prøver å lure deg. Vær forsiktig.
Sist endret av staM; 1. juli 2010 kl. 23:05.
Det er fjorårets modell, derfor var det 40%
Tror Tobias mener 10 000,- og ikke 1 000,-
Du burde vel skjønne det?!
Hei, vil anbefale deg terrengsykkel.no sitt racer forum og syklingensverden.no . De vil kunne gi deg svar på dette, da de har god peiling. Forøvrig er landeveissykling en fantastisk sport, så lykke til!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nokså sikker på du mener satt ned fra 10 000,- til 6000 kroner, ikke 1000

Jeg har ikke så peiling på sykler, men vet at det kan være individuelt på hvilke sykler som er "gode" du får nesten prøve selv

BTW: jeg investerte i nye dekk og gir til min sykkel, kostet rundt 2-3K, det var en HEELT ny sykkel, angrer ikke et sekund
Mente 10000 ja. Kan jo ikke være satt ned fra 1000 til 6000 :P

Sitat av Fleff Vis innlegg
Nokså sikker på du mener satt ned fra 10 000,- til 6000 kroner, ikke 1000

Jeg har ikke så peiling på sykler, men vet at det kan være individuelt på hvilke sykler som er "gode" du får nesten prøve selv

BTW: jeg investerte i nye dekk og gir til min sykkel, kostet rundt 2-3K, det var en HEELT ny sykkel, angrer ikke et sekund
Vis hele sitatet...
Vil ikke ha nye dekk på sykkelen min, de er for kule :P
Som du sier at det er en 2009 modell, vil ikke det gjøre noe. Stort sett er det bare fargene som er endret på! Hvist det er en landeveisykkel ville jeg sjekket litt med flere butikker og prøve forskjellige merker.

Jeg har syklet aktivit i 4 år og har syklet på Trek. Jeg har vært svært fornøyd med landeveisyklene mine.

Som en begynner sykkel er det absolutt noe å satse på!
Jeg anbefaler at du prøvesitter de forskjellige merkene, da det er store forskjeller på rammegeometrien hos de forskjellige merkene. En sykkel som er genial for en person, kan være skikkelig vond å sitte på for en annen person. Dette går vel helst på avstand mellom styre og sete, og vinkelen på ramma. Legg vekt på godt girsystem og gode bremser, det har mye å si for sykkelopplevelsen
Selv anbefaler jeg Hard Rocx... Du får mye for pengene, og for 6000,- får du en Stone Edition, som imo er en meget god sykkel.. Har hatt min noen år nå og er meget fornøyd.
Sitat av Gesel Vis innlegg
Selv anbefaler jeg Hard Rocx... Du får mye for pengene, og for 6000,- får du en Stone Edition, som imo er en meget god sykkel.. Har hatt min noen år nå og er meget fornøyd.
Vis hele sitatet...
Denne? Ser mistenkelig lite ut som en landeveissykkel..