Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2765
Er det noen her som bruker pulsklokke og kan komme med noen anbefalinger?

Er vedig nærme ved å bestille meg en Baurer PM25, om jeg ikke får noen andre råd!
Skal du kun måle puls nøyer det seg med en billig en, kan anbefale Polarklokker(selv har jeg denne ). Vil du ha litt mer fanzy så må du opp i høyere prisklasser, type over 1000lappen
Sist endret av mo3; 7. juli 2010 kl. 12:07.
Den der virker både dyrere og dårligere enn Baurer PM25, som fins på gymgrosisten.com til 549 kr.
De kanskje mest brukte er Polar. Ellers lager både suunto og garmin veldig gode pulsur. De tradisjonelle sportsmerkene som nike og adidas har også noen, men disse har jeg ingen erfaring med.
Jeg har Polar FT7 (den samme som Gard Olve på NTNU mista for en tid tilbake, hæhæ), og jeg er sånn passe fornøyd med den.

Det er en god pulsklokke som kan gjøre det meste, men den viser ikke puls i % og stoppeklokke samtidig (eller kanskje den gjør det, men jeg har ikke funnet ut åssen -_-), noe som gjør intervalltrening litt mer tungvint. Den feilberegnet også pulsen min en del da jeg la inn høyde, vekt osv, så man tjener på å ta en makspulstest om man skal bruke denne klokka.
Dessuten skryter den av at du kan legge inn treningsresultatene dine på PCen og holde oversikt der, men da må du ha en overføringsenhet som må kjøpes separat.
Sist endret av Catnip; 7. juli 2010 kl. 13:54. Grunn: Lagde avsnitt
Om du har treningskamerat/er er det lurt med en klokke som ikke blir påvirket av andre klokker og utstyr.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg skal og kjøpe pulsklokke, noen som vet mer? syns ikke det var så veldig mye som kom frem her
Anbefaler Garmin sine GPS-pulsklokker på det varmeste. Du får f.eks Garmin Forerunner 305 til en rimelig penge mange steder nå, ettersom dette er en utgående modell. Har selv hatt denne klokken i 2 år, og har hatt null problemer med den.
Sist endret av brygge_2; 2. november 2011 kl. 15:41.
Alt er vell avhengig av hva du skal bruke pulsklokken til?
Kun måling av puls? Eller vil du ha funksjoner som GPS, logging av data (f.eks puls) og andre lekre finesser?

Eksisterer relativt mange tester pulsklokker, alt fra de helt enkle til de mer avanserte som inkluderer alt.
Dersom du ønsker en klokke med GPS som kan brukes til forskjellige aktiviteter vil jeg foreslå Garmin Forerunner 305. Da kan du logge turer, og også følge andres turer. Vet ikke hva du typisk trener, men dette er en grei klokke som også fungerer med Strava.
Hvis du skal ha en pulsklokke med GPS så sjekk at GPSen er innebygd i klokken. Tror Polar hadde noen eldre modeller hvor GPSen var en ekstern enhet. Dette er jo litt upraktisk. De nyeste modellen til både Garmin og Polar har nå innebygget GPS.
tror for min del at jeg kun trenger "kun" puls?
tror ikke jeg greier å håndtere alt det andre, og hva er hensikten?
skal bruke det til jogging,elipsemaskin og kettlebell
polar rs 800cx! bruker den som sykkelsensor også

@RubiksRune jeg finner ikke noen polar-klokke med innebygget gps på polarusa.com ...?
Jeg har polar og er meget fornøyd med den. Etter hva jeg har erfart med garmin har de ikke utviklet stroppen som skal rundt magen godt nok, og de er ofte meget ubehaglig. Så jeg anbefaler å prøve å få teste ut korsjen den sitter, for jo mer behaglig jo lettere blir det å trene, og man kan unngå evt gnagemerker. Og iløpet av all tida jeg har bare hatt bruk for puls funksjonen, men visst du er klar over at du vil loggføre på pc også, må du såklart ha den, men ellers vil jeg si det unødvendig.
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
polar rs 800cx! bruker den som sykkelsensor også

@RubiksRune jeg finner ikke noen polar-klokke med innebygget gps på polarusa.com ...?
Vis hele sitatet...
Hva skal du med en RS 800CX må jeg spørre? Jeg har selv en RS300 og det holder til mitt forbruk, og jeg trener utholdenhetsidrett på et greit nivå med rundt 500 treningstimer i året.

Er greit med pulsbelte, men jeg mener det er like viktig å lære å kjenne kroppen. De forskjellige intensitet sonene klarer du ofte selv å bedømme til en viss grad, å gjøre seg avhengig av et pulsbelte er bare dumt.

Det er sikkert morsomt med en GPS klokke, og Garmin leverer bra klokker. Men de er store og tunge. Hold deg langt unna FT klokkene til Polar, hold deg til RS serien som er veldig bra, og en fin allround serie. Har flere kompiser som har FT, og det er bare problemer med de.

Du kan gå for RS100 som er en god klokke, men RS300 er verdt 300,- mer.
Forresten, hvis du er student og skulle miste den så har jeg et godt tips til deg.

Send en melding til ALLE på It's Learning og spør om noen har sett den. Funker fett!
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
polar rs 800cx! bruker den som sykkelsensor også

@RubiksRune jeg finner ikke noen polar-klokke med innebygget gps på polarusa.com ...?
Vis hele sitatet...
Jommen sa jeg smør! Jeg finner heller ikke noen polar klokker med innebygget GPS. Men Garmin har ihvertfall, forerunner 310XT for eksempel.
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
Jommen sa jeg smør! Jeg finner heller ikke noen polar klokker med innebygget GPS. Men Garmin har ihvertfall, forerunner 310XT for eksempel.
Vis hele sitatet...
Den eksterne GPS'en til Polar er såpass lett og hendig, at jeg ville heller valgt en skikkelig Polar klokke med ekstern GPS. Så slipper du å lade klokken hver 10 time
Kan anbefale RS300X. Hadde tidligere toppmodellen RS800CX, men klarer meg vel så bra med RS300X. Denne har mulighet til overføring til polarpersonaltrainer.com, der kan får du oversikt over alle dine treningsøkter, en indikasjonsgraf om du er på vei til å bli overtrent eller trener for lite, antall timer treningfordelt på egendefinerte pulssoner per uke/måned etc. Største ulempen med RS300 er at den ikke overfører pulsgrafer. Da må du ha 800, den nye RCX5 eller fitnesmodellen FT80. Sistnevnte har et ganske så lekkert design, kan brukes som klokke til både hverdag og fest. Men vær oppmerksom på at displayet har sort bakgrunn og enkelte synes at det er vanskelig å lese.
Sitat av Streit Vis innlegg
Kan anbefale RS300X. Hadde tidligere toppmodellen RS800CX, men klarer meg vel så bra med RS300X. Denne har mulighet til overføring til polarpersonaltrainer.com, der kan får du oversikt over alle dine treningsøkter, en indikasjonsgraf om du er på vei til å bli overtrent eller trener for lite, antall timer treningfordelt på egendefinerte pulssoner per uke/måned etc. Største ulempen med RS300 er at den ikke overfører pulsgrafer. Da må du ha 800, den nye RCX5 eller fitnesmodellen FT80. Sistnevnte har et ganske så lekkert design, kan brukes som klokke til både hverdag og fest. Men vær oppmerksom på at displayet har sort bakgrunn og enkelte synes at det er vanskelig å lese.
Vis hele sitatet...
FT klokkene er egentlig ubrukelig, ville aldri anbefalt de til noen. De som har FT60 sliter med mye, bla pulsbelte og da er vel en pulsklokke sin funksjon bortkastet? Kjøp RS eller RCX serien som Streit sier.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For spinning,jogging og kettlebell. Så bør jeg gÅ for RS serien?
Har ikke/eller ser ikke vitsen med Å bruke 500kr+ på pulsklokke...?