Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2574
Har tenkt til å prøve Hawaiian (Copelandia Cyanescens) - kommer til å starte med 0,25g og gå opp til 0,50g, tror ikke jeg tør å prøve noe mer siden det er første gang.
Uansett, saken er at jeg vil forberede meg så godt som mulig, så lurer jeg på hvordan appetit'n blir på sopp, er det lurt å handle litt godteri, pizza, brus o.l ? Kommer til å ta ei lita bønne iløpet av turen og : )
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, snop og pizza funker ikke for min del i alle fall. Frukt er en fin ting, men ikke ta noe som er vanskelig å tilberede / spise (kiwi blir det sikkert bare gris av :P). Ellers er vann bra, kanskje juice, men brus har jeg aldri fått noe lyst på. Hold deg unna kjøtt, prøver du deg på pølser eller noe kommer du bare til å ende opp som vegetarianer :P.
Når jeg har hvert på sopp så er ikke mat og snop det som har stått i hodet på meg, men det er vel individuelt..kjenner folk som kan spise både på pepper og knips, men det klarer jeg ikke.
Noe jeg pleier å ha er en stor pose med smågodt, med masse forskjellige ting som har spesielle smaker. F.eks. pulverpadder, peacemerker, etc. Like gøy hver gang jeg tar en ny bit i munnen. Uansett er det digg å ha litt god mat når man lander fra turen. Man føler seg ofte litt tom i magen.
Sukker demper trippen, hvertfall iflg. nederlandske smartshops og emballasjen på mange kommersielle sopptyper. Selv spiste jeg 12,5g fersk copelandia og klarte å spise en currymiddag helt uten problem. Apetitten ble senket, men jeg var sulten fra før, samtidig som jeg har en ganske heftig forkjærlighet for curry. Maten ble jo i tillegg ganske fargerik der den danset rundt på tallerkenen, så å spise den var mer en gøy affære

Jeg tror det vil fungere bra å spise soppen på tom mage, og så sette seg ned med en god middag under oppturen. Det mest optimale blir vel uansett å spise noen timer før trippen, og ha spist lett mat.
Sist endret av Nichotin; 25. januar 2007 kl. 20:19.
Tror det greieste er å innta soppen et par-tre timer etter siste måltid, slik at du har mat i kroppen uten at du er "stuffed". Det er ikke noe særlig å innta noe som helst rusmiddel på tom mage om det kan unngås...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uenig, jeg mener man bør så godt som mulig faste før en tripp på hallusinogener. Det hjelper mye mot eventuell kvalme

Edit: I alle fall vente noen timer, som du sier.
Jeg snakker av egen og andres erfaring. Man bør ha litt drivstoff i kroppen, men det bør være noenlunde ferdig fordøyd, etter ca. tre timer. Blir bare svimmel av å gå mange timer uten mat, vettu!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Kjøtt, spesielt rødt kjøtt og kjøtt med mye fett er ikke noe særlig å spise før en tripp. Spis lett før trippen, og dropp og spise under trippen er mitt forslag. Onde lukter og kvalme smaker kan ha en dårlig innvirkning turen. Dobesøk på grunn av dårlig mage er ikke noe særlig under en tripp.

Med en såpass mild dose vil du nok få en ganske lett tripp. Under litt tyngre tripper har jeg ofte opplevd å få litt avsky fra brus, pizza, godteri o.l.
Sitat av z0p
Dobesøk på grunn av dårlig mage er ikke noe særlig under en tripp.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg skrive under på. Spiste en dårlig kebab drøyt 3 timer før en tur, måtte gjøre mitt fornødne akkurat når ting begynte å skje. Følte litt ubehag et drøyt kvarter etter på, men alt var glemt straks filmen vi skulle se var satt igang. Turet forøvrig på flein.
Er det ikke sånn at man ikke burde spise på 6-8 timer før en tripp for og få best funk? Husker jeg spiste en stor middag 10 minutter før jeg spiste 90 flein, da fikk jeg nesten ikke funk i det hele tatt...

Og demper ikke juice trippen den også? pga c-vitaminene?

Jeg syns det er deilig med mat etter en tripp, spiser gjerne en stor middag med masse kjøtt osv..
Altså jo lengere du venter jo bedre funk vil du selvfølgelig få, fordi behovet for energi øker (mer opptak og mindre går som "avfall"). Men å vente 6-8 timer er drøyt lenge. Jeg har spist en grandis et par timer før en trip med mexikansk og jeg fikk fremdeles en rimelig heftig trip.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo det samme med alle stoffer som tas opp via magesekken. Du blir raskere full, og fullere om du drikker på tom mage.
tja, jeg pleier å ha problemer med å innta noe som helst på sopp, halsen blir ofte tettet, så fast føde er en utfordring :P Det blir eventuelt flytende. Er veldig glad i Te på sopp, Te eller 1-2 kalde pils er godt!
Ja, konklusjonen er som regel at man må ta maten på forhånd, på oppturen eller ha tatt så lite sopp at man fremdeles skjønner hva mat er. Har prøvd å spise mat etter en ganske saftig dose sopp, og endte bare med å sitte med maten i munnen uten å tygge. Jeg så på maten og klarte egentlig ikke å skjønne hva det var jeg satt med foran meg. Et enkelt rundstykke med salami ble bare et abstrakt element. Om du starter med en liten dose copelandia vil du få en del visuals, men om du kommer over en viss dose begynner du å miste egoet, og da er det som regel klin umulig å spise noe som helst.
Trådstarter
86 0
Takk for alle svar! : )

Ser ut som jeg får ta det rolig med maten, kommer til å starte på turen i 9 tiden etter jeg har stått opp, så blir sikkert det samme som å faste før turen det.

Ønsk meg lykke til !!
Jeg vil anbefalle deg å spise appelsin, eventuelt drikke appelsinjuice (litt lettere å få i seg på den måten). Smaken er bare helt syk på tripp, anbefalles absolutt!

Det kan være lurt å ha noe godtri med sukker tilgjenglig, ettersom det er en teori på at det er mange som begynner å badtrippe av lavt blodsukker. Husker ikke hvor jeg leste det, men var noen som mente det kunne være en utløsende faktor ihvertfall.

Å spise mat under tripp kan være vanskelig. Selv laget jeg burgere på min første (og hittill eneste) tripp. De smakte som pulver og var umulige å svelge. Dessuten så de rimelig nasty ut når vi stekte de også, så det var ikke veldig innbydende.
Dessuten blir sultfølelse helt borte når du er skikkelig trippa, ihvertfall for meg.

Å spise mat før trippen er egentlig en smaksak. Jeg spiste helt normalt før trippen min, og det funka fint for meg. Ble ikke kvalm eller dårlig i det heletatt, men jeg har en relativt sterk mage og blir skjeldent kvalm. Sånn jeg ser det lønner det seg ihvertfall å ha litt energi å gå på, ettersom man har en tendens til å gå rimelig mye rundt når man tripper (om man ikke tripper så sterkt at man ikke klarer å gå).
Uansett hva du gjør så går det nok veldig bra, det er mest en smaksak trur jeg.

Lykke til!
Sist endret av effie; 25. januar 2007 kl. 23:33.
Sitat av Nichotin
Ja, konklusjonen er som regel at man må ta maten på forhånd, på oppturen eller ha tatt så lite sopp at man fremdeles skjønner hva mat er. Har prøvd å spise mat etter en ganske saftig dose sopp, og endte bare med å sitte med maten i munnen uten å tygge. Jeg så på maten og klarte egentlig ikke å skjønne hva det var jeg satt med foran meg. Et enkelt rundstykke med salami ble bare et abstrakt element. Om du starter med en liten dose copelandia vil du få en del visuals, men om du kommer over en viss dose begynner du å miste egoet, og da er det som regel klin umulig å spise noe som helst.
Vis hele sitatet...

hahaha, sant det :P Man blir virkelig sittende og bare tygge! er så fakka følelse det, skjønner ikke hva det er godt for :P
Offtopic men lurte på om noen her har efaring med soppen tasmanien devil, tror det ble skrevet riktig.
spiste 3g å ble skuffa over hvor lite som skjedde..
Stuka litt som som man gjør når man har fått på noen knips.Hva jo sefølgelig gøy men mått lage meste parten av morroa selv.

Det var lenge siden sist jeg spiste sopp da..
kan love deg at det ikke er mat som kommer til å stå i hodet ditt egentlig bør du faste i ett døgn først, sørg for å ha nok vann tilgjengelig, evt alkohol som øl..... ikke sikkert du føler for å bevege deg med det første *SMiler*
Litt urelatert, men jeg kom på en morsom opplevelse jeg hadde for mange år siden etter å ha inntatt en god dose LSD. Var meget tura og skulle spise et sukkertøy. Jeg puttet det i munnen, og sugde litt på det, men det var ikke bare "et sukkertøy i kjeften". Det var en slags magisk kule av mystisk opprinnelse som oppholdt seg i et hulrom i hodet mitt, og som utsondret "smak" (uten at jeg helt skjønte hva smak var for noe akkurat da). Det endte med en real latterkrampe, og jeg konkluderte et minutt eller to senere med at dette var helt verdiløst, spyttet ut dropset og glemte hele greia. Fram til i dag...
Noe som funket godt for meg var å ta av meg på beina traske rundt i hagen og spise rips og solbær. (anbefales ikke på denne årstiden)
Eneste var at jeg ikke kjennte om jeg var sulten eller ikke. Og det er en stor fordel og ha noe mat når man kommer ned. Var ikke noe artig å dra på shell og kjøpe pizza, ble ûber paranoid
Sitat av iiconanii
Og det er en stor fordel og ha noe mat når man kommer ned. Var ikke noe artig å dra på shell og kjøpe pizza, ble ûber paranoid
Vis hele sitatet...
Husker en av mine første soppturer. Vi var tre som dro ned til en nærliggende bensinstasjon for å kjøpe noe mat\digg. Vi trodde at turen hadde landet skikkelig. Jeg kom inn på Shell og gikk bort til godtedisken. Alt bølget og glødet, og jeg skjønte fort at vi ikke hadde landet alikevel. Jeg ser bort på vennene mine, og alle har skjønt det samme. Det hele ender med en 30minutter lang latterkrampe. Vi lo sammenhengende fra vi spiste pølse, kjøpte godteri, tok en sigg, utenfor og så en pakke sigg. Hver gang vi stoppet å le dukket det opp en ny ting å le av. Var en liten periode vi stoppet opp helt, og bare sto og fikk igjen pusten. Så kom 2 jenter vi halvveis kjente inn døren og da var det på'n igjen. De folka må jo ha trodd vi var helt loka Vi lo så vi grein liksom.

Det beste med den kvelden var når vi skulle tilbake igjen. Vi er på vei opp en veldig laaang bakke. Plutselig ser jeg noe som likner 2 jenter på en spark. Stusset litt over dette siden det var starten av høsten, og ikke noe snø. Da de kom nærmere så jeg at det var de 3andre turekompisene våre. De kom kjørende på et longboard. Det var 2 som satt forran, og en som sto bak. De skulle ned å hente noen bomber. Husker vi synes det var dritfunny.

Ble litt langt, men ble rævet med
Trådstarter
86 0
Jo takk det var ikke akkurat mat som sto i hue på meg, alt var bare et stort kaos! Fin opplevelse uansett!! : ) Sykeste jeg noen gang har prøvd!
Husker jeg spiste vaffler engang jeg hadde spist 150flein. HAHAHA det var nok ett syn for folka som satt rundt. Den jævla vaffelbiten formerte seg i munnen min ^^ Endte med brekninger og utpytting av omtrent 4x mer vaffel enn jeg hadde biti av..
Trådstarter
86 0
Har spist sopp 3 ganger nå. De 2 siste turene på henholdsvis 0,5g (som på den første, som var helt insaaane) og 0,3g, så blir jeg nesten ikke tura i det hele tatt. Føler meg helt normal bortsett fra at veggene flyter litt. Er så jævlig skuffa : P
Burde jeg øke dosen til neste gang, eller er jeg bare blitt "mer immun" fordi jeg har tura med så korte mellomrom(se dato på første innlegg)

er forresten copelandia cyanscens jeg har putta i meg.. orker ikke sjekke om det er riktig skrivd.
Sist endret av snuffy; 3. februar 2007 kl. 02:18. Grunn: skriveleif
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Copelandia cyanescens. Du burde vente minst en uke mellom hver gang, eller i det minste 3-4 dager . Ikke dagen derpå i alle fall.
Sitat av Tias
Nei, snop og pizza funker ikke for min del i alle fall. Frukt er en fin ting, men ikke ta noe som er vanskelig å tilberede / spise (kiwi blir det sikkert bare gris av :P). Ellers er vann bra, kanskje juice, men brus har jeg aldri fått noe lyst på. Hold deg unna kjøtt, prøver du deg på pølser eller noe kommer du bare til å ende opp som vegetarianer :P.
Vis hele sitatet...
HAHAH! morsomt at du sier det. Hadde 2 kompiser som var ute i skogen å tura på flein. Begge kom tilbake som veggis (jeg trengte ikke sopp for å se at å spise dyr er en heeeelt syk ting. NAM LIK!!!)