Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1465
Hei, jeg vil informere litt om sosial nyhetsiden digg.com, det er sikkert noen her på NFF som vet om den, det er ingen ny side heller.

Jeg har brukt den i ca 1 år nå og er ganske fornøyd, fordi det nyeste innen tech,hw,sw, gaming you name it, kommer ditt først. Hjemmesiden er ganske clean, enkel og grei. Jeg synes den er bedre og raskere enn de fleste nyhets portaler.

What's Digg? Digg is a technology news website that employs non-hierarchical editorial control. With digg, users submit stories for review, but rather than allowing an editor to decide which stories go on the homepage, the users do.
Vis hele sitatet...
Det er brukerne som bestemmer selv hva som er bra, top 10 kommer til podcast, der tar det helt av
Digg har også et podcast show som heter diggnation, som er ganske populært. Podcast hostene er Kevin Rose og Alexal Brecht.

Så ta en titt på digg.com, mange artige artikler, bilder og alt annet fun stuff innen det som skjer i tech etc.
Sist endret av Ninth; 15. juni 2006 kl. 01:29.
gammel traver
lett_ice's Avatar
Har sjekket ut siden nå, har faktisk aldri vert inne på den tidligere.
For meg så virket siden litt rotete selv om den er simpel, jeg likte det ikke.
Ut ifra artiklene som er inne på siden, så dekker det litt av hvert innen data.
Likte menyen der man faktisk kan sortere katalogvis, det man ønsker å lese.
Likte at en har muligheten til å skrive innlegg.
Trådstarter
NFF er bra, men alltid sjekt å ha flere sider man kan ha litt nytte av
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Syns det er en bra side.
Digg er flott, og ikke så ekstremt neddynga med "web 2.0" funksjonalitet som enkelte andre sider i samme kategori.
Enkelt og navigere hvertfall. Ser bra ut.
Eneste negative jeg kan komme med er at digg efekten tar knekken på sider man vil innpå
Sitat av HanZl
Eneste negative jeg kan komme med er at digg efekten tar knekken på sider man vil innpå
Vis hele sitatet...
joda, det skjer. Ikke så ille som /. eller fark.com eller boing boing og mange av de virkelig store, men jo det skjer. Er gujerne en kombieffekt av at først tar digg det, så tar fark det og er det teknisk nok eller innholder en film så kommer /. eller boing boing etter. Serveren går nok ned da ja.

Sitat av Chubby
Lov å reklamere for andre sider?
Vis hele sitatet...
Er de gode, samt generelt passende for det dette forumet handler om, så ja.
digg er best. Selve prinsippet bak siden bygger opp til at alt ikke nødevendigvis må være dønn seriøst. Lett underholdning med det viktigste innen IT-nyheter.
Som vg og dagbladet på en måte. bare uten kjendiser og sillikonpupper.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vil ikke kalle en anbefaling reklame. Digg.com er et ganske smart konsept, som jeg bruker hvis jeg er sugen på litt nyheter jeg ikke finner av meg selv. Dama mi bruker videodelen av Digg og synes det er grisemorro. I går havna vi inne på en slags videoblogg med noen katter som prata, turna osv. Etter en søndagskveld preget av tap i VM-finalen så var det kult med noen morsomheter.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av Ninth
Digg har også et podcast show som heter diggnation, som er ganske populært. Podcast hostene er Kevin Rose og Alexal Brecht.
Vis hele sitatet...
Kevin Rose er karen fra The Broken er det ikke ?
Sitat av John B
Kevin Rose er karen fra The Broken er det ikke ?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det.
Fin side. Kilde til informasjon<3
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Kan noen prøve å forklare meg hva digg.com som ikke f.eks. slashdot har hatt i alle år?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire
Kan noen prøve å forklare meg hva digg.com som ikke f.eks. slashdot har hatt i alle år?
Vis hele sitatet...
En url som går an å uttale på vettugt vis uten å le seg skvatt ihjel?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
De kom med nytt design i dag. Skilte videodelen ut av resten og flytta menyen til toppen.

Hva synes folk om dette?

Edit: Om det er i dag skal jeg ikke si for sikkert, men jeg la først merke til det tidligere i kveld (mandag).