Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5100
Hallo.

Jeg fikk et brev i dag, et inkassobrev på 5000,- .
Det skal betales innen 14 dager.
Hvordan skal jeg klare å få tak i 5000 på 14dager? Når jeg ikke har klart det på den stunden det ikke har vært inkasso?

Er det noen her som kan komme med tips til hvordan jeg kan få tak i 5000,- ?
Samme hvordan.
Sist endret av Ctu - Lindis; 19. juni 2007 kl. 15:35.
Sikkerhetsklarert
Ta kontakt med kreditoren og be om å få delt det opp?

Men iom at du har fått inkasso på 5000,- så har du vel motatt en tjeneste eller vare, og gjerne en faktura, og en eller flere betalingspåminnelser?

Det jeg vil frem til er at slike regninger som regel ikke kommer rett ned i postkassen som lyn fra klar himmel.

Har du jobb? be om forskudd på lønn/feriepenger? lån av familie?
Jeg har jobbet med å få tak i pengene før inkassobrevet skulle komme, men har ikke lykkes.

Har ikke jobb i det hele tatt og vil helst holde familien utenfor.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvis du finner ut hvordan du skal tjene 5000 kr på 14 dager, så gjerne post det her. Det skulle jeg likt å visst hvordan var mulig uten fast jobb.

Hva med venner da? Kan du låne av dem?
Låne fra foreldre? Ta fra sparekontoen?
Selg noe som du ikke trenger.

Sitat av Phoenix||
Låne fra foreldre? Ta fra sparekontoen?
Vis hele sitatet...
hun ville holde familien unna.
Hvem lar ting gå til inkasso om man har penger på sparekonto??

Jaja
Sist endret av miles; 19. juni 2007 kl. 15:48.
Stjel fra de rike
Sparekontoen har vært tom en stund
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
En mulighet kan jo være sånne småjobber? Du kan lett tjene 1000 kr om dagen, med å klippe plener.
Mor og far er som regel beste alternativ i slike sammenhenger.
Jeg ville tatt mot til meg og spurt om hjelp.

Hvorfor vil du holde dem utenfor?
det enkleste er å ringe dem. så lenge de får inn pengene etterhvert pluss en del rente, er de bare glad for å vente. jeg tok en tredel med en gang da jeg var i samme situasjon, så delte jeg resten opp over 3-4 mnd
Siden du bor I Oslo kan du ta en tur ned på dagsen og se om det er noen småjobber du kan ta der.
Get a job or become a criminal.
Selg TV'en din eller dataen.
Jeg tjente 5100 uten fastjobb på nesten 2 timer på nettet
dasb00t, tror du gjorde en del folk nysjerrige med den setningen. Lyst til å utdype litt?
Sist endret av Praetox; 19. juni 2007 kl. 17:22.
Sitat av Shade~
dasb00t, tror du gjorde en del folk nysjerrige med den setningen. Lyst til å utdype litt?
Vis hele sitatet...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Poker Jeg har tjent ganske fine summer på kort tid, gjennom PKR.


Hvordan han gjør det,
Hvor spiller dere da?
Det skal da ikke være så vanskelig å tjene 5000kr på 14 dager? jeg er bare 15 og klarer nok det ganske greit hvis jeg gidder.. de fleste steder er det jobber som trenger folk, og hvis du trenger pengene nok, skaffer du dem vel?
Hvis du kan synge og spille gitar og bor i en by så må du lære deg en masse sanger og stille deg på gaten og synge og spille gitar. Postgirobygget sangene er nok meget populære nå når det er sommer. Kanskje ikke bare sånne sanger men... ja du skjønner.

Kødder ikke. Du klarer fint å dra inn 5000 på 14 dager
Hmm,
5000 / 14 dager = 357 kr dagen
De fleste jobber gir vel minstelønn på rundt 80-100, altså jobber du 4-5 timer hver dag i 2 uker har du tjent det lett inn. Bør ikke være for vanskelig å evt. traske rundt i nabolaget, se etter malejobber eller gressklipping. Evt. kan du prøve å finne deg en sommerjobb, kanskje en forelder eller voksen som har noe småjobber innen et firma?
Tenk over hva du er flink til og utnytt det hensiktsmessig.
f.eks. noe som ikke er spesielt vanskelig og som du ikke trenger å være spesielt dyktig for å mestre er å lage heimert-apparat. Ikke er det ulovlig heller, selve apparatet i seg selv. Du kan jo selge det som kultur-gjenstand eller pynte-gjenstand. Du kan ikke ta ansvar for hva dine kunder velger å bruke den til. Det du ska vær nøye med er at alt er tett og på rett plass, samt av rett materialer.

Jeg for min del lemper på ett lager i sommer, det er greit det ja.

Lykke til!
Stikk på utkanten av byen å gjør et innbrudd...det er særri sykt liten sjangse for å bli tatt, de fleste som gjør brekk er enten dopa eller drita, å de kommer ofte unna.
5000 spenn i verdier er easy å finne i et normalt hus.. Det er snart helg, folk stikker på hytta eller båttur..bare å forsyne seg!

Om du ikke vill klippe 100 plener på 14 dager da
Gjøre seg til kriminell for 5000 spenn.
Latterlig.
Du for neste bare prøve og selge deg til damer vært et forsøk
Sitat av Krizzeyboi
Gjøre seg til kriminell for 5000 spenn.
Latterlig.
Vis hele sitatet...
man er ikke kriminell før man er huket av snuten å dømt skjer jo ikke
Sitat av Bob_marley
Du for neste bare prøve og selge deg til damer vært et forsøk
Vis hele sitatet...
Eventuellt menn?
Ctu-lindis

Med mindre du siktet til det store lesbiske sexkjøpsmiljøet på månen da:-)

Sitat av UngarEffect
man er ikke kriminell før man er huket av snuten å dømt skjer jo ikke
Vis hele sitatet...
Jo, det er man.
Jo det skjer.
Sist endret av miles; 20. juni 2007 kl. 01:14.
Hvis du har billappen, og bil, så kan du jo prøve å kjøre litt pirattaxi
Sitat av Krizzeyboi
Eventuellt menn?
Ctu-lindis

Med mindre du siktet til det store lesbiske sexkjøpsmiljøet på månen da..
Vis hele sitatet...
Å f... det va en dame jaja begge deler kan hu selge seg til da

Selge deg til meg *host*
Sist endret av Bob_marley; 20. juni 2007 kl. 01:14.
Sitat av gud_er_død
Hvis du kan synge og spille gitar og bor i en by så må du lære deg en masse sanger og stille deg på gaten og synge og spille gitar. Postgirobygget sangene er nok meget populære nå når det er sommer. Kanskje ikke bare sånne sanger men... ja du skjønner.

Kødder ikke. Du klarer fint å dra inn 5000 på 14 dager
Vis hele sitatet...
Og om du ikke kan spille;
Hakk av en kroppsdel,
finn ett munnspill på loftet,
still deg på random spot hvor folk går.

Jeg tjente forøvrig 7000,- på telefonsalg i to uker.
De som tjente minst dro inn 4000-5000 tusen.
Kanskje en ide?
Man trenger ikke å være noen dyktig musiker for å tjene penger på gata. Hørt om folk som har lært seg et par strofer av en eller annen fotball-sang til et eller annet lag, som har sunget det i gågater akkurat den dagen laget har spilt kamp. Gjerne lær deg låter fra begge laga som spiller mot hverandre Fulle fotballsupportere kan gi godt med tips..
Sitat av xtoffer
Man trenger ikke å være noen dyktig musiker for å tjene penger på gata. Hørt om folk som har lært seg et par strofer av en eller annen fotball-sang til et eller annet lag, som har sunget det i gågater akkurat den dagen laget har spilt kamp. Gjerne lær deg låter fra begge laga som spiller mot hverandre Fulle fotballsupportere kan gi godt med tips..
Vis hele sitatet...
hehe det er lett å få pryl i den sitvasjonen syng feil sang til et drita suporter team heheh prøv det i bergen du

( byen e bomba og laget er skutt stadion er nedlagt og brann e kaputt )


BTW dette er rette tide for å male hus så sett opp noen flyers 2-3 hus så har du 5000,-
Sist endret av sweepy; 20. juni 2007 kl. 12:50.
Du bør blande inn foreledrene dine med en eneste gang. Å ha en inkasso hengende over seg er veldig skadende. Om du holder på sånn kan du ende opp med å ikke få lån. Du bør bare få ordnet dette fort som få.



Sitat av UngarEffect
man er ikke kriminell før man er huket av snuten å dømt skjer jo ikke
Vis hele sitatet...
Jo, det er man..
Sist endret av Matthiesen; 20. juni 2007 kl. 12:56.
Sikkerhetsklarert
Skulle ha malt garasjen min jeg... Kanskje huset også hvis prisen er rett.
Du kan spring rundt til naboene og si "jeg klipper plenen din x antall ganger i sommer for x antall kroner forskudds betaling. så får du pengene inn fort, så du får betalt den inkassoen din. Men det blir jo viktig at du utfører tjenestene du har fått betalt for.
få kritet deg no dop, sell ut og vips så sitter du igjen med penger :P
Sist endret av R|Lum; 20. juni 2007 kl. 13:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Først og fremst, TA KONTAKT MED INKASSOSELSKAPET!!!! Det skader aldri, og du har gode muligheter til å få det delt opp i avdrag, eller få til avtale om utsetting o.l...

Det verste som skjer er at dei seier nei, men vanligvis vil du få ei ordning med dei. Det er det første eg ville gjort. Så ring dei ASAP.
haha, skjønte at folk kom til å bli nyskjerrige på den der .. Nei, jeg tjente penga ved å spille cs..
Forbrukslån?
Sitat av Tomastoget
Forbrukslån?
Vis hele sitatet...
Får man det helt ned til 5000kr da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tomastoget
Forbrukslån?
Vis hele sitatet...
Dersom du ikkje har fast inntekt så får du ikkje forbrukslån. Å ta opp lån med ekstremt høg rente for å betale ned andre lån er også ekstremt dårlig idè, og omtrent oppskrifta på å bli gjeldsslave.