Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3041
http://www.myspace.com/abstraktetakter
trenger litt positiv og negativ kritikk på låta, gruppa jeg er med i har laga.

kommer flere etterhvert.
Yo! feet stemme og flow. kul tekst også... ståpå =)
Jeg liker ikke rap i det hele tatt. jeg hører på Metal!
Men jeg kan faktisk strekke meg til å si at dere er flinke i det dere gjør.
Bra produksjon og gøy melodi overall.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Skal hilse fra karlsen å si takk for positive kommentarer
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
var dårlig med tilbakemelding her, så tenkte jeg skulle bumpe denne opp litt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er heller ikke noe sånn rap fan, men jeg synes sangen hadde et fint driv og flow'en som dere sier er helt fin.

Good work!
veldig kul sang... fet tekst og melodi.! stå på!
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
takker Kan forresten sjekke ut de litt eldre sangene til karlsen (han som har første vers i den på myspace) her www.uhort.no/artist/apogkarlsen om dere likte mange rare folk
Tøff låt Jørg8, men ble litt skuffa over at det eneste jeg hørte av deg var den søte latteren din.

Stå på, venter å høre mer fra deg
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Hehe, ja. Det kommer ei ny "tenk deg om" låt i løpet av januar , starten av februar forresten.
snakker vi de nye dirty oppland eller?

joda. grei nok låt! dårlig lyd, men det fikser dere vel når dere kommer dere i studio! hrem.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av hyys
snakker vi de nye dirty oppland eller?

joda. grei nok låt! dårlig lyd, men det fikser dere vel når dere kommer dere i studio! hrem.
Vis hele sitatet...
Da er det isåfall høytallerene dine som er crap, for det er spilt inn i studio
Torefaen: Bra greier! Jeg er ikke den typiske rap- / hip-hop-tilhengeren, men dette tilhørte det jeg kunne ha hørt på.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
koslig å høre
Bra låt Blandt annet slik musikk spilles i miljøet jeg holder til. Ikke det at jeg hører så veldig mye på slilkt, men er sikker på at mange av mine venner ville elsket det
Nice, minner meg om Erik&Kriss/Grunnmuren takter m style, Good!
Jeg synes den var drit fet jeg... hørt gjennom en del ganger nå og finner ingenting som er verdt å pirke på... Stå på ser fremm til å se ett album i hylla etterhvert
oO... Den var bra da, ta det fra en som faktisk liker å høre på rap/hip hop.
Vil si du og gruppa di er på lik linje med karpe diem, dirty oppland og alle de andre store norske rapperene. Likte teksten og beaten ganske godt, men likte best det låten handlet om.

Kp fra meg.
Fan, Halsa .. bra detta ;D

//Peter
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Hyggelig med positive tilbakemeldinger kom gjerne med flere
Sitat av skidude
oO... Den var bra da, ta det fra en som faktisk liker å høre på rap/hip hop.
Vil si du og gruppa di er på lik linje med karpe diem, dirty oppland og alle de andre store norske rapperene. Likte teksten og beaten ganske godt, men likte best det låten handlet om.

Kp fra meg.
Vis hele sitatet...

abstrakte tanker er ikke på lik linje med de andre "store norske rapperene".

flow og produksjon er det ikke noe å si på! men så var det teksten.

"Sangen er basert på en ekte historie
Bare hør på meg nå, dette hendte i fjor (je)
Det var en fredag, sku vekk fra denne festen da
gikk inn på bussen da en hes stemme sa:
"æru hauga på pøshe, bli mæ me hemmat"
Æru sprø ell, si re igjen - du får deng mann" <- wow, for en historie!

"Jeg har møtt så mange rare folk/
alle slag av folk,masse gale folk/
sånne lang lang vekk ifra normale folk/
sånne som sykler rundt å bare panter flasker folk/" <- jeg synes ikke at (fattige) flaskepantere er rare folk.

"Har møtt så mange fjærne og gærne
som stjæler og beærer jævler som Ærna for stjærner" <- bare jeg som ikke skjønte den?


dere rapper om rare folk, men de folka som dere nevner er ikke så snodige.
skal dere lage en sang om rare folk så rap om de som virkelig er rar!
Kapitalist
Klix's Avatar
Nice! Kp fra meg!
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av nordavind
abstrakte tanker er ikke på lik linje med de andre "store norske rapperene".

flow og produksjon er det ikke noe å si på! men så var det teksten.

"Sangen er basert på en ekte historie
Bare hør på meg nå, dette hendte i fjor (je)
Det var en fredag, sku vekk fra denne festen da
gikk inn på bussen da en hes stemme sa:
"æru hauga på pøshe, bli mæ me hemmat"
Æru sprø ell, si re igjen - du får deng mann" <- wow, for en historie!

"Jeg har møtt så mange rare folk/
alle slag av folk,masse gale folk/
sånne lang lang vekk ifra normale folk/
sånne som sykler rundt å bare panter flasker folk/" <- jeg synes ikke at (fattige) flaskepantere er rare folk.

"Har møtt så mange fjærne og gærne
som stjæler og beærer jævler som Ærna for stjærner" <- bare jeg som ikke skjønte den?


dere rapper om rare folk, men de folka som dere nevner er ikke så snodige.
skal dere lage en sang om rare folk så rap om de som virkelig er rar!
Vis hele sitatet...
Jeg kan være enig i at det kan virke helt på måfå for deg, men folk som bor i lillehammer, og lillehammer området ville visst hva vi snakker om når vi sier "sånne som sykler rundt å bare panter flasker folk" siden de fleste flaske-panterne her er litt snodige.
Husk også å ta med i betraktningen at dette er den første låta til gruppa da, jeg kan ærlig talt si at den er ganske mye bedre enn de første låtene til fks. dirty oppland, så om et par år ser du oss nok på vg-lista, hehe

Forresten kp fra meg, siden du er den eneste som har sagt åssen vi kan forbedre oss
Sist endret av random16439; 15. januar 2008 kl. 01:43.
de rapper om at de har møtt mange rare folk? så det bor mange rare folk i oppland elns da?

jeg skjønner ikke.hva vil de fram til? at de er så rike at de har råd til å lage cd/sanger på studio om nonsense crap?

ikke at jeg er no hip/hop rap expert, men t.o.m disse gutta er bedre
http://www.youtube.com/watch?v=yoxaj...eature=related
synes nå jeg da..(min personlige mening)


håper dere tåler dårlig kritikk og ikke begynner å flame meg.
du ser ikke madonna eller andre kjente artister klikke når noen ikke liker dem
Sist endret av Panini; 15. januar 2008 kl. 02:55.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av Panini
de rapper om at de har møtt mange rare folk? så det bor mange rare folk i oppland elns da?

jeg skjønner ikke.hva vil de fram til? at de er så rike at de har råd til å lage cd/sanger på studio om nonsense crap?

ikke at jeg er no hip/hop rap expert, men t.o.m disse gutta er bedre
http://www.youtube.com/watch?v=yoxaj...eature=related
synes nå jeg da..(min personlige mening)


håper dere tåler dårlig kritikk og ikke begynner å flame meg.
du ser ikke madonna eller andre kjente artister klikke når noen ikke liker dem
Vis hele sitatet...

klart vi tåler dårlig kritikk Jeg tror ikke du har skjønt helt poenget med sangen. Hele sangen er jo ikke lokalt, men noe av det er. hva vil man egentlig fram til med en låt? har du noen gang vurdert å spørre fks. erik & kriss det samme spørsmålet? de har enda mindre poeng i sangene sine enn vi har i den sangen. og det er ikke nevnt en gang i sangen at det er spilt inn i studio, så det er hvertfall ikke poenget med sangen. Og studio trenger ikke koste fem flate om man kjenner de rette folka

å linke til en anna rapper og si at de er bedre blir bare dumt. Det er helt opp til deg om du vil like låta, men slikt kan du spare deg for

Men du kan vel si åssen vi kan forbedre oss, du som kan de greiene
Sist endret av random16439; 15. januar 2008 kl. 03:20.
Sitat av Torefaen
klart vi tåler dårlig kritikk Jeg tror ikke du har skjønt helt poenget med sangen. Hele sangen er jo ikke lokalt, men noe av det er. hva vil man egentlig fram til med en låt? har du noen gang vurdert å spørre fks. erik & kriss det samme spørsmålet? de har enda mindre poeng i sangene sine enn vi har i den sangen. og det er ikke nevnt en gang i sangen at det er spilt inn i studio, så det er hvertfall ikke poenget med sangen. Og studio trenger ikke koste fem flate om man kjenner de rette folka

å linke til en anna rapper og si at de er bedre blir bare dumt. Det er helt opp til deg om du vil like låta, men slikt kan du spare deg for

Men du kan vel si åssen vi kan forbedre oss, du som kan de greiene
Vis hele sitatet...

kompis. jeg har aldri i verden sagt at erik og kriss er bedre enn dere.

ang det med studio så anntok jeg at du ikke løy da du skrev:
(jeg siterer)
"Da er det isåfall høytallerene dine som er crap, for det er spilt inn i studio "


seff trenger ikke studio å koste noe, så lenge pappa kjenner de rette folka ja.(neida chill, tuller )

greit kompis, skal ikke linke til andre rappere. sorry mann.

jeg veit a faen as kompis..

politikk,følelser,aggresjon,opplevelser,erfaring,meninger,kj ærlighet etc etc

noe kanskje folk kan gjenkjenne seg selv på?

ærlig jeg vet ikke as kompis, men jeg hører på rap som handler om ting jeg er enig i eller har erfart,opplevd,drømmer om kanskje t.o.m(?), du skjønner.

sangen har kaoz beats og rytme osv,det skal dere ha , men texten/handlingen er helt meningsløs for meg,sorry as kompis. peace aight?

synes ikke pimp/hoe/bitch/blingbling sanger er no bra heller. helt meningsløst for meg.
men duger vel på fester for å få opp stemmningen.

uansett, keep up the good work



EDIT: hmm "edit" knappen på min forrige post er fjerna så får ikke fjerna linken. sorry as kompis..
Sist endret av Panini; 15. januar 2008 kl. 04:29.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av Panini
ang det med studio så anntok jeg at du ikke løy da du skrev:
(jeg siterer)
"Da er det isåfall høytallerene dine som er crap, for det er spilt inn i studio "
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikke det sangen handler om


Sitat av Panini
politikk,følelser,aggresjon,opplevelser,erfaring,meninger,kj ærlighet etc etc

noe kanskje folk kan gjenkjenne seg selv på?
Vis hele sitatet...
Det kommer etterhvert (er jo helt nyoppstarta gruppe)


Alt i alt, så er "mange rare folk" sangen skrevet og spilt inn på under 24 timer
Sitat av nordavind
abstrakte tanker er ikke på lik linje med de andre "store norske rapperene"!
Vis hele sitatet...
Det var kanskje og overdrive bitte litt. Men dette var noe av det bedre jeg har hørt av _norsk_ rap. Likte ivertfall sangen veldi godt og fant lite og pirke på. Nå har jeg bare hørt en sang fra denne gruppa, men denne sangen mener jeg er minst like bra som som karpe diem og dirty oppland sine sanger.
Var vel egentli det jeg mente med "på lik linje med andre store norske rappere".

Sorry vis jeg formulerte meg dårlig i forrige inlegg.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Vi får vente med å bedømme om vi er på lik linje med andre norske rappere til det kommer noen flere låter tenker jeg

Og det er abstrakte TAKTER, ikke tanker
Sist endret av random16439; 15. januar 2008 kl. 09:29.
Sitat av Torefaen
Vi får vente med å bedømme om vi er på lik linje med andre norske rappere til det kommer noen flere låter tenker jeg

Og det er abstrakte TAKTER, ikke tanker
Vis hele sitatet...
Jeg tror ivertfall dere kan bli store i Norge. Vertfall vis det kommer flere sanger som denne.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
husk www.uhort.no/artist/apogkarlsen da, laget av så og si de samme personene bortsett fra at AP ikke er med i abstrakte takter
panini: hva er det med å skirve KOMPIS hele tiden ? :P

torefaen: beklager. abstrakte takter, jeg bare tenkte på en låt som heter abstrakte tanker. eller hvar det en gruppe ?
torefaen hvem er egentlig du i den gruppen?
og neste gang du legger ut en låt som du ønsker feedback på, kan du skrive for eksempel "ny låt ønsker feedback.abstrakte takter (hip-hop)" så folk vet hva det er?
Torefaen: ingen har sagt at sangen handler om det.
om den ble laga på 10 min eller 10 år det er deres problem ikke vårt.


noravind: du er fra nordland, du skjønner ikke kompis!
Sist endret av Panini; 15. januar 2008 kl. 12:03.
Hehey! Artig å høre musikk fra kjensfolk Likte sangen ganske så godt, jeg

"Alt i alt, så er "mange rare folk" sangen skrevet og spilt inn på under 24 timer" <-- Det bør vel ikke ha så mye å si. Det er jo bare en dårlig unnskyldning
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Jeg har rollen som backing atm

og jeg mener å huske at du nevnte det ("jeg skjønner ikke.hva vil de fram til? at de er så rike at de har råd til å lage cd/sanger på studio om nonsense crap?)", og det er ikke noen sitt problem om den er laga på 10 minutt eller 10 år, jeg syns hvertfall den var bra til å bli laget på så kort tid..
Sitat av Torefaen
Jeg har rollen som backing atm

og jeg mener å huske at du nevnte det ("jeg skjønner ikke.hva vil de fram til? at de er så rike at de har råd til å lage cd/sanger på studio om nonsense crap?)", og det er ikke noen sitt problem om den er laga på 10 minutt eller 10 år, jeg syns hvertfall den var bra til å bli laget på så kort tid..
Vis hele sitatet...

Sikta du til meg der?
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
nei, mest til panini
Bra, ble litt forvirra. Jeg går forresten ut ifra at den rare mannen på sykkel som samler flasker er terje?
Sitat av Torefaen
Da er det isåfall høytallerene dine som er crap, for det er spilt inn i studio
Vis hele sitatet...
Word! Jævli grov bass. Har 2x10" pioneer her jeg sitter nå. Skikkelig driv over bassen.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av MoleInOne
Bra, ble litt forvirra. Jeg går forresten ut ifra at den rare mannen på sykkel som samler flasker er terje?
Vis hele sitatet...
haha, er flere av dem som sykler rundt å panter flasker i lillehammer for tia
Sitat av Torefaen
Forresten kp fra meg, siden du er den eneste som har sagt åssen vi kan forbedre oss
Vis hele sitatet...
hvor ble det av kp'en ?

panini: jeg skjønner kompis, men jeg synes du bruker det alt for mye.. ok kompis ?

torefaen: jeg synes det er tull det dærre "den ble laget på kort tid pratet"
snoop dogg bruker ofte en halvtime på å skrive og recorde.(men så er nå det snoop)
du sier at det er første låta til gruppa, men hvor lenge har folka i gruppa holdt på ?
Er det noen nye?
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Sitat av nordavind
hvor ble det av kp'en ?

panini: jeg skjønner kompis, men jeg synes du bruker det alt for mye.. ok kompis ?

torefaen: jeg synes det er tull det dærre "den ble laget på kort tid pratet"
snoop dogg bruker ofte en halvtime på å skrive og recorde.(men så er nå det snoop)
du sier at det er første låta til gruppa, men hvor lenge har folka i gruppa holdt på ?
Vis hele sitatet...
Mente jeg ga deg kp jeg? jeg skjønner at det kan bli tull, det var egentlig ment til panini som kom med bare negative kommentarer, uten noe som helst som kunne hjulpet oss å bli bedre, han bare slang ut ting i hytt å pine om hvor dårlig den var, og at den ikke hadde noe poeng osv..

Gruppa ble danna for en liten stund sia, men vi starta ikke å lage låter før for et par uker sia

Sitat av MoleInOne
Er det noen nye?
Vis hele sitatet...
ohh yes
Sist endret av random16439; 15. januar 2008 kl. 12:41.
kp'en er ikke viktig :P
tror du missforsto meg. jeg mener, hvor lenge har hvert individ hold på og rappet ?
for de starta å rappe før gruppa ble laget, right ?
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
åja, jeg er faktisk litt usikker skal høre når folk står opp, eller når jeg står opp, så skal jeg gi det et svar
Er ikke noe hip-hop fan/ rap fan (Unntatt Rage Against the Machine hvis de teller), men synes dere fikk en utrolig god flow, typisk "vanlig" norsk rap, ligner på den typer som sendes på "the voice", "svish" osv. Høres proft ut. Godt jobbet!
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Takk for hyggelig kommentar diablo