Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 12259
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ZtAiAn
Jeg vet ikke, men vil ikke si jeg er no stor forbruker, og at det er ingen ting å uroe seg for!
Men hva vet vel jeg?
Vis hele sitatet...
Hvis du bare er 12 år (samme alder som elevene jeg har på skolen er) så vil jeg påstå at det er en STOR grunn til å uroe seg..
No offence altså, jeg preiker med 12 åringer hver eneste dag på jobb, men jeg synest det er drøyt å røyke og snuse samt. drikke når du går i 6. klasse .. evt. 7 klasse..
Stor forbruker er du langt i fra, men det kan du lett bli en dag..
Sist endret av spQ; 4. mai 2006 kl. 16:10.
syns det er urovekkende at det i det hele tatt finnes 12 13 åringer her....
Det ble en del moralisering i en post der eg egentlig bare spurte om tips til mekking og røykeplass, men det er mye bra i mange av "pekefinger-innleggene."

Særlig innlegget til speq fikk meg til å tenke meg om to ganger. Var egentlig sikker på at eg ville prøve det nå, men dere freakere fikk meg i tvil.

Hadde inntrykk av at det var "vanlig" å prøve hasj i 15 -17 års aldren, men eg tar kanskje feil...?

Kan kanskje legge til at eg røyker det sammen med gode venner eg har kjent siden barndommen, og at vi har tenkt over dette lenge. Hasjen er det en av de to kompisene som skaffer via eldre "kontakter."
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, nå vil jeg ikke oppfordre deg til noe, men jeg ser at det ble litt mye moralisering her, og jeg vurderte faktisk å skrive en post i går om at du ikke burde bli alt for skremt av alt maset. Hvorvidt du bør røyke hasj eller ei er helt og holdent opp til deg selv, og selv om mange av oss syns alderen er litt lav så er det ikke fordi du er for "ung" per se, men heller fordi man er lettpåvirkelig og holder på å vokse opp; en dag så sitter du kanskje der og oppdager at folk du har hengt med i mange år plutselig har fått litt vel liberale holdninger til rus og rusbruk, og har store problemer.

Uansett hva du velger å gjøre, bare vær forsiktig og se verden som den er. Det gjelder forsåvidt alt her i livet... heh
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Public Enemy
Hadde inntrykk av at det var "vanlig" å prøve hasj i 15 -17 års aldren, men eg tar kanskje feil...?

Kan kanskje legge til at eg røyker det sammen med gode venner eg har kjent siden barndommen, og at vi har tenkt over dette lenge. Hasjen er det en av de to kompisene som skaffer via eldre "kontakter."
Vis hele sitatet...
Det du skriver om at du trodde det var "vanlig" for folk i 15-17 års alderen er jo ganske egentlig ganske bra. Dette er noe politi og politikere burde ha tatt seg en grundig gjenomgang på.
Jeg er også av den oppfattning at det er helt normalt for en 15-17 åring å prøve ut rus, der hvor hasj er et så utbredt stoff at "de fleste" ungdommer i dag vil på en eller annen måte komme i en situasjon der det enten er folk rundt som røyker, eller at man faktisk røyker selv.
Slik var det også da jeg var 15-17 år. Det var ikke noe vanskeligt å få tak i og det var ikke uvanlig at "de i 10`ende" røykte gjevnlig..

Som nevnt over var det "moraliserende" svaret ikke ment som en pekefinger men heller en opplysning om hva som KAN skje, og jeg ville gjøre deg oppmerksom på det, slik at hvis du nå først røyker kan du ha det som en liten "reminder" i bakhodet.

Jeg har egentlig hatt få ulemper med hasj, foruten om politi og frustrerte foreldre.
Det som ødelegger er miljøet rundt og at man som 16 åring kanskje blir litt for velvillig og gjør dumme valg fordi man ikke helt klarer å se og planlegge lengre frem i tid.
Hadde alle som røyker hasj, kun holdt seg til hasj og ikke blandet inn andre rusmidler i miljøet, hadde det nok vært alkohol som hadde vært forbudt (ønske-tenkning?)

Tilbake til topic:

Du sier du vil røyke en jonas. Det som mange gjør feil er at de "veser" jointen i stedet for å ta rolige trekk av den. Ikke ha det travelt med en joint, vær påpasselig med at den brenner jevnt, ta lighter og fiks på den om den brenner seint. Fukt fingeren med spytt og "klin" det på der den brenner raskest. Ta ett og ett eller to og to trekk av gangen så slipper du en varmrøykt skeiv og bortkasta joint..
Når du mekker den, bruk helst sigaretter fremfor tobakk. Fukt sigaretten med spytt og brenn sigaretten etterpå for å få ut parfymen fra den. Sigaretten vil bli sotete og sprø, men du vil også se at det fordamper en god del røyk ut av den.

Når du skal mekke en joint, pass på å ikke "knuse" tobakken for mye, da vil det bare bli pulver, noe som er bra til pipe, men i joint vil den bare bli kompakt og du vil oppleve at det blir dårlig trekk.
Ikke SVI hasjen med lighter, men varm den heller opp og plukk den i småbiter med fingrene. Du vil da få endel klumper, men lag de ca. like store slik at den vil brenne gjevnt.
(det ble litt feil rekke følge men du forstår nok hva jeg mener hvis du legger god viljen til)

Igjen må jeg bare si at jeg vil ikke oppfordre deg til å røyke hasj, jeg har gitt deg litt info om hva som KAN skje. Du er uansett den eneste som kan ta valgene og jeg håper du tar de riktige, uten at jeg kan fortelle deg hva de er. Vi gjør alle feile valg, men det er vel også det man lærer av?

Lykke til, for håpe du klarer å holde ditt løfte til deg selv om kun månedtlig røyking om det er det som er målet. Du kommer sikkert til å få det mye morro. Men vær varsom!
ang brenne hasjen.... ha en kniv eller tang eller noe å holde biten med, så veiv med llighterflammen rundt biten.... brenn biten akkuratt til den tar fyr da slokker du lighteren og blåser ut flammen... hvis du har gjort det riktig med ca 0.5g burde reven bli myk, gni den med fingrene til den er oppløst i flak og smuldrende biter, men er det svarting, da er hasjen sort og myk og du kan forme den lett med fingrene, denne hasjen blir nesten til lim når du prøver å varme den på overnevnte måte, så hvis du har hasj som dette kan du enten rulle en masse små stubber, eller en lang slange som passer med lenden på jointen....skal du være helt counesseur(?) ang hasjen skal du egentlig ikke brenne den i det hele tatt... dette damper ut mye av thc og er egentlig ganske skadende... du kan også bruke en tang og bare knuse den opp til passende biter, eller en skarp kniv også skjærer du syltynne flak av biten til du har nok...... så tar du rizzla, legger tobakken oppi som en vanlig rullings, men du drysser hasjen over... husk at innerst ved filteret vil det sansynligvis bli for varmt til å røyke ferdig, pluss at da er jointen så oljete og nasty at det er smart å la det være ca 5mm med tobakk innerst ved filteret... da slipper du å kaste noe hasj....

lag filteret som å brette /\/\/\/ så det blir litt fjæring i det... halvtykt magasincover funker fint, men beste er å åpne rizzlaen, bakerst i papiret finner du en grønn perfekt filter papp.... ellers funker rizzla coveret helt greit... ikke lag filteret lengre en 1cm i bredden.... du trenger ca. halvparten av ett vanlig rizzla papirlende til et godt filter.... ca 5cm...

good luck!

har dere virkelig lyst til å bli skeive poster jeg en link til en metode som er garantert effekt... men det inkluderer litt kreativitet og ett hasjloom (sånn hippie india pipe)....

http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg

dette er jo kun informasjon, ingen oppfordring, som nevnt i tidligere post...
Har bestemt meg no. Det er i kveld det skal skje!

Visst noen har noe mer å tilføye bør de vere kjappe.

Kommer tilbake med "tripp-rapport" i morgen!
Når det gjelder vann som skal få deg edru; thc er som alle andre rusmidler et giftstoff, noe levera di prøver å kvitte seg med. Vann skyller igjennom kroppen og hjelper levera å kvitte seg med giftstoffer. Det må da være derfor kroppen automatisk gjør deg tørst.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Artig at du gjennomfører det!. Lykke til og have fun.
Men uansett, sørg for å ha mer enn nok å drikke. Litervis. Start forsiktig, vent et par minutter, røyk mer om det ikke funker. Det smeller først, også blir det gradvis sterkere. Kjøp mat før dere røyker så dere ikke får noia av mistenksomme butikkmenn. Og for all del, ikke begynn å røyke hver dag, eller hver helg for den del. Når dere har røyka kan det være fint å stikke hjem til en av dere som er alene hjemme og se en artig film eller noe. Siden dere sannsynligvis blir megaslappe så er det ikke kult å trø rundt i byen i timesvis.
Min første smak av hasj var både en nedtur og en opptur.

Vi gikk ned til en litt bortgjemt plass ved sjøen, der vi var sikkre på å få fred.

Vi strevde litt med å få mekka joint, på grunn av vind og klumsete hender.
To jointer var det første vi fikk mekka. De ble helt ok, men hasjen var kanskje litt ujamnt fordelt. Vi rolla det opp, lighted it up og smoked it up.

Det ble tre trekk på hver, før vi sendte jonasen videre. Merket en svak rus. Ble litt svimmel og merka at eg stod og smilte konstant.

Etter den andre jointen skjedde det samme... Og rett etterpå skjedde det som absolutt ikkje skulle skje. Tre av harry-moped idiotene i klassen skulle ned til plassen vår og bade.

Vi fikk sakene vekk fortere enn svint. Helt utrolig at de er så dumme at de ikke forstod hva vi holdt på med.

Først prøvde vi å være så kjedelig som mulig. Det funket ikke, så vi begynnte å kaste tang og pølser på de for å "jage de vekk."
Det høres ut som en sprø idè, men det virket lurt da. Og det funket faktisk.

Med kroppen full av sinne for å ha blitt avbrutt gikk vi opp og rulla en ganske god joint + en litt dårligere av hasjrestene. Vi trakk godt inn, og særlig den ene av kompisene mine ble ganske høy.

Hadde blitt ganske vant til å trekke ned, og fikk det ganske bra til på de siste jointene. Etter å ha røykt dette la eg meg ned på bakken. Verden var vakker, og eg hadde det egentlig ganske fint nede ved sjøkanten. Vennene mine ble litt paranoide for at de guttene eg nevnte hadde forstått hva vi drev med.
Denne gode stunden varte desverre bare i rundt 5-10 minutter. Da var det tilbake til nesten normal, med bare litt svimmelhet.

Vi har bestemt oss for å prøve igjen flere ganger, siden vi vet at rusen ikkje alltid er på sitt beste første gang.
Vi var kanskje litt slumsete med å få delt hasjen opp i små nok biter, eg veit ikkje kor mykje dette har å si...?
Kan også ha vert litt dårlige varer vi fikk tak i.
Visst det er noen tips til hva vi kan gjøre bedre til neste gang; bring it on! Alt tas imot med takk og bukk.
Sist endret av Public Enemy; 7. mai 2006 kl. 02:26.
neste gan foreslår jeg at dere mekker bonge og røyker hasjen rent... da vet dere sikkert hvordan hasjen virker og slipper å stresse med tobakk...
Er det vanskelig å få tak i grønt/marihuana her i Norge?
Man hører aldri om noen som røyker det her, men det er kanskje fordi MANGE ikkje vet forskjellen på hasj og marihuana. Grønt virker egentlig som et bedre og lettere rusmiddel.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hehe, nei det er ikke vanskeligt, men det er vanskeligere enn hasj.
Kommer helt ann på hvilke folk du kjenner. Er for det meste hjemme dyrka greier som er ute på markede. Noe er bra, og noe er dårlig.. Men slik vil det jo alltids være..
Du kan oppleve å måtte betale 150 kr grammet for grønt i bergen, som det er i mine øyne alt for dyrt.
Ellers er det jo mange sider nederlanske og andre sider der du får kjøpt frø.. Er ikke SÅ mye som skal til for å få en plante til å gro, eneste du trenger er å smøre deg med tålmodighet og passe pent på planten.
Home-grow guides finnes flere steder rundt om, bare til å google..
Ellers som jeg sa over, du må kjenne de "riktige" folkene..
Sitat av ZtAiAn
Snus, Røyk og Alkohol. Foreldre bryr seg ikke no særlig. De mange (Og jeg mener mange) 14, 15 og 16 åringene seg dritings hver eller annenhver helg her. (Se bosted)

Jeg fyller 13 år, men har enda ikke vært no ordentlig dritings. Men sier ikke at jeg ikke har vært full

Eneste jeg holder på med er røyk og snus
Vis hele sitatet...

Hm... Vil du kjøpe anabole steroider også?


hm.. Du er 13 år?.. Du burde absolutt ikke røyke eller snuse.
Tenk litt på helsen din. Jeg anbefaler deg å oppsøke helsesøster/helsebror, og snakke mer om det. Kanskje også begynne på fotball, håndball eller noe lignedne?
Sist endret av bolius; 10. mai 2006 kl. 15:36.
Røyk hasj en gang - røyk igjen
charras: Har du planer om å røyke de grønne eller?
Det er førstegangsrøykere det er snakk om her.

Tips fra meg til deg, ikke få tak i kontakter. La andre skaffe for deg. Dette hjelper veldig på ikke bli stoner.
Sitat av Public Enemy
Er det vanskelig å få tak i grønt/marihuana her i Norge?
Man hører aldri om noen som røyker det her, men det er kanskje fordi MANGE ikkje vet forskjellen på hasj og marihuana. Grønt virker egentlig som et bedre og lettere rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært svært bortskjemt, men jeg har røyka mer pot enn hasj totalt(jeg er dog ingen storrøyker med mange års erfaring, men dog). Det handler om å kjenne folk(flaks for min del), men det kan handle like mye om hva du tør å forsøke å få inn over landegrensene.

Jeg vil si meg helt enig påstanden din. Grønt er diggere å røyke(sativa), man blir fjern fremfor stein. Kvaliteten på poten jeg har røyka har stort sett vært topp(Amster). Jeg har inntrykk av at det sitter mindre igjen i kroppen også - mindre daff i kropp og sjel etterpå/dagen etter(dersom man blir det i det hele tatt, da). Forøvrig har jeg stort sett hatt gode erfaringer med lesesal selv om jeg røyka kvelden før. Jeg er mer tilfreds i kropp og hode, og det har ofte vært lettere å sette i gang med lesingen. Den gode (lese)rytmen forekommer selvsagt selv om jeg ikke røyka kvelden i forveien, men jeg har inntrykk av at den forekommer lettere og oftere dersom røyking var tilfelle. Den verste oppstartskneika(f.eks. første timen) kan i alle fall være lettere å forsere(for min del).
Generelt føles det mindre belastende for kroppen, i tillegg til at det også virkere "renere"(mindre skittent) enn å røyka standardhasj. Fin og fjern blir man og :--)

Edit:
Luric, jeg skjønner ikke problemet med å røyke det rent. Man røyker jo ikke _mer_ selv om man røyker det rent? :--s OH WAIT, THIS CALLS FOR A CONFUZLED SMILEY:
Sist endret av comicz; 11. mai 2006 kl. 01:02.
De få gangene jeg har røyka det reint har jeg blitt potte skeiv. Og hvis man røyker hasjen reint må man ha det på "maisa" og da tørr bong eller vannis, noe som kicker mye mer. Så klart kan man kontrollere mengdene på røyken. Men som førstegangsrøyker er ikke det så veldig lett.
dere mener at det å røyke beis rentgår bra altså? har gådd "så" langt som å mekke 1g pr sigarett, og mener dette er sterkt. kan gå mer beis, bare den er dårlig nok. har tenkt et par ganger på å røyke den rent, men en kompis sa han ble oljete og jævli i halsen, i tillegg til umiddelbar kvalme. Høres jo ikke akkurat ut som en god idé, så vet ikke om jeg bør prøve.

Er forresten 20 og har røyka i 2 år nå. tidligere var det langtifra hyppig, og det kunne lett gå 3-4 måneder før neste gang. Og dette var som regel i godt selskap med munch, mat og playstation2. I det siste har det vært sånn av og på. kan holde på 30-31 dager i måneden i flere måneder av gangen, for så å slutte brått.

Min erfaring fra holdning ang. hasj er at jeg også tenkte å prøve det, og ikke noe mer. Men 2 år senere merker jeg at jeg er psykisk avhengig. jeg vet jeg ikke trenger det, men vil allikevel ha. Dagen blir ikke helt den samme uten, og kompisgjengen på 5-7 venner samles som regel hos meg hver dag. Vi gjør som regel akkurat det samme vi ville ha gjort om vi ikke var fjern, men setter liksom så mye mer pris på det i fjern tilstand.

Jeg anbefaler å prøve, men ikke å prøve igjen.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hvordan man røyker er egentlig en smakssak - rusen er den samme, selv om det nok kan oppleves annerledes å røyke en joint enn å ta et stort bøttetrekk. Jeg har gått fra bong/vannpipe til joint. Men jeg liker best å røyke reint fra ei lita pipe. Er ikke noe problem med røyken, selv om den er litt skarpere enn joint-røyk. Jeg føler dessuten at utbyttet er større når man røyker reint. Jeg røyker sjelden mer enn 0,1 - som regel 0,05-0,07g. Du kan røyke reint fra f.eks. bong, men jeg foretrekker ei lita pipe. Her finner du noen. Jeg har en sånn, som jeg kan anbefale på det sterkeste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
bland det med vanlig rulle tobakk, og når du skal fyre opp huks og før brenne den.
tenn fyr på den, blås rolig ut (uten og trekke ned røyken) for så og slokke den og fjerne alle glødene.
da fjerne du alle dei stygge stoffene i tobakken.. synest sjølv at hasj er lett og trekke ned, men ikkje ha for høge forventninger første gang. kjente ingenting sjølv. men blei litt tørst.. så drakk noen øl.. hehe

er ganske nybegynner på dette sjølv så alle erfarne rett meg visst eg har skrive feil her hehe..
Praktisk tips: Jo lengre dere varmer hasjen før dere begynner blande med tobakk, jo lettere er det å få en jevn blanding. Når den er nesten-brenne-seg-varm smuldres den lett, og med peke- og tommel-finger kan den gnis sammen med tobakken så du nesten ikke ser bitene.
"Det sies" at man må passe på å ikke bruke for sterk varme (f.eks. klumpen direkte i flammen, teskje som nesten gløder, etc), men heller relativt lav varme over et par minutter for å ikke ødelegge THC-innholdet. Jeg har ikke sett denne påstanden opplest og vedtatt andre steder enn blant rituelle røykere, men det er godt mulig det stemmer. (Noen her vet helt sikkert).

Angående moralisering (eller heller: gode råd): Dionysos er spot on. Nettopp opplevelsen at man ikke døde likevel/ikke begynte med sprøyter/suger pensjonister på doen på busstasjonen for penger til dop/etc. to måneder etter første joint kan gi en lettelsesfølelse som bagatelliserer hasjen. Med alkohol skjer en sosialisering, der holdningene til folk rundt deg sier "så mye øl så ofte er normalt, og når du dette nivået så har du et problem". Venner, familie og de fleste rundt deg påvirker hva du setter som din grense der. Hasj blir litt annerledes, nettopp på grunn av det lukkede miljøet.
Miljøet er det som avgjør mest (in my humble opinion) hvordan du vil behandle rusmidler videre. Noen her skriver de har vært daglige brukere av hasj, andre sier det kan gå måneder i mellom. Om røyking blir "deres greie" og har det morsomt når dere gjør det, kan fort film-eksemplet til Dionysos bli resultatet (uten at det nødvendigvis er verdens undergang, da). Noe annet er om dere begynner henge med folk som dere vet "alltid er med på røyking" og kan skaffe mer. Av de fire-fem (adskilte) røyke-"klikkene" jeg kjente til, var noen mer ivrige enn de andre. Mens de fleste holdt seg til røyking i helger en gang eller to annenhver måned, var to av vennegjengene litt mer ivrige ("Bøøøtte!"). Sopp dukket opp på et nachspiel (og noen trakk seg unna, for der gikk grensen), og flere prøvde. Og overlevde helt fint. Den ene gjengen stoppet helt der (Eller, ved amfetamin, egentlig), mens den siste venneflokken adopterte slagordet "Så lenge det ikke er opiater" og bestemte seg for å utforske innerspace med andre stoffer. Jeg sier ikke at psykedeliske stoffer er galt, men prøver å vise at de vage sannheter som finnes i "gateway-drug"-teorien kommer fra et sted. Kort oppsummert: Det er lettere å finne andre rusmidler enn hasj i et hasj-miljø enn i et ten-sing-kor fra Klæbu, men det vil ikke automatisk si at det finnes andre rusmidler i de fleste hasj-miljø.
Uæh, det ble mer tekst enn beregnet, men et siste tips: Hasj og depresjon er en dårlig og selvforsterkende kombinasjon. Ligg unna.
En annen grunn til å blande hasj med tobakk er at man får mye lettere fyr på godsakene -- tobakk brenner jo som ild i tørt gress.

Marihuana er muligens sunnere for kroppen ettersom det ofte røykes rent:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...052501729.html

En meget effektiv metode for å dra mest mulig THC ut av produktet med vanlige husholdningsartikler er følgende (har jeg hørt):
1 ren vaskebøtte fylt med vann
1 1,5-liters plastflaske hvor bunnen er skåret vekk
1 bit sølvfolie som brettes rundt toppen
Stikk bittesmå huller i folien med tegnestift eller lignende. Sett flasken ned i vannet (til den når bunnen) og legg deretter et lag ferdigmiks i folien. Tenn på, dra flasken sakte oppover til den nesten er ute av vannet -- ta vekk folien, sett truten attåt og senk flasken raskt ned i vannet igjen.

Anbefales ikke for sarte sjeler eller nybegynnere.
Sist endret av Cheesus; 1. juni 2006 kl. 05:34.
hvorfor kjenner ingen noe første gang??? jeg lå utover gulvet jeg... vi var 3 stk som delte 4-5 g da så d var kanskje ikke rart hehe...
koooos dere da
Jeg fikk tilbud om hasj for første gang og han sa 150kr/g for "grønt"... hva er grønt?
Enlighten me.. er litt usikker her.

Og andre tips hvis det er noen som har noe annet enn det som allerede er kommet med i tråden her.

Takk for hjelpen
Grønt er Pot. 150 er også en grei pris. Pot burde også røykes i joint fordi (av erfaring) pot røsker noe mer i halsen enn hasj gjør når det blir tatt på vannisen eller i bøtte.
Sitat av Vampire boy
hvorfor kjenner ingen noe første gang??? jeg lå utover gulvet jeg... vi var 3 stk som delte 4-5 g da så d var kanskje ikke rart hehe...
koooos dere da
Vis hele sitatet...
grunnen til at mange ikke kjenner noe første gang er nok fordi de ikke trekker ordentlig ned.. første gang er det nok kanskje best å lage te eller brownies
feil Mr.Fantastic...
eg trakk godt ned OG holdt det der ei god stund. merka ingenting. merka noe andre gang eg prøvde. men kommer ann på kor mykje du røyker og da....
Sist endret av itZsaiN; 4. juni 2006 kl. 22:05.
jeg har nå kjøpt og fått 2 gram pot for 200(forandra prisen siden jeg kjøpte mer).. hvor mye er "nok" første gang? hvor lenge varer rusen ca? hvor bør man røyke? funker hjemme liksom?og hva bør man bruke for å lage joint? tips tips :P
Sist endret av d!wx; 5. juni 2006 kl. 17:06.
hvis den er grei så holder 0,5g mere enn nok til 2 personer hvertfall
0.5 bør holde ja.. kommer litt ann på kor fjern du har lyst og bli hehe. huks og trekk godt ned, hold det nede så lenge som du klarer. ikke puff, trekk godt ned hehe.

bør vel røyke inne hoss noen du stoler på. pass på at noen ikke ser dere hehe. sjult er bra

bruk 2 rizzla og lim dei sammen med spyttet ditt.. bland inn litt pot i tobakken. (kan kanskje starte rolig), før du tenner fyr bøyer du tuppen på jointen opp. tenn fyr og blås ut. for så og slukke røyken igjen. tenn den opp og kos dere hehe

handleliste: rizzla (siggaret papir), tobakk (vanlig), pot

edit: ja og rusen varer sånn ca 2timer. varrierer litt fra person til person
Sist endret av itZsaiN; 5. juni 2006 kl. 23:17.
Jeg røyka fra jeg var 14,5 til jeg var 16 og da ble jeg tatt av snuten og nå går jeg på urinprøver:S
Men ikke noe mere en 0.5 gram første gangen heller røyk litt mere utover kvleden, men ikke DRA HJEM. Dere kommer til å bli røde i øynene når dere ikke røyker ofte. Jeg ble etter de 6 månedene aldri rød i øynene(vis jeg røyka mYE når jeg var inne så jo litt) men ellers aldri
Kos dere ha med surt godis litt mat og drikke men ikke PUFF trekk ordentlig ned osv
GooD Luck and be stone
Sitat av d!wx
jeg har nå kjøpt og fått 2 gram pot for 200(forandra prisen siden jeg kjøpte mer).. hvor mye er "nok" første gang? hvor lenge varer rusen ca? hvor bør man røyke? funker hjemme liksom?og hva bør man bruke for å lage joint? tips tips :P
Vis hele sitatet...

Alle de svara der får du ved å søke. Kunne sikkert svart deg på halvparten
Sitat av ZtAiAn
Alle de svara der får du ved å søke. Kunne sikkert svart deg på halvparten
Vis hele sitatet...
sorry jeg så det også:P men da hadde noen allerede posta svar så jeg fikk ikek edita den igjen og sånn...

won't happen again :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Snart to måneder, og tre røykestunder siden eg prøvde hasj for første gang. Til nå er det noe av det beste som har hendt meg. Har opplevd noen av de vakreste, morsomste og mest avstressende øyeblikkene i mitt liv.

Har ennå ikkje opplevd den psychoaktive virkningen av stoffet (iallefall ikkje vert bevist på den.) Mitt store spørsmål er nå: Hvordan blir veien videre? Har etterhvert fått en stor interesse for å prøve andre stoffer (særlig psychedelika.) Har ikkje planlagt noe, men er ganske sikker på at eg kommer til å fortsette å utforske ulike rusmidler.

Hva var det neste dere prøvde etter Hasj? Når prøvde dere det?
Prøvde for første gang i går. Fikk meg en god (men kort) latter, ble rødøyd, og det var det. Med det var en ganske liten dose. Skal prøve med litt mer, hvis ikke det funker gir jeg opp å røke hasj.
Ja ? Sånn blir man av hasj, får bare lyst til å teste mer. Slutt med engang. Du skulle alldri tatt den første jointen. Men spørsmålet ditt var: "Hva var det neste dere prøvde etter Hasj? Når prøvde dere det?".. Testa litt sobril og pepper (amfetamin). Og det er ikke bra. Hehe.. Hvordan blir veien videre ja?, Nei som dem fleste narkomane og andre sier er jo "Ja jeg begynte med hasj" Nesten alle narkomane og dopavhengie begynte med hasj. Hasj er jo "Nøkkelen/Ledetråden" til andre stoffer. Men du får finne ut av hva du har lyst til. Har du EGENTLIG lyst til å teste psychedelika og lignede stoffer? Man blir bare dum av det. Eller hva sier dere andre i forumet? Men gjør som du vil. Du har ingen andre å skylde på den dagen du står på gata og skal ha en tier en deg selv! Gjør kloke valg da og tenk deg om før du hiver deg innpå dop "Helvette".. hehe.. kos deg da.. Hilsen meg! (=
Å si at man blir dum av psychedelika er en ganske rar påstand. Brukt med vett kan det faktisk hjelpe deg med å fortå deg selv og verden rundt deg bedre!
jeg har prøvd hasj 2 ganger nå på 2 uker og det er bare..gøy.. får sånn følelse av at alt er 100 ganger morsommere enn det egentlig er.. og de shottene..jæævli digg og kraftig.. nam nam. men jeg har ingen planer om å prøve noe mer eller sterkere, men kanskje begynne å deale litt hasj.. du tjener jæævli mye på det da..helt villt! må bare snakke med noen kompiser av meg som allerede er i "bransjen"..


// edit
noen fra bærum / verket-området her?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Public Enemy:

Nå kan jeg jo egentlig bare referere rett til mitt første svar av deg på side 2.
Du har allerede fått smaken for hasj, hva som vil bli veien videre er vanskelig å svare på.
For håpentligvis går det bra, og at du klarer å begrense deg med "rusingen" slik du planlagte å gjøre.

Jeg kan ikke svare deg på hvordan din vei vil gå, men jeg kan fortelle deg litt om hvordan jeg gikk videre fra hasj til andre stoffer.

Jeg var ca. 15-16 år, hadde røykt helge gjevnlig i månedsvis derav sommer-ferien kom og folk flest har fri og lite å ta seg til.
Jeg begynte å røyke litt i hverdagene, skulle selfølgelig ikke gjøre dette fast, bare til jeg skulle begynne på skole igjen.
Jeg røykte hele sommeren, begynte videre på skole - fungerte halv greit - så en dag gikk han/de som jeg kjøpte hasj av tom for hasj, MEN han hadde noen Sobriler. Jeg visste ikke hva det var for noe. Han sa det var nesten som minus? Jeg visste faen ikke hva minus var heller jeg, men samma faen.. Jeg fikk ikke tak i hasj, og disse pillene som han skulle gi meg var billigere en hasj også. (Jeg vet seff at Sobril ikke er det samme som minus)
Må si jeg husker svært lite fra den kvelden, foruten at det endte med en KINGSIZE fest hjemme hos meg/mine foreldre.
Min storesøster kom og fikk jagd alle ut av huset.. Jeg satt i gjen med ett svart hull...

Jeg fikk ordna meg en ny kontakt, og en kamerat av meg sier til meg at jeg må spørre om å få klosse noe g? Klosse = Låne.. Jau ja, hvorfor ikke.. Lånte 25 g. for 65 (DYRT) kr grammet, og jeg var storfornøyd.. Slik på gikk det i en lang stund, til jeg klarte å miste 3000 kr ????? og gikk sakte ned mot gjeldshelvete.. Da skylte jeg han 7500 kr - som 16 åring er det (var i hvertfall) det MYE penger å bare skaffe sånn helt uten videre når jeg ikke hadde dem..
Endte opp med at mine foreldre måtte paye - og jeg måtte ta urinprøver i 8 mnd og ja.. Slikt som pleier å skje når man er liten og blir tatt av foreldrene sine..
For hvis du tror du klarer å lure dem i 2-3 år til pga. du har røykt noen ganger nå tar du feil. ALLE ryker engang.. Merk mine ord..
ALLE ryker, om det på politiet eller på foreldre eller familie .. whatever..

I løpet av denne perioden på ca. 1 år hadde jeg da røykt hasj gjevlig og spist Sobril 2 ganger og Rohypnol 1 eller 2 ganger.. Jeg flyttet til min far for å komme meg bort fra miljøet jeg hang i...

Etter 6-7mnd så endte jeg opp på en ny skole, klarte nesten hele skole året streit, men da jeg begynte å ta kontakt med gamle venner - fikk jeg jo oppleve at nå var det Ecstasy det gikk i. Og det i en sinnsykt fart..
ALLE hadde prøvd det, alle spiste på dem, alle gikk på raves/store partys og byn.. Det tok meg 3 helger som tilskuer før jeg selv tok å poppet min første E.
Der og da var det det beste som har hendt meg. EVER... Var helt sykt og jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde hatt motforestillinger for det.. Ecstasy ble ALT for meg i den perioden. Som også tilfeldigvis endte opp i en sommer ferie..

Fra Alkohol til Ecstsasy gikk det til Amfetamin, Piller, LSD, Sopp, -- det som egentlig var mulig å få tak i.. Men Ecstasy var det BESTE..

Jeg gikk vel konstant på en E buzz ca. en 8-9 mnd tid, før purken , muttern og resten av familien klikket mongo.. Da gikk jeg fra å være 62kg til å bli 48kg.. Og man ser de ikke selv. Som å ha spise forstyrrelser..

Jeg hadde da også klart å hokke meg opp en heftig gjeld på 24 000 som jeg HELDIGVIS pga. gode foreldre som alltid har stilit opp for meg betalte gjelden min..
Før vi fikk ordna med pengene var den endel trussler frem og tilbake.. Jeg fikk betalt han heldigvis.. Men jeg vet om en som ikke klarte det, og for å si det slik - så er han ikke mer. Og karen jeg skyldte penger sitter inne for drap..

Jeg måtte bare komme meg i militæret og tok det som en avrusning.. Det gikk utrolig bra og jeg klarte NESTEN å fullføre (har fullført tjeneste bevis da =).

Jeg kom hjem, begynte å røyke igjen, og kjøpte Rohypnoler for alle dimme penga (Smart) .. Etter 3 måneder flyttet jeg 10 mil fra byn og jobbet i et skitrekk.. Nye venner nytt miljø, nye folk - ALT var nytt.. året er 2002(3)

Alt gikk fint til snøen forsvant og det ikke var mer jobb igjen.. Hva gjorde jeg så..
Jo jeg var lur å invistere i Ecstasy og noen piller.. Fikk dette opp i bygden så folka som bodde der var bokstavligtalt HELT i ekstase..

Heldigvis AKKURATT rett før jeg kunne begynt å gi faen i alt - så møtte jeg min samboer..
Vi trefftes 2 ganger før jeg pluttselig endte opp med å bo hos henne på hybelen i byen igjen..
Jeg kom meg bort fra miljøet fra bygden - IGJEN -

Jeg er fremdeles sammen med denne damen, og hadde det ikke vært for henne hadde det vært vanskeligt å si hvor jeg hadde vært i dag..
Vi har vært sammen i over 3 år nå, og alltid bodd sammen.. Avogtil blir det som å bo med "mammsen" men uansett..
Det er det beste som kunne hendt meg..

Det er min (nedkortet) versjon av mitt lille rus liv.. Mange ting jeg har utelatt, mange episoder. Men hvis du søker på de eldste postene mine så vil du se at jeg hadde en HELT annen innstilling til dop da enn nå..
Og det er jeg SIKKER på har med alder å gjøre...

Nå skal det sies at jeg har ADHD og Dysleksi, men har aldri vært noe "jævel unge". Men har desverre alltid vært ute etter spenning, og spenning får man i hverttfall i både pose og sekk av i et slik miljø.
Jeg var aldri noe "problembarn" men var heller ikke av de snilleste..
Hvordan skal jeg forklare det, jeg var en liten bråkmaker , men alikevel med samvittighet..

Mobbing er det værste jeg veit - for dere som assosierte meg med en mobber type. Har aldri vært det og har aldri likt det. OG jobber nå MOT mobbing på den barneskolen jeg jobber på..

Uansett.. Les igjenom det svaret jeg skrev til deg på side 2 eller noe sånt, og se om du kjenner deg igjen hehe..
Pass på og vær OBS. .. Det er lett for at det blir rusmidlene som styrer deg og ikke omvendt...

_______________________________

d!wx:

Du tar litt feil.. Man tjener IKKE mye på å selge hasj.. Man kan tjene litt. men som 16 åring skal det BRA gjøres å tjene noen som helst penger (for uten om røyke bomen din du sitter igjen med).
Dette vet jeg av erfaring. Og hvis du leser svaret mitt over vil du skjønne at alle gangene jeg begynte å selge noe gikk det mer nedover enn oppover...
Altså.. Utfallet fra (nesten) alle de gangene jeg solgte over lengre perioder så endte jeg opp med store gjelds problemer..
Tenk deg om..
Sist endret av spQ; 18. juni 2006 kl. 16:31.
Som speq sier. Du tjener IKKE mye penger på å selge hasj..
Du klarer å holde deg selv forsynt med røykebeis gratis kanskje hvis du er flink..
Men det er risiko. Hvis du skal selge ulovlige stoffer for å tjene penger så selger du amf..
Hvis man sier 5000 for en hekto med tjall.
Så ender du gjerne opp med å selge en 70g til 5-6000 totalt, og røyke opp resten. Røyker du ikke selv kan det være noen penger i det. Men fremdeles ingen gullgruve..
Sitat av d!wx
jeg har prøvd hasj 2 ganger nå på 2 uker og det er bare..gøy.. får sånn følelse av at alt er 100 ganger morsommere enn det egentlig er.. og de shottene..jæævli digg og kraftig.. nam nam. men jeg har ingen planer om å prøve noe mer eller sterkere, men kanskje begynne å deale litt hasj.. du tjener jæævli mye på det da..helt villt! må bare snakke med noen kompiser av meg som allerede er i "bransjen"..


// edit
noen fra bærum / verket-området her?
Vis hele sitatet...
bor ikke der,men er der et par ganger i året. har en fetter der. fet plass å være å få på. men du skal være forsiktig med å deale hasj.. politiet følger godt med på den plassen for tiden.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Skal du tjene penger på hasj må du ha 1.* Faste kunder 2.* Voksne personer med fast kapital 3.* Kjenne kontakten godt - slik at det aldri blir stopp av leveranse.
Du kan heller ikke tro at du skal tjene deg rik på 100g.. Selv om du kjøper det for 4000 skal det bra gjøres å tjene MYE penger på det.

Selfølgelig, Man har råd til røyk, fastfood, litt ekstra små peng her og der, men man blir langt i fra noen millionær.. I tillegg må du operere med så STORE mengder da at det ville vært alt for risiko fylt for en 16 åriing.. Chill man..
Fordi om du selv føler deg og tenker som en selvstendig mann, er det enkelte erfaringer man skal gjøre i løpet av livet.. Spessielt i Rus miljøet - der det som oftest er dårlige erfaringer man får desverre.. dog nyttige til tider..

Dette er ingen oppfordring til salg av narkotika.

Men skal man tjene penger er det snakk om : Afmetamin - Kokain og Herion..
Amfetamin er vel den man lettest kan tjene penger på, pga alle som bruker stoffet..
Kokain kan man tjene penger på bare ved å forflytte det fra by til by innenlands..
Herion kan man tjene MASSE penger på om man ikke bruker det selv, og om du er en skikkelig kynisk jævel som liker å dra folk ned i dritten...

Det beste er vel å få seg en utenlands kontakt.. Tenk på at norge også opererer med risiko tillegg.
Det er folk som får shitet inn til lands og de skal jo seff ha penger for det..
Så den enkleste måten er vel å skaffe seg en kontakt selv i utlandet, og begynne å frakte frem og tilbake selv. Da slipper man å betale for risiko og andre ting..
Men man ender jo også opp med å være "hard" kriminell og det varer ikke så altfor lenge før onkel blå lurer på hva du driver på med...
Sitat av charras
neste gan foreslår jeg at dere mekker bonge og røyker hasjen rent... da vet dere sikkert hvordan hasjen virker og slipper å stresse med tobakk...
Vis hele sitatet...
rent? d er jo bare sløsing...det er en grunn til at man blander d me tobakk..mestepartn av hasjn brenner ikke så godt...tobakken blander man i for å få heftigere trekk.. skal du røyke noe reint så røyker du pot

Sitat av Luric
De få gangene jeg har røyka det reint har jeg blitt potte skeiv. Og hvis man røyker hasjen reint må man ha det på "maisa" og da tørr bong eller vannis, noe som kicker mye mer. Så klart kan man kontrollere mengdene på røyken. Men som førstegangsrøyker er ikke det så veldig lett.
Vis hele sitatet...
hvorfor røyker ikke alle de reint hvis d kicker mye mer? d kicker mindre av å røyke d reint, d tar mye saktere fyr... alle vet jo d... er bare placebo hvis du har trudd du har blidd mer stein av å røyke d reint.. dessutn er d ikke noe chill å trekke d reint, dritt for halsn.. man røyker d reint hvis man ikke har tobakk...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er da vitterlig en smakspreferanse! Det at det kicker mer er rett og slett pga. nikotinet, jeg kjenner mange som ikke røyker med tobakk da de ikke røyker nettop tobakk - er jævla dumt å bli hektet på nikotin bare fordi en vil røyke hasj.
Sitat av Tias
Det er da vitterlig en smakspreferanse! Det at det kicker mer er rett og slett pga. nikotinet, jeg kjenner mange som ikke røyker med tobakk da de ikke røyker nettop tobakk - er jævla dumt å bli hektet på nikotin bare fordi en vil røyke hasj.
Vis hele sitatet...
Tias har et veldig godt poeng her folkens. Smakspreferanse... Røyker selv normalt hasjen med tobakk i... Men har ingenting imot å røyke det rent heller.. Smaker forsåvidt gjerne litt bedre og.. Spørs og på hva slags kvalitet du får tak i.. Men anyway. Hvis du tar 0.5g hasj og blander det med 0.5g tobakk (for. eksempel) og røyker det på pipe... Og så senere engang tar 0.5g hasj og røyker det rent på pipe.. Skal ikke være noen forskjell på hvor stein du blir.. Kanskje du merker litt forskjell pga mangelen på nikotin, men vet du hva du gjør får du maks ut av greiene uansett...
Tror Speq sin historie gjelder for mange som ruser seg på ulovlige stoffer. Det er ingen som planlegger å bli ordentlige rusmisbrukere. Det skjer over tid uten at man skjønner det selv. Alt er bare morro og bekymringsløst istarten. Første gang jeg testa knips var alle enige om at det skulle gå 2måneder til neste gang vi spiste. Helgen etter var det fest igjen, og hva gjør vi? Jo vi kjører'n paffendorf en helg til. Dette var ikke så farlig, men det gikk opp for meg at dette kunne være starten på et litt for aktivt stoffbruk. Dette var rundt høstferien ifjor, og vi spiste to ganger til før jul. Dette var samme tid som jeg begynte å eksperimentere med sopp og andre rusmidler. På soppturene hadde jeg mange tanker rundt livet jeg levde. Var ikke noe overdreven bruk av rusmidler, men om jeg hadde vært 5år yngre og møtt dagens meg hadde jeg syntes han var en kar som var litt ute og kjørte. Derfor fant jeg ut at jeg skulle vente en stund til neste gang jeg spiste knips, nærmere bestemt 6måneder. Sist jeg testa var i russetiden og da spiste jeg bare en. Nå har jeg testa det meste av det jeg har vært nysgjerrig på og har på en måte avklart min russituasjon. Med det mener jeg at jeg ikke har lyst til å drive med noe annet enn alkohol, hasj, knips(1-2ganger i året) og sopp(når tiden er inne, som regel et par måneder etter siste heftige tur). Er fortsatt en del psykedeliske jeg er keen på å teste, men det ligger i fremtiden. Jeg ser på psykedeliske som like mye rusmiddel som et redskap for selvutforskelse og forhåpentlig få en lysere hverdag. Etter de siste turene har tilværelsen blitt "bedre". Setter mer pris på alle de små tingene i hverdagen.

Mange kommer til veiskiller i livet sitt hvor noen tar de rette valgene mens andre(alt for mange) driter seg ut og kjører løpet enda lenger. Nå er jeg fortsatt bare 18år(snart 19), men føler at jeg har fått et veldig sunt syns på rusmidler. Er godt mulig at jeg ikke er så "opplyst" som jeg føler jeg er og går på en smell om et par år, men det er noe jeg tviler sterkt på. Jeg ser på meg selv som en av de med best kontroll i miljøet jeg vanker i.

Til alle dere "kids" som nettopp har oppdaget hasj\etc. Vær forsiktig! Er så mange som tror alt går bra og at det bare er idiotene som driter seg ut. Ikke at hasj fører dere ned i avgrunnen men dere kommer i kontakt med folk som kan ordne andre saker. Les mye på nettet om hva dere er nysgjerrige på før dere tester og ta forhåndsregler.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Tias
Ang. mineralvann så har det noe med at kroppens sukkernivåer i form av blodsukker synker som følge av hasjrøyking, og da kan søte ting være med på å "stabilisere" disse nivåene. Jeg er ikke helt overbevist om at det faktisk hjelper særlig mye med søte ting, men man kan jo alltids ha det i tankene...
Vis hele sitatet...
Kroppens blodsukker synker ikke ved hasjrøyking. Sjekk denne lenken for mer info.

Ikke meningen å være helt opphengt i spissfindigheter og uvesentlige detaljer her, men rett skal være rett.
Sitat av b-boy1
rent? d er jo bare sløsing...det er en grunn til at man blander d me tobakk..mestepartn av hasjn brenner ikke så godt...tobakken blander man i for å få heftigere trekk.. skal du røyke noe reint så røyker du pot



hvorfor røyker ikke alle de reint hvis d kicker mye mer? d kicker mindre av å røyke d reint, d tar mye saktere fyr... alle vet jo d... er bare placebo hvis du har trudd du har blidd mer stein av å røyke d reint.. dessutn er d ikke noe chill å trekke d reint, dritt for halsn.. man røyker d reint hvis man ikke har tobakk...
Vis hele sitatet...
dude, sløs å røke rent? hvis jeg tar et trekk på bongen foretrekker jeg å gni opp 0,3 rent og ta et skikkelig godt trekk, istedenfor å ta 2 ikke så gode trekk med tobakk.

Smaker bare hasj og ikke noe ekkel tobakk

Er ikke vanskelig å få fyr vel? Jeg har aldri hatt problemer med det hvertfall.

Tror også at tobakken har litt å si når man blir fjern, spesielt når man trekker på pipe