Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5476
Hei!
Jeg lurte på om dere vet om en bittorrent klient som er bra og bruker lite ram?
Jeg har azureus, men den bruker så mye ram..

Håper på svar!
flashget - du får det gratis på itpro sine nedlastnings-sider
det gir deg 500% ytelse av bredbåndet ditt
500% ? På hvilken måte da? Dette kan bli spennende.

µTorrent er laget for å bruke lite ram og er kjapp. Tar 6mb i skrivende stund. µTorrent
Sist endret av esl; 21. mai 2007 kl. 17:04. Grunn: µ
hmm, finnes vel en del der ute men selv bruker jeg BitLord (http://www.bitlord.com/) og syns det er bra!
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg foretrekker µTorrent i og med at den er allmennt akseptert av trackere. Den er samtidig svært minnebesparende, og har fortsatt til gode å skape trøbbel for meg i den relativt lange perioden jeg har benyttet meg av den.

utorrent[dot]com
Sist endret av John B; 21. mai 2007 kl. 17:03.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av inferno1296
flashget - du får det gratis på itpro sine nedlastnings-sider
det gir deg 500% ytelse av bredbåndet ditt
Vis hele sitatet...
Haha. Dagens!

Så du får altså bedre hastighet enn du betaler for..? Faktum er vel at flashget er en dårlig implementasjon av bittorrent, altså banned fra mange trackere, m.a oink.

Da er tilogmet opera sin bedre. Og hastigheta på torrents blir lite påvirka av klienten etter mi erfaring.

Beste klienten på windows er etter mi meining µTorrent, som er relativt slank og grei. Dersom du vil ha meir features, så er jo Azareus industristandard på mange måter.

På Linux/KDE så foretrekker eg kTorrent, eventuelt rtorrent eller andre libtorrent-baserte klienter.

Men å anbefale flashget? No way.

Beste tipset er å prøve litt forskjellige, og finne en som har alle features du vil ha.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
µTorrent er så klart best! Bruker det selv, har aldri hatt problemer eller merket noe forskjell med ytelsen til pc en. Veldig brukervennlig er den også.
Trådstarter
for meg er ikke alle featursa så nøye, jeg skal bare bruke den til og laste ned.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ncurses med bittorrent \o>

Sitat av Morten11
for meg er ikke alle featursa så nøye, jeg skal bare bruke den til og laste ned.
Vis hele sitatet...
Da er det jo idioti å spørre hvilken som er best o_O
Sist endret av AtXbYeA; 21. mai 2007 kl. 17:05.
uTorrent FTW! :P

Hadde Azureus før, nå har jeg uTorrent and I'm loving it!
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
ncurses med bittorrent \o>



Da er det jo idioti å spørre hvilken som er best o_O
Vis hele sitatet...

Kan du ikke lese? jeg spørte om en som brukte lite ram!?
Bruk definitivt utorrent. Selve programmet er på bare 163kb. Bruker vel bare rundt 5.5mb i minne (mot Azureus som bruker noen titalls).
Sitat av Duffo
uTorrent FTW! :P

Hadde Azureus før, nå har jeg uTorrent and I'm loving it!
Vis hele sitatet...
Ditto.
Syntes alltid at Azeurus var så treig, så jeg bytta til uTorrent.
I'm loving it too!
Prøvd det meste . Men har endt opp med å bruke µTorrent.. Og er meget fornøyd så langt.
bruker µTorrent grunnet disse tingene:
- Enkelt
- Stabilt
- Lite resurskrevende
- Lovlig på alle trackere
- Oversiktelig
- det var vel alt
Et annet valg kan være Halite. Dette er et såkalt Open Source program. Fungerer passe bra. Er fortsatt i utviklingsstadiet.
Bruker dette selv, og er stort sett fornøyd.

Info
Hjemmeside
Nedlasting
Sist endret av ZyPreXa; 21. mai 2007 kl. 20:25.
Jeg ser at ingen her har nevnt BitComet, går den for å være dårlig? Bruker selv BitComet og er fornøyd med det. Men jeg har ikke så mye peiling på slikt og har egentlig aldri brukt noen annen klient enn den.
personlig så liker jeg best Bittyrant
Jeg bytta fra Azureus til µTorrent for ca et år sia og har ikke angret et sekund. Uten tvil den beste torrent klienten ute til windows idag...
Jeg bruker Bitspirit, og det må jeg si at er det beste programmet for meg. Får utrolig digge nedlastingshastigheter, og det er stabilt. Det greie er at jeg kan sette nedlastingshastigheten på maks for min linje (400 kbps+/-) og maks 1-4kbps ut. Er greit når jeg skal bruke den utgående linjen til noe annet... Thoguh, den bruker en del ram mener jeg...
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av Morten11
Kan du ikke lese? jeg spørte om en som brukte lite ram!?
Vis hele sitatet...
Nei du kalte emnet ditt: "Hvilken bittorrent klient er best?"
Da er det naturlig å tro det er det du spør om, og lurer på. Ikke bli sur fordi folk kommenterer emnet ditt.
Det går vel etter smak og behag, prøv deg fram du!
µTorrent til Windows, rTorrent til Linux og TorrentFlux til box.
Sitat av ZuPrEmE
Jeg ser at ingen her har nevnt BitComet, går den for å være dårlig? Bruker selv BitComet og er fornøyd med det. Men jeg har ikke så mye peiling på slikt og har egentlig aldri brukt noen annen klient enn den.
Vis hele sitatet...
BitComet er ikke å anbefale, brukte det selv for en stund siden, men da de større trackerne begynte å banne folk med BitComet bytta jeg til uTorrent og er storfornøyd! Tidenes torrentprogram. Mye bedre enn BitComet og Azereus
Jeg hadde Azureus først, men den kranglet litt med routeren så jeg fikk bare lastet ned med 2-3 kb/s.
Har brukt bitlord en stund. Funger ganske bra for meg.
Men etter å ha lest litt om hva dere fleste bruker, så skal jeg prøve µTorrent.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Jeg bruker selv Bittornado og er veldig fornøyd. Hadde µtorrent en stund, men jeg merket at jeg fikk bedre hastighet med Bittornado. I tillegg så synes jeg det var veldig oversiktlig og greit. Eneste minus er vel at den må åpne en "klient" for hver torrent. Men det går helt greit for min del.

Men som sagt før her, bittorrent klienter er vel mer smak og behag, og hva som funker best for deg. Prøv deg frem og se hva du får best hastighet med.
hmm jeg testa utorrent -
i flashget starta nedlastinga med en gang - 300kb
mens i utorrent har den ikke starta ennå og det har gått et kvarter
Til og med hvis den informasjonen om de 500% er feil så starter hvertfall nedlastingene med en gang og det er topp hastighet på dem.

Desuten fungerer det vel på samme måte som fks bitlord pro - det skal gi deg større hastighet - limewire pro skal gi deg en mye bedre nedlastningshastighet.
Godt mulig at det ikke er sånn men jeg har merket forskjellen på nedlastningshastigheten ganske så mye etter å ha gått over til flashget
Sist endret av inferno1296; 21. mai 2007 kl. 22:40.
Sitat av ZuPrEmE
Jeg ser at ingen her har nevnt BitComet, går den for å være dårlig? Bruker selv BitComet og er fornøyd med det. Men jeg har ikke så mye peiling på slikt og har egentlig aldri brukt noen annen klient enn den.
Vis hele sitatet...

bitcomet blir mer og mer ulovlig på trackere da den gir feil informasjon.

slik at din statistikk blir feil på Ratioen.


la oss si at du laster ned 10MB og deler ut 100MB

da kan det i værste fall vises at du laster ned 12-13 mb og deler ut 50MB

og da blir ratioen din helt feil og du taper på det.......

=)


Som alle andre her sier så anbefaler jeg også Ütorrent, da denne er mest nøyaktig, krever lite Ram og HD. og du merker ikke så mye at andre programmer på maskinen blir trege mens du bruker den......=)

Gå for Utorrent
Sitat av inferno1296
hmm jeg testa utorrent -
i flashget starta nedlastinga med en gang - 300kb
mens i utorrent har den ikke starta ennå og det har gått et kvarter
Til og med hvis den informasjonen om de 500% er feil så starter hvertfall nedlastingene med en gang og det er topp hastighet på dem.
Vis hele sitatet...
Da har du gjort noe feil, lett som det. Kanskje du har tatt en annen torrent med få seedere, eller du har konfigurert feil.

Får full fart med en gang som regel her.
Sitat av inferno1296
hmm jeg testa utorrent -
i flashget starta nedlastinga med en gang - 300kb
mens i utorrent har den ikke starta ennå og det har gått et kvarter
Til og med hvis den informasjonen om de 500% er feil så starter hvertfall nedlastingene med en gang og det er topp hastighet på dem.

Desuten fungerer det vel på samme måte som fks bitlord pro - det skal gi deg større hastighet - limewire pro skal gi deg en mye bedre nedlastningshastighet.
Godt mulig at det ikke er sånn men jeg har merket forskjellen på nedlastningshastigheten ganske så mye etter å ha gått over til flashget
Vis hele sitatet...
Tja, hørt om fikle på instillinger? Port som ikke var åpnet? Sikker på at du ikke lastet ned filer via HTTP i flashget?

Hvorfor skal Bitlord pro gi mer hastighet? Hva er logikken i det?

Limewire bruker gnutella nettverket, og er definitivt ikke torrent ;]
BitComet har vel fikset det problemet i nyeste versjon, men tror ikke de er unbannet enda.
Personlig bruker jeg uTorrent og er strålendes fornøyd!
brukte akkurat samme torrent på begge. brukte limewire pro bare som et eksempel på at det skal gi mer hastighet enn vanlig akkurat som bitlord pro - brukte det bare som et eksempel på at flashget er en "pro" versjon av bittorrent hvis du skjønner hva jeg mener..

som jeg har sagt før :
Godt mulig at det ikke er sånn men jeg har merket forskjellen på nedlastningshastigheten ganske så mye etter å ha gått over til flashget
Vis hele sitatet...
Da jeg har hatt problemer med Utorrent har jeg gått over til Bitlord.. funker bra for meg Enkelt og greit....
btw brukte bitlord før flashget og bitlord er dårligere etter min smak
jeg er litt interessert i dette jeg også. Nå bruker jeg Bittorrent, men det og opera sin er forsovet de eneste jeg har prøvd. kan noen gi meg noen linker?
Sitat av inferno1296
hmm jeg testa utorrent -
i flashget starta nedlastinga med en gang - 300kb
mens i utorrent har den ikke starta ennå og det har gått et kvarter
Til og med hvis den informasjonen om de 500% er feil så starter hvertfall nedlastingene med en gang og det er topp hastighet på dem.

Desuten fungerer det vel på samme måte som fks bitlord pro - det skal gi deg større hastighet - limewire pro skal gi deg en mye bedre nedlastningshastighet.
Godt mulig at det ikke er sånn men jeg har merket forskjellen på nedlastningshastigheten ganske så mye etter å ha gått over til flashget
Vis hele sitatet...
Som sagt før er dette bare tull. Uansett om Flashget er en "pro" versjon, så gir det IKKE bedre nedlastingshastighet. Hastigheten kommer an på seeds, uansett hvilken klient du bruker.
Grunnen til at limewire pro gir bedre hastighet er sikkert prioriteringer i limewire nettverket, den prioriterer pro versjonen fremfor gratisversjonen(har ikke peil på dette, men det virker sannsynlig i mitt hode).

Bruker uansett µTorrent i windows og kTorrent i linux, og er storfornøyd med dette.
vel hvis det ikke er bedre så vet ikke jeg hvordan du forklarer at det faktisk går kjappere på samme torrent (LES)
Sitat av inferno1296
vel hvis det ikke er bedre så vet ikke jeg hvordan du forklarer at det faktisk går kjappere på samme torrent (LES)
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn til at en klient skal være raskere enn en annen klient, hvis ikke klientene seg i mellom velger å prioritere de som kjører samme klient som deg selv. Tror det var BitComet som gjorde dette før, men i så stor grad at flere trackere nå har bannet klienten for godt. Jeg tipper du brukte en tracker som ikke lot deg oppdatere Scrape(?) så ofte du ville, og om du hadde ventet en 10 minutter mellom hver av forsøkene for å unngå dette, kunne det hende du ikke fikk tak i de 'beste' seederne lengre -> lav fart.

Personlig har jeg alltid kjørt Azureus, og selv om minne-bruken er litt større enn andre klienter synes jeg Azureus tar igjen på visse andre felt. Er også såpass vant til konfigurering og navigering inne i Azureus at jeg kommer til å beholde det
Sist endret av Dyret; 22. mai 2007 kl. 19:05.
Sitat av inferno1296
vel hvis det ikke er bedre så vet ikke jeg hvordan du forklarer at det faktisk går kjappere på samme torrent (LES)
Vis hele sitatet...
Ok. Gjorde min egen lille test for å sammenligne disse to. I µTorrent hadde jeg gjennomsnittsfart på 649,7 kB/s, og i flashget en gjennomsnittsfart på ~560kB/s. Dette var nøyaktig samme torrent, lastet ned med omtrent 3 minutters mellomrom. Altså fikk jeg omtrent like resultater.
Flashget var heller ikke raskere til å koble til torrenten.

Sånn fungerer det hos meg. Men om du får andre resultater skal jeg ikke nekte deg å bruke flashget.

Kan godt provide screenshots hvis du absolutt ikke tror meg.
Trådstarter
Sitat av sparco
Nei du kalte emnet ditt: "Hvilken bittorrent klient er best?"
Da er det naturlig å tro det er det du spør om, og lurer på. Ikke bli sur fordi folk kommenterer emnet ditt.
Vis hele sitatet...

Ikke meningen å bli sur på deg altså!
Takker for alle svar!
Kan godt provide screenshots hvis du absolutt ikke tror meg.
Vis hele sitatet...
trenger ikke det :P
men var bare litt rart siden alle jeg kjenner fikk like resultater som meg , men jaja er ferdig med denne saken

btw hva med å kalle tråden for noe mer riktig eller hvis du ikke vet hva du skal kalle den for, kall den "hvilken bittorrent liker dere best" bare et tips for som noen påpekte ble det litt feil
Sist endret av inferno1296; 22. mai 2007 kl. 20:08.
Sitat av inferno1296
vel hvis det ikke er bedre så vet ikke jeg hvordan du forklarer at det faktisk går kjappere på samme torrent (LES)
Vis hele sitatet...
Det er allerede forklart hvorfor den klienten går kjappere for deg, det er kun fordi du ikke har konfigurert de andre klientene riktig og hadde flaks med denne. Jeg tipper du bommet på port oppsettet på utorrent sånn at den var konfigurert til en port som ikke var åpen i routern din.

Det er ikke ett program i verden som kan gjøre at ADSL-linjen din blir raskere og bedre.
en port som ikke var åpen i routern din.
Vis hele sitatet...
har ikke router..
men fatter poenget og sa foresten at jeg var fedig med denne tråden..
Sist endret av inferno1296; 22. mai 2007 kl. 20:39.
Sitat av vidarlo
Haha. Dagens!

Så du får altså bedre hastighet enn du betaler for..? Faktum er vel at flashget er en dårlig implementasjon av bittorrent, altså banned fra mange trackere, m.a oink.

Da er tilogmet opera sin bedre. Og hastigheta på torrents blir lite påvirka av klienten etter mi erfaring.

Beste klienten på windows er etter mi meining µTorrent, som er relativt slank og grei. Dersom du vil ha meir features, så er jo Azareus industristandard på mange måter.

På Linux/KDE så foretrekker eg kTorrent, eventuelt rtorrent eller andre libtorrent-baserte klienter.

Men å anbefale flashget? No way.

Beste tipset er å prøve litt forskjellige, og finne en som har alle features du vil ha.
Vis hele sitatet...
vidarlo, FlashGet er faktisk en veldig bra bittorrent klient. Brukervennlig, meget rask, enkel, pent utseende, rask tilgang, og gratis! Hvis du sier at Opera sin er bedre, begynner jeg virkelig å lure altså..