Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5188
Satt å tenkte på at jeg skulle likt å visst hvordan en del tryllekunster fungerer. F.eks. der man sager en person, slike ting.

Så jeg lurer på om noen veit om noen slike sider som avslører kjente trylletriks?
Vet ndet har gått et program på tv norge flere ganger. Der fikk vi se hvordan folk ble saget i to, og hvordan de klarte å fly å alt sånn.heh.Husker ikke så mye av det da.
Kom bare på atjeg hadde sett det :P
Det beste er jo å begynne å trylle selv.

En annen ide er å se tryllevideoer mange ganger. Jeg har drevet litt med trylling tidligere, og har avslørt en haug med triks som f.eks. David Blaine bruker, bare ved hjelp av min tidligere erfaring. Manger tryllekunster inneholder en del basic greier (fake transfer f.eks.)

Når det gjelder å sage en dame i to, så finnes det massevis av forskjellige varianter, alle med forskjellige forsklaringer, selvfølgelig...

Må bare nevne dette til slutt:
Hvis du er interessert i trylling;
Sjekk ut David Blaine. Han driver med street magic. Det er jævlig mye kulere, og mye mer krevende enn f.eks. David Copperfield's teater-magi. (Copperfield har forøvrig ca. 30 tryllekunstnere som er ansatt hos ham til å finne opp triks, og som har skrevet under kontrakt på at dem ikke får fortelle triks, ha egne shows osv...dvs. at Copperfield bare viser triksene til andre kunstnere...)
"Den maskerte magikeren" eller noe sånt var det programmet som gikk på tv med han fyren som avslørte endel triks.

Ellers kan du vel prøve google, finner sikkert en god del triks ute på internett =)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det er viktig å tenke på at dette egentlig ikke er "tryllekunster" men Illusjoner.. og dem som driver med det kalles illusjonister.. ihvertfall såvidt jeg husker. Også sett et program for en stund siden om avsløringer av illusjoner.. oppdaget en og, Copperfield eller no som skulle få et romferge til å forsvinne.. men mens det var et teppe som skjermet for romfergen så du at skyene hoppa Bare klipping altså
Apropos; Noen som har pass til www.secretsource.com ?
Hehe... det der hørtes vel LITT for godt ut til å være verdt ett forsøk...

Betale noen dollar for å kunne logge inn og lære hvordan man hypnotiserer noen, e.l.? Trur ikkje eg ville oppgitt VISA-nummeret mitt der nei! Heh...
Ville gjerne hatt login til secretsource.com jeg og.
Psy: Jeg har hatt pass til sida før. Bra på trylling o.l.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Phun Q
Psy: Jeg har hatt pass til sida før. Bra på trylling o.l.
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du tak i det passet da? Vært kult med pass på den:P
Det hadde vært moro å sett hvordan David Blaine gjør noen av de triksa sine, feks. der han går på vannet i et basseng eller "teleporterer". Skjønner ikke hvordan han gjør det

Har derimot sett en video der han viser hvordan han gjør "levitation" trikset hvis noen har sett den...
Sitat av Archj
Har derimot sett en video der han viser hvordan han gjør "levitation" trikset hvis noen har sett den...
Vis hele sitatet...
Ja, det er skuffende.
David Blaine er tøff, men jeg liker mye bedre Chris Angel, han er rå! Søk etter Chris Angel på youtube, så får du se mange rå illusjoner.
Hvorfor i helvete sa jeg David Blaine... Jeg mente Chris Angel!
Selv syns jeg Derren Browns triks som innebærer tankelesing, psykologisk manipulering, lingvistisk programmering osv. er mye mer interessant enn disse illusjonene. Søk etter Derren Brown + Trick of the Mind, Russian Roulette, Messiah, Into the Mind, etc etc. Mye bra.
Halløy

Når ble denne angel fyren dyktig illusjonist?? Det "stuntet" hvor han går på vannet i ett basseng, så er det merkelig nok ingen mennesker som krysser foran eller bak han med hodet over vannet?

Altså, Angel fyren, han tusler over bassenget på en glass plate eller lignende, du ser en dame som svømmer under han, men det er jo piece of cake så lenge plata ligger rett under vann skorpa, tipper 2-3 cm så da kan hun dama svømme under. Ellers det -ingen- som krysser han foran eller bak, for da hadde dem jo kræsja i plata som Angel tusler over på

mvh DrD
Hvis du sier at Chris Angel ikke er en god illusjonist, så har du ikke mye peiling på illusjon. Greit nok, kanskje ikke alle triksene er like gode, som for eksempel det der han går på vannet. Men han er en meget god illusjonist alt i alt, han gjør mye utrolige ting.
Se f.eks. denne av Angel: http://www.youtube.com/watch?v=Fdiurqistho&NR
Meget bra.
Eneste mulige forklaring jeg har er at huden er falsk. (Med flytende rød væske på innsiden ja)
Criss Angel <- Ikke Chris
Sitat av Grantax
Se f.eks. denne av Angel: http://www.youtube.com/watch?v=Fdiurqistho&NR
Meget bra.
Eneste mulige forklaring jeg har er at huden er falsk. (Med flytende rød væske på innsiden ja)
Vis hele sitatet...
Såklart! Men hvordan iall verden får han den "samme" mynten der?
Også har han en skikkelig moro illusjon hvor han drar ei kjerring i to i en park Holdt på å le meg ihjel når jeg så den, men kanskje illusjonseksperten her kan forklare hvordan han gjør det?
Criss Angel er syk syns jeg^^ sjekk ut filmene, sikkert noen som har nevnt han alt.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Archj
Også har han en skikkelig moro illusjon hvor han drar ei kjerring i to i en park Holdt på å le meg ihjel når jeg så den, men kanskje illusjonseksperten her kan forklare hvordan han gjør det?
Vis hele sitatet...
Haha, ja den er bra! Jeg ahr lenge holt på med trylling, men selv ikke jeg kan direkte avsløre Criss Angel på de fleste triksene hans. Bare muligheter hvordam de kan lages og gjøres men ikke direkte hvordan han gjør det.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Dama som blir dregd i to så jeg i se og hør en gang! Hu er født sånn...