Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 759
Når jeg er ute å kjører, så bruker jeg å legge telefonen min foran speedometeret, det stikker ut en liten kant foran det, som jeg kan legge den på. Speedometeret mitt er elektronisk, og hver gang folk ringer eller jeg får SMS, så hopper nålene på speedometeret opp og ned, for det blir forstyrret av signalene mobilen mottar, eller noe sånt. Men nå i det siste så blir speedometeret forstyrret av mobilen ganske ofte, selv om jeg ikke mottar samtaler eller meldinger.


Hva kan det ha seg? Det var ikke slik før. Kan det i værste fall være sporing eller avlytting eller lignende? Tviler egentlig på det, har ingen grunn til å bli avlyttet eller sporet afaik. Men syns det er litt rart..
Når jeg har mobilen min liggende ved siden av høyttalerene, får jeg forstyrrelser i lyden (slik som f.eks når man mottar sms) ganske ofte, ikke bare når jeg mottar noe.
Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tro at mobilen kobles opp mot operatøren inne i mellom, av en eller annen grunn.
stemmer det slækkern.

Den holder kontakten med operatøren/nermeste antennen.
Er jo likevel rart at du merker det veldig mye oftere nå enn før, hvor kjører du når det skjer? Søker den oftere etter nett når det er dårlig dekning? Sjekker den oftere midt i sentrum hvor dekningen er best kanskje?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kanskje det har noe med at du evt. har byttet operatør og den sjekker oftere dvs. at de har begynt med det?
Kjører bare her i området som jeg bor, cruiser litt Så jeg kjører i samme område som før, da det ikke skjedde. Men ja, det er vell godt mulig at den bare kobles opp mot sentralen av til. Men litt rart det skjer så mye oftere enn før. Jeg gikk over fra Netcom til Telenor for en tid tilbake siden, mulig at det var etter det det begynnte, og at det er grunnen