Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1005
Heia!
Trenger litt hjelp av dere - har nesten ny PC med windows 7. Er ikke særlig mye lagra på den enda - et par serier og noen album jeg har lasta ned, AVG (også nedlasta) og div programmer jeg behøvde. LIKEVEL henger den seg når jeg ser på film, uanset temperatur og hvor lenge den har fått hvile. Hva kan være galt? Hva kan jeg gjøre for å finne ut hva som gjør dette og rette opp i det?

Håper dere greier å hjelpe meg, på forhånd takk!

PS kan kanskje legge til at prosessorbruken måkes opp til nærmere 100 prosent når dette skjer.
Hva slags pc, hvilket program bruker du for å se film og har du installert skjermkortdrivere?
Asus u32u, VLC og det siste veit jeg ikke. Går ikke sånt automatisk første gang man skrur den på altså?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Hvis du bare skrudde på maskinen med originalwindows fra Asus er drivere allerede installert, så ingen fare.
En ting du kan prøve er å ikke bruke VLC.
Siden VLC bruker sine egne codecs er det ikke alltid den kan benytte hardware-akselerasjon fra grafikkortet, og mtp at den maskinen har AMD Brazos er det egentlig ganske sannsynlig.
Prøv å last ned: K Lite Codec Pack
Så bruk Windows Media Player.
Takk! Høres logisk ut. Godt alternativ til VLC? Er ikke så glad i Windows Media Player.
http://mpc-hc.sourceforge.net/

Mediaplayer classic - aldri sviktet.

Fruen har en craptop av dimensjoner, som selv 480p lagget i VLC. Byttet til Media player classic, og den spiser 1080P uten å hikke.
Sist endret av roadude; 6. oktober 2012 kl. 18:57.
Jippi, promblem løst!