Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1115
Dette skjer flere ganger daglig, etter alt fra femminuttersøkt til totimersøkt.
Bruker den aldri noe særlig lengre i strekk. Kan merke at den blir litt varm til tider, men ikke så varm at det skulle være logisk at den gav seg såpass ofte!
I feilmeldinga står det dette:

Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.768.3
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 93E64B51
BCP3: 8F0F1684
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\080911-52353-01.dmp
C:\Users\M\AppData\Local\Temp\WER-83538-0.sysdata.xml

Les vår personvernerklæring på Internett:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...8&clcid=0x0414

Hvis personvernerklæringen på Internett ikke er tilgjengelig, kan du lese personvernerklæringen frakoblet:
C:\Windows\system32\nb-NO\erofflps.txt
Vis hele sitatet...
- men jeg har aldri fått noe blåskjerm, den blir bare helt svart, og når jeg skrur den på igjen, får jeg valg om å starte windows på vanlig måte, eller i sikkerhetsmodus. Velger alltid på vanlig måte, da jeg ikke aner hva jeg skulle gjort i sikkerhetsmodus. Så da håper jeg dere kan hjelpe meg før pc-en dør fullstendig her, slik dere har gjort før. På forhånd takk!
(Den er forresten bare knappe to år gammel.)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Prøv å fyll bensin!
Vis hele sitatet...
Javel?

TS: Er det en bærbar? Hvis ja; Prøv å rens viften for støv, sjekk også temp med speedfan fks.
Prøvd å oppdatere drivere til fks skjermkortet?
Min blacka ut før. Det skyldtes dog en produksjonsfeil. Der det skulle være gjennomlufting var det tett. Så jeg opererte den litt og skar riller for lufting. Pluss at jeg kjøpte en coolingpad å sette laptoppen på. Ytterst lite trolig at du har samme produskjonsfeil på din men prøv coolingpad om det skulle være overoppheting som er problemet.
Poke's Avatar
Trådstarter
Takk for raske svar. Er en bærbar ja, HP. Hvordan renser jeg vifta/oppdaterer driver? Temperaturen kan være opp i 55 grader.
Sitat av Poke Vis innlegg
Takk for raske svar. Er en bærbar ja, HP. Hvordan renser jeg vifta/oppdaterer driver? Temperaturen kan være opp i 55 grader.
Vis hele sitatet...
55 grader er helt topp, er heller ved 80-90 grader du bør være bekymret.
Poke's Avatar
Trådstarter
Åja, det er bra. Da er det ikke varme, iallefall. Men hva kan det da være?
Sitat av Poke Vis innlegg
Takk for raske svar. Er en bærbar ja, HP. Hvordan renser jeg vifta/oppdaterer driver? Temperaturen kan være opp i 55 grader.
Vis hele sitatet...
Bruk gjerne en ny myk pensel i vifta, og for å komme lettere til demonterer du beksyttelsesplata.

Driver googler du.
Poke's Avatar
Trådstarter
Sorry at jeg er så grønn, men nøyaktig hvordan finner jeg ut hva jeg skal google? Og er det ikke dumt å demontere ting sjøl når man ikke kan noenting om sånt, med tanke på garanti også? Eller?
Poke's Avatar
Trådstarter
Nå har det gått noen dager, og jeg ser et mønster her. Det skjer nesten uten unntak kun når jeg har en pause fra tastaturet eller musa, f.eks når jeg leser noe langt osv. Da restarter den av seg selv. Håper det hørtes kjent ut for noen, vil fikse dette! Ugreit.
Sitat av Poke Vis innlegg
Dette skjer flere ganger daglig, etter alt fra femminuttersøkt til totimersøkt.
Vis hele sitatet...
Det kan være alt fra softwarefeil (som kan være forårsaket av malware) til feil på strømforsyningen/hovedkortet. Mest sannsynlig er det strømforsyningen eller et tilhørende komponent inni maskinen. Det kan også være hovedkortet. Kontakt de du har kjøpt den av og si at dette begynte å skje av seg selv, at du har behandlet maskinen normalt, og at du ønsker reparasjon på garantien. Jeg ville ikke skrudd opp maskinen, da dette kan ødelegge garantien din.

En laptop skal ikke overopphetes ved normal bruk heller, så er det det, kan du reklamere på kjøpet.

Og husk at du har fem års garanti i Norge så lenge du bruker de magiske ordene "jeg ønsker å reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven".

Og husk: forsøker de å reparere maskinen to ganger for samme feil, og den forsatt ikke virker kan du heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må ofte være ganske bestemt og true med klager/klage til Forbrukerrådet for å få det som du vil.
Sist endret av smekk; 20. august 2011 kl. 14:57.
Poke's Avatar
Trådstarter
Takk for mye nyttig info!
Så det hjelper ikke å slette de filene som "bidrar til å beskrive problemet"?
Viser seg nå at den kan være på så lenge som helst etter å ha stått stille en stund, det er når jeg kommer borti igjen at dette skjer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Gåen HDD, du burde ta backup

Sjekk også om skjermkort og andre pci kort sitter som de skal først.

Edit: Prøv å gå inn på bios, dult borti pc'n skjer det da?

Edit2: Glømte det var bærbar Men jeg tror enda det er harddisken, kan også være dårlig kontakt ett sted, men jeg tviler.
Sist endret av Fleff; 21. august 2011 kl. 18:41.
Poke's Avatar
Trådstarter
Hvordan sjekker jeg sånt? Finnes det er enkelt program jeg kan laste ned eller må jeg fysisk skru den opp? For det vil jeg nødig gjøre.
La oss si det er harddisken, hva gjør jeg da - er det mulig å reparere, eller må jeg kjøpe meg ny? Hakke råd til det på en stund...