Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4414
Hei, både J- knappen og Caps Lock kanppen på tastaturet er falt av, så jeg lurte på om dere vet hvor jeg kan få kjøpt sånne knapper, og om det må være akkurat til den type pcen jeg har ,eller er det bare å kjøpe noen helt random knapper?
Har jo litt og si hvilket tastatur du har ?
Evt om du har bærbar ?
1. Hva slags tastatur
2. Du kan ikke kjøpe hva slags helst taster. En tast ifra et nytt tastatur passer ikke til et ifra 1990.
Trådstarter
65 2
Bærbar Acer Aspire 5610Z.
Kjøpt i 2006
Beklager offtopic, men hvordan i alle dager "falt" de av? Skal litt :P
Gå på el-dynga å se om det ligger noe der ?
Som regel må du bytte hele tastaturet, dette varer veldig fra pc til pc ettersom hvilken funksjoner som følger med. Men sjekk om festene dine er hele, ellers må du ha nytt tastatur. Det er heller ikke enkelt og få kjøpt tastatur til eldre pcer som er bærbare.
Det samme skjedde med min acer (som jeg nettop kasta ) uansett det er et helvete og få de knappene på igjen jeg gav opp til slutt
det så ut som det skulle gå an men mine fingre med så små ting var ingen god kombinasjon
Trådstarter
65 2
Sitat av LoRd Vis innlegg
Beklager offtopic, men hvordan i alle dager "falt" de av? Skal litt :P
Gå på el-dynga å se om det ligger noe der ?
Vis hele sitatet...
Haha, den falt bare rett av.
Ring acer support og spør hva du skal gjøre
▼ ... over et år senere ... ▼
Dropper å lage ny tråd, spør heller i denne;

Bærbar HP-pc. En knapp er av. Har prøvd å få den på igjen, men det virker som den lille flippen til å feste den i er for liten. Er sånn standard knappefeste, ser ut som en X. Jeg vet den ikke er ødelagt eller knekt, men alle de andre festene er enkle å få på. Hvis jeg ikke har sjans til å fikse det, hvor kan jeg gå for at noen kan gjøre det for meg (i Oslo)? Har ikke forsikring, og kjøpt på nett. Regner med at det er såpass piece of cake for de som kan det at jeg ikke må ut med mer enn 150kr.

Hjælp.
Nytt tastatur får du til 200-300 kr.

Ellers så er det normalt bare å få den hektet på og så presse på plass...
Grunnen til at jeg poster her er jo fordi jeg ikke FÅR pressa den på plass, og jeg synes det blir litt unødvendig å kjøpe nytt tastatur når det bare er èn knapp som ikke vil feste seg.
Reknar med at du framleis får brukt J og Caps Lock berre litt knotete og måtte treffe nedi hullet. Så lenge du ikkje skal skrive masse så går da vel greit. Har ikkje noko tal for kor mykje J i bruk, men i dette innlegget er 6 gonger, så da er ikkje den knappen som er mest i bruk.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det stopper veldig opp hvis man skriver fort, eller bruker touch-metoden, om man må knote i 1-2 sekunder med en knapp.

Om du ikke vil kjøpe nytt tastatur + at knappene ikke sitter, så KAN du bruke superlim, om du er VELDIG forsiktig, du kan risikere å lime knappen fast
Ok, da tror jeg at jeg driter i å prøve selv, hvis jeg må ty til lim.

Kan jeg gå på et tilfeldig sted som reparerer pc-er for å fikse dette enkelt, eller er de strenge på at du må ha kjøpt pc-en der selv om det bare er en slik filleting? Evt noen fingernemme osloboere her som vil prøve seg for en femtilapp?
Du kan enten prøve å sette på selv eller du må bytte hele tastaturet. Å prøve selv er jo det billigste.
Det er en bærbar. Må jeg virkelig bytte hele tastaturet? Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan være heldig å kun få byttet en enkelt tast, men hvis festet på tastaturet er knekt, så hjelper det lite, er det knekt på knappen eller tastaturet?

Noen ganger kan du bare bøye plasten tilbake(Om den er bøyd og ikke knekt) for å få knappen til å sitte igjen.
Blir litt off topic, men glemmer aldri den gangen jeg måkte til skolepctastaturet så CTRL knappen falt av, og læreren så det.

Husker jeg spilte Croc og døde!

Ihvertfall:

Som tideligere nevnt; EL dynge / bak elkjøp osv...

Lykke til
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan være heldig å kun få byttet en enkelt tast, men hvis festet på tastaturet er knekt, så hjelper det lite, er det knekt på knappen eller tastaturet?

Noen ganger kan du bare bøye plasten tilbake(Om den er bøyd og ikke knekt) for å få knappen til å sitte igjen.
Vis hele sitatet...
Den er ikke knekt, det er derfor jeg synes det er så rart at den ikke vil feste seg. Virker som venstrefestet er for trangt, for jeg får ikke tasten inn i sporet.
Sitat av sonny Vis innlegg
Bærbar Acer Aspire 5610Z.
Kjøpt i 2006
Vis hele sitatet...
hihi, samme pc som meg det

Jeg sliter med samme problem, men pleier å løse det med å mose tasten på plass igjen med fingeren ^^,
Lirking funker også. Men snakker av erfaring når jeg sier mosing er best

Sitat av Frende Vis innlegg
Beklager offtopic, men hvordan i alle dager "falt" de av? Skal litt :P
Gå på el-dynga å se om det ligger noe der ?
Vis hele sitatet...
Nei, de spretter faktisk opp av tastaturet. Litt morsomt de første tre gangene, men ikke når det skjer hundreogåttifjerdegang. Spesielt ikke når man spiller eller lignende.
Sist endret av Bombasa; 2. august 2010 kl. 19:00.