Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 8223
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det finnes jo et utall utrolig bra metal-band. Men hvilket er egentlig best? Selv syns jeg Pain of Salvation er utrolig bra. Noen som var på konserten med PoS og Dream Theatre i januar forresten?
Jeg var på dream theatre, men det blir for prog. for meg.

Beste metal band?
Totalt sett må jeg nok gå for Metallica, men må også nevne
Savatage og seff Manowar.

ps. sjekk www.manowar.no
iron maiden liker jeg fatisk, trooper og fear og the dark er noen av de beste sangene som finnes
Paradise Lost

REDIGERT: Av de andre bandene som er nevnt her så synes jeg også Nevermore, Nightwish, In Flames og Opeth er utrolig bra.

In Flames - Only For The Weak er Genial (:
Sist endret av GreyWanderer; 18. juni 2002 kl. 23:44.
eh, metalband... du burde være litt mer spesifik, metal er en av de genrene med størst variasjon, derfor blir det litt vanskelig å nevne et.
Men noe av det beste er "In Flames" & "Rob/White Zombie"...
Jeg kunne laget en evig lang liste... men dette er det jeg syntes er best akkurat nå...

trooper og fear og the dark er noen av de beste sangene som finnes
Vis hele sitatet...
hehe, du burde laste ned "Children of Bodom - The Trooper", den er hysterisk morsom, ... eller....
Rammstein
heavy metal r0x0rz
Slayer er ganske tøft, og jeg begynte å like Pantera hos en kamerat her om dagen, noen av sangene i hvertfall. Det gamle Metallica er også ganske moro. Opeth er dritbra, men best, må vel bli norske Lipstick Liontigers.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 18. juni 2002 kl. 21:59.
Hmm, vanskelig å si, men Pain of Salvation rock the kack ja..
Og Slayer og Pantera (som Anamorphos|s sa) gjør seg noe jævlig, ivertfall live. Anbefaler alle som skal til Roskilde å se Slayer!
Kan jo også nevne noen andre tøffe trash metall band som The Haunted, Dew-scented, Nevermore, Meshuggah (progresivt) osv..

Anbefaler også Opeth til alle death/prog fans, blander det harde aggresive med rolige "fine" deler veldig bra, sjekk ut Blackwater Park, nyeste CD'en.
Ministy og Rob Zombie er svært gode...
Iron Maiden, Metallica med cliff burton, Megadeth,Nightwish,Manowar for å nevne noen
Sist endret av Aces-HigH; 18. juni 2002 kl. 23:11.
In Flames, de er guder.
"Jesterscript transfigured", "Jotun" og "Dialogue with the stars" er bare et par av en rekke mesterverk fra In Flames. Hører ikke på mye metal, men In Flames lager melodiøs metal, så de har blitt ett unntak for meg ihvertfall.
Jah.. Opeth, Borknagar og Primordial.. De er mine favoritter. Så har man så klart klassikeren Metallica.

Jeg er ikke en av de old-school metal diggerne som har Iron Maiden, Manowar, Judas Priest og ACDC på topp..

PS! For de som liker PoS, sjekk ut the ARK.. Det er bra musikk.
Jeg er ikke noen metal fan, men må inrømme at jeg liker In Flames og Stratovarious. Som den godeste web0 sa det, det må ha melodi for å være noe. Enkelte Iron Maiden sanger, som Afraid to shoot strangers og Fear of the dark.
Children of Bodom er den soleklare ener
Metallica og Iron maiden eier det meste når det gjelder metal-band. Metallica med sanitarium, og Iron Maiden med aces high.
ACDC råkker hest.
I liek Deftones
noob killer
elukS's Avatar
Som en som har hørt metall LENGE må jeg vel si at jeg fortsatt liker de gamle best:

Maiden
Kiss
Sabbath
Priest
Wasp
Helloween
AC/DC

Av trash-eksplosjonen på sent 80/tidlig 90-tall er disse størst:

Metallica
Anthrax
Slayer

Av nyere/råere musikk liker jeg mye norsk:

Immortal
Dimmu
Darkthrone
Emperor
Burzum
Satyricon
Isengard
Khold
Windir
Enslaved

osv. osv.

Og en del utenlandsk...

Cannibal corpse
Death
Mesugha
Strapping young lad


Sikkert masse jeg har glemt, men men
ark med jørn lande i spissen, og vintersorg topper min liste i denne sjangeren.
hva er metal liksom .. du har sikkert en annen definisjon enn meg
mange her jeg ikke ville definert som metal men.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dimmu, Emperor, Finntroll, Satyricon, Dying Fetus.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Jeg har hørt mye på omtrent alt som er nevnt her, og syns det meste er veldig bra.

Når det gjelder definisjonen av metal, og metalgrupper innenfor forskjellige sjangre, besøk http://www.allmusic.com. Kan nesten garantere at de aller fleste vil finne mange helt ukjente grupper som er veldig bra.
Bare et spørsmål; Noen som har hørt Storm? Våre kjære venner Wongraven og Nagell ( de trenger vel ingen nærmere presentasjon ) som fremfører norske folketoner sammen med Kari Rueslåtten..
Opprinnelig postet av Grim
Bare et spørsmål; Noen som har hørt Storm? Våre kjære venner Wongraven og Nagell ( de trenger vel ingen nærmere presentasjon ) som fremfører norske folketoner sammen med Kari Rueslåtten..
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt den "Oppi Fjellet", den var helt teit spør du meg.
Jepp.. det samme synes jeg om akkurat den. Lukter du kristenmannsblod..oppi fjellet..så finn deg en øks!!!
Cradle of Filth & Dimmu Borgir
cradle of filth er veldig bra... i tillegg kan man jo nevne paradise lost (tidlig) extol, virgin black, RATM (viss det kan kalles metal) ulver og system of a down
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg må nok si Rammstein og Rapshody, har dere hørt Rapshody med Emerald of the sword? Må si at den er jævli bra!

Jeg skjønner ikke hva som er så bra med metallica. Helt er ærlig så synes jeg at de sux hardt.
Opprinnelig postet av Angry Clown
har dere hørt Rapshody med Emerald of the sword? Må si at den er jævli bra!
Vis hele sitatet...
prøver å glemme
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Rhapsody er konge. Men de har bedre sanger enn Emerald Sword.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg synes ikke cradle of filth er noe videre bra. trommingen deres er meget tragisk. hadde de gjort en skikkelig jobb med den, hadde det blitt mye bedre.

men selvsagt, det er noen sanger som er ganske bra.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Jeg har allerede sagt at jeg liker Pain of Salvation. I den sammenheng vil jeg anbefale alle å laste ned to sanger.

Den ene er Rope Ends, og var en av de første PoS-sangene jeg hørte. Det er en temmelig komplisert sang, spesielt med tanke på måten tromminge/gitar/sang er koordinert på begynnelsen. De tjue første gangene du hører den, er det omtrent umulig å finne en rytme på starten av sangen. Kan kanskje være litt plagsomt, men sangen er utrolig bra.

Den andre heter Plains of Dawn, og er i følge meg en av de aller beste sangene til PoS. Sangen er ikke spesielt heavy; heller tvert imot. Det er en ganske rolig sang. Det som gjør sangen så spesiell, er at de faktisk synger trestemt i den. Hvor mange heavy metal-band er dyktige nok til å gjøre det på en bra måte?
Opprinnelig postet av aybara
Jeg har allerede sagt at jeg liker Pain of Salvation. I den sammenheng vil jeg anbefale alle å laste ned to sanger.
Vis hele sitatet...
Jeg synes også
"Pain of Salvation - Used" er rimelig rå.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Ja, alt med PoS er bra. Jeg ville bare trekke fram to sanger jeg er spesielt begeistret for.
Her er det absolutt mest geniale av metall:

Extol (har sett dem live et par ganger og det er en sann nytelse)
Rhapsody
Opeth
Tristania
Nightwish
Vaakevandring
Kovenant.
'In flames - Stand Ablaze' hersker jo så vilt!
Ellers er Children of Bodom og Cradle of Filth favoritter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opeth er det beste metal-bandet mener nå jeg... Green carnation har gitt ut en nydelig CD. De er norske by the way, bør sjekkes ut. Var på den DT/POS konserten, ja... POS kicka jo assen til DT. Ble et sinnsykt antiklimaks da DT kom på scenen.
norske kovenant =)
AC/DC er min favoritt. har alle platene (på CD faktisk)
ser dere har glemt Judas Priest med Exiter og Grinder, og den ultimate tromme soloen på førsten av Painkiller.
og den tyngste Lovesongen som er lagd: LoveBites
ta ned et par VELDIG bra cover:

Gamma Ray - Exiter
Kreator - Grinder
Never More - Lovebites <-extrem tung. Must have.
Angra - Painkiller

ManOwar, der har du gutta.
Gamma Ray er det ingen som kommer uten om.
BrainStorm er også gode.
Helloween med Future World(følg med på teksten)og Ride the sky.

For alle skikkelige Metall elskere, ZTV har et program som heter Plektum, der er det MYE bra.
Må si jeg ble meget imponert over satyricon på quart festivalen. Metallica er jo en klassikker, windir dimmu og cradle of filth er også et par bra bands. Dimmu med burn in hell rocker.
jeg hører ikke så mye på "rein" metal, men jeg er fan av PoS Og dream theater. (var på konserten forresten).
Nå for tiden hører jeg mest på slipknot, korn, tool og en god del klassisk musikk (rachmaninov no.2 og 3 ruler). Symphony X kan også være morsomt å høre på.
']['()()][_ EIER! Beste metal bande Jeg vet om
Better than thou.
Jeg ser en post fra sorath komme.... Den er så nær, så nær... Jeg kan nesten føle den....
Dream Theater, Sonata Arctica og en del annet progressivt.
Men hører mest på hammerfall for tiden...
Stratovarius , Dimmu Borgir, Thorone of chaos.. Ingen tvil...
jeg synes ikke cradle of filth er noe videre bra. trommingen deres er meget tragisk. hadde de gjort en skikkelig jobb med den, hadde det blitt mye bedre.
Vis hele sitatet...
Gusto: *kremt* De hadde jo Nick (nå i dimmu), han er jo den beste ekstremmetaltrommeren som finnes...
Opprinnelig postet av Angry Clown
Som jeg har nevnt tidligere, hva er det som er så jævli bra med Metallica? De har 1 bra sangog den har de ikke engang lagd selv, og det er Whiskey in the Jar. Ellers synes jeg de suger veldig hardt!
Vis hele sitatet...
Hehe, greit nok at du ikke liker metallica, men Whiskey er nå ikke den beste de har da.

Må bare spørre om du har hørt sanger som
- One
- Master of puppets
- Fade to black
- Creeping Death
- Enter Sandman
- Sad but true
- Seek and Destroy
- osv. osv.

Dette var bare noen jeg kom på i full fart. Metallica er fremdeles det største bandet innen metal i mine øyne, men
SMAKEN ER SOM BAKEN!
Nightwish er jo storbra da..

Ikke alltid at tekstene deres har noen sammenheng..ehh, men musikken er sjef
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Grim


Gusto: *kremt* De hadde jo Nick (nå i dimmu), han er jo den beste ekstremmetaltrommeren som finnes...
Vis hele sitatet...
ja, jeg vet nick var i cradle, som forresten nå er i dimmu.

men det betyr ikke at han trommer helt likt i begge bandene. de to har forskjellig stil, der jeg liker dimmus best.