Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3389
God ettermiddag, freaks!

Er blakk denne helga og ingen planer så langt. Og jeg er desverre tom for serier å se på.
Vet det er mange andre tråder om tips til serier, men jeg er desverre altfor kresen til serier. Så jeg gjør et forsøk på en tråd i håp om at det er noen gode forslag på lur.

Kan begynne med en liste over serier jeg har sett og liker, sit-coms dominerer nok her.

- The Big Bang Theory
- How I Met Your Mother
- Two and a Half Men
- The Office (US)
- South Park
- Suits
- Bored to Death
- Prison Break
- Entourage

Serier jeg har sett varierende menger av, som jeg har gått lei.
- Chuck
- Fringe
- Breaking Bad
- Wilfred
- Louie

Er nok flere som skulle vert på begge listene uten at jeg kommer på det her og nå.
Men hadde satt pris på om dere har noen gode tips til serier basert på informasjonen jeg har gitt. Som dere ser ser komedier, sit-coms og generell "lett underholdning" i flertall.

Takkar og bukkar.
Sist endret av McHoover; 3. februar 2012 kl. 17:17.
Du se Arrested Development. Beste karaktergalleriet jeg har sett i en humorserie.
Ligger på 3. plass på IMDB sin rating av de beste seriene.
Sist endret av Screwdriver; 3. februar 2012 kl. 17:18.
Du skal se på Community. Også skal du begynne å se på Breaking bad igjen, og faktisk følge med. Går ikke an å ikke like den serien.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Du se Arrested Development. Beste karaktergalleriet jeg har sett i en humorserie.
Ligger på 3. plass på IMDB sin rating av de beste seriene.
Vis hele sitatet...
Faktisk aldri hørt om den serien. Men den såg jo faktisk nokså bra ut! Prøver noen episoder å ser om det faller i smak, tusen hjertelig takk!

Hadde vert fint om andre følger ditt eksempel og hiver med IMDB-link
The west wing, the wire, the shield, burn notice og white collar er alle drama serier av en vis kvalitiet som strekker seg ca 42 minutter pr episode.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du skal se på Community. Også skal du begynne å se på Breaking bad igjen, og faktisk følge med. Går ikke an å ikke like den serien.
Vis hele sitatet...
Greit, Community skal jeg se på.

Breaking Bad skal jeg dog ikke ta opp igjen. Digget sesong 1 og 2, sesong 3 var sånn noen lunde bra, men sesong 4 ble bare for mye surr og vås for min del, så det daffa bare ut etter noen episoder.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Faktisk aldri hørt om den serien. Men den såg jo faktisk nokså bra ut! Prøver noen episoder å ser om det faller i smak, tusen hjertelig takk!

Hadde vert fint om andre følger ditt eksempel og hiver med IMDB-link
Vis hele sitatet...
Merkelig nok, utrolig få som har hørt om den. Det kommer en film, som skal bygge på serien snart, så regner med at serien får litt publisitet framover (hvis filmen blir en hit). IMDB: men kan se ut som om det er en liten stund til den kommer.

Mange andre bra serier nedover listen også forsåvidt.
http://img854.imageshack.us/img854/4802/ndvd000hw8.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Il_Capo_dei_Capi

Italiensk mafiaserie som alle bør få med seg. Forteller historien til mafiasjefen Salvatore Riina, fra løpegutt til sjef.

Leter du litt så finner du den med tekst.
Usikker på om du ville likt denne serien, men nevner den likevel: Spartacus. Begge de to fullendte sesongene er fantastiske (Blood and Sand, som er hovedsesongen, og Gods of the Arena, som er en prequel).

Rules of Engagement bør du virkelig sjekke ut (komedie). Mannsjåvinisme rår.

Modern Family er også veldig gøy. Handler om tre svært forskjellige, men også ganske like familier. Han som spilte rollen som Al Bundy er med!
Alcatraz! En bra ny serie
Sitat av Tfan Vis innlegg
Usikker på om du ville likt denne serien, men nevner den likevel: Spartacus. Begge de to fullendte sesongene er fantastiske (Blood and Sand, som er hovedsesongen, og Gods of the Arena, som er en prequel).

Rules of Engagement bør du virkelig sjekke ut (komedie). Mannsjåvinisme rår.

Modern Family er også veldig gøy. Handler om tre svært forskjellige, men også ganske like familier. Han som spilte rollen som Al Bundy er med!
Vis hele sitatet...
Rules of Engagement ligger å lurer i mikrotorrenten as we speak!

Modern Family er en glemt slager! Har fulgt med på det, men rett og slett glemt at den eksisterer! Den må gjenopptas!

Spartacus holdt desverre med to episoder for min del, bra serie forsåvidt men ikke helt min greie!

Takkar og bukkar!
Party Down - blir bare bedre og bedre for hver episode .
Californication - En av de beste seriene jeg har sett, uten tvil.
Eastbound & Down - Epic.

Disse tre er absolutt verdt å få med seg.
Som du ser har de ganske høy rating på imdb også
Alle 3 er komedier.

Les rewievs for mer info, orker ikke å srive sjæl!
Sist endret av random36598; 3. februar 2012 kl. 18:19.
Helt klart Green Wing hvis du skal ha noe morro: http://www.imdb.com/title/tt0423661/
My name is Earl er også konge: http://www.imdb.com/title/tt0460091/
Du har gått lei Breaking Bad?!


Sons of anarchy
Supernatural
American horror story
It's always sunny in philadelphia

Trailer Park Boys

Eastbound & Down

Party Down

The League

The Boondocks
Sist endret av kimmy9gga; 3. februar 2012 kl. 19:59.
Game of Thrones
Grimm
Once Uppon a Time
30 Rock

4 serier som er verdt å ta en titt på.
Hvordan skal du få kjøpt/leid serier om du er blakk?

Nida.... støtter alcatraz er ganske så genialt. sherlock er også verdt en titt. Spartacus har også begynt igjenn så 2nd eposiode kommer i kveld/ i morgen.
Hvorfor må alle lage nye tråder hver gang de trenger en ny serie? Hvorfor ikke bare søke? Finnes uttallige tråder om samme tema. Tror jeg skal gjøre det til en vane å bare sitere meg selv fra denne tråden hver gang det kommer en ny tråd som dette. Flere timer med morro på denne listen.


Sitat av Boo-Boo
Arrested Development (Desidert beste komiserie noensinne laget)
Better Off Ted (Underholdende, men ellers ikke noe stort "MÅ SE" eller noe sånt)
Boardwalk Empire (Anbefalingene av andre sier sitt)
Breaking Bad (Fantastisk underholdende og dyster serie. En av perlene som kommer fra amerikansk TV)
Burn Notice (Grei underholdning)
Californication (Ganske dårlig plott, men David Duchovny gjør serien til et mesterverk)
Camelot (Grei underholdning)
Chuck (Grei underholdning)
Community (Fantastisk morsom til tider)
Dark Angel(Jessica Alba is the action babe...)
Dexter (Plottet er fantastisk, skuespillerne ødelegger litt, men helt klart verdt å se)
Entourage (Jeremy Piven gjør serien bra)
FlashForward (kansellert, men de få episodene som kom var bra, selv om man aldri får en skikkelig slutt)
Fringe (Er ganske treig til tider, men fortsatt svært underholdende)
Game of Thrones (Fantastisk bra)
Heroes (De to første sesongene var bra, resten er grei underholdning)
House (Trenger definitivt ikke å være lege for å se denne. Fantastisk bra serie)
How I Met Your Mother(Kjedelig, med få bra episoder innimellom)
Human Target (2010) (Grei underholdning for kjedelige stunder)
It's Always Sunny In Philadelphia (Nest beste komiserie etter Arrested Development)
Jericho (Desidert beste actiondrama noensinne laget, MÅ sees)
Leverage (Grei underholdning)
Lie to Me (Grei underholdning)
Misfits (Fantastisk bra britisk svart komedie)
Modern Family (Grei underholdning)
Nip/Tuck (Liker du drama?)
Rubicon (Kansellert, så ingen skikkelig avslutning, men fortsatt fin underholdning)
Smallville (Grei underholdning i kjedelige stunder)
Spartacus: Blood and Sand (ELSK! John Hannah stjeler showet totalt!)
Spartacus: Gods of the Arena (Ikke like bra som første sesong, men fortsatt ekstremt bra)
Supernatural (Selv om de siste sesongene ikke er fullt så bra som de første, så er dette en meget bra serie)
The 4400 (Interessant plott, verdt å få med seg)
The Event (Kansellert tror jeg, men de to sesongene som var var faktisk veldig bra)
The Mentalist (Grei underholdning)
The Walking Dead (Bra serie, men ikke så veldig mye mer enn det)
True Blood (ELSK! bedre vampyrserie finnes ikke!)
Weeds (Med en gang du blir bedre kjent med folket i serien, så er det vanskelig å finne bedre serier)
White Collar (Grei underholdning)
Sons of Anarchy (Har ikke sett alt enda, men virker lovende)
The shield (Spenning til tusen, dog den kan bli litt treg innimellom)
Vis hele sitatet...
Hvor mange tråder skal vi egentlig ha om dette? Jeg ser på Mad Men for tiden, hvis det gir deg noe ...
Its Always Sunny In Philadelphia er hands down den beste serien jeg har sett, noensinne
Laga en ny tråd i håp om at noen med noen lunde samme smak kunne tipse meg. Og det gikk jo greit så langt. Alt jeg har jeg har sjekka ut nå har jo truffet hodet på spikeren, så det har jo fungert.



Men... hvorfor gå inn på en tråd om nye serier, for å kommenter at du er lei av tråder om nye serier, om du er så forbanna lei av nye tråder om nye serier? Kan du ikke bare overse den?

Anyways. Jeg har fått svar på det jeg ønska og har underholdning til helga.
Thanks, guys! You're awesome!
Spørsmål om Arrested Development, jeg har sett kanskje de 3-4 første episodene, men synes ikke det var like morsomt som Its always sunny in philly. Synes ikke det var så sykt morsomt i det hele tatt, men er dette noe som tar seg opp etterhvert? Eller betyr det bare at serien ikke passer meg?
Har virkelig ingen nevnt Blue Mountain State?

Kan anbefale The Hard Times of RJ Berger
og The Inbetweeners i samme slengen,
have funz!
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Har virkelig ingen nevnt Blue Mountain State?

Kan anbefale The Hard Times of RJ Berger
og The Inbetweeners i samme slengen,
have funz!
Vis hele sitatet...
Inbetweeners og BMS er fortært de også! Har forresten kommet en film fra serien The Inbetweeners, om du ikke allerede har fått det med deg! Jeg lo vertfall.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Spørsmål om Arrested Development, jeg har sett kanskje de 3-4 første episodene, men synes ikke det var like morsomt som Its always sunny in philly. Synes ikke det var så sykt morsomt i det hele tatt, men er dette noe som tar seg opp etterhvert? Eller betyr det bare at serien ikke passer meg?
Vis hele sitatet...
Jeg var av samme mening som deg når jeg først så Arrested development. Vurderte om jeg skulle slutte å se etter de 5 første episodene, men en kompis sa at jeg bare måtte se ferdig sesong1. Nå har jeg sett alle 3 sesongene sikkert 4 ganger pluss at jeg gleder meg som en unge til filmen kommer.
The Inbetweeners (sit-com) passer deg bra. Seks episoder x tre sesonger. Perfekt tidsfordriv. Liker du serien må du sjekke ut nylige lanserte filmen.

Ser nå at du har sett det...
24 er jo en bra serie
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Spørsmål om Arrested Development, jeg har sett kanskje de 3-4 første episodene, men synes ikke det var like morsomt som Its always sunny in philly. Synes ikke det var så sykt morsomt i det hele tatt, men er dette noe som tar seg opp etterhvert? Eller betyr det bare at serien ikke passer meg?
Vis hele sitatet...
Tror det er pga du må bli mere kjent med karakterene, husker jeg også syntes at det var meh, når jeg så de første episodene, og til slutt ble jeg mere kjent med Gob, Buster og Tobias og George Michael og jeg ble forelsket i disse karakterene, no homo.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Spørsmål om Arrested Development, jeg har sett kanskje de 3-4 første episodene, men synes ikke det var like morsomt som Its always sunny in philly. Synes ikke det var så sykt morsomt i det hele tatt, men er dette noe som tar seg opp etterhvert? Eller betyr det bare at serien ikke passer meg?
Vis hele sitatet...
Jeg har kommet til episode 9 iløpet av natta, og jeg synest det blir bedre og bedre. Jeg personlig ler vertfall godt nå som jeg har blitt litt mer "kjendt" med karakterene. Anbefaler deg å prøve noen episoder til før du gir de opp.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Jeg har kommet til episode 9 iløpet av natta, og jeg synest det blir bedre og bedre. Jeg personlig ler vertfall godt nå som jeg har blitt litt mer "kjendt" med karakterene. Anbefaler deg å prøve noen episoder til før du gir de opp.
Vis hele sitatet...
Det er bra

Husker jeg mislikte de første episodene selv, all den tid det var veldig mange nye karakterer jeg blandet sammen.
Du får bare glede deg til Annyong kommer inn i serien.
Nettop begynt å se på Shameless, sett 3 episoder.
Liker serien veldig godt hittil. Handler om en ganske så dysfunksjonell familie, William H. Macy spiller en noget fordrukken far som på ingen måte tar seg godt av de seks barna sine, mor er long gone.

God humor, og varmt skuespill. verdt å se.
Er vist en britisk utgave av den og, ikke sett det enda.

http://www.imdb.com/title/tt1586680/
Sitat av Yorke Vis innlegg
Nettop begynt å se på Shameless, sett 3 episoder.
Liker serien veldig godt hittil. Handler om en ganske så dysfunksjonell familie, William H. Macy spiller en noget fordrukken far som på ingen måte tar seg godt av de seks barna sine, mor er long gone.

God humor, og varmt skuespill. verdt å se.
Er vist en britisk utgave av den og, ikke sett det enda.

http://www.imdb.com/title/tt1586680/
Vis hele sitatet...
Skal du se på Shameless, burde du da hvertfall se den britiske. Blir som med The Office.
The Wire
OZ
Sopranos
Boardwalk Empire
Breaking Bad
The Walking Dead
The Corner
Deadwood
Prison Break er den beste serien jeg har sett...
Coupling (uk)
- Twin Peaks
- Sopranos
- X-Files
- The Fresh Prince of Bell Air
- OZ
- Game of Thrones
- Homeland
- Seinfeld
- Big Bang Theory
- House
- Millenium
- Family Guy
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Skal du se på Shameless, burde du da hvertfall se den britiske. Blir som med The Office.
Vis hele sitatet...
Veit, bare blei sånn gitt.
Synes seriøst How I Met Your Mother er den beste serien som noengang har gått på tv. Genialt konsept, genial stemning.
Community, The Inbetweeners og The Office er veldige morsomme serier hvertfall, alle er humoristiske.

The Walking Dead er også en veldig bra serie, zombies n shit.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Californication er beste serien i min mening. Siden du liker sit-coms kan jeg også anbefale The League. Handler om 5 latterlige dudes som har en fantasy football klubb. Amerikansk fotball altså. Handler ikke mye om sporten i det hele tatt, men det er utrooolig morsomt.