Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 10588
Jeg har forresten tenkt litt på en ting og gjort meg noen tanker. Man kan jo kalle seg anti-rasist hvis man kjemper mot rasisme mot etniske hvite nordmenn. Da den største gruppen kjemper mot rasisme mot personer med utelandsk opprinnelse. Såfremt man ikke ensformig angriper svarte. Men den vanlige anti-rasisten tråkker ikke ned de hvite bare fordi det er eksisterer rasisme mot fargede, right ?. Fordi alle skal være like.

Anyway jeg gjetter på at det er flere her som har fått slengt etter seg; "Jævla nordmann" eller "potet" når de har vært ute? Skal jeg ikke ta meg nær av det når jeg er faktisk er etnisk hvit nordmann ? Og da skal ikke en farged ta seg nær av, foreksempel neger ?
Jeg har tittet litt på SOS Antirasisme sider og der nevner de flere eksempler på hverdagsrasisme der personer med utenlandsk opprinnelse blir utsatt for vold av personer med norsk opprinnelse. Men det blir jo også personer med norsk opprinnelse utsatt for også av personer med utenlandsk opprinnelse. Hvorfor blir ikke det i like stor grad nevnt ? Det oppleves kanskje ikke som et like stort problem. Vel kanskje personer med norsk opprinnelse må bare finne seg i å få slike bemerkninger.
La oss si på en skole. En elev med norsk opprinnelse ville fått mye større straff/irettesettelse hvis han hadde vært involvert i en voldsepisode ,og kalt en annen elev med utenlandsk opprinnelse foreksempel jævla neger. Enn hvis en elev med utenlandsk opprinnelse hadde vært involvert i samme episode og kalt eleven med norsk opprinnelse for jævla nordmann. Tviler på at den siste bemerkningen ville i det hele tatt blitt nevnt.
Ja, jeg forstår at neger er ett mer belastet ord enn nordmann. Men skriker du ut ;"JÆVLA", før ett av de nevnte ordene vil jo det tråkke ned på hudfarge.

Har jeg noen poenger eller er det bare ett sammenhengende rot grunnet rastløshet og nikotinabstinenser ?
Siden vi har den andre verdenskrig. Og siden hele verden er Uber opptatt med å si unnskyld for en manns mentale vrangsforestilinger for over 60 år siden. Så er det beklagelig slikt det er i dag. Du har bare påpekt praksisen i samfunnet i dag hva det du nevner angår. Vil ha meg frabedt benevninger som rasist, eller vigrid sympatisør. Heller en observatør av ulike hendelser i samfunnet. Og bare for å sagt det, noen av mine beste venner er av utenlandsk opprinnelse.

Men var jo en forsker som for litt siden publiserte en forskning som slo fast at økt intergrering fører ikke til økt intergrering. Heller det motsatte. Han gikk i igjennom materialet sitt flere ganger enn hensiktsmessig hva forskning angår. Han utsatte publisering og. I og med det er bensin for bålet vigrid mennesker brenner i dag..

Regner med flesteparten av brukerene her inne er oppegående mennesker som er vel anvendt i den edle kunsten å "google"..:P?--
Sitat av RESpekt
Siden vi har den andre verdenskrig. Og siden hele verden er Uber opptatt med å si unnskyld for en manns mentale vrangsforestilinger for over 60 år siden. Så er det beklagelig slikt det er i dag. Du har bare påpekt praksisen i samfunnet i dag hva det du nevner angår. Vil ha meg frabedt benevninger som rasist, eller vigrid sympatisør. Heller en observatør av ulike hendelser i samfunnet. Og bare for å sagt det, noen av mine beste venner er av utenlandsk opprinnelse.

Men var jo en forsker som for litt siden publiserte en forskning som slo fast at økt intergrering fører ikke til økt intergrering. Heller det motsatte. Han gikk i igjennom materialet sitt flere ganger enn hensiktsmessig hva forskning angår. Han utsatte publisering og. I og med det er bensin for bålet vigrid mennesker brenner i dag..

Regner med flesteparten av brukerene her inne er oppegående mennesker som er vel anvendt i den edle kunsten å "google"..:P?--
Vis hele sitatet...
Vel det er noe med det at jeg har ikke en dritt å beklage for. Jeg trenger jo ikke tvinges til å oppføre meg etter noe jeg aldri har hatt innvrikning på eller kunne.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av St.Vitus
Anyway jeg gjetter på at det er flere her som har fått slengt etter seg; "Jævla nordmann" eller "potet" når de har vært ute? Skal jeg ikke ta meg nær av det når jeg er faktisk er etnisk hvit nordmann ? Og da skal ikke en farged ta seg nær av, foreksempel neger ?
Jeg har tittet litt på SOS Antirasisme sider og der nevner de flere eksempler på hverdagsrasisme der personer med utenlandsk opprinnelse blir utsatt for vold av personer med norsk opprinnelse. Men det blir jo også personer med norsk opprinnelse utsatt for også av personer med utenlandsk opprinnelse. Hvorfor blir ikke det i like stor grad nevnt ? Det oppleves kanskje ikke som et like stort problem. Vel kanskje personer med norsk opprinnelse må bare finne seg i å få slike bemerkninger.
La oss si på en skole. En elev med norsk opprinnelse ville fått mye større straff/irettesettelse hvis han hadde vært involvert i en voldsepisode ,og kalt en annen elev med utenlandsk opprinnelse foreksempel jævla neger. Enn hvis en elev med utenlandsk opprinnelse hadde vært involvert i samme episode og kalt eleven med norsk opprinnelse for jævla nordmann. Tviler på at den siste bemerkningen ville i det hele tatt blitt nevnt.
Ja, jeg forstår at neger er ett mer belastet ord enn nordmann. Men skriker du ut ;"JÆVLA", før ett av de nevnte ordene vil jo det tråkke ned på hudfarge.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det du sier og har tenkt på liknende selv. Det var under alt oppstyret rundt karikaturene av Muhammed jeg stusset slik. Når vi i vesten gjør noe som provoserer andre sine kulturer, blir vi stemplet som rasister og det som er. Når andre folkegrupper provoserer vår kultur, overser vi det.

Jeg støttet overhodet ikke karikaturene, men ble forbauset over hvor langt de kunne gå uten at vi gjorde noe. Jeg snakker ikke om militær motstand eller liknende. Men etter det jeg husket var det INGEN som påpekte tingene de gjorde var urettferdig gjort mot oss(Rett meg viss jeg tar feil). De brente det norske flagget og raserte ambassaden vår. Jeg følte meg rett tråkket på. De får gjøre hva de vil mot oss mens vi tar i mot. Eneste vi tenkte var: "Ja, noen idioter tenkte de ville skape litt liv i en ellers så grå hverdag. Hva tenkte vi på? De må få lov til å være sure på oss." Det er jo som å si at de er stokk dumme og så gjennomsyra av religion at de ikke vet hva de driver med. Og det er jo rasistisk sagt det også.. Så hva kan vi gjøre?
Hvem har bestemt at vi er den store stygge hvite ulven mens de er hjelpesløse stakkars folk som aldri har gjort noe galt?

Det er kanskje et litt dårlig eksempel, men håper poenget mitt kommer fram.

Uansett, verden er skakkjørt.
Sitat av St.Vitus
Vel det er noe med det at jeg har ikke en dritt å beklage for. Jeg trenger jo ikke tvinges til å oppføre meg etter noe jeg aldri har hatt innvrikning på eller kunne.
Vis hele sitatet...
Så klart ikke. Men 60 år etterpå forsøker de fremdeles å anskaffe seg erstatninger etter hendelsen under den andre verdenskrig. Så en del av de fundamentalistiske jødene(sier ikke alle!) krever unnskyldninger fra en hver ikke-jøde. Synes selv at det er helt på jorde hva menneskelig folkeskikk angår..

Som Homer Simpson sa." Dont worry to much over it. Worry once and then move on" er et ordtak som kunne gjeldt for de mest fundamentalistiske av jødene..
Sitat av RESpekt
Så klart ikke. Men 60 år etterpå forsøker de fremdeles å anskaffe seg erstatninger etter hendelsen under den andre verdenskrig. Så en del av de fundamentalistiske jødene(sier ikke alle!) krever unnskyldninger fra en hver ikke-jøde. Synes selv at det er helt på jorde hva menneskelig folkeskikk angår..

Som Homer Simpson sa." Dont worry to much over it. Worry once and then move on" er et ordtak som kunne gjeldt for de mest fundamentalistiske av jødene..
Vis hele sitatet...
er ikke bare jødene som sipper. du har mange mørkhudede og diverse religiøse gruppe. samene and the list continues. Dårlig behandling fortiden bør ikke gi særbehandling i nåtiden!
vi lager en antivigrid side
Dere generaliserer fint jøder og andre som har blitt grovt undertrykt (noe som er finfint; da slipper man å begrunne det skikkelig eller ta for seg alle aspekter; jeg er skyldig i det selv). Jeg tror ikke noe på at det er særlig mange jøder som krever unnskyldninger for WWII fra hver eneste ikke-jøde.
Jeg vil og tørre å påstå at det største problemet vi har er ikke at jøder og andre får spesielt god behandling i verden i dag, men heller motsatt. Jøder og svarte blir jo fortsatt undertrykt over store deler av verden. Det er godt mulig de noen ganger får spesialbehandling fordi man er redd for å blir stemplet som rasist, men so be it; det er etter min mening verre om det skal være andre veien.
Og selvfølgelig er det (små)rasistiske innvandrergrupper, men deres oppførsel er ofte en reaksjon på fordommer og diskrimminering de møter selv (Newton would be proud). De er selvfølgelig idioter de også, men nå er det hvite som har vært mest aktiv på rasismefronten gjennom historien, og derfor reageres det slik når hvite oppfører seg rasistisk.
IMO burde vi ikke bry oss med å la være å gi undertrykte positiv spesialbehandling, men heller prøve å minske diskrimmineringen mot dem først.

Det er kanskje jeg som er for aksepterende overfor ukjente kulturer og religioner, men jeg vil heller være det enn å inneha negative fordommer.
Sitat av GordonFreeman
Dere generaliserer fint jøder og andre som har blitt grovt undertrykt (noe som er finfint; da slipper man å begrunne det skikkelig eller ta for seg alle aspekter; jeg er skyldig i det selv). Jeg tror ikke noe på at det er særlig mange jøder som krever unnskyldninger for WWII fra hver eneste ikke-jøde.
Jeg vil og tørre å påstå at det største problemet vi har er ikke at jøder og andre får spesielt god behandling i verden i dag, men heller motsatt. Jøder og svarte blir jo fortsatt undertrykt over store deler av verden. Det er godt mulig de noen ganger får spesialbehandling fordi man er redd for å blir stemplet som rasist, men so be it; det er etter min mening verre om det skal være andre veien.
Og selvfølgelig er det (små)rasistiske innvandrergrupper, men deres oppførsel er ofte en reaksjon på fordommer og diskrimminering de møter selv (Newton would be proud). De er selvfølgelig idioter de også, men nå er det hvite som har vært mest aktiv på rasismefronten gjennom historien, og derfor reageres det slik når hvite oppfører seg rasistisk.
IMO burde vi ikke bry oss med å la være å gi undertrykte positiv spesialbehandling, men heller prøve å minske diskrimmineringen mot dem først.

Det er kanskje jeg som er for aksepterende overfor ukjente kulturer og religioner, men jeg vil heller være det enn å inneha negative fordommer.
Vis hele sitatet...
Så "jøder" og "svarte" har aldri vært rasistiske de da? Og til opplysning nevnte jeg "Fundamentalistiske jøder" Og ikke jøder. Har litt vansker for å se at det er en genralisering av alle jødene. For hvis jeg hadde nevnt Jøder i et ord ser jeg generaliseringen. OG for mitt tilfelle er det ikke snakk om å inneha Negative fordommer mot ukjente(kjente) kulturer. Heller snakk om en objektiv observasjon gjennom den fjerde statsmakten vi har. Media.. Les postene litt bedre før du trekker slutninger hadde vært fint..Ellers happy Hannukah, og en God Jul...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av RESpekt
Heller snakk om en objektiv observasjon gjennom den fjerde statsmakten vi har. Media..
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke sagt at dagens media er så veldig objektiv så det gjør noe.. De vinkler helst saken slik at den blir mest spennende å lese.

Hvem vet ikke at virkeligheten egentlig er dønn kjedelig?
Jeg Digger filmene til Tommy Myrbostad. Tror ikke det er mange i landet som tar sakene i hendene like bra som han gjør. Som han selv sier så bringer han det seriøse ut gjennom humor. Stilig kar.
Sitat av ProtoZ
Hva er det for et spørsmål?

De som eventuellt hadde stått frem som nynazistsympatisører på forumet hadde blitt flamet til de grader, og fått permban.
Vis hele sitatet...
Vil tro at admins her er for ytringsfrihet og ville tvilsomt gitt permban for noens meninger.
Faktisk, så har det vært en nynazist her på forumet. Se etter zatorro. Men grunnen til at han fikk ban var at han bare argumenterte i ring og ikke argumenterte mot folk ordentlig, ikke fordi han hadde meninger ingen andre delte, selv om det var der det startet.
Sitat av Grantax
Vil tro at admins her er for ytringsfrihet og ville tvilsomt gitt permban for noens meninger.
Vis hele sitatet...
Men jeg tviler på at eventuelle nynazister vil holde det anonymt på dette diskusjonsforumet. Da ingen av deres argumenter blir tatt seriøst uansett hvor godt underbygde de er. De hadde jo bare blitt flamet for å faktisk si å stå for sin mening.
De har prøvd seg et par ganger tidligere, men de forsvinner ganske fort igjen. Ikke noe stort tap akkurat.
Sitat av ProtoZ
Hva er det for et spørsmål?

De som eventuellt hadde stått frem som nynazistsympatisører på forumet hadde blitt flamet til de grader, og fått permban.
Vis hele sitatet...
Litt latterlig om de hadde fått permban.
Er da bare morsomt å kunne diskutere med en av andre meninger? Ellers hadde det vært en smule kjedelig med alle disse forumene.


Jeg kom over et relativt morsomt forum jeg aldri har sett før, da jeg drev og leste gjennom noen av kommentarene Tommy hadde fått på youtube:

http://www.antipsykopat.org/miniBB/i...sg%25msg_id%25

Da jeg satt og leste gjennom det forumet ble jeg merkelig nok ikke provosert. Jeg ble lettere underholdt. Synes rett og slett det var litt morsomt hvordan andre's meninger er så forskjellige i forhold til mine egne.

Vel... Julemat!
God jul!
mer offtopic: En annen ting som virkelig provoserer meg er når Blitz arrangerer bussturer for å stoppe Salem-marsjen i Stockholm. http://sv.wikipedia.org/wiki/Salemmarschen
Hvorfor i helvete skal ikke de få lov til å gjennomføre en lovlig markering uten å bli angrepet av Blitzere. Mordet på Daniel Wretström var jo en tragedie. Fatter ikke at anti-rasister ikke lar en markering for en død tenåring som skulle gå ut av nazibevegelsen være ifred. Hat fører jo bare tragiedie med seg. Tviler på at noen hadde blitt glade hvis nynazister hadde organisert seg for å angripe de Benjamin Hermansen fakkeltogene.
Sitat av Gest
Faktisk, så har det vært en nynazist her på forumet. Se etter zatorro. Men grunnen til at han fikk ban var at han bare argumenterte i ring og ikke argumenterte mot folk ordentlig, ikke fordi han hadde meninger ingen andre delte, selv om det var der det startet.
Vis hele sitatet...
Husker han tullingen der ja

Og er det bare meg eller beveger denne tråden seg litt vell offtopic?
Synes det er tøfft gjort av han jeg, å stå frem med fullt navn, nummer og "bilde" av seg selv og komme med de sterke meningene om vigrid. Hadde jeg vært han så hadde jeg sett meg over skuldra når jeg bevega meg ute i offentligheten.
Sitat av sparco
Synes det er tøfft gjort av han jeg, å stå frem med fullt navn, nummer og "bilde" av seg selv og komme med de sterke meningene om vigrid. Hadde jeg vært han så hadde jeg sett meg over skuldra når jeg bevega meg ute i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Synes det er tøffere gjort av Vigrid å stå frem med sine meninger som så mange er uenige i. Det virker forøvrig som en del her inne har ett inntrykk av at Vigrid er en stor og farlig gruppering.
Vigrid store og farlige? Nei. Tragikomiske tullinger passer bedre. Skjønner ikke hva som er tøft med dem heller - hva er tøft med å rakke ned på svake grupper?
Vigrid.. Jeg samenligner Blitz og Vigrid på noen punkt. Jeg skjønner ikke poenget ved å rakke ned på "svake grupper", og hate folkeslag. Må skrive såpass usaklig, at jeg faktisk ler av dem. Selv har jeg en kompise som er nynazist.. Han var bla. med i noe opprør i Stockholm for noen uker siden, husker ikke hva det var, men kom i avisene vertfall. Triste saker
Sitat av St.Vitus
mer offtopic: En annen ting som virkelig provoserer meg er når Blitz arrangerer bussturer for å stoppe Salem-marsjen i Stockholm. http://sv.wikipedia.org/wiki/Salemmarschen
Hvorfor i helvete skal ikke de få lov til å gjennomføre en lovlig markering uten å bli angrepet av Blitzere. Mordet på Daniel Wretström var jo en tragedie. Fatter ikke at anti-rasister ikke lar en markering for en død tenåring som skulle gå ut av nazibevegelsen være ifred. Hat fører jo bare tragiedie med seg. Tviler på at noen hadde blitt glade hvis nynazister hadde organisert seg for å angripe de Benjamin Hermansen fakkeltogene.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke for å markere en ungdom som ville komme seg ut av det høyreekstreme miljøet den marsjen gjennomføres, de bruker han som en martyr for det stikk motsatte!
Sitat av mujahedning
hvor tenker du da på? på grensen til bondeland da el? julsundet ?
Vis hele sitatet...
Tror han er fra Bud. Ganske stygg dialekt ja. Men må si jeg synes Molde-dialekta er mye finere!

Men for å være litt saklig: Liker ikke måten han er på i filmene. Holdningen hans. han er så overlegen og tror han eier hele verden. Også er filmene jævlig dårlig gjennomført (tenke seg til at han går media :O ), men er ganske enig med han. Synes jævlig lite om rasisme o.l.

Synes det høres møkkteit ut når han sier at han skal drite dem ut. Han driter jo ut seg selv ved å si det, på en måte.. Den lattern var ekstremt irriterende btw!
Sitat av atomet
Vigrid store og farlige? Nei. Tragikomiske tullinger passer bedre. Skjønner ikke hva som er tøft med dem heller - hva er tøft med å rakke ned på svake grupper?
Vis hele sitatet...
-bare må kommentere dette gullkornet!

Er det ikke en litt "tragikomisk" holdning du har, når du også mener noen grupper er "svake"? Hvem er det som er svake da? Jødene eller de "svarte"?
Og jaggu faen meg har karen fått et KP for utsagnet også!
Sist endret av hyys; 28. desember 2007 kl. 04:45.
Jeg må si, etter og ha sett folk som er imot Vigrid, så vurderer jeg og melde meg inn...å, nei de har jo ikke madlemmer nei! Men uansett; det er det dommeste jeg har sett, de mest bortkasta 12 min av mitt liv. Jeg er glad jeg har to hender jeg, to mellomfingre; en finger til de som er imot, og en til de som er for!

Kill 'Em All
Måtte slå av dette drittet. Den naive, ukreative drittungen gjorde meg flauere enn det Tore Tvedt gjør når han er å underholder på tv.
Sitat av atomet
Nå er det ikke for å markere en ungdom som ville komme seg ut av det høyreekstreme miljøet den marsjen gjennomføres, de bruker han som en martyr for det stikk motsatte!
Vis hele sitatet...
Vel han ville jo fortsatt ut av miljøet og er jo sikkert noen som deltar siden de synes det er tragisk at folk dør bare pågrunn av en tanke om en overlegen rase. Uansett marsjen er jo legal og de burde jo slippe å bli angrepet av anti-rasister.
Sitat av therer2
vi lager en antivigrid side
Vis hele sitatet...
Det er vel laget allerede, hvertfall en parodi www.nigrid.net
Kjapt svar;
Nei, tror ikke Vigrid tørr å slå tilbake. De er ikke tøffe nok til å stå frem på bilder engang(bortsett fra de to lederne), og det sier jo litt..
Jeg kan være enig i at Tommy Myrbostad er noe barnslig, men han har helt rett! Man burde ikke etter min mening godta eller respektere de som mener at andre raser er verdt mindre enn andre! Jeg klarer ikke se for meg at jeg skulle hatt en slik mening, at jeg var mer verdt enn en jøde. Renspekka idioti!

Jeg sier som Tommy: Fuck Vigrid!
Det er jo en velkjent sak at Vigrid ikke er helt mottagelige for kritikk. Og da mener jeg ikke at de kommer til å slå tilbake, men at de bare fnyser av det. Det er heller ikke stort de kan gjøre hvis de vil tjene på det. Ved å vise at de ikke tar til seg kritikk viser de samtidig at de er sterke i sin tro, og at de neppe lar seg knekke av smågutter med webcam og youtube. Hvis Vigrid hadde reagert på ting som dette vil de i det lange løp komme ut som tapere, og det vil de logisk nok ikke. Dette er en enorm diskusjon, som egentlig er for stor for vanlige nettfora. Å diskutere rasisme med Vigrid er som å diskutere guds eksistens med en ultrakristen. Personen vil sannsynligvis være totalt avvisende mot alle argumenter og beviser du kommer med.

Når det er sagt må jeg legge til at jeg er totalt uenig i det Vigrid sier og mener.
Stå på Myrbostad
▼ ... over en måned senere ... ▼
Morsomt hvordan nasjonalsosialister blir kalt høyeekstreme, når de faktisk er det motsatte. Hitler var sosialist. Mulig fordi folk liker å tro at kommunismen var det mest ekstreme på venstresiden. Latterlig hvordan SOS Rasisme og Blitz-caféen arrangerer mot-demonstrasjon i Sverige under Salem-marsjen. De reklamerer med at det skal foregå fredelig, men så ender de opp med å kaste stein på "fascistsnut" og brannvesen. Under sist Salem-marsj så ødela radissene også en skole. I media så ble det omtalt som vold og hærverk fra ekstreme. Så jeg tipper folk antar at det selvfølgelig var de såkalte høyreekstreme. En rasist er noen som vil undertrykke andre folkeslag. Det jeg tror Vigrid vil er å stoppe den fremmede innvandringen til Norge fra fremmedkulturelle som muslimer, jøder osv.
Sist endret av Thrillseeker; 2. mars 2008 kl. 05:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Huuh... Du prøver å argumentere for at hitler var på venstresida i politikken? Sorry, trur nok det er et fordømt tapt prosjekt. Dei *ALLER* fleste i verden er einige i at nazisme er ytterste svarte høgre, og ikkje noko rundt sentrum. Greit nok at ein del trekk i politikken til hitler var sosialistiske - men han var samtidig en knallhard fascist...

Så ja; nazipakk og fascister er høgreekstreme.
De som er medlem i Vigrid er ikke helt gode i huet. Jeg hadde aldri giddi å kødda med dem på den måten han gjør. Hvis han f.eks. går på gata i Oslo og et medlem av Vigrid hadde sett han hadde han fått deng rett og slett!

Alle vet hvordan han ser ut, og han har gjort dem skikkelig pissed.

De fleste er vel enige om at det er bedre å bare holde kjeft om det, istedetfor å legge ut støgge filmer på YouTube å ikke kunne føle seg trygg på at man ikke får en kniv kjørt inn i kroppen av en hissig nynazist?

Han fortjener egentlig en omgang juling for å være så skutt i hue at han tror han kan kødde med folk uten at de gjøre noe tilbake!

Hadde han lagd en film om Bush hadde CIA kommet på døra. Det var en muslimsk jente som skrev "KILL BUSH" på hjemmesiden sin. Ca. 1 uke senere kom CIA og hentet henne på skolen og tok henne med til avhør.

Vigrid har nok gærne vikinger til å skade han alvorlig eller drepe han.
Hadde jeg vært Tommy Myrbostad hadde jeg kanskje tenkt meg om to ganger, og ikke leve med at det når som helst kan komme en og slå deg ned.

Både han og Vigrid kan pelle seg langt opp i @!%&!* !!!
Samtidig er det bra at noen gjør dette, men den "noen" burde også være forsiktig når han kødder med organisasjoner som Vigrid.

Han kødder med ekstremister, ikke klassekameratene sine.
Sist endret av Blå Gummitenner; 2. mars 2008 kl. 15:14.
AUDUNIS: vi må ha noen står imot slike idioter som vigrid, og at han kødder med ekstremister er hans valg. Vigrid folk er noen tilbakestående folk uansett, har venner som syntes vigrid var tøffe før men det endret seg raskt når de fikk høre historiene bak.
Helt riktig.

Det er hans valg, men jeg prøver bare å få fram at han er en IDIOT!
Folk som er imot vigrid er viktig. Det har jeg fått helt klart frem også.
Jeg, og mange andre er imot vigrid.

Selv om jeg er imot Vigrid ofrer jeg ikke å kunne gå trygt på gata. Det tror jeg du også er enig i.
Tror de fleste ikke liker Vigrid, men bare driter i å lage så mye oppstyr rundt det.
La dem være i fred, de gjør ikke meg noe. Men den dagen de gjør det, skal jammen VG få høre det.
Sist endret av Blå Gummitenner; 2. mars 2008 kl. 15:38.
han er jo ingen idiot da! Han gjør jo noe bra og du kaller han en idiot! Aner du hvor mye dritt vigrid faktisk har gjort? Det handler ikke bare om rasist-vitser. Det er en del dritt bak vigrid som ikke har kommet ut i media, og jeg råder deg da til å lese det som er av informasjon om folk som har vært med i vigrid men slutta. Kanskje det vil gi deg litt innsikt.
Sitat av AudunlS
De som er medlem i Vigrid er ikke helt gode i huet. Jeg hadde aldri giddi å kødda med dem på den måten han gjør. Hvis han f.eks. går på gata i Oslo og et medlem av Vigrid hadde sett han hadde han fått deng rett og slett!

Alle vet hvordan han ser ut, og han har gjort dem skikkelig pissed.

De fleste er vel enige om at det er bedre å bare holde kjeft om det, istedetfor å legge ut støgge filmer på YouTube å ikke kunne føle seg trygg på at man ikke får en kniv kjørt inn i kroppen av en hissig nynazist?

Han fortjener egentlig en omgang juling for å være så skutt i hue at han tror han kan kødde med folk uten at de gjøre noe tilbake!

Hadde han lagd en film om Bush hadde CIA kommet på døra. Det var en muslimsk jente som skrev "KILL BUSH" på hjemmesiden sin. Ca. 1 uke senere kom CIA og hentet henne på skolen og tok henne med til avhør.

Vigrid har nok gærne vikinger til å skade han alvorlig eller drepe han.
Hadde jeg vært Tommy Myrbostad hadde jeg kanskje tenkt meg om to ganger, og ikke leve med at det når som helst kan komme en og slå deg ned.

Både han og Vigrid kan pelle seg langt opp i @!%&!* !!!
Samtidig er det bra at noen gjør dette, men den "noen" burde også være forsiktig når han kødder med organisasjoner som Vigrid.

Han kødder med ekstremister, ikke klassekameratene sine.
Vis hele sitatet...
Jeg mener du overdriver trusselen. Vigrid spiller tøffe og er manipulative, men består for det meste av usikre, utstøtte ungdommer som endelig har funnet tilhørighet blant vikingvennene sine. De er faen ikke skumle.
Sist endret av Hedges; 2. mars 2008 kl. 15:55. Grunn: leif
Scr0tum: jo, han er en idiot, jeg vil kalle han en premiedust. Det han står for er bra, men måten han prøver å være morsom på, gjør meg ikke annet en kvalm. Jeg får bare lyst til å slå den av. Han er en skikkelig taper som ikke eier snev av humor. Ikke tolk det jeg sier feil og tro at jeg liker Vigrid, men måten han framstiller det på, gjør nesten så jeg vil lage en slags vigrid mot han.
Sitat av ProtoZ
Hva er det for et spørsmål?

De som eventuellt hadde stått frem som nynazistsympatisører på forumet hadde blitt flamet til de grader, og fått permban.
Vis hele sitatet...
Hva slags dumt svar er det? Permban for å stå frem at en er nynazistsympatisør? Så om jeg sier jeg er al-qaida sympatisør burde jeg få en permban synes jeg... Eller om du støtter muslimer, så burde du også fått en permban.. Grow up
Sitat av Hater_mordin
Scr0tum: jo, han er en idiot, jeg vil kalle han en premiedust. Det han står for er bra, men måten han prøver å være morsom på, gjør meg ikke annet en kvalm. Jeg får bare lyst til å slå den av. Han er en skikkelig taper som ikke eier snev av humor. Ikke tolk det jeg sier feil og tro at jeg liker Vigrid, men måten han framstiller det på, gjør nesten så jeg vil lage en slags vigrid mot han.
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg ikke om humoren her, for jeg ville stemt fram et kneippbrød i en komikerkonkuranse i stedet for han, men det er ikke saken her.

Han står imot vigrid og det er det som er bra, og han publiserer det og er ikke redd for idiotene.
Trokke han hadde vært like tøff hvis de hadde kommet på døra hans...
Har ikke sagt at det han står for gjør han til en idiot. Måten han gjør det på er bare helt idiotisk.

Bjølg:
De er utstøtt, men i stand til å gjøre mye skade uansett.
P.g.a. at de er utstøtt har de på en måte ingen ting å tape.
Mange av dem er kanskje psykisk ustabile og kan finne på ting friske mennesker aldri hadde gjort.

Jeg har ikke satt meg inn i alt de driver med, men mye av det er ikke bra.

Han legger det ut på youtube. Det er mange som legger ut ting på youtube.
Som Hater_mordin sier:
Han hadde nok ikke vært så tøff i trynet lenger hvis de hadde kommet på døra hans med balltre og knokejern!
Isaac min bror på engelsk sier jeg bare!!
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Ta bort rasismeparagrafen er foreslått lengere oppi tråden her. Flott idè! Altså minoriteter trenger ikke beskyttelse, de er jo så mange (derav navnet), Uansett kommer de jo hit og tar alle jobbene våre og snylter på trygdeordningen.
For slikt gjør jo ikke hvite, rene, flinke nordmenn! Nei de arbeider flittig innenfor reklamebransjen eller media hvor de sprer sannheten om denne mørke bermen som truer vårt tradisjonelle norske levesett med coca cola, tacos, kebab, og tekno-gadgets produsert i kina.

Jeg er luta lei av aldri se en hvit mann ansatt noe sted. På alle arbeidsplasser er det turbankledde mennesker med skjegg og TNT teipet til brystet. Og forøvrig kan vi ikke slutte å kalle det RASISME? Det er slikt et stygt ord, kan vi ikke heller kalle det "redd for mørket" eller "Forkjærlighet for A4 ark fargen"?

Om Tommy Myrbostad kommer til å bli banket av Vigrid? Nei, nei. Bare fysisk disiplinert.

Vigrid burde respekteres for at de tør å ytre meningene sine som tilfeldigvis, og helt ubegrunnet, er litt kontroversielle? Vel la meg da i den ånd, og under forventet beskyttelse av slike liberale og tolerante mennesker som jeg mistenker at du er, legge frem et annet litt kontroversiellt forslag: Leglisert pedofili og voldtekt. Her har vi hundrevis av forfulgte og misforståtte mennesker som kun prøver å spre litt kjærlighet. Jeg mener bare se på dagen små barn og kvinner, bare klesstilen deres formelig skriker "Jeg vet jeg sier nei, men du vet at jeg mener ja, tusen ganger JA!"

Det er gang på gang bevist av forskere at alle analvoldtatte småbarn vokser opp til å bli ekstra velfungerende, lykkelige voksene med et fantastisk selvbilde. De fleste voldtatte kvinner ender jo lykkelig gift med sin voldtektsmann. VOLDTEKT er enda et eksempel på et altfor stygt ord på en slik harmløs handling "Overraskelses sex" føler jeg er mer beskrivende.

Nei jeg vil ikke at dette innlegget skal bli tatt seriøst, akkurat som at noen som mener at jeg burde respektere noen KUN fordi de er "modige" nok til å ytre en kontroversiell mening ikke vil at jeg skal ta dem seriøst. Kan hende at du her sier "Jo, det vil jeg" men jeg vet at du egentlig mener "Nei, det vil jeg ikke" du skitne lille debatant. Grrr.
Sist endret av CaptainP; 3. mars 2008 kl. 10:16.
Sitat av Thrillseeker
Morsomt hvordan nasjonalsosialister blir kalt høyeekstreme, når de faktisk er det motsatte. Hitler var sosialist. Mulig fordi folk liker å tro at kommunismen var det mest ekstreme på venstresiden. Latterlig hvordan SOS Rasisme og Blitz-caféen arrangerer mot-demonstrasjon i Sverige under Salem-marsjen. De reklamerer med at det skal foregå fredelig, men så ender de opp med å kaste stein på "fascistsnut" og brannvesen. Under sist Salem-marsj så ødela radissene også en skole. I media så ble det omtalt som vold og hærverk fra ekstreme. Så jeg tipper folk antar at det selvfølgelig var de såkalte høyreekstreme. En rasist er noen som vil undertrykke andre folkeslag. Det jeg tror Vigrid vil er å stoppe den fremmede innvandringen til Norge fra fremmedkulturelle som muslimer, jøder osv.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått at hitler var sosialist fra? Hitler sendte jo folk på venstresida til konsentrasjonsleirer.
Har vært med å demonstrert i salem, å ser ikke helt problemet ditt. Det er jo en fredlig demostrasjon, det at noen kaster stein på vinduer er jo idiotisk, men det er jo mange tusen som demonstrerer. Mener det er viktig å vise avsky mot nazismen, å synes det er bra folk konfronterer de voldlig, bare synd det som oftest blir mellom noen demonstranter å politi. Men de konfrontasjonene som har skjedd har jo hvert utenom selve demonstrsjonen, da alle er enig om at den skal gå fredlig for seg
Føler egentlig at Vigrid er så kjente som de er grunnet all mediaoppmerksomheten de får. Mener ikke at man skal la dem være i fred og "la dem holde på", men uten oppmerksomheten så hadde de vært det de er. 6-7 stykker som samles til vikingsermonier og snakker om hvor mye de hater negre og jøder. Og går de noe videre, send politiet på dem, ikke gjør andre oppmerksom og nysgjerrige på dem ved å slå opp slike ting i media.
En som jeg kjenner var med i vigrid, og han tente fyr på et hus der det bodde noen utlendiger(om natten mens de sov), heldigvis våkna de og kom seg ut. Karen blei tatt, og eneste straffen han fikk var 250 timer med samfunnsteneste. Men det er ikke det eneste han gjorde, han tagget på kirken, veltet gravstener(jeg vet, sykt) og en del andre ting. Vet det bare var en person, men Vigrid medlemmer gjør noe dumt.

Jeg liker Tommy, og synest han gjør noe bra!
Sist endret av Drit God; 8. mars 2008 kl. 22:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av vidarlo
Huuh... Du prøver å argumentere for at hitler var på venstresida i politikken? Sorry, trur nok det er et fordømt tapt prosjekt. Dei *ALLER* fleste i verden er einige i at nazisme er ytterste svarte høgre, og ikkje noko rundt sentrum. Greit nok at ein del trekk i politikken til hitler var sosialistiske - men han var samtidig en knallhard fascist...

Så ja; nazipakk og fascister er høgreekstreme.
Vis hele sitatet...
men hva betyr egentlig nasjonal sosialisme som politikk, og kan det aldri represantere noe positivt?
Sist endret av Skeletor; 20. mars 2008 kl. 04:14.