Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 16390
Har hørt mye om dette. Gele med sprit i. Har noen prøvd det? Jeg personlig har ikke gjort det, men har lyst.

Skulle gjerne hatt ei oppskrift på det, noen som vil hjelpe..? Vil nødig kaste bort sprit på skvip.
Gele = pulver+vann. Spritgele = pulver+sprit.
Jau. Fatte da jeg også.

Men man kan jo ikke erstatte alt vannet med sprit da? Skal jo være spisende.
Det blir ikke så veldig sterkt fordi pulveret er så steike søtt. Du kan selvsagt blande spriten ned til 20% men 40% går faktisk helt bra. Men virkninga av spriten kommer veeeldig raskt når den først kommer så pass på
heh ja vi spiste mye sånn på rommet i militæret, tok det i et halvlitersglass, oppi kokekaret og ut i snøen... stivnet jo mye saktere en vanlig da men, så lag det dagen før...
bare lurer på en ting: geleen må jo kokes før den settes i kjøleskapet ikke sant. Fordamper ikke mye av spriten da?

tetra
Hmm..vil tro det siden alkohol har lavere kokepunkt enn vann.
Får koke med lokk eller no da, så man ikke slipper det ut
Opprinnelig postet av tetra
bare lurer på en ting: geleen må jo kokes før den settes i kjøleskapet ikke sant. Fordamper ikke mye av spriten da?

tetra
Vis hele sitatet...
Du koker jo ikke spriten! Du varmer den bare opp såpass at du får rørt ut pulveret. Trenger ikke koke vettu.
Høres ganske show ut dette Noen som har testet vodka melon da?Skjærer enkelt og greit et hull i melonen,setter en trakt i, tømmer vodka i trakten og lar det stå å trekke Eller noen som har prøvd slush og sprit da?Skal vist funke ganske så bra Skal vist nesten ikke kjenne spritsmaken
Det eneste som er farlig med å spise seg full, at du vet ikke hvor mye du får i deg, pluss at rusen kommer som lyn fra klar himmel, hvis du spiser fort nok...
En kompis av meg gjorde som Viper nevnte i posten sin, den med vannmelonen, han spiste liksågreit opp hele melonen, å måtte på sykehuset for å pumpes.. men vi hadde det gøy de 15 minuttene han var våken på da han begynte å bli full...
Sier bare pass på hvor mye dere spiser, og ikke spis for fort...
Viper, har prøvd slush med sprit, hadde oppi en del.
Det funka faktisk bra, men du kjenner spritsmaken fortsatt, og slushen blir mye mer "sørpe"
Men godt er det og full blir man..
Jaja..Kommer jo alt ann på hvor sterkt man blander det da Men det funker ganske så godt ja Meget godt "party trick" eller hva jeg skal kalle det
Jeg kjøpte en bøtte med "Frozen Margarita Mix" eller noe sånt i en grønnsakssjappe (!) her i Stavanger.
Fylte på en stor flaske sprit, på med lokket, og inn i fryseboksen i 24 timer.
Resultat: en jævlig bøtte med slush med alkohol. Dritgodt, men farlig...
hmm ser ut som neste helg blir en "mindre" edru en i harstad :P
Nice. *se i pengeboka*
Huff prøvde gele + 96% en gang. Det var smakte ræva, men full ble man! Bare til å slurpe det i seg og finne noe til å ta ettersmaken med så gikk det fint.
Pssj. Skal jo ikke lage no skjit. da er det jo enklest å bare shotte spritn ned å kvæle smaken med salt.

Var jo meninga å finne en god oppskrift på gele+sprit som faktisk smaker godt. :P
da er oppskrifta klar til bruk:

- 80 % smirnoff black/red
- 20 % vann
- 1 del sitron gele pulver

- varm opp sprit til lunken temp
- bland ut sprit og vann med pulver
- helle i bolle
- vent til neste dag så det stivner
- spise
- prøve å så på en fot og hinke rundt
[vist test pers ikke detter er dette for svakt]
en ting med sprit er at det ikke funker helt etter en halvtime. så hvis du er ganske bra full også drikker du en god del sprit og du ikke merker noe, så drikker du enda mer så er du ganske ferdig om ca. 30 min.
Har vitnet dette sist fredag!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Dweep: sånn som folk som tar en pille, venter litt, og når den ikke kicker inn tar de likså godt en til...

Hva mener dere med at man ikke vet hvor mye man drikker, de fleste lærer seg jo hvor mye de tåler og så tar å drikker ut fra det...
Men det funker ikke med den bøtta jeg kjøpte.
Tok meg et kjøkkenglass jeg, og tenkte...tja...jeg må vel ha meg et til. Da jeg var ferdig med det tenkte jeg "faen...skulle aldri tatt det siste jævla glasset".
Pleier liksom ikke bli ødelagt av to glass sprit (selv om jeg 99% av tiden kun drikker pils).
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
ok... da miksa du jo en hel bøtte, men de som lager gelè kan jo mekke porsjoner med 2, 3 eller 8 dl etter behov....
Ja. Da slipper man "icecream headache" også
får se etter helga hvor "lang tid" det tar før vi poster status rapport =p
▼ ... over et år senere ... ▼
hmm siden crazytore minte meg på rapport greia så får jeg vel poste da. (selv om den er 3 år forsen)
den sprit gele greia i bursdagen min for "100" år siden var en appertiff som passet bra.
Senere har det selfølgelig blitt mer. men har alltid laget det som appertiff. så vet ikke om man blir full av dette å sånt styr.

Oppskriften vist den ikke er skrevet:

bytt ut 50% av vannet i gelen med god sprit, har gått i smirnoff og vikingfjord vodka her.
har bare prøvd med sitron gele så vet ikke hvordan de andre smaker. men sitron er kos.
Kluet for de som ikke skjønte det er at alkohyler fordamper mye tidligere en vann. dvs at koker denne greia så er alkohylene på fri flyt utover i rommet du koker i.
Derfor må du hele tiden passe på under kokingen at du vare varmer vannet. når det begynner å dampe slutter du. det skal _ikke_ koke.
Resten står på baksiden av pakken.
Anbefaler ikke å hive greia i frysern da du får små bobler av sprit og vann og geleen ser ut som om freddy kruger har vært på besøk.
Kos dere folkens det er snart sommer.

bildene som skulle "bevise" at dette er "good shite"ligger der ->
http://comstation.net/media/spritgele/
Alle smakene funker, men den røde bringebær gele'n var best syns jeg.. hadde en periode da jeg spiste meg full på gele titt og ofte.. spesielt på sommern, gode greier
Folkens.. ikke vær så dum at dere koker opp spritn for å blande gelepulver i da! ..(hintalkoholdamp)
Sitat av aisLos
Folkens.. ikke vær så dum at dere koker opp spritn for å blande gelepulver i da! ..(hintalkoholdamp)
Vis hele sitatet...

å herregud å fader lesete du noe av det jeg skrev?
Vi snakker enkelt og greit om jelly-shots med andre ord. Dette var en stor hit når jeg var i USA for et par år siden. Mekker Vann+Gelépulver, varmer det opp til det man skal for deretter å blande i spriten når mixen er blitt kald, men ikke stivnet. Husk å bare tilsett litt vann når pulveret skal blandes ut, mindre vann, mer sprit, i tillegg til at geleen blir gelé. Funker som fan.. vi lagde 80 shots i texas, og ja, det ble texas på 3-4 stykker.

Serveringstips:
Små papp shotteglass, ta med på stranda, spise.. GØY

En annen morsom drikke greie er én shot øl hvert minutt i én time. !POWERHOUR!'
Full blir man også
Sist endret av el_bamso; 31. mars 2006 kl. 16:48.
en shot øl? only in amerika...
Øl skal drikkes, ikke shottes...
Helt sant, og mulig dere ser på dette som pingle greier. Men etter 45 minutter gleder du deg ikke spesiellt mye til de neste 15.
Kjøp en hel rund vannmelon. skjær ut et lite hull på toppen av den så sprit flaska akkurat passer!, hell så spriten ned i hullet og sett på den avskjærte biten og putt melonen i kjøleskapet over natta!

Voila Døds god "vann"melon
For dere som er fattige, men likevel ønsker en rus:

Litt sprit (helst 40%, men 60% går det også)
1 tesje (trenger ikke være velig stor, evt. full)
Plasser tesjeen under nesa og trekk inn...
Gjenta ved behov...
Poker_Ulv: Du snakker om å sniffe sprit gjennom nesa?
Hva med å fylle bunnen på en metall kopp(kopp fra termos el.l), stikke inn et rør, helst av litt sjukk plast/gummi, ikke morsomt å brenne leppene når du skal suge inn, og holde over koppen med håndduk/tykk klut, varme spriten til den begynner å dampe og sug deg full, funker bra og lite sprit som må til
Altså som nevnt tideligere så smeller ikke spriten før halv time etc =\ skal bare si at det er ikke morsomt og måtte bli pumpa på sykehus =\ man sovner veldig fort av for mye sprit så pass på hvor mye du drekker og hvor mye du spiser , har prøvd gele greien det smeller etter en liten stund så ikke spis på have fun
jell-o shots funker bra
Fase^'s Avatar
Trådstarter
hehe. spritgele har jeg ikke spist på lenge nå. Sitrongele <3
Tåler man mindre sprit i gele-form enn man gjør i flytende?
Tvilsomt, men siden du ikke merker effekten med en gang har du lett for å slenge i deg en del mer enn du pleier. I tillegg blir det vanskeligere å beregne hvor mye du får i deg i forhold til når du drikker det rett fra flasken. Men hva er vitsen med å passe på sånt når du først er ute å drikker?
Blir ikke det jævlig søtt, og kvalmt i lengden?
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Blir ikke vanskeligere å beregne, hvis man skal drikke en 3.5dl smirre så lager man jo gele av så mye. Blir egentlig ikke noe sterkere enn vanlige drammer for det er begrenset hvor mye brennevin man kan ha i før den ikke stivner. 50\50 er den vanligste og enkleste blandemåten for min del ivertfall.

5 dl brennevin + 5 dl vann = 1 liter = ca 5 vanlige glass.

Blir ikke søtere enn å blande drammer med brus eller saft.
Krakken, ikke noe å tenke på, er lettere å få ned enn mye annet jeg vært borti på fylla.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok. Ble litt mye forskjellige oppskrifter her. Men funker det med 50/50 vann og 45% hb. Varme først opp bare vann og gelepulver, for deretter og tilsette spriten når temperaturen har blitt så lav at spriten ikke fordamper? (Noen som vet hvor mange grader alkohol fordamper ved?) Så er det vel bare å la det stå i kjøleskapet til dette stivner, og det smaker ok? Mye spritsmak?
Om du blander med HB kan jeg nærmest love deg at det vil smake drit. Prøvde selv oppskriften du nevner med 50% vodka og sitrongelé. Man aner spritsmaken, men kun positivt. Vil dog ikke anbefale at du belager deg på dette som en måte å bli full på. På én pakke gelé har du i 2.5dl vodka som ikke akkurat er en stor mengde.
Kan være enig i at det kansje smaker mere dritt med hb, men jeg lurte i hovedsak på om oppskriften funker, det med å ha i sprit etter vannet og gelepulveret er kokt. Så kan jeg heller prøve meg fram med hben.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
vel. gele-shots skal ikke smake det skal rett ned i magen og løse seg opp, og du skal bli god og full som marken sier skal du heller ikke spise deg drita på gele-shots. det er noe man har ved siden av pils. drikker man gele-shots og HB eller sprit i tillegg, kan man nok fort bli dårlig ja
hehe.. det vil funke med hb også ja.. Bare feigiser som vanner ut før dem lager gele shots.. ta ca 50% hb\vodka eller uansett. varm det forsiktig opp til ca 30-40*c. ha gelepulvret rett i.å rot.. lover deg det funker spis det gjerne med vaniljesaus.
En annen variant som faktisk er nydelig er "apsinthen" som man får kjøpt på polet i stikkelsbær gele, der også IKKE vann den ut bare varm den forsiktig opp til 30-40*c smaken der var helt nydelig.
Litt offt: Hvor mye gelantin må til for å stive av 90+% ? Har prøvd med 2 pakker gele og mengden væske som skal i en, det stivnet på utsiden men ikke inni uannsett hvor lenge det sto. Tips`?
Sist endret av The_WEB_KILLER; 18. april 2006 kl. 16:24.
Ingen som har en formening om det? (kan jeg kalle dette en bump kanskje?)
Hvor lang tid tar det vanligvis før geléen har stivnet? Er jo snart mai, og da må jo dette prøves! Høres mektig morsomt ut.

Tenker meg at om man prøver med vaniljesaus blir det enda litt farligere. Farlig godt