Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1621
Hva syns dere om denne siden? Noen som har noe å utsette på?
www.supermenn.com

Med Vennlig Hilsen
Max-Mekka
Liten guide fra meg:

1. Finn frem mappa du har lagret siden i.
2. Hold "Shift inn" og trykk på "Delete"
3. Få tak i Macromedia Dreamwaver og start helt på nytt.
hmm, men hva skal jeg gjøre bedre, det er litt lite å hente fra på den kritikken...
Sitat av xcv
Liten guide fra meg:

1. Finn frem mappa du har lagret siden i.
2. Hold "Shift inn" og trykk på "Delete"
3. Få tak i Macromedia Dreamwaver og start helt på nytt.
Vis hele sitatet...
Hei.

Det er jeg som har halve denne siden. Den kritikken du ga er ikke akkurat noe å kunne jobbe utifra.

Lettere vis du er litt serriøs og skriver hva du ikke liker, hvorfor du ikke liker det, og hva du mener jeg burde gjøre bedre på den.
Kanskje også en liten om hva du liker på den, så jeg vet hva jeg også har gjort bra.

Har du ikke noe kontruktivt, så ikke si noe i det heletatt.

Mvh
Fribbern
Selvsagt er dette konstruktiv kritikk! Jeg skrev bare kortversjonen. Under følger den mer utdypende forklaringen, men guiden i post en gjelder fortsatt

Og for å ha en ting klart, så likte jeg over hodet ingen ting ved siden(e)

Fontene som dere har brukt i menyen og som banner var ufattelig stygg. Den var vanskelig å lese også. Times New Roman som mengdeskrift er fryktelig kjedelig, og stygt. Dessuten er grafikken alt for tung. Jeg laster ned 500KB bare på den første siden. En liten pekepinn er at grafikkfilene bør holde seg under 20KB

Teknisk sett så er siden fra 1999. Koden er utdatert og dere bruker frames. Dette kommer av at dere har brukt Microsoft FrontPage.

Som jeg skrev i min første post, så anbefaler jeg dere å ta i bruk Macromedia Dreamwaver. Les også om xhtml og css på W3Schools
Sist endret av xcv; 26. august 2006 kl. 17:11.
Det blir vel ikke noe bedre selvom de begynner å bruke et nytt program, dust!

Men det er riktig at grafikken blir altfor tung. Fonten i knapper og banner er ok, men dropp splashen. Frames er litt smak og behag. En idè er se litt på PHP, php.net. Bakgrunnen i framen kunne også vært byttet, da til noe som passer inn med resten av siden (#000?). Tekst fonten kunne også vært byttet.
Tusen takk for kommentarene
Sitat av SkiM
Det blir vel ikke noe bedre selv om de begynner å bruke et nytt program, dust!
Vis hele sitatet...
Jo, faktisk så blir det det. Ikke det grafiske, men det tekniske. Det er vidt kjent at Macromeda Dreamwaver skriver en mer riktig og bedre html-kode enn det Microsoft FrontPage gjør, dust!
det var jo egentlig en helt grei side da =).. men jeg lurer på hvordan du fikk registrert det domenet ?
hmm, fontene og den bakerste bakgrunden (sier det sånn for ikke å bli misforstått) er helt greie egentlig, men noe som er helt på tryne er "hovedboksen"
en helt hvit hovedboks passer overhodet ikke inn på denne sida, runde hjørner hadde helt sikkert også gjort seg..

banneret var heller ikke akurat noe å skryte av..
synes kansje dere burde satsa på en eller anna form form boks til menyen.. i hvert fall gjort noe med den, den ser mest rotete ut..

xcv:
selv om du ikke liker sida, så er det ingen grund til å være så jævelig frekk.. du kunne fint fått fram alt det du mener på en mye mer vennskapelig og real måte, men bare være sånn du og se hvor mange venner du får :P


du burde nokk også bytte til dreamwaver også.. det er mye bedere program som skriver mye bedre kode, og du har mange flere muligheter med det
Sist endret av ole1990; 26. august 2006 kl. 18:51.
OT: Blandt filmene dine har du en med beskrivelsen "Liten snutt med meg i hovedrollen. Bare en test for å se om jeg fikk det til å se bra ut. Ble ganske fornyd.". Hva har du laget den i? Spennende effekter som jeg gjerne skulle sett hvordan var laget. Eventuelt hvor har du lært det (helst link)?

Når det gjelder resten av siden ser den ganske nybegynner ut. Både med tanke på utseende og funksjonalitet. Jeg bruker FireFox (har ikke sett om den ser noe bedre ut med IE (håper det)) og 1920x1200 oppløsning og siden ser helt forj... ut. Les og lær litt på de linkene dere har fått lener opp i tråden, og gjør et nytt forsøk.

Edit: Og tittelen "Ny side 1" gir ikke akkuratt noe positivt inntrykk...
Sist endret av froskenfredrik; 26. august 2006 kl. 18:57.
Hmm, som sagt så er det fribbern sin side, og broren min sin, så jeg skal snakke med dem om hvilket program de bruker og slikt
MVH
Max-Mekka
Sitat av ole1990
xcv:
selv om du ikke liker sida, så er det ingen grund til å være så jævelig frekk.. du kunne fint fått fram alt det du mener på en mye mer vennskapelig og real måte, men bare være sånn du og se hvor mange venner du får :P
Vis hele sitatet...
Enig at jeg var litt frekk i den første posten min, men jeg står for det jeg har sagt/skrevet. Uansett så rettet jeg vel opp i det med min andre post?

Uansett så har max-mekka fått en del nyttige tips og lenker som han kan ta en titt på.
ja, XCV har rett i det :P jeg har fått mange tips, og har selv begynt å lære meg veeeelding basic scripting... Driver å lærer meg det nå faktisk, så det er fin inspirasjon, tusen hjertelig takk
*OFFTOPIC*

Sitat av xcv
Liten guide fra meg:

1. Finn frem mappa du har lagret siden i.
2. Hold "Shift inn" og trykk på "Delete"
3. Få tak i Macromedia Dreamwaver og start helt på nytt.
Vis hele sitatet...
Liten guide fra meg til deg:

1. Les og forstå hva trådstarteren spør om.
2. Vurder om du har noe behjelpelig å komme med.
3. Post et innlegg om svaret på pkt. 2 er "Ja det har jeg.".

*OFFTOPIC*
Sitat av xcv
Jo, faktisk så blir det det. Ikke det grafiske, men det tekniske. Det er vidt kjent at Macromeda Dreamwaver skriver en mer riktig og bedre html-kode enn det Microsoft FrontPage gjør, dust!
Vis hele sitatet...
Faen for en idiot du er! Problemet hans/deres ligger vel ikke i kodene. Jeg synes du er en amatør fordi du bruker DW, det skriver dårlig det også.
Problemet ligger jo i oppsett av siden, valg av font og komprimering. Validering er bullshit så lenge du ikke kan det andre.


Sitat av h0w
det var jo egentlig en helt grei side da =).. men jeg lurer på hvordan du fikk registrert det domenet ?
Vis hele sitatet...
Du kan registre domener mange steder på nettet, domeneshop.no feks.
Sist endret av Bekks; 27. august 2006 kl. 01:45.
Takk til dere som har kommet med litt konstruktiv kritikk.

Holder nå på og lagre bildene i gif i steden for jpg. for å komprimere det litt.
Ser også etter en annen font jeg kan ha på siden.
Liker at andre sier hva de mener, så jeg får litt perspektiv på ting.

Jeg vill legge til at dette er min første hjemmeside som er lagt ut på nettet.

Mvh
Fribbern
Hei.

Ga har jeg forsøkt å gjøre grafikken litt lettere på fribbern sin del av siden.
Kunne noen gått inn og sett om det er overkomlig nå? tips til å gjøre den enda lettere.

Takker for svar.

Mvh
Fribbern
Sitat av froskenfredrik
OT: Blandt filmene dine har du en med beskrivelsen "Liten snutt med meg i hovedrollen. Bare en test for å se om jeg fikk det til å se bra ut. Ble ganske fornyd.". Hva har du laget den i? Spennende effekter som jeg gjerne skulle sett hvordan var laget. Eventuelt hvor har du lært det (helst link)?
Vis hele sitatet...
Den er laget i combustion. Jeg er foran en bluescreen som klippes bort.
Jeg fant frem selv til teknikken jeg brukte, så det vet jeg ikke om det finnes noen tutorial på. Men det er bare å prøve seg frem. Går vel an å laste ned en demo av programmet tror jeg.

Til resten av kommentarene. Takk for kommentarer, de hjelper oss. Jeg leste ikke dette før i dag. Der alt innholdet er (Den hvite framen i midten) Siden dere ikke var så fan av den, hvordan ville dere foreslått at den så ut. Er også klar over at times new roman er en stygg web-skrift.
Må påpeke at siden er nettopp opprettet og fortsatt under konstruksjon, så den er på ingen måte ferdig.
Og til deg xcv, jeg kommer ikke til å trykke delete på siden min, hvertfall ikke enda...

--Lassjus--
Sitat av ole1990
... men noe som er helt på tryne er "hovedboksen"
en helt hvit hovedboks passer overhodet ikke inn på denne sida, runde hjørner hadde helt sikkert også gjort seg...
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Spesielt den hvite bakgrunnsfargen, den var jo nærmest skremmende!
Det var noe med den fonten som også var litt rar, klarer ikke helt å forklare det, men rar var den.
Men rammen rundt den hvite bakgrunnen likte jeg.
Sist endret av zaXu; 31. august 2006 kl. 22:18.