Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1181
Hei,

Jeg pleide å bruke den der commanden hvor man utsetter aktiveringen for å holde på den gratis vistaen jeg hadde. Nå har vista låst seg, og jeg er på begrenset tilgang. Noen som vet om en måte jeg kan få vekk det begrenset tilgang greiene? hvis dette ikke er lov å diskutere på forumet er det noen som kan sende meg en pm?

MVH
Baaden


Forresten, kjekt å se at freakforum er oppe igjen
Du kan prøve en systemgjenoppretning noen dager tilbake om du har har gjenoppretningspungter
Jeg kan ikke kjøre systemgjennopretning når jeg ikke har startmeny:P eller kan jeg?:P uansett, sliter veldig så setter stor pris på hjelp
Startmenyen får du opp ved å skrive inn C:\windows\explorer.exe i adresselinja i Internet Explorer. Men du får uansett ikke gjort stort (programmer vil stort sett ikke kjøre). Du får google litt, men tror eneste løsning for å beholde installasjonen er å aktivere det.
Sist endret av EnderW; 22. oktober 2007 kl. 00:30.
Å faen, er det dette som skjer hvis du ikke aktiverer windows?
Viss du stiller frem BIOS-klokka til 2099 vil du få bruke Vista så mye du vil uten å måtte aktivere det.

Her er en guide hvordan en gjør det.
Jonnemann: Da er det snakk om en clean install. Dette er antagelig ikke noe som fungerer når Vista allerde er låst...

Trådstarter: Du bør antagelig installere vista på nytt, og sørge for å bruke noen av de "workaround" løsningene som faktisk fungerer (ulikt den du har brukt) se f.eks her (Nichotins råd er antagelig bedre enn mitt)

Lykke til!
Nå bør jeg ikke snakke så veldig høyt, men det er kommet en nyere crack som danker ut timecracken så hinsides. En OEM BIOS emulator-sak, som da får maskinen til å tro at du har et ekte validisert eksempel av Windows-utgaven din. Let etter Paradox sin release.

Hvis du fortsatt får lov til å kjøre cmd.exe kan det godt hende at dette er redningen din.

(PM er en fin bil for å få FILmer levert!)
manny, den cracken er allerede linket til, men igjen så tror jeg man må gjøre dette etter en clean install (det er i alle fall det som står i den medfølgende instruksjonen) Men det er kanskje verd et forsøk likevel...
Jeg tror det skulle være verdt ett forsøk, så lenge han kan kjøre cmd og programmer som administrator, åpne windows-mappen og flytte filer rundt som han selv behager skulle vel dette egentlig gå?

For å si det sånn: hvor mye har han å tape?