Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5811
I like turtles
Skyfex's Avatar
Kort (relativt) historie: For ca. et år siden lagde jeg en tjeneste som rippet alle video-lenker fra NRKs nettsider, og presenterte dem i et nytt grensesnitt som var mindre bloata, bedre for alternative browsere, raskere og som ga deg lett tilgang til addressene til video-filene (for evt. nedlasting), uten at du trengte å registrere deg. Jeg postet tjenesten her og på Mac1. Den ble svært populær på den sistnevnte, og til slutt på den plukket opp av en fra Dagbladet og brukt i en blog der (om jeg ikke husker feil). Dette merket etter hvert NRK, og de sendte oss et brev (snailmail) hvor de ba oss ta ned siden. Vi gjorde som de sa, men satt etter en stund siden opp på en ny addresse og annonserte den kun noen få steder denne gangen. For et par måneder siden kom NRK med et nytt grensesnitt. Det virker som de hadde tatt et par tips fra min egen tjeneste, men den er fortsatt ganske dårlig, så jeg bestemte meg for å oppgradere scriptet mitt.

Denne gangen har jeg tatt meg friheten til å bruke noen få linjer javascript, men siden skal fungere helt greit med javascript skrudd av. Digital Hybrid har laget designet (thx dude ). Jeg driver fremdeles og tester scriptet, så den er egentlig i alpha, men den skal fungere fint (men har ikke testa den i det hele tatt i IE). Enjoy:

http://bytetastic.com/nrk2/

Angående navnet: En av de tingene NRK klagde på i brevet sitt var at vi brukte deres varemerke i "markedsføringen" av tjenesten vår (merkelig påstand, siden den var totalt uten fortjeneste). Vi kalte derfor tjenesten "Nett-TV med NRK smak" (slik man må si "Brus med sitronsmak" for brus som ikke bruker ekte sitroner) når vi satte den opp igjen for å gjøre litt narr av brevet til NRK. Jeg har blitt vandt til det så jeg bestemte meg for å fortsette å kalle den det.
Dette var da pent og greit, men lite inovativt. Riktignok noe ryddigere en NRK selv, men jeg synes ikke dette var et "alternativ".
Dette likte jeg veldig godt! Denne siden kommer jeg nok til å sitte litt på. Ut i vår hage

Fortsett slik!
Aaahh endelig har dere fått den opp igjen, det har jeg sett frem til! Mye bedre enn NRKs eget kaos.

Meget bra, skyfex

Chubby: Hva mener du egentlig... mener du å påstå at NRKs egen web-TV er bedre, fordi den inneholder mer ubrukelig rusk og rask? Dette er genialt!
Så enkel, så genial. I like! Meget bra arbeid!
Jeg vil si det er omtrent 18 ganger bedre enn NRK sin løsning, men jeg savner en søk-funksjon og en alfabetisk liste over samtlige program
Skal knækkes
Golder's Avatar
Dette fungerte krem. Genial løsning.
Dessuten det tipex sa.
Veldig greit å ha muligheten til å se mms adressen.
Tusen takk

Kommer nok til å bruke denne en god del fremover!
Sitat av fappaggagga
Dette likte jeg veldig godt! Denne siden kommer jeg nok til å sitte litt på. Ut i vår hage

Fortsett slik!
Vis hele sitatet...
Nå som jeg har prøvd det ut litt mer har jeg noe å spørre om.

Er bildekvaliteten like "dårlig" på nrk sine sider? Jeg syntes denne ble litt for rotete når jeg lar bildet fylle hele skjermen.

Ellers kjempebra!
Man kan velge bilde kvalitet, øverst til høyre.


Veldig bra dette! Takk.
Jeg savner løvebakken der men bra side
Det jeg savner er å få rangert klippene etter kronologisk rekkelølge. Nederst kan være de eldste og øverst kan de nye være.

EDIT: Og "battlefield Finalen" linken din funker ikke.
Sist endret av Luric; 9. juni 2006 kl. 23:14.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut at cron scriptet ikke fungerte slik det skulle. Tror jeg har fiksa det nå. Har satt den opp til å oppdatere 2 om natten, og 19 og 21 (slik at nyhetene blir fort tilgjengelig).
Sitat av Skyfex
NRK og enkelte navn på denne siden er varemerker som tilhører NRK AS. Alle videoer på denne nettsiden tilhører NRK AS, om du ikke har betalt TV-lisensen din, gå på NRK.no og klikk litt på reklamene deres slik at Bernander får råd til ny bil.
Vis hele sitatet...
Hahahahahahaha.

Meget bra side, kommer til å bruke denne.
Evig heder

Prislønna TV-serie om norske sjøfolk i krig - og i...

Når jeg trykker på programmet så får jeg ikke frem resten av beskrivelsen..
Enkelt. Greit. Helt genialt. *lagt til i del.icio.us*

Flaut for NRK at du lager en side som er mye bedre en deres såklart, men godt jobba.
Skikkelig bra løsning det her. Ryddig og oversiktlig.
Går ikke å trykke på linkene i opera 8.52. Må trykke på url knappen og lime adressen inn.
Hvorfor kommer mms-addressen mms://straumod.nrk.no/sony_ericsson.wmv opp på mange av klippa?
En bug?
En ting jeg savnet her er en søkefunkskjon, men ellers så er dette en bra side. Kommer til å bruke denne ofte
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
klumpen: Sikkert. Reklamer fukker litt for meg noen ganger.
Hei!

Er det noen som kan finne URLene til di Lars Monsen filmene?..

På forhånd Takk
Sitat av Skyfex
klumpen: Sikkert. Reklamer fukker litt for meg noen ganger.
Vis hele sitatet...
Har nettopp laget ferdig et XBMC skript for det nye NRK-greiene om noen er interessert...

Uansett, det er to mms:// url'er i noen av .asx filene. Du bør parse begge og så først prøve url nummer to. Om den ikke er der så prøv nummer en.

I python blei dette:

query = re.compile('<ref href="(.*?)" />')
movie_url = re.findall(query, urldata)
try:
return movie_url[1]
except:
return movie_url[0]

Vet ikke om det sier deg noe men...den finner i alle fall <ref href=".* to ganger dersom det er reklame og henter ut den andre linken først.

Helt til slutt, kan hende du gjør alt på en helt annen måte, men er bare et forslag til hva som kan være galt...
Sist endret av EnderW; 25. juni 2006 kl. 18:58.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært fint hvis noen kunne fortelle meg konkret hvilke klipp som ikke fungerer. Jeg finner ingen nå, så da har jeg null mulighet til å teste.

EnderW: Det jeg har gjort nå er å ignorere de som har "Promo" i URLen, men mulig de har byttet om. Å matche den andre URLen er kanskje bedre. Skal teste.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Da har jeg fikset følgende:
-Søke funskjon for tv-programmer! (Ikke for klipp, beklager)
-Er nå ca. helt standard-compliant
-Javascript tweaks
-Reklame-buggen burde være fikset (har ikke sett noen enda, si ifra hvis dere finner et klipp som ikke fungerer)
Flott tjeneste! Du vurderer ikke noe lignende for TV2?
Tv2 er sikkert mye vanskeligere...

Men forum hadde vært kult. Hvor vi kunne diskutert program og siden og slikt...
Project TV2-tråden her på forumet beviser vel at det er mulig, men hvorvidt indeksering er en lett sak er nok vanskeligere kanskje.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Problemet er at med NRK er lovligheten diskuterbar, mens med TV2 ville det vært klart ulovlig.
Det som plager meg litt er at det kommer opp en link med mms://
Hvorfor starter ikke bare media player :/. Bruker firefox vis det har noe og si.
Vis jeg skal se dem må jeg ta copy paste
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Remy: Trykker du på selve teksten eller på URL knappen. Teksten gir deg en asx fil som skal åpne i media playeren din. URL gir en mms:// url du kan bruke til å laste ned klippet om du vil.
Hehe trykket på url kansje ikke så rart da

Edit : Har bare brukt siden din 2 ganger da
Sist endret av Ynah; 27. juni 2006 kl. 00:30.
Når jeg har lastet ned en Autofil film med StreamDown, og jeg skal se på så går det fint i 20sek, så begynner den å hakke og herje!
Jeg spiller den av i VLC, og jeg har prøvd mange andre spillere.

Kan internett hastigheten ha noe å si?
-Jeg har en ned-hastighet på ca. 900kbs(ca. 120kb/s).
Hmm... Får bare audio-output jeg, trenger jeg noen spessielle codecer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skulle nettopp prøve dette igjen, men jeg får ikke opp noen programmer, bare gruppene. Er det noe håp om at dette blir fikset?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Opplever det samme som devotio
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Notis
Alt inneholdet på siden har forsvunnet. Jeg vet ikke hvorfor og har ikke tid til å finne ut akkurat nå. Kommer snart tilbake.

Notis Oppdatering
Det ser ut som om NRK synes det er en lur idé å bruke AJAX til å laste inn hver mappe i en meny. Dette er kanskje den mest idiotiske bruken av AJAX jeg noen gang har sett. Ikke bare gjør det siden treigere for brukeren, men det sparer heller ikke særlig mye båndbredde, ettersom man må sende og motta en relativt stor HTTP header for hver menybit. NRK har også gjort flere av seriene sine til betalvare (Bernander klarer seg visst ikke med med én bil).
Vis hele sitatet...
Kan kanskje ta en titt på siden snart.. men vet ikke om jeg får tid med det første..