Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 17019
Sitat av garilli Vis innlegg
Noen som kan anbefale noe gode zombieapokalypse spill? PC, konsoll, whatever..
Vis hele sitatet...
Left 4 dead serien, obviously
Jeg ville funnet en stor høy bygning og og blokkert trappen i første etasje. Sist jeg sjekket kunne ikke zombier ta heisen og etter å ha gjennomsøkt hele bygningen burde du være safe. Et evakuert hotell hadde vært perfekt ettersom det har minibarer på hvert rom med vann og snacks.
Hvis man er tidlig ute burde man fylle mange av badekarene med vann før renseanleggene slutter å virke.
Med et hotell kan man også ha en sikker helikopterlandingsplass på taket og muligheten til å gjøre seg synlig for redningsmannskaper ved å f.eks henge laken ut av vinduene eller noe.
Med mindre man bor i visse stater i usa så blir det vanskelig å skaffe våpen andre en balltre og andre lovlige våpen.
Dette er i byen, det beste er jo egentlig å komme seg langt ut på landsbygda hvor det er mye mindre zombier, men også mindre sjangse til å bli reddet hvis det er noe redning.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Left 4 dead serien, obviously
Vis hele sitatet...
Killing floor er fetere enn l4d i min mening, men det går på smak og behag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan ta en liten oppsummering av spill og filmer.
Når det gjelder spill så er det mest åpenbare spillene om zombier eller lignende som jeg har spillt er Half Life 1 og 2, samt Left 4 Dead serien som har vært de beste til nå. Det er mye ute på markede, men ingen av de som har slått skikkelig ann eller gjennomført. Du har vel et som er litt kjent fra Tjernobyl som heter Stalker som er et fps/rpg spill.
Ellers kommer jo Dead Island ut snart som er et dedikert zombie spill i coop.
Trailer : http://www.youtube.com/watch?v=5Old41bsSXU

Når det kommer til film så har jeg vel sett det som er ute av film og serier angående zombier / post apocalyptisk. Det finnes egne lister på wikipedia så er det bare og ta seg ut på en eller annen torrent side. Og tro meg det er MYYYYE crap der ute.

Jeg kan liste opp de bedre av zombie/post apocalyptisk filmer der ute
FILM:
The Crazies
Resedent Evil
Dawn of the dead eller den serien der. Funker men ikke noe stor stå hei igrunn.
I am legend, falt ikke smak hos meg da men.
28 days later og 28 weeks later
The day of the triffids, knall bra!!!

SERIER:
Jericho
Survivors 1977 og 2008
The walking dead


Mange flere også, men dere kan gå innpå den linken jeg legger helt til slutt. Der ligger absolutt ALT, så ta dere ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lyptic_fiction
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Zombier er garantert ekte. Det finnes garantert virus om ikke i denne verden, så på andre planeter i universet, som angriper en menneskekropp på den måten at personen blir forvandlet til det vi ser på som zombier
Zombi-teorien må jo komme fra et sted.
Et menneske kan nemlig ikke finne på noe uten videre. Et menneske må ha opplevd eller sett noe som kan minne om en zombie for å komme med en slik teori

Sorry, bare måtte si det.
Vis hele sitatet...
Har alltid hatt en teori på dette. Å det er opiat avhengige langt bak i tid. De er for det første desperate etter en friskmelding, så folk har sikkert blitt overfalt, og andre der igjen har kanskje tolket dette som om den opiat avhengige prøvde å spise vedkommende, siden dem ikke klarte å tenke seg til noe litt mer logisk (Bare sier Huldra, Nøkken, Eva og Adam).
For å ikke bortsnakke at dem igrunnen ser litt ut som zombier. Herja og sløve.

Hva jeg ville gjort om folk begynte å få zombie syndromet: Anskaffet meg et eller flere skytevåpen (om mulig) og drept til jeg døde selv. Om jeg på død og liv ikke ville klart å ordne meg selv et eller flere skytevåpen, ville jeg ha funnet meg en van/evt. lastebil, og kjørt over så mange zombier som mulig før jeg evt hadde laget meg noe som ikke er langt ifra det som kalles en plan, eller dødd.
1. Hvor ville dere dratt?

En øy. Zombier kan vel ikke svømme - de kan knapt gå, avhengig av hvilken "mytologi" som følges Ulempen er at om de først kommer seg dit blir det vanskelig å komme seg vekk. Men ja, en øy.

2. Hvem og hva ville dere tatt med dere?

Nærmeste familie, kjæresten og mine beste og mest nyttige venner. Minst to av fetterne mine fungerer ypperlig som avlednings-snacks mens resten av oss kommer oss på kjøretøy/båt.
Ville skaffet to båter. En mindre til å frakte ting og utstyr samt personer raskt til steder. Den større i tilfelle jeg trenger å oppholde meg over lengre tid på havet.

3. Hvilke våpen ville dere hatt hvis dere kunne velge fritt?
Våpen er en selvfølge. Et litt kraftigere automatvåpen/rifle er ønskelig, håndvåpen, pluss et skarpt våpen (sverd) eller klubbe. Eventuelt har jeg jo en 50 punds bue, men der er effektiviteten begrenset
1. Hvor ville dere dratt?
Jeg henger meg på Wolfe707 her, en øy er ypperlig. Kanskje noe eliminering før man kan bosette seg, men her vil det jo være minimalt med befolkning før en eventuel zombieapokalypse. Drepingen må man mest trolig igjennom uansett, så bedre å kunne rydde et helt område, enn å stadig vekk drepe i en by uten nytte.
Det er lett å kunne dyrke maten sin selv på et isolert område, og det èneste man må ta hensyn til når det kommer til sikkerheten, blir andre overlevende som måtte klare å ankomme øyen.

2. Hvem og hva ville dere tatt med dere?
Hvem, de nærmeste jeg kunne samlet ved avreise. Idiotisk å risikere livet til en hel gruppe fordi èn ønsker å hente fetter-til-fetter-til-bror-til-søster-til-tante-til-pappa-til-broren til faren sin.
Hva, nødprovians. All mat man rekker å plukke med seg med lang holdbarhet. Trolig noe kortere holdbarhetsmat til de førstkommende døgn.


3. Hvilke våpen ville dere hatt hvis dere kunne velge fritt?
Slagvåpen, kniv og armbryst. Alle er stille og vil neppe tiltrekke seg en haug med zombier ved avfyring. All ammunisjon er i gjengjeld gjenbrukbar, så det vil ikke være behov for å reise bort fra øyen i etterkant.

@Cheese: Om zombier klarer å ta heis eller ei er vanskelig å forutse. Det er en sannsynelighet for at man kommer borti heisknappen, og så fort denne åpens, vil den kunne fylles med zombier. Deretter er det òg en sannsynelighet for at etasje x blir trykket på.

5 scientific reasons zombie apocalypse could actually happen.

Jeg fant forøvrig noe interessant lesestoff her.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg vill vertfall dratt til dette huset.

http://all-that-is-interesting.com/p...ie-proof-house

The First Zombie-Proof House
http://i.imgur.com/ZIXe5.jpg
1. Hvor ville dere dratt?
Først et ganske solid lagerbygg med litt mat og en hel del våpen og ammo, for så og kanskje bruke en eller annen bunkers i trøndelag (er jo nok av de)
________________________________
2. Hvem og hva ville dere tatt med dere?
Har allerede en gjeng på 7 stk. jeg vil ha med:

1. Megselv (>_>)
2. Brorsan
3. Dude som jeg har opplært litt i pistolskyting (som og har jegerprøven og har vært på jakt)
4. Enda en dude som kan litt om pistolskyting (og dama hans kanskje?)
5. En dude som også er lært opp litt om rifle og pistolskyting
6. Dama til nr. 5 som er sykepleier
7. Onkelen min, vet veldig mye om jakt, kan det og overleve i natur, er produktiv og en god skytter
(8. Bare kanskje, siden han bor et stykke lengre unna, og vet ikke om jeg kommer meg dit/han hit før noe skjer)

Er jo vanskelig og si, fordi noen kan bli skutt av plyndrere, prøver og komme seg til matvarebutikk, og blir
bitt der. Noen stikker kanskje lengst mulig unna området eller ut av landet.

Ville tatt med:
Det jeg har av Pistoler og Rifler/Hagler
2x Colt Pistol
Colt Revolver
Luger
Tanfoglio 9mm Pistol
Modifisert Mauser med lyddemper, kikkertsikte og nytt løp
3 Forskjellige hagler, noe nytt og noe gammelt (svartkrutt)
(Har noe gamle svartkrutt rifler og, men tror ikke de er verdt og ta med seg)
Machete, Lang Machete, Warhammer, en bunch med andre kniver og X antall ting jeg ikke kan skrive her..
Solcellepanel (vanntett) med universal adapter som kan lade opp fleste ting som går på batteri
Primus
RSP (Rester av Sprengt Personell) og Nødproviant type militærkjeks (Så lenge man ikke spiser for mye..)
Militærtelt (ganske stort, kommer ikke på akkurat)
Og en jævla stor lastebil for og få med meg alt!
___________________________________
3. Hvilke våpen ville dere hatt hvis dere kunne velge fritt?

AA12
Beretta 92FS m/ lyddemper
M4A1 m/ lyddemper og Red Dot Sight
Machete (ja, fremdeles)
MG42 eller nyere versjon
Remington 700

____________________________________
Ser mange sier at de skal på XXL og hente våpen og plyndre matvarebutikker, det dere ikke har tenkt over, er at MANGE kommer til og tenke på det samme, og folk som eier våpenbutikker vil mest sannsynelig forsvare, eller ta med alt av våpen selv.
Det skal også veldig lite til for og skape panikk blant folk, så som f.eks. noen uker siden når det kanskje skulle bli streik blant bankene (eller var det de som eide terminalene?)
Og folk tømte minibankene og butikkene for kontantet i lettere panikk for at de ikke skulle ha nok penger, tror det var over 1 Milliard som ble tatt ut over hele landet.
Samme når det ble sagt for flere år siden at det kanskje ikke ble sendt ut mel til butikkene (hvetemel) på en god stund, da handlet folk opp det som var av mel på de fleste butikker, og neste uke kom det mel som vanlig i butikkene!
(Lattis)

Tenk dere, hvis vi nå fjerner vann og elektrisitet i samfunnet, hvor fort blir det kaos?
Sist endret av Cokebottles; 29. juni 2011 kl. 05:11.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hagle er løsningen på mange problemer
Vis hele sitatet...
Nei ikke nødvendig vis det kommer jo bare til å trekke til seg flere zombier og hva gjør du når du går tom for ammo, men hagle er ganske lurt for me litt utstyr kan du lage en granatkaster. Men du trenger nok en god del utstyr skal du overleve noe sant

Mange av dere sier dere hadde tatt me dere maskingæver etc hvor i helvete får ola normann tak i maskingæver ?, tror dere virkelig at den lokale våpen sjappa har fullt i masking gæver, dere har sett for mye amerikansk tv, Dere kommer dere ikke langt med bil me tanke på at alle kommer til å prøve å flykte.

Dere bør kunne å lage bomber etc av ting dere finner liggende rundt om kring, alle kommer til å prøve å raide butikkene for mat, men det lureste er å ha våpen fra før av da er det større sjanser for at dere kan få tak i ressurser på et tidelig tidspunkt, har dere det som skal til er vel et annet spm.

Dere bør fra før kunne det meste om jakt overlevelse etc slik dere kan overleve uten å vere avhengi av noe som helst bare det dere finner i naturen dere bør begynne å trene på slike ting før noe sant skjer, dere bør ungå å bruke våpen pga lyd tilltrekker zombier. Lær dere å lag sol celle panel etc, dere kan ikke vær avhengi av fossilt brennstoff på sikt me mindre dere begynder å utvinne olje selv. Men som sakt ha basics frå før sann som våpen jeg er ikke 16 enda derfor gleder jeg meg til å kunne kjøpe våpen skal selv på jakt i høst så er bare å begynnde å forberede seg

Mange av dere sier dere hadde tatt me dere maskingæver etc hvor i helvete får ola normann tak i maskingæver ?, tror dere virkelig at den lokale våpen sjappa har fullt i masking gæver, dere har sett for mye amerikansk tv, Dere kommer dere ikke langt med bil me tanke på at alle kommer til å prøve å flykte.

Dere bør kunne å lage bomber etc av ting dere finner liggende rundt om kring, alle kommer til å prøve å raide butikkene for mat, men det lureste er å ha våpen fra før av da er det større sjanser for at dere kan få tak i ressurser på et tidelig tidspunkt, har dere det som skal til er vel et annet spm.

Dere bør fra før kunne det meste om jakt overlevelse etc slik dere kan overleve uten å vere avhengi av noe som helst bare det dere finner i naturen dere bør begynne å trene på slike ting før noe sant skjer, dere bør ungå å bruke våpen pga lyd tilltrekker zombier. Lær dere å lag sol celle panel etc, dere kan ikke vær avhengi av fossilt brennstoff på sikt me mindre dere begynder å utvinne olje selv. Men som sakt ha basics frå før sann som våpen jeg er ikke 16 enda derfor gleder jeg meg til å kunne kjøpe våpen skal selv på jakt i høst så er bare å begynnde å forberede seg
Men som sakt ha basics frå før sann som våpen jeg er ikke 16 enda derfor gleder jeg meg til å kunne kjøpe våpen skal selv på jakt i høst så er bare å begynnde å forberede seg
Vis hele sitatet...
Høres ut som at du er helt overbevist om at en zombieutbreak faktisk vil skje..
Sist endret av IpN; 6. juli 2011 kl. 14:56.
Sitat av IpN Vis innlegg
Høres ut som at du er helt overbevist om at en zombieutbreak faktisk vil skje..
Vis hele sitatet...
Zombie outbreak, invanderende tyskere, Nord Korea, borgerkrig... Et slagkraftig våpen er gunstig i mange forskjellige scenarioer. I mange morsomme skjebner er det en relativ tbillig forsikring.
Sist endret av moret; 6. juli 2011 kl. 15:03.
Sitat av IpN Vis innlegg
Høres ut som at du er helt overbevist om at en zombieutbreak faktisk vil skje..
Vis hele sitatet...
Nei tror ikke noe sant kan skje men mange andre ting som kan gå galt fks vi blir invadert. Mange ting kan skje pluss jeg liker å tenke på slike ting å er interessert i skyte våpen so hvorfor ikke skaffe sei skytevåpen til jakt etc . Har skjedd lignende ting før ingen ting som sier det ikke kan skje igjen vi kan bli invadert etc, skytevåpen kan ver noe som er lurt å ha. Å vist du faktisk vil vær forberedt på at noe galt skal skje bør du faktisk forberede deg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hehe hvor har du dette ifra da at vi blir invadert?
Nja skjedd lignende før, jeg vet ikke helt hva du sikter etter :P Men ja jeg liker og tenkte i de baner selv jeg.

Cokebottles:
Ja er igrunnen veldig enig! Men jeg ble litt revet med som mange andre her rundt ble!
Men for og være ærlig er dette et VELDIG vanskelig tema da vi ikke vet noe om utfallet, hvor hurtig dette sprer seg. Hvor mange som blir smittet og "syke" eller "døde" etc etc etc etc.

Men min sånn seriøs og tenkelig plan hadde vært og ryddet huset for spiselig mat og fått mine venner til og gjøre det samme. Hevet oss i bilen og kjørt til en avsidesliggende plass jeg vet om i området her. Det er en gård med noe vedskjul, ørten traktorer, og bare campet der til det verste er over, prøvd og hørt på radioen om de vet noe. Visst the "shit hitted the fan" så blir det og ta noen av redskapene på gården og få lagd noen provisoriske våpen da ingen av oss har våpen ei ingen inne på gården heller. For og så kjørt ut og prøvd og hamstre litt og kanskje få tak i 2 camping biler og tatt en og tatt det hele et skritt om gangen. Prøvd og finne oss en plass med en gård og ei elv kanskje litt avsidesliggende. Ei øy hadde ikke vært dumt, men jeg vet ikke hvor mye vann det er tilgjengelig på disse øyene ei heller hvordan man skal kunne få noe "kraft" og kunne lage ting. Da må man ha ei elv eller en foss for og kunne lage et sagbruk og sånn etc etc !
Jeg vill blit hjemme, spiket igjen vinduene i 1. etasje, sittet på verandaen med en ACR og beskyttet hjemmet mitt.
Har kjøpt et solcellepanel som skal installeres på taket, skal sette opp noen backup LED lys i huset "Just in case"

Er litt paranoid :P Tatt med meg noen kompiser, angående situasjonen..
ville dratt på hytta, minst 2 mil fra nærmeste sivilasjon, og den er ikke stor.
masse mat, hermetikk, ferdigmat etc.
hvis jeg kunne velge våpen, ville jeg hatt en m4a1, ak47, en barret 50.cal, en m200 rifle og så mye ammo jeg kan få.
ser jeg mer realistisk på det, hadde jeg gått til naboen å henta haglene hans, riflene, og maskingeværet, er et britiskt maskingevær fra ww2, tror jeg, og all ammoen hans, en jævlig øks, kniv og et armbrøst.
tatt med meg et par kamerater og finni en pickup/van lignans sak å dratt på hytta til det var over! haha

elsker å la fantasien gå løs <3
Det jeg mest sannsynligvis hadde gjort:

1. Samlet masse hermetikk og survival stuff, tatt med familiemedlemmer og venner pluss noen digge chicks.

2. Rushet ned til Aker Brygge, kapret en ferje eller to og satt kurs mot bastøy friluftsfengsel.

3. Levd der, evt laget en koloni om nødvendig.

Bastøy er bra fordi:
Det er et fengsel der de dyrker massevis av mat, et paradis på jord. Det er securityrom med våpen, en sikker byggning og såpass langt ut i oslofjorden at det er idyllisk.

Hadde nytt livet og gitt faen i alle andre. God natt!

edit: Til alle dere motorsagfans.. Motorsagen er noe av det mest oppskrytte våpenet filmindustrien har laget og kutter ikke av lem og bones som smør. Den jammer rett og slett etter første hugg og du blir stående med en skadd zombie.
Sist endret av Heisenberg1; 16. juli 2011 kl. 06:26.
Har en halv plan på dette, da det kan dukke opp mange grunner for at dette blir nødvendig.

-Jeg har tegnet en enkel skisse av kart som viser 4-5 alternative ruter fra hjembyen min til noen av de mest avsidesliggende hyttene til turistforeningen. Det viktige her er tilgang på reint vann i nærheten og at man har oversikt fra hytta og nedover fjellet. kart har jeg i notatbok jeg stort sett har med meg, kompass på nøkkelring

- 4x4 Bil, helst med kufanger og vinsj. Vil begynne å kikke etter nyere gelendewagen, patrol, landcruiser osv, med en gang jeg merker at det er noe på gang. 2 x 10 liter jerrykanne med ekstra drivstoff i baggasjen.

- Har 4 stk jeg vil ha med i gruppen. Det er mennesker med gode egenskaper i en slik situasjon, folk som kan overleve og kan holde hodet kaldt.

- Våpen er ekstra langt brekkjern. Det ligger klart unngår bruk av gevær osv pga lyden, vi vil helst unngå å vekke oppmerksomhet. Han ene jeg ville tatt med driver mye med jakt, han har brukbar pil/bue jeg antar han ville brukt.

Generelt utstyr osv vil inkludere:
-fyrstikker og zippo
-kniver
-ekstra sko
-superundertøy
-kikkert
-tau
-ting med sentimental verdi, som bilder osv
-helst en sykkel til hver i gruppen, men det krever mye plass i bilen og mye jobb å få tak i
-hermetikk, mel, tørrvarer som tåler å ligge en stund. Plukker med mest mulig fra private hjem, butikker er siste stedet jeg vil innom.

har sikkert glemt litt i farta, men dette er i hovedtrekk hva jeg ville gjort. tror jeg ville gjort dette om norge ble invadert og okkupert av noen også. Eller hvis det bryter ut en svært smittsom og dødelig sykdom.
Har en halv plan på dette, da det kan dukke opp mange grunner for at dette blir nødvendig.
Vis hele sitatet...
http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2010/010/2/4/Insanity_Demotivational_Poster_by_Nate223.jpg
Jeg ville skaffet meg et luftskip siden de kan være ukesvis i lufta uten mellomlandinger! (http://no.wikipedia.org/wiki/Luftskip)

Dette hadde eg brukt til og redde andre fra bakken og da gjerne tatt våpen og mat forsyninger som betaling.

Ellers ville eg hatt med meg nødvendig mat, medisiner, førstehjelps utstyr, et par hagler og sniper/m nødvendig ammunisjon!

En lege hadde vært luksus

+ Et kamera til og ta fine bilder med!


(Alle som løper til matbutikken dør vertfall ikke alene. De er her de fleste ville løpt først, inkludert zombiene!)
Sist endret av Straga; 16. juli 2011 kl. 12:46.
Hunting rifle, katana, boomer bile, 1x medpack, 1x adrenaline shot.

Holdt meg inne i saferoom. )
Sitat av Straga Vis innlegg

(Alle som løper til matbutikken dør vertfall ikke alene. De er her de fleste ville løpt først, inkludert zombiene!)
Vis hele sitatet...
Har du forsovet deg, og kommer 4 timer etter nyheten/invasjon er kommet, eller om du er full, eller bare en idiot som skal betale får seg, så JA...

Som sagt, plyndring vil være det beste, men vil ikke sette andres liv i fare uansett.
Men som sagt, maskingeværer kommer ikke fra himmelen når dette skjer, det som kan være er; det kan ligge døde militærfolk/sivile med våpen, som dere kan plukke opp av eget ønske.
Men jeg trur, om dette hadde skjedd, så hadde det vært så mange som er klar får det hær, at det hadde gått mye bedre, en det som skjer på filmer
Om en såkallt "Zombie apocalypse" hadde intruffet, så tror jeg folk hadde dæva som fluer. Sjangsen for at DU er den personen som har: våpen og nesten uendelig med ammunisjon, en pansret bil, et helikopter, en egen innendørs brønn, en bunker, evig med hermetikk og legemidler. Er forbanna liten. Sjangsen for at du overlever de første måndene er enda mindre. Sett at du har alt dette, er det fortsatt ikke gitt at du blir en "Hovedskuespiller i en zombie film" :P.

Uansett, så hadde det vært uhyre interresant og mest sansynelig den ultimate test i urban overlevelse (Om du valgte å bli i eller veldig nær en by).

Tilbake til spørsmålet :
Jeg ville dratt til et sted det var få mennesker, for jo færre mennesker, jo færre zombier. Selvom det somoftest krever litt overlevelses kunnskap. Bear Grylls hadde mest sannsynelig ikke vært noen dum ide å ha med seg .

Du tar med deg de du mener har nyttige kunnskaper når det kommer til overlevelse og loyalitet, kanskje ikke noen dum ide å få med seg noen fra det motsatte kjøn -> Reproduksjon (som tideligere nevnt)

Hvis jeg kunne velge fritt av våpen og byggning derimot, så har det vel relativt lite å si. Uansett, her er noen av visjonene mine om det perfekte stedet å befinne seg på.

Jeg ville hatt gravd opp et område på 1 mål, støpt betong med en tykkelse på (la oss si 5 meter) armert med stål, og mindre metallbiter og sten. bygd 5 meter høye vegger som var optill 2 meter tykke armert på samme måten. Får på følelsen de hadde sliti med å grave seg inn da (om de graver :P). På toppen av muren var det Gatling cannons som ble elektronisk styrt av bevegelses detekterende kameraer, som tok bilde hvert sekund for å se på forandringer i miljøet (med nightvision seff :P). Huset skulle vært plassert i et strøk hvor det var mindre nedbør og masse sol pga. solcelle paneler for strøm.
Det er mye som mangler, men uansett... what ever, never gonna happen anyways (I think)

Så kan du bare bruke fantasien videre for å generere det perfekte scenarioet.
Jeg ville kommet meg vekk fra vanlig bebyggelse så fort som mulig, ettersom det er der det vil være flest zombier/mennesker. Jeg ville røsket med meg det som var tilgjengelig av våpen, helst lette og lett håndterlige våpen. Selvfølgelig skytevåpen om det var tilgjengelig.

Men jeg mener også at andre mennesker vil fort utgjøre en stor, om ikke like stor trussel som zombiene. Sjansen for å bli ranet o.l. vil være stor i en slik situasjon. Kanskje ikke i begynnelsen, men etterhvert. En idé ville vært å ta med seg det livsnødvendige til en øy og starte en slags koloni vekke fra andre mennesker/zombier. Derfor en båt med en hvis lasteevne ville vært gull. Samt en robåt til å fiske med (Bensin vil ikke vare evig).
Sitat av freakyy Vis innlegg
ser jeg mer realistisk på det, hadde jeg gått til naboen å henta haglene hans, riflene, og maskingeværet, er et britiskt maskingevær fra ww2
Vis hele sitatet...
Bren Gun kanskje?
http://warrelics.eu/forum/military_p...-p1000860a.jpg

Hvis det er den, er det ikke verd det, denne er ekstremt tung (har holdt en), og såvidt jeg har sett fra videoer, så er det mye klikk med den!
Pluss ammunisjonen du trenger er .303 britisk, hvilket som ikke er så vanlig i norge

Sitat av Straga Vis innlegg
Jeg ville skaffet meg et luftskip siden de kan være ukesvis i lufta uten mellomlandinger! (http://no.wikipedia.org/wiki/Luftskip)

Dette hadde eg brukt til og redde andre fra bakken og da gjerne tatt våpen og mat forsyninger som betaling.

Ellers ville eg hatt med meg nødvendig mat, medisiner, førstehjelps utstyr, et par hagler og sniper/m nødvendig ammunisjon!

En lege hadde vært luksus

+ Et kamera til og ta fine bilder med!


(Alle som løper til matbutikken dør vertfall ikke alene. De er her de fleste ville løpt først, inkludert zombiene!)
Vis hele sitatet...
Veldig enkelt og true med og skyte ned deg da
Stort mål som flyr sakte..
(Sier ikke jeg ville gjort det, men du blir VELDIG utsatt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er noe jeg og en kompis er veldig interessert i og vi har en plan om det skulle bryte ut en zombieapokalypse. Vi hadde starta med bare oss og forhåpentligvis ett kvinnfolk. Ikke familie.

Vi bor 100-200 meter fra hverandre, litt utenfor "byen". Det første vi ville gjort var å barrikere huset mitt som ligger mer praktisk til. Tatt inn alt av utstyr som vi kan ha bruk for de neste dagene. Så ville vi laget oss hver vår sekk i tilfelle vi må rømme. Når det er gjort ligger vi lavt til det har roet seg, forhåpentlig iløpet av en eller to uker (vanskelig å si noe om nå).
Jeg bor 50ish meter unna en brygge hvor det ligger 3-4 båter og 1 lite lasteskip. Hadde mest sannsynlig tatt oss ombord i lasteskipet om det fremdeles ligger der, kastet loss og ankra ett lite stykke fra land. Der ville vi starta med å plante frø, for mat. Siden vi er 3 personer sover vi på skift.

Vi hadde ikke tatt med oss folk, eller, det avhenger litt av situasjonen (hva planene videre er, om vi har mye mat osv.).

Ting vi ville hatt med oss: masse tape og tau, 2-3 flintstål, stormlightere, kikkert, førstehjelpsskrin, radio, noen flasker med vann og noen poser med mat, soveposer, bowie, lommelykter, pornoblader, frø.

Våpen. Om vi skal se realistisk på det: jeg har en Gurkha under senga Vet om personer i nabolaget som har våpen liggende, vi ville prøvd å komme oss dit å fått tak i våpnene. Om vi hadde fritt valg hadde jeg hatt en Ak-47, Gurkha'en min og en Cz-75. Han ville hatt en Remington 700, Crossbow, katana og en Glock 17.


Slik hadde vi prøvd å levd framtil vi føler det er påtide å flytte oss videre. Da kaster vi ankeret å forflytter oss videre

http://www.youtube.com/watch?feature...5Bi5QEPI#at=47
Å fått tak i en slik en hadde vært helt fantastisk!

Som sagt, Zombies er ett interessant tema
Sist endret av Kruppy; 27. juli 2011 kl. 01:18.
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis det hadde blitt en apocalypse tror jeg at jeg ville kommet meg bort til nærmeste jakt og fiske butikk, tatt med div. fluer og stenger, våpen og masse ammo, foldbar sag og en 100l sekk. Ville osgå tatt med meg noen meter med paracord, ductape, kniv og flint. Ville så kjørt så langt jeg kom oppi bushen på en tank og funnet meg en elv og laget en trehytte ved hjelp av tauet og sagen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg ville sannsynligvis vært en zombie jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville sittet i kjelleren, med en pumpehagle. Men jeg ville ha spikret igjen vinduer og dører
Jeg ville ihvertfall passet på å få med meg en del antibiotika! Man vet aldri hvilke skitne infeksjoner man kan få av de sårene man kommer til å få ved en zombieapokalypse. Ellers er jo hagle et MUST når man skal sloss mot zombier. En swiss army knife og en jaktkniv hadde også gjort seg. Jeg ville vel ha flytta så langt unna folk som mulig, antageligvis i fjellet på vestlandet et sted Hadde vel vært smart med et par ski også da. Et lite disteleri hadde også gjort seg...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kain Vis innlegg
Har du forsovet deg, og kommer 4 timer etter nyheten/invasjon er kommet, eller om du er full, eller bare en idiot som skal betale får seg, så JA...

Som sagt, plyndring vil være det beste, men vil ikke sette andres liv i fare uansett.
Men som sagt, maskingeværer kommer ikke fra himmelen når dette skjer, det som kan være er; det kan ligge døde militærfolk/sivile med våpen, som dere kan plukke opp av eget ønske.
Men jeg trur, om dette hadde skjedd, så hadde det vært så mange som er klar får det hær, at det hadde gått mye bedre, en det som skjer på filmer
Vis hele sitatet...
Spørs om det er Walkers eller Runners det da!
Hadde gått med noen litt opprevne filler, smurt meg inn med litt ketsjup og gjerne litt sot, og gått rundt som om jeg var halvsovende og beruset mens jeg stønnet litt i ny og ne.
Definitivt stacket op med et lass av disse, se videoen deres nederst på siden også!
Sist endret av nightrazor; 25. august 2011 kl. 01:30.
Detta er virkelig noe jeg har tenkt på mange ganger! elsker zombie filmer

Sjansen for å rekke å raide en jakt/våpen butikk i norge først er så sannsynlig liten! Antagelig har eier av butikken alt barrikert seg inne ved første nyhet om viruset. Så jeg ville tatt de våpnene fatter har til jakt... Motorsag, propan flasker, ljå, kniver, fiskeutstyr og alt annet tenkelige... Lempet det i båten å stukket til havs! Funnet en øy med hytte og god oversikt og levd av det havet kan gi som faktisk er utrolig mye! Årer til å ro selvfølgelig.

Hvem som fikk bli med: hmmm pappa som har mye kunnskap om å overleve i naturen og er flink til å fiske og jakte :P da måtte jo mammma blitt med å. Brutter og dama med ungene sine og der slutter familien den veien fordi hun ikke har foreldre og vi har ingen besteforeldre igjen og tanter og onkler osv bort alt for langt vekk til og hente dem eller vente på de... Hundene mine skulle blitt med og forhåpentlig vis den store forelskelsen da har vi i utgangspungtet 3 par som kan befolke jorden igjen og siden jeg å brutter bare er halvsøsken så vil hans barn (fra dama sitt tidligere forhold) å mine kunne få barn fordi de ikke er i slekt. Og til nød så kan man bruke søskenbarn.... Det er vel faktisk lov å gifte seg med søskenbarn i norge også om jeg ikke tar feil? Selv om den tanken er lite hyggelig hahahaha
Så er det bare og vente ut stormen til zombiene råttner bort, sulter eller fryser i hjel begi seg sakte men sikkert tilbake til samfunnet hvor man forhåpentligvis finner andre folk som har vert like glupe
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dratt til en holme i Ryfylke og bodd der. Satser på at Zombier er elendige svømmere. Har båt, bor i nærheten, og vet hvilken øy jeg skal til.

Det trenger da ikke være så sykt mer komplisert enn som så?
Da må du finne en øy med klipper rundt! Zombiene bare labber under sjøen!
Samuraisverd og 1000 brukerdoser LSD. Så hadde jeg sablet meg gjennom x antall zombier til de så hvem som var sjefen. King of the zombies!

Mat og drikke: apelsiner.
Sist endret av Astro Man; 25. august 2011 kl. 10:59.
Sitat av nightrazor Vis innlegg
Definitivt stacket opp med et lass av disse, se videoen deres nederst på siden også!
Vis hele sitatet...
Du får ikke bestilt, de selger bare til US og Canada
"Shipping restrictions: We cannot ship this item outside of the U.S. and Canada"
(Jeg prøvde likevel, men de ville ikke sende meg noen)

Skaff deg RSP og sånn militærkjeks du, de smaker ikke helt forjævlig!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå er det ikke lenge igjen til
The Walking Dead sesong 2 begynner.
Den kommer nå neste uke. Oktober 16 i følge deres facebook side!

Kansje det kommer noen flere tips og triks til og overleve en zombie apokalypse
På tide og få i gang denne tråden igjen!
Sitat av Zitto Vis innlegg
http://www.misterhonk.de/blog/wp-content/uploads/2010/04/anti-zombie-table.jpg
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvor man kan skaffe noe slikt?
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Zombier er garantert ekte. Det finnes garantert virus om ikke i denne verden, så på andre planeter i universet, som angriper en menneskekropp på den måten at personen blir forvandlet til det vi ser på som zombier
Zombi-teorien må jo komme fra et sted.
Et menneske kan nemlig ikke finne på noe uten videre. Et menneske må ha opplevd eller sett noe som kan minne om en zombie for å komme med en slik teori

Sorry, bare måtte si det.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg likt noen kilder på.
Sist endret av Detectable; 7. oktober 2011 kl. 14:34.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Dette er noe jeg og en kompis er veldig interessert i og vi har en plan om det skulle bryte ut en zombieapokalypse. Vi hadde starta med bare oss og forhåpentligvis ett kvinnfolk. Ikke familie.
Vis hele sitatet...
Kos dere med delingen av den stakkars jenten.

Jeg må le litt av de som velger å bygge gjerder med automatisert våpensystem. Er dere klar over at (trolig) vil lyd gjøre flere zombier oppmerksom på deres lokasjon, og det vil strømme på kontinuerlig.

Det vil være mye bedre å heller ha en sterk vegg, og kun ha våpen dersom noen bryter gjennom. Minimalt med lys på utsiten er også et pluss. Her vil du unnslippe både zombier og vanlige mennesker, dersom de ikke gjør noe drastisk som å sprenge veggen.

Det aller beste vil være å finne seg en bunker. En sterk metalldør uten noe lys eller annet som kan minne om levende mennesker utenfor. For all del må det gjerne være gode sikkerhetsmekanismer når man først kommer inn, men det er ingen vits i å trekke til seg oppmerksomhet.
Å leve under bakken i skjul vil jeg tro er det helt optimale i en slik situasjon. Her er det riktignok viktig å ha med seg nok mat, og begrense utflukter til det absolutt er nødvendig.
Sist endret av prenix; 7. oktober 2011 kl. 14:45.
Mener å huske zombie konseptet kom fra Voodo om folk som gjorde andre til slaver med å gjøre de ''hjernedøde'' med hjelp av vodoo. Selvfølgelig en myte, selv om det er snakk om placebo effekts når noen tror sterkt på det som natt og dag kan bli sterkt påvirket. Synes jeg kan huske om en som visstnok fikk et illebefinnende når en vodoo kjerring stakk en nål i hjerte på voodo dokka.. så det på en dokumentar eller noe (som vanlig)
jeg hadde tatt bilen, kjørt til min bestefar og stjælt alle haglene hass, kjørt til bergen fort som faen til mitt søskenbarn som eier 2 bøker om zombi acopolypse og er helt zombie fan,og tatt han med meg til Ullared hvor vår base skulle være!
Hvor mange andre tror du ikker er på ullared ? :P
Ullared vil være et blobad uten like!

Btw morsomt bilde jeg kom over
tar med meg kista ifra COD der har jeg vel alt jeg skulle trenge? og et par kompiser :P ray gun og MG42 for alle penga :P
Sist endret av mr-martinss; 7. oktober 2011 kl. 16:56.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
jeg synes det er fint alle som har overlevelsplaner i zombie-acopolypser, men spørsmålet er jo hvem som skal være zombiene? Siden vi alle er tydeligvis så gode på å overleve..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
jeg synes det er fint alle som har overlevelsplaner i zombie-acopolypser, men spørsmålet er jo hvem som skal være zombiene? Siden vi alle er tydeligvis så gode på å overleve..
Vis hele sitatet...
For et dumt spørsmål, bare freaks som overleve.
Jeg ville tatt med meg Bear Grylls, så hadde resten ordna seg
Sitat av Dempsey83 Vis innlegg
Jeg ville tatt med meg Bear Grylls, så hadde resten ordna seg
Vis hele sitatet...
Bear Grylls??? Nei vettu meg hva, da hadde jeg følte meg mye tryggere sammen med Lars Monsen.