Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 6100
I dag ble jeg vitne til at en fyr skjelte ut, truet med å drepe, og slo kjæresten sin i hodet, midt på åpen gate på Grønland i Oslo. Før jeg kom til stedet hadde han visstnok også trykka en burger i ansiktet hennes før han slo.

Jeg kryssa gata til der de var og skulle til å gå imellom da han snudde seg og gikk mot puben der han jobber. Etter at jeg var sikker på at han ikke kom tilbake fulgte jeg etter jenta, men hun var borte.

Rett rundt hjørnet var en sykkelpatrulje fra politiet. Jeg gikk bort, presenterte meg og avga forklaring. ei dame som var vitne til hendelsen forklarte at han jobber på Choice pub bare 100 meter unna. Jeg tilbød meg å peke ut overfallsmannen og ble med politiet til puben.

Jeg fant fyren, pekte ham stille ut for politimennene, som deretter gikk i samtale med ham. Han ble fort veldig hissig, noe som endte i at politiet la ham i håndjern og ringte etter patruljebil.

I mellomtiden sto jeg noen meter unna for å avgi videre forklaring osv. Plutselig kommer en av de overfallsmannen jobber med bort til meg og går helt opp i ansiktet mitt.

"Er det du som har henta politiet?"
"Ja."
"Hvorfor det? Du har ikke noe med dette her å gjøre."
"Han slo dama si og sa han skulle drepe henne. Hva tror du jeg gjør?"
"Du har ikke en jævla dritt med dette her å gjøre!"
"Synes du det er greit å slå jenter i hodet og drapstrue dem? for da kan du ta deg en prat med de gutta der (politiet), du også."
"Jamen de er kjærester jo! Det er lov å krangle! Dropp den forklaringa di."
"Nei, glem det. Det er ikke greit å oppføre seg som en fuckings idiot på den måten."

Her avslutta jeg samtalen med fyren (som visstnok er innehaver av puben, eller i det minste jobber der) og gikk tilbake til politiet. Flere av klientellet ved puben prøvde å ta tak i meg og ropte at jeg skulle pelle meg vekk og la han fyren "være i fred".

I det hele tatt var det litt ubehagelig, mtp de folka som ville ha meg til å droppe forklaringa, men jeg ble stående.

Det jeg lurer på er:

Har noen andre opplevd lignende situasjoner?

Har dere noen gang anmeldt noe slikt?
Synes det er bra noen kan gjøre slikt. Jeg selv hadde aldri klart det.
Godt jobbet!
Slike drittsekker skal selvfølgelig straffes!

Til dere som kommer til å starte et hysterisk hylekor om tysting; fyren hadde baller nok til å stå for det han hadde gjort, selv om han ble møtt med masse truende oppførsel.
Da er det ikke tysting.
Sist endret av Knask; 21. juni 2011 kl. 18:38.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg blir nesten nedstemt av å lese slikt, det er så ufattelig mye menneskelig søppel, og jeg vet ikke om det gjør meg til det samme når jeg uttrykker et ønske om å henrette samtlige. Jeg mener helt seriøst at verden ville vært bedre uten alle disse drittsekkene, og det gjør meg deprimert å tenke på at dette er mennesker man, med eller mot sin vilje, vil være tvunget til å konfrontere og møte resten av livet.

Det er kanskje litt off-topic denne klaginga mi, men ja, du gjorde 1:1 det helt riktige, og jeg salluterer deg, et hedersmenneske
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Takk!

Han virka som en skikkelig drittsekk, for han ga fullstendig blaffen i politiet som snakka med ham og han virka ubekymra i forhold til straff...

Skulle ønske vi bare kunne sendt sånt søppel ut av landet. samla de på en øy og sunket den i havet.
Støtter deg 110%. Dette har INGENTING med tysting å gjøre. Her var det (sannsynligvis) rått parti, en mann mot en kvinne. Du gjorde akkurat som jeg selv (forhåentligvis) ville gjort. Å se "menn" som slår og truer damene sine er det mest patetiske jeg ser. I tillegg holder han på slik i arbeidstiden. Ingen av oss vet vel hva som var bakgrunnen til krangelen, og for alt vi vet kan kjæresten hans ha vært utro, eller behandla han skikkelig dritt i forkant av episoden. Det unnskylder uansett ikke denne type oppførsel, etter min mening.
Problemet er at man aldri vet hva som foranlediget dette. Det kan hende mannen var konemishandler, eller det kan være han hadde grunn til å slå kvinnen. Men i utgangspunktet gjorde du det riktige.
Gjort det selv en gang. Men var ikke noen av kompisene til gjerningsmannen som gikk bort til meg,da. Kudos til deg for baller!

Selv mener jeg menn som slår kvinner, er de feigeste og mest patetiske krypene som finnes. Møkkafolk!
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av Syrehue Vis innlegg
Støtter deg 110%. Dette har INGENTING med tysting å gjøre. Her var det (sannsynligvis) rått parti, en mann mot en kvinne. Du gjorde akkurat som jeg selv (forhåentligvis) ville gjort. Å se "menn" som slår og truer damene sine er det mest patetiske jeg ser. I tillegg holder han på slik i arbeidstiden. Ingen av oss vet vel hva som var bakgrunnen til krangelen, og for alt vi vet kan kjæresten hans ha vært utro, eller behandla han skikkelig dritt i forkant av episoden. Det unnskylder uansett ikke denne type oppførsel, etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hun var ei jenta på ca 160, han en velvokst fyr på sikkert 185, så det var null mulighet for henne å forsvare seg, nei.

Var ei dame som prøvde å stoppe ham, men hun greide ikke. Denne dama ble for øvrig beskyldt av klientellet og de ansatte ved puben for å ha kontakta politiet (hun er stamgjest der), men da pekte hun på meg

Han hadde visstnok gjort dette her flere ganger før, og kameraten hans mente å ha dama han slo på telefonen, og at ho kunne benekte overfallet. Men det er jo ikke akkurat uvanlig i denne type voldelige forhold...

Har vondt av ho jenta ass...
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Gjort det selv en gang. Men var ikke noen av kompisene til gjerningsmannen som gikk bort til meg,da. Kudos til deg for baller!

Selv mener jeg menn som slår kvinner, er de feigeste og mest patetiske krypene som finnes. Møkkafolk!
Vis hele sitatet...
Hva om kvinner slår menn? (Store skumle kvinner)
Sist endret av Vod0; 21. juni 2011 kl. 18:59.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hva om kvinner slår menn? (Store skumle kvinner)
Vis hele sitatet...
Så er det ille det også, men det har jo ingenting med saken og gjøre i dette tilfellet.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hva om kvinner slår menn? (Store skumle kvinner)
Vis hele sitatet...
Da mener iallfall jeg at man har full rett til å slå tilbake.

Men her var det altså snakk om en som var rusa på et eller annet. Grunnen til at han var vekk fra jobben der og da var fordi han hadde vært aggressiv på jobben også -_-
Å holde på slikt, spessielt på åpen gate er ikke greit i det hele tatt, og skaper mye ubehag for de andre som befinner seg der.

Tror nok de fleste er enig i at du gjorde det bra med å snakke med politiet.
"Hever glasset til skål" for sånne som deg=) man er ikke voldelig mot kvinner, uansett!! Helvete heller, alle kommer vi fra en kvinne jo...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Før denne tråden eventuelt glir over i en «kan kvinner slå menn?»-tråd: Det finnes minst én slik allerede: Normen rundt det å slå kvinner
Bra jobba! Ikke mange som hadde gjort som deg, desverre.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Du får KP av meg for å stå opp for noen du ikke engang kjenner!
Takk for at du gav lekser til en dust som sikkert ikke har lært mye om egen oppførsel den siste tiden.
Har nok ikke gjort noen store sivile heltedåder som dèt, gitt.

Ble slått i nakken med kølle da jeg gikk hjem fra bussen en gang, fikk ringt polisen og de fikk jaggu tak i'n fort. Anmeldte det, han fikk litt fengsel og litt betinget. Poengterte at det var fordi han slo meg i nakken og at jeg mista følelsen i overkroppen i et halvt minutt, det var forferdelig.
Det er ikke bra jobba. Hva er motivene hver gang du hører om menn som dreper kvinnfolk?
Du gjorde det rette, men du skal være jævlig forsiktig med hvor du ferdes framover. Ihvertfall på den kanten av byen. Mye dritt på Choise, blei sjøl trua med kniv for et par år sida da jeg og noen kompiser havna i diskusjon med en bøs kar.
Hadde snuten hatt razzia der i helgene hadde dem finni jævlig mye annet enn bare feige konemishandlere.
Sist endret av grandiz; 21. juni 2011 kl. 23:43.
Tommel opp for helteinnsats! Verden trenger flere sånne som deg! :-D


Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Skulle ønske vi bare kunne sendt sånt søppel ut av landet. samla de på en øy og sunket den i havet.
Vis hele sitatet...
Koffor ikkje bare samle alt av mennesklig søppel på samme øya og latt problemet løse seg selv?
Det har blitt forsøkt dette med å samle alle på en øy. Nå går de rundt å sier "G' Day mate!"
Flott gjort av deg og enda bedre at du sto opp imot de som kom og prøvde å få deg til å trekke forklaringen. Beundrings verdig at du klarte og holde deg halvveis rolig når de kom ville ha deg til å trekke saken.
Bra gjort, du har faen meg baller for å gjøre dette. Flott at slike uverdige avskum fjernes fra gatene og får den straffen de fortjener.
usertitle import
bleh's Avatar
Sinnsykt br......å, nei - vent!
Jeg fant jo følgende quote:
Skulle ønske vi bare kunne sendt sånt søppel ut av landet. samla de på en øy og sunket den i havet.
Vis hele sitatet...
Ops, heltedåden din drukner i bildet av en smårasitisk, dog enkel, sjel..Oh, the agony.

Utenom dette har jeg ikke stort å si, dette sier sitt. Men det jeg virkelig lurer på er hva du vil med denne historien, utenom at den er..akkurat det, en historie. Stå på med ditt, men hva skal vi diskutere? Hvor heltemodig du var?
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av bleh Vis innlegg
Sinnsykt br......å, nei - vent!
Jeg fant jo følgende quote:


Ops, heltedåden din drukner i bildet av en smårasitisk, dog enkel, sjel..Oh, the agony.
Vis hele sitatet...
Rasistisk? Hvorfor er dette sitatet rasistisk? Rase har ingen verdens ting med dette å gjøre. Sitatet du viser til gjelder for ALLE som gjør sånt. Om en voldsmann er 100% norsk, 2. generasjons innvandrer eller nyinnflyttet har ingenting å si - jeg synes ALLE slike personer fortjener alvorlig straff.

Jeg synes du oppfører deg useriøst når du bevisst prøver å egle opp til en "rasisme"-diskusjon.

Utenom dette har jeg ikke stort å si, dette sier sitt. Men det jeg virkelig lurer på er hva du vil med denne historien, utenom at den er..akkurat det, en historie. Stå på med ditt, men hva skal vi diskutere? Hvor heltemodig du var?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev i åpningsinnlegget: jeg lurer på om noen andre her på forumet har vært i lignende situasjoner. Altså, anmeldt noen for vold e.l. eller opplevd å bli "truet" til å trekke forklaring.

Teknisk sett går jeg vel rett inn i trollets hule nå, men skitt au:

Du prøver bevisst å egle til krangel? Hvorfor gidde det når det ikke var det jeg ville frem til i det hele tatt...?

Sitat av creavator Vis innlegg
Flott gjort av deg og enda bedre at du sto opp imot de som kom og prøvde å få deg til å trekke forklaringen. Beundrings verdig at du klarte og holde deg halvveis rolig når de kom ville ha deg til å trekke saken.
Vis hele sitatet...
Takk Men politimennene sto bare noen meter unna, så han hadde nok ikke turt å gjøre noe der. Ellers hadde jeg nok vært nervøs
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Tommel opp for helteinnsats! Verden trenger flere sånne som deg! :-D




Koffor ikkje bare samle alt av mennesklig søppel på samme øya og latt problemet løse seg selv?
Vis hele sitatet...
Ikke for å by opp til en rasismediskusjon, og dette er helt off-topic, men alle som ønsker asyl i Norge burde få ett år i Svalbard for å se hvor interesserte de er i å komme inn i landet. Da ville vi trolig sluppet unna de som kun er her for å lage kvalme.

Back to topic, godt jobbet, det er bra det er flere som står opp for andre!
Kudos!
Det er godt å se at det fortsatt finnes de blant oss som som tar samfunnsansvar. Jeg forsøker selv å holde fanen hevet, men merker at det er fristende å se en annen vei og la folk ordne opp selv...

Uansett bakgrunn for krangelen har han ingen grunn til å slå eller trykke en burger i trynet på dama. (Om det er dame eller mann er for meg likegyldig, vold er ikke løsningen på problemer). Har hun vært utro får han gå fra henne, har hun gjort noe galt får han gå til politiet.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av doseren Vis innlegg
Kudos!
Det er godt å se at det fortsatt finnes de blant oss som som tar samfunnsansvar. Jeg forsøker selv å holde fanen hevet, men merker at det er fristende å se en annen vei og la folk ordne opp selv...

Uansett bakgrunn for krangelen har han ingen grunn til å slå eller trykke en burger i trynet på dama. (Om det er dame eller mann er for meg likegyldig, vold er ikke løsningen på problemer). Har hun vært utro får han gå fra henne, har hun gjort noe galt får han gå til politiet.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Du har ikke rett til å gjøre sånt. Jeg er helt for å ordne opp seg imellom med et godt slagsmål, men da skal det være en fair fight, ikke gutt VS jente...

Er heller ingen helgen selv - har vært situasjoner tidligere hvor jeg har ignorert det som skjedde. Godt mulig jeg hadde gjort det her også om jeg hadde følt situasjonen mer truende...

Men takk for komplimentet!
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Var i samme situasjon for et par år siden. På åpen gate i Haugesund var det en mann som ikke bare slo, men smalt hodet til en kvinne i panseret på en bil - for så å gå løs på henne med en stol. Dog, det var langt ifra samme scenario der det var folk som prøvde å få meg til å ikke gi forklaring i, og med at vi var så mange vitner som prøvde å stoppe galskapen.

Men jeg mener du gjor absolutt det rette.

...av en eller annen grunn så jeg for meg noen scener i Kick-Ass når jeg leste dette
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av mkey Vis innlegg
Var i samme situasjon for et par år siden. På åpen gate i Haugesund var det en mann som ikke bare slo, men smalt hodet til en kvinne i panseret på en bil - for så å gå løs på henne med en stol. Dog, det var langt ifra samme scenario der det var folk som prøvde å få meg til å ikke gi forklaring i, og med at vi var så mange vitner som prøvde å stoppe galskapen.

Men jeg mener du gjor absolutt det rette.

...av en eller annen grunn så jeg for meg noen scener i Kick-Ass når jeg leste dette
Vis hele sitatet...
Shit... han hørtes ikke klok ut. Du har jo en skrue løs når du er villig til å ikke bare overfalle, men også fortsette angrepet med en stol mot en kvinne som jeg antar ikke hadde mye å stille opp med.

Dere fikk stoppa ham?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jepp, vi var såpass mange at vi fikk både stoppa han og ringt politiet tidlig så de fikk tatt han der og da. Var et stygt syn hele greia.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av mkey Vis innlegg
Jepp, vi var såpass mange at vi fikk både stoppa han og ringt politiet tidlig så de fikk tatt han der og da. Var et stygt syn hele greia.
Vis hele sitatet...
Bra!

Ironisk nok synes jeg dere skulle gitt ham grisejuling...

Når politiet kommer, sier dere: "vi fant ham sånn."
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
du gjorde 1:1 det helt riktige, og jeg salluterer deg, et hedersmenneske
Vis hele sitatet...
Må bare stemme i.
-Hilsen jente som selv har opplevd kjæreste-vold.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Bra!

Ironisk nok synes jeg dere skulle gitt ham grisejuling...

Når politiet kommer, sier dere: "vi fant ham sånn."
Vis hele sitatet...
Minner meg om denne saken: http://updatednews.ca/2011/05/25/ass...ies-from-fall/
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Det er ikke bra jobba. Hva er motivene hver gang du hører om menn som dreper kvinnfolk?
Vis hele sitatet...
Poenget ditt er ??????????????
Å følge loven er ikke tysting! Er man vitne til brudd på loven forplikter man seg til å si det politiet. På sammen måte som man forplikter seg til å skaffe hjelp når man er den første på et skadested i trafikkseammenheng.
Men uansett, folk som deg trenger vi flere av!
Det er vel "fy-fy" å kommentere kvalitetspoeng, men jeg håper at du innser ved mengden du fikk på første innlegget at du gjorde det rette. All creds til deg som faktisk gjør samfunnet en tjeneste.

Du skal på ingen måter føle deg som "en tyster" for å ha anmeldt en person som brøt loven, enda mindre når det er noen som utover vold.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av Northhunt Vis innlegg
Å følge loven er ikke tysting! Er man vitne til brudd på loven forplikter man seg til å si det politiet. På sammen måte som man forplikter seg til å skaffe hjelp når man er den første på et skadested i trafikkseammenheng.
Men uansett, folk som deg trenger vi flere av!
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Om jeg noen gang havner i en sånn situasjon håper jeg noen andre ville hjulpet meg, men da må man på en måte ta steget selv også.

Tusen takk for ros

Sitat av nightLook Vis innlegg
Det er vel "fy-fy" å kommentere kvalitetspoeng, men jeg håper at du innser ved mengden du fikk på første innlegget at du gjorde det rette. All creds til deg som faktisk gjør samfunnet en tjeneste.

Du skal på ingen måter føle deg som "en tyster" for å ha anmeldt en person som brøt loven, enda mindre når det er noen som utover vold.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!

Aldri vært i tvil om at det var riktig, men å få skryt av andre er selvsagt en god følelse, spesielt for det massive egoet mitt
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Fredag etter jobb så jeg fyren som gjorde dette her igjen. Han sto og smilte og lo med kameratene sine på puben der han ble tatt.

Hadde vel ikke forventa at politiet skulle gjøre noe med en slik sak, men likevel...
Det kan nok hende politiet gjør noe med saken, men at de ikke har grunnlag for varetektsfengsling. I saken din er jo selve etterforskningen kjapt unnagjort, og da slippes som oftest folk løs i påvente av rettsaken.
Her er det neppe fare for bevisforspillelse, og fyren skal være notorisk anmeldt for at gjentagelsesfaren skal kvalifisere til varetekt. Endelig har man den alminnelige rettsoppfatning, men problemet der er at i småsaker er gjerne tiden til rettsaken lengre enn den forventede dommen.
Jeg bøyer meg i støvet OP,
vi trenger flere som deg i dette sammfunnet

når det gjelder ixxxxxn i quoten under så er vel han bare et typisk
web troll som de nevner i nyhetene når noen blir mobbet så mye
at de tar livet av seg til slutt...

Ikke noe å bruke tid på med andre ord


Sitat av bleh Vis innlegg
Sinnsykt br......å, nei - vent!
Jeg fant jo følgende quote:


Ops, heltedåden din drukner i bildet av en smårasitisk, dog enkel, sjel..Oh, the agony.

Utenom dette har jeg ikke stort å si, dette sier sitt. Men det jeg virkelig lurer på er hva du vil med denne historien, utenom at den er..akkurat det, en historie. Stå på med ditt, men hva skal vi diskutere? Hvor heltemodig du var?
Vis hele sitatet...
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Jeg bøyer meg i støvet OP,
vi trenger flere som deg i dette sammfunnet

når det gjelder ixxxxxn i quoten under så er vel han bare et typisk
web troll som de nevner i nyhetene når noen blir mobbet så mye
at de tar livet av seg til slutt...

Ikke noe å bruke tid på med andre ord
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, det er kjempehyggelig sagt =)

Nei, han kan ta seg en bolle
Tho, det ligger noe i det han sier. Det å ønske noen død er ikke noe man burde gjøre spesielt med tanke på så lite vi vet om denne saken. Hva vet vi om grunnene til at han oppfører seg slik? Ikke at det rettferdiggjør handlingen hans, men en sak har flere enn en side.
Sitat av doseren Vis innlegg
Det kan nok hende politiet gjør noe med saken, men at de ikke har grunnlag for varetektsfengsling. I saken din er jo selve etterforskningen kjapt unnagjort, og da slippes som oftest folk løs i påvente av rettsaken.
Her er det neppe fare for bevisforspillelse, og fyren skal være notorisk anmeldt for at gjentagelsesfaren skal kvalifisere til varetekt. Endelig har man den alminnelige rettsoppfatning, men problemet der er at i småsaker er gjerne tiden til rettsaken lengre enn den forventede dommen.
Vis hele sitatet...
Dette er riktig. Loven er engang slik at det skal mye til før man blir puttet rett på varetekt frem til rettssak. Dersom saken ikke oppfyller disse krav, må mistenkte/siktede slippes fri.
Godt jobbet. Du anmeldte en alvorlig forbrytelse av egen moralsk oppfatning og du kan muligens ha avverget noe langt verre. Det er bra.

Slik jeg forstår det er ikke det nødvendigvis grunnlag for at han blir helt fri og frank av dette. Dersom jenta eller noen andre ser han gjøre det samme igjen så vil det bli mye enklere å legge sak mot han. Det blir også enklere for jenta å si ifra når hun først vet at det foreligger på rullebladet hans og politiet vet hvem han er. Håper det ikke skjer igjen, men. Du har ihvertfall gjort en god innsats!
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tho, det ligger noe i det han sier. Det å ønske noen død er ikke noe man burde gjøre spesielt med tanke på så lite vi vet om denne saken. Hva vet vi om grunnene til at han oppfører seg slik? Ikke at det rettferdiggjør handlingen hans, men en sak har flere enn en side.
Vis hele sitatet...
Stor mann slår liten kvinne, hmmm nei jeg ser ikke noen unnskyldning
for noe sånt....

Uansett hva det handlet om så er ikke dette godkjent oppførsel i norge
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tho, det ligger noe i det han sier. Det å ønske noen død er ikke noe man burde gjøre spesielt med tanke på så lite vi vet om denne saken. Hva vet vi om grunnene til at han oppfører seg slik? Ikke at det rettferdiggjør handlingen hans, men en sak har flere enn en side.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke han virkelig mener at mannen burde avlives, men hva mener du med at det det kan være flere sider til denne saken? Jeg kan ikke tenke på noe som rettferdiggjør mannens handlinger eller setter saken i et annet lys.
faan, kjørte ei venninde til grønland i dag jeg, håper det ikke var hun ;(