Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 804
Hei jeg må kjøre et program på en server men det er ikke jobbrelatert så sjefen skal ikke vite at det kjører på jobb-serveren. ( men det må jo kjøre på den, for den er online 24/7 )
Programmet er bare en vanlig exe fil som jeg starter i CMD vinduet, men CMD vinduet ligger seg nede på taskbaren minimert. Hvordan kjører en exe filen slik at den bare går i bakgrunnen?
Tror FireDaemon er omtrent det du er ute etter: http://www.firedaemon.com/
tR0ll33t's Avatar
Trådstarter
50 0
kjempeflott! da prøver jeg det. håper det funker i NT hehe
tR0ll33t's Avatar
Trådstarter
50 0
Ok det funket i XP men ikke på NT-server. Jeg lurer på hva FireDaemon gjør med programmet rent teknisk. Om det blir satt opp i registeret med noen flagg for hidden, etc. Hadde jeg funnet ut det kunne jeg gjort det manuellt på NT-serveren.
En daemon fra unixspråket er et samme som en service i windows 5.x. Når det gjelder NT 4 er jeg strengt tatt lite bevandret, så jeg kan ikke si det sikkert hva den gjør. Kansje på tide å få bedriften du jobber hos til å oppgradere ?
tR0ll33t's Avatar
Trådstarter
50 0
Sitat av meitemark
En daemon fra unixspråket er et samme som en service i windows 5.x. Når det gjelder NT 4 er jeg strengt tatt lite bevandret, så jeg kan ikke si det sikkert hva den gjør. Kansje på tide å få bedriften du jobber hos til å oppgradere ?
Vis hele sitatet...
Men jeg kan jo kjøre dem på sjefen sin workstation nå siden den har XP. LOL! også kan jeg bare avinstallere Firedemon etter på hehe. Jepp det er services i NT 4 også. Akkurat samme greien bare det at det firedemon ikke lar seg kjøre i NT. Også er det planer om å oppgradere domenekontroller etc, men den NT serveren kommer til å kjøre 24/7 uansett den har noen gamle ting som kanskje noen har bruk for. Så jeg kan la botene mine kjøre på den tryggest egentlig for ingen bryr seg med den, men helst skjult så ingen deaktiverer de. Det bør la seg gjøre manuellt mener jeg.
les om hvordan du MANUELT legger til en fil som en service, så finner du nok raskt ut av hvordan du også legger den til i NT som service
Hvis du bare vil unngå cmd-vinduet på taskbaren kan du jo bare starte exe fila rett fra "run" i startmenyen. Eller bare lage en .bat fil?