Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 556
Har en ganske pussig problemstilling her.
Jeg har over lengre tid hatt problemer med å få inn forskjellige frekvenser på stereoanlegget på rommet mitt. Gjelder generelt de mellom FM 100 til 102.
Fant ut i går at idet jeg plugget i tp kabelen til den bærbare datamaskinen min så forsvinner radiosignalet. Med en gang jeg tar den ut så er radioen tilbake. Laptopen står rett ved siden av radioen. Har også en stasjonær datamaskin og en xbox plugget på nettverket, men det samme skjer ikke med de to.
Dette problemet har vært her lenge, men var først i går at jeg ble klar over at det var tp kabelen i laptopen som var problemet. Har prøvd å skru av wlan og bluetooth på laptopen før jeg kobler inn, men det samme skjer fortsatt. Noen her som har en ide om hva det kan være, eventuelt hva jeg kan prøve for å fikse det?
Sist endret av meitemark; 26. januar 2006 kl. 00:19. Grunn: Fjerne skrivefeil
Jeg er ikke noen ekspert på dette området, men prøver meg uansett

Kan være at "strålingen" fra nettverkskabelen ødelegger for radiosignalene? Har du prøvd å flytte radioen ?

Du kan også prøve å kjøpe en skjermet TP kabel.
skulle da ikke være så mye forstyrring fra en liten tp kabel? :S prøv å legg TP kabelen vekk fra forsterkeren? kanskje skjerme den med AL folie der den er i nærheten av forsterkeren? Kommer bare med løse forslag :P
Sist endret av meitemark; 26. januar 2006 kl. 00:20. Grunn: Fjerne mange skrivefeil
kuroger's Avatar
Trådstarter
Har prøvd å trekke den TP kabelen i andre enden av rommet.
Er som nevnt bare frekvensområdet FM 100-102 som forsvinner.
Sist endret av meitemark; 26. januar 2006 kl. 00:21. Grunn: Prøv å gjett. *Oppgitt*
Det er tydeligvis snakk om forstyrrelser på de frekvensene... ser det samme når du setter maskinen i den andre siden av rommet? men det jeg ikke skjønner er hvordan det kan skje om du skrur av alt av Wlan og bluetooth... merkelig
Sist endret av meitemark; 26. januar 2006 kl. 00:21. Grunn: Noen trenger å gå barneskolen om igjen.
Kanskje din TP kabel ikke er isolert? Det er en type TP kabel som heter STP den er med metallskjold rundt de små kablene, og skal forhindre elektronisk støy. Altså siden dette skjer når du tar i kabelen, da kan det også være noe med nettverkskortet, du får link active når du setter i kabelen og kommunikasjon aktiveres da, selv om du ikke gjør noe på nettet. Det virker som når du forårsaker link dead (ved å dra ut kabel) at nettverkskortet i den bærbare maskinen slutter å sende sine kontrollsignaler, og derfor tror jeg det er den som sender elektronisk støy.