Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 667
Halla! Jeg kjørte spyboten (search and destroy) på pcen fordi det kom en sånn ad-side opp i mozilla og tok screen-focus. Også hver gang jeg satt inne i et spill eller noe, så var det jævlig irriterende. Men Spyboten klarte ikke fikse det?? alle sier jo den er så bra og greier, men jeg sjekket i registeret under windows-currentversion-RUN og der var mye drit... Nod32 av-programmet klarer ikke å fikse dette heller.

Så da må en vel stole KUN på Regedit? Det var spesiellt denne jeg la merke til som ikke skulle være der: name = easyadvertisement2 data: Cwinxp\svhost.exe
Også var det noe som het MediaGateway.exe der også som spyboten faktisk reagerte på men sa den ikke kunne fjærne fordi den var lagt inn i minnet??! Men jeg hadde jo shutta den av i task-listen før jeg kjørte spyboten. Hvorfor klarte ikke spyboten å fjerne den?
Det er en forenklet versjon av regedit innebygd i spybot search and destroy. Du må ha advanced mode aktivert for å se den. Fordelen med å bruke regedit via s&d er at du har muligheten til å bare deaktiver keys i stedet for å slette dem, sånn at du alltid har muligheten til å fikse ting du har gjort feil.

Edit: Zpeef, spybot, ad aware, og en dose regedit, holder lenge for å fjerne det meste av spyware.
Sist endret av NoRemorse; 21. januar 2006 kl. 16:31.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Kjør spybot, ad aware, ms antispyware, spyware doctor, nod32, og hijackthis. Ingen av programmene tar alt

Edit: Generelt så holder spybot og adaware ja, men hvis du har problemer med å fjerne noe så er det de programmene du trenger.
Sist endret av Zpeef; 21. januar 2006 kl. 16:37.