Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 677
Jeg så det gikk ann å laste ned cracks for sp2 activation key. Det jeg lurer på er om noen da vet hvordan windows update teknisk sett funker? Den henter jo opplysninger fra våre maskiner, men den sier den ikke henter personlige data. Når en prøver å installere sp2 på en pirat-xp-installasjon får en bare beskjed om at du ikke hadde gyldig nøkkel. Blir disse opplysningene lagret noen sted? Dette er veldig mystisk for meg...
Ja, serialen blir lagra lokalt på din pc. Den blir sjekka opp mot nettet når du skal laste sp2, og om keyen er "ekte" får du laste ned, hvis ikke får du ikke.
Om microsoft sjekker noe mer vet jeg ikke, men hvor mye personlig informasjon oppgir du egentlig når du installerer windows?
Tror neppe at den scanner hele pc'en din etter diverse dokument-typer for deretter å scanne disse etter navn og personlig info. Det ville vel vært litt rart eller?

Crackene fungerer vel slik at de stopper aktiveringstimeren. Noen finner også diverse keyer også må man prøve seg frem til man finner en "ekte" key.
Sist endret av LaDa; 10. november 2005 kl. 12:31.
for å unngå å bli sjekket når du kjører windows update: Velg windows update fra startmenyen, etter at den eventuelt har oppdatert klienten kommer du til en meny der du kan velge mellom express eller custom. Lim inn denne koden i adresselinjen og trykk enter.

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Etterpå kan du velge setup og fullføre updaten uten å måtte kjøre sjekken
Du kan også lese litt på denne siden her: http://www.extended64.com/blogs/rafa...7/27/1026.aspx

Fin workaround til Mozilla Og IE.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Dette er forøvrig også forklart på flere steder her på forumet.
Et tips er å bruke søkeknappen.