Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1482
Hei.

(Er helt jomfu på dette)
Har sett litt rundt her inne på nFF en finner ikke helt svare jeg leter etter.
Dt jeg lurer på er om dt er et program man kan legge inn også bruke iPhone`n som en GPS. Da tenker jeg på sånn man har i bilen. For eksempel og laste ned programvaren til tom tom?

For det man kan få tak i til iPhone er jo en gps, men der bruker du dt mobile internettet (sånn jeg har skjønt det).

Noen som kunne forklart meg litt nærere hvordan dette fungerer ?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Google maps på iPhonen, fungerer som en GPS den.
ok ok .. Men tenkte litt mer på at dt skal se ut som en GPS ikke sant, at den viser hvor du skal kjøre.
http://blog.1800flyeurope.com/wp-con...010/09/GPS.jpg
Hvis du skjønner ?
Dersom du bruker KART aplikasjonen som er standard program i iphone, har du en fullt brukbar gps som du kan bruke i bilen, eller som fotgjenger i strøk du er mer eller mindre kjent i. Det koster ingenting å vise posisjonen, da den får denne informasjonen fra gps satellittene, men å tegne/generere kartet kan koste deg noe, da dette går på mobildata. Du kan derimot få kjøpt tomtom eller navigon + flere gps applikasjoner i appstore. Disse har kartene lagt inn i programmet, og trenger ikke lastes ned under bruk. Dvs at de e kostnadsfrie å bruke.
Akkurat, så dt går ann og kjøpe tomtom app. ?
Skjønte jeg riktig da ?
Duskjønte riktig ja.

Men jeg vil påstå at KART applikajonen som allerede ligger i iPhone er mer enn god nok som gps. Der kan du skrive inn til og fra adresse, den vil vise deg vei, or beregne tid for å komme fra A til Å.
Ok Takk for stor hjelp!!.
Det finnes mange slike GPS-kartapps som er ment for bilkjøring og Tom Tom er bare en av dem. Sjekk også ut Navigon og CoPilot sine løsninger.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det finnes mange slike GPS-kartapps som er ment for bilkjøring og Tom Tom er bare en av dem. Sjekk også ut Navigon og CoPilot sine løsninger.
Vis hele sitatet...
Ok Takk.
Jeg er helt enig med Dragoon, jeg har iphone4 og har tom tom Go 930 og har sammenlignet disse å iphone er helt grei å bruke. En kamerat har volvo xc60 med navigasjon å jeg har sammenlignet med den også og jeg er fornøyd med det som iphone4 har. Det er ikke nødvendig å laste ned noe annet kart eller program.