Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 5925
Det var under den tradisjonelle fotballturneringen i midtimen at dette skjedde. Det hele begynte med en litt hard takling av en utlending på en nordmann, nordmannen dyttet litt borti han og sa han måtte roe seg litt. Dette likte ikke kameratene til han som taklet og stormet ned fra tribunen for å ta nordmannen. I alt 10-15 stykk. Det er hvertfall slik jeg så den begynnte. Det var helt vilt!

Lærere kom etterhvert og prøvde å ro gemyttene, men den ene læreren ble sparket og slått mens han holdt en ganske så aggressiv ungdom i bakken. Senere ble han og familen drapstruet.

Skolen vurderer nå å sette inn vektere på skolen for å forbedre sikkerheten. Det kan jo ikke være slik at man skal være redd for å spille fotballkamp mot innvandrere fordi man blir banket opp hvis man gjørn noe galt.
Jeg mener at vektere ikke nytter, og vil koste alt for mye penger.
Men jeg vet heller ikke helt hva som kan gjøres for å forbedre det. Men når lærere blir banken og drapstruet på skolen, syns jeg det har gått for langt. Det som også er et problem mener jeg, er at mange av innvandrerene på skolen henger i en svær gjeng, og skjer det noe med den ene stormer alle til.

Noen forslag som kan få stoppet et slikt problem, eller tror dere det egentlig ikke er så mye å gjøre? Setter pris på alle synspunkter

Se også reportasje fra Fædrelandsvennen.
Gammelt nytt, østen vil ødelegge den vestelige verden med vestens manglende evne til selvdisiplin.

Norge skulle stoppet invandring for lenge siden, evt laget noen regler som ikke var 100% papirbasert.
hadde ikke gjort meg en eneste ting at Norge stengte grensene.
Sist endret av dirtyp0p; 30. oktober 2003 kl. 18:32.
Opprinnelig postet av dirtyp0p
hadde ikke gjort meg en eneste ting om Norge stengte grensene.
Vis hele sitatet...
Du ville nok fortsatt vært fat and happy men endel tusen mennesker som er på flukt ville ikke vært så jævlig glade for det.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Du ville nok fortsatt vært fat and happy men endel tusen mennesker som er på flukt ville ikke vært så jævlig glade for det.
Vis hele sitatet...
for det første så er jeg hverken fat and happy, og for det andre, så er jeg drittlei å se de jævla innvandrer gjengene rundt om i oslo
Jeg har generelt gitt opp hele innvandrer debatten, hvertfall den om den kriminelle/volds effekten av den, som det er snakk om her. Har selv tenkt at det å gi det noen generasjoner(tid), det er det eneste som vil gi resultater, integrering er ikke gjort over helga.

Det som er VELDIG viktig i debatter som omhandler hendelser som dette er å ikke la det reptile i deg ta kontroll, men å se det i et større perspektiv og å prøve å skjønne hvorfor dette skjer. Håper jeg ikke høres ut som morra mi(di?) her, men dette er hvertfall den tilnæringsmåten folk som driver med slike problemer bruker(håper jeg hvertfall).

Men skal som sagt si meg enig i at av og til er det jævlig fristende å bare slå tilbake
Innvandrere har generelt mindre tåleransenivå enn nordmenn. Kanskje ikke nordlendinger men men. Når var det sist nordmenn kriget på pga religion? En av lærerne mine sa at han hadde to innvandrere i klassen, og den ene NEKTET å være på gruppe med den andre, pga den personen kom fra et land som hans land så ned på.

Og mye av bråket i asylmottak er på grunn av at de ikke kan leve med folk som har annen tro enn de, eller kommer fra andre land enn de.

Nå skal jeg ikke si at alle innvandrere er sånn (nettopp skrevet stil, levert inn i dag, om dette, denne diskusjonen skulle ha kommet før)
man kan ikke ta alle under en kam, men det hender jeg blir mektig provosert av innvandrere. f.eks en som stod på bussen og strøk 8-9.klassejenter i håret sånn litt forsiktig og sensuelt.selv var han vel 20-21. De ble jo så klart småredde og stod som statuer. samme gjengen satte seg også strategisk til for å omringe eventuelle jenter og oppførte seg generelt som drittsekker. har ALDRI sett noen andre som gjør det.
men så klart, man skal ikke dra alle over en kam. bare sånn jeg ser på det. (er et asylmottak rett ved siden av skolen, så det er ikke så veldig sjelden jeg får et par av dem på bussen)
Er et asylmottak noen hundre meter opp og borti gata fra huset mitt, men der er det heldigvis bare enslige og gamle menn. Vi har ikke problemer med unge innvandrere/asylsøkere her. Tror det er de som lager mest bråk Og nei man skal ikke dra alle over en kam, for det finnes sikkert mange greie asylsøkere. Hvis noen hadde gjort som du beskriver Capric, tror jeg at jeg hadde klikket. Asylsøkere har ikke respekt for nordmenn, og det skyldes kanskje det at vi ikke har respekt for dem.

Men jeg tror mange gir faen fordi politiet ikke kan gjøre dem noe særlig mye. Her hvor jeg bor, norges værste dophøl %vis, er politiet for opptatt for å ta seg av småting asylsøkerene gjør.
Du er min venn
niigu's Avatar
Denne saken var da på Vågsbygd Videregående skole, skolen som jeg går på samt et par andre som tilhører forumet.

Vi har hatt lærere som har jobbet her over 20 år, og aldri før hadde de vært med på noe så skremmende.

Det endte som det endte, men det er ikke enkelte fornøyd med.
Etter slåsskampen (som kan kalles urettferdig med hensyn til læreren som ble dratt inn i dette) så ble en av lærerene drapstruet, det samme er en av elevene har jeg hørt.

Det er ikke så altfor få ganger vi ser gjenger med 95% fremmedspråklige som pønsker på noe mens de sprader rundt i ganga som om de eier skolen. De er skremmende. Denne gjengen (på ca. 20 stk) pleier å sitte i en sofa i det mest behagelige offentlige hjørnet på hele skolen og slenge dritt til elever som går forbi.

Dette er ren trakkasering.. De roper på nye førsteklassinger og ser på enkelte gutter som om de er sjefen de sin. Jeg må helt ærlig si at jeg blir skremt bare jeg ser en i øyene.

Jeg kjenner da 1 eller 2 fra denne gjengen og derfor føler jeg meg ikke spesielt hatet.

Men seriøst, man m¨å få orden på dette. En av grunnene er vel dette med at bygningens arkitektur er litt "etnisk feil" hvis jeg kan si det på den måten. Det som er saken er at lærerne kan gå rett fra kontoret via ganger som går imellom vegger og ta heiser som snarveier slik at de ikke går igjennom omveiene, altså gangene.

Det må være en måte å få orden på dette, mer disiplin hadde ikke gjort noe. Det er et altfor dassete skolesystem for fremmedspråklige elever. De slipper ganske lett unna for å få en fullstendig utdannelse.

Det jeg også vil føye til er at det blir en massiv stigmatisering av elever. Altså stempling av slike elever. Det er ikke positivt.
Av alle fremmedspråklige på skolen er det sikkert bare 20% som er voldelige og skremmende. Resten er som "oss andre".

Så ikke bli usaklige å skriv: "Utlendinger må stenges ute!!"
Det er teit.

-n-
Sist endret av niigu; 31. oktober 2003 kl. 10:31.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Kan dere ikke bare si "brunhudede" eller "negere" i stedet for innvandrere eller utlendinger? Det virker som om dere ikke har noe imot svensker, tyskere og andre hvitinger.

Siden jeg er innvandrer og utlending selv tar jeg det egentlig litt ille opp.

Samtidig: Om dere aksepterer at det er brunhudede, negere eller fremmedkulturelle dere misliker, kanskje det er på tide å ta en titt på holdningene sine?

Haje
-som misliker både hvite og fargede drittsekker, men bare fordi de er drittsekker, ikke fordi de er svarte.
Sist endret av SharQ; 30. oktober 2003 kl. 19:53.
Problemet er at de 20% stempler alle de andre.
Du er min venn
niigu's Avatar
Opprinnelig postet av sharQ
Kan dere ikke bare si "brunhudede" eller "negere" i stedet for innvandrere eller utlendinger? Det virker som om dere ikke har noe imot svensker, og siden jeg er innvandrer selv tar jeg det spesielt ille opp.
Vis hele sitatet...
Jeg sa da fremmedkulturelle..

Opprinnelig postet av RsN:
Problemet er at de 20% stempler alle de andre.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det jeg sier..
Sist endret av niigu; 30. oktober 2003 kl. 19:56.
Unnskyld at jeg ordla meg feil, tenkte på det. Det blir ikke rett å si innvandrere, for det er og dansker, svensker o.l. som flytter til norge. Mener vel asylmottakere og fremmedkulturelle jeg da...
Det er ganske fælt at de klynger seg sammen i gjenger, men det har kansje med at de har hørt mye om rasismen i Norge og slikt. Bunnet i frykt klumper de seg sammen og hjelper hverandre. Kan være de bare er drit redd og tror det hjelper å være i en gjeng, ellers tror jeg at de bare er drittsekker, og sånne finnes uansett religion, hudfarge og kultur. Syntes det ville vært for jævlig å stenge grensene.

Tenk hvis alle land bare lukket seg inne og ble lite nabovennlig. Det er i mot selv kristendommen(du skal elske din neste, og det sier litt når den er en drit streng drittgreie som jeg er i mot. Jeg kjenner mange som er muslimer(dere sikter sikkert til dem) og de sier at i koranen så står det at man ikke skal bruke vold, så å si at religionen forårsaker vold er bare pisspreik.
Jeg melder meg herved ut av denne diskusjonen, takk for meg.
Opprinnelig postet av fxxked
Gammelt nytt, østen vil ødelegge den vestelige verden med vestens manglende evne til selvdisiplin.

Norge skulle stoppet invandring for lenge siden, evt laget noen regler som ikke var 100% papirbasert.
Vis hele sitatet...
FrP har jo om ikke annet en ganske bra integreringspolitikk som går ut på å slippe inn alle som vil lære norsk, tilpasse seg våre normer og regler, samt å gi noe tilbake til samfunnet. Deres forslag om merking og dna-sjekking av asylsøkere er jo enda et skritt i riktig retning på mange måter. De gjør det ikke for å være rasistiske, heller for å hindre problemet med de som stikker av. Jaja, mange liker ikke dette fordi det er uetisk, men realisme og etikk henger ikke alltid sammen.
Jeg er heller ikke rasist, jeg liker innvandring, bare det gjøres riktig slik at de som kommer hit ikke kan snylte og attpåtil kreve rettigheter og moskéer etc. Jeg tror FrP's forslag om å garantere innvandrerbarn plass i norske barnehager og å sende mødre og fedre på norskkurs vil hjelpe mye på problemet med innvandrere som ikke får jobb og blir kriminelle.
Fler barn som kan norsk sørger også for at de er sammen med oss og ikke rotter seg sammen til gjenger, noe som igjen kanskje forhindrer det som skjedde i denne fotballturneringa.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Stem hvit valgalianse? De skal kaste ut alle invandrere.
Det går jo ann å kaste ut alle som gjør noe i norge, ikke bare innvandrere! Innføre noe lignende USA har så man må ha plettfritt rulleblad for å komme inn igjen ! For værre lovbrudd kan man innføre dødsstraff så man slipper at de gjør noe mer ugang!
Hihi

jeg gikk på Vågsbygd skole ifjor, skolen dette skjedde på, men byttet skole etter 1 år, rett og slett fordi det var så mange ikke-vestlige innvandrere der som oppførte seg som rene idioter

Jeg kjenner til hjørnet der de sitter og slenger dritt, der sitter dem uansett om det er friminutt eller om de skulle vært i time
Har snakket endel med gamle klassekamerater, og i år skal det være mye mye verre, mest pga at i år kom det en hel del nye arabere

Til dere som går på Vågsbygd:
kom dere vekk fra den skolen, bytt til Gimle.
Skolemiljøet på Vågsbygd er blitt helt ødelagt av en liten gjeng med fremmedkulturelle elementer som ikke kan oppføre seg.

ingen vits i å finne seg i det der når det finnes mye bedre skoler med bedre miljøer, som de ikke enda har invadert..
Opprinnelig postet av Nichotin
Jeg tror FrP's forslag om å garantere innvandrerbarn plass i norske barnehager og å sende mødre og fedre på norskkurs vil hjelpe mye på problemet med innvandrere som ikke får jobb og blir kriminelle
Vis hele sitatet...
Det som er enda viktigere er å forklare disse invandrerne hva som blir konsekvensene hvis de ikke benytter seg av disse tilbudene, bevisstgjøring er gull her!

SharQ: må du ha ting inn med teskje?
Kan de ikke true de innvandrerene som var innvolvert med å utvise de eller noe da?

Sånne folk burde seriøst blitt kasta på huet ut av landet igjen.
Dette er jo totalt uakseptabelt at de går til fysisk angrep på lærere og andre elever.
very impotent freak
Delusional's Avatar
vi kan kutte av armene på de som gjør noe voldelig, som er straffbart
Det har jo vært snakk om en lov hvor man kan kaste slike innvandrere ut av landet. Første gang man gjør noe ulovlig kan man få en advarsel f.eks, skremme de litt med at hvis de gjør en ting til så ryker de rett tilbake. Og hvis de bryter loven igjen så blir de sendt hjem.

Kan ikke si jeg hadde hatt noe problem med denne ordningen, vi bør kunne forvente at de skal oppføre seg når de først får lov til å komme hit.
Jeg har i løpet av de siste åtte årene bodd i tre av de fire største norske byene. Jeg har omgått innvandrere og fremmedkulturelle både på skole, privat og i jobbsammenheng. De eneste folka jeg har hatt problemer med er nazipakk, rasister og lignende. De som står for problema i norge er disse folka, som hauser opp stemninga slik at folk i utkantsnorge som aldri møter en neger, tror automatisk at han er voldtektsforbryter, narkosmugler eller voldsmann.

JA det er dumt at 15 innvandrere banker opp en lærer, JA det er dumt at en selverklært innvandrergjeng i Oslo skyter på folk, men det store problemet, som er større enn dette, er at folk i Norge med mørk hudfarge blir diskriminert på jobben, på skolen og i samfunnet forøvrig. Det er dere som ser på mørkhudede som mindreverdige som skaper problemene og ikke folka sjøl.

Det som skjedde på skolen i Kristiansand er et symptom på at folk som blir sett på som kriminelle og som behandles som kriminelle, blir kriminelle.
Vi kan trene utrolig sterke politimenn/damer med store slagvåpen... Masse vi kan gjøre!
Fantastisk hvordan DonTomaso klarer å legge skylden over på oss vanlige mennesker

Neste gang jeg kommer i klabberi med en ikke-vestlig innvandrer vet jeg nå at alt er min feil!
Opprinnelig postet av DonTomaso
Det som skjedde på skolen i Kristiansand er et symptom på at folk som blir sett på som kriminelle og som behandles som kriminelle, blir kriminelle.
Vis hele sitatet...
For no vas, hvis de oppfører seg som normale mennesker så skal jeg se på de som normale mennesker, men så lenge de slår ned lærere og elever og oppfører seg som idioter så ser jeg dem som de er. Og ja, jeg vet at ikke ALLE innvandrere oppfører seg slik, men det er mange nok!

Og nøyaktig når var det at innvandrere ikke lenger hadde ansvar for sine egne handlinger? Slutt å legge skylden på alt annet en innvandrere selv.
Sist endret av Almighty; 30. oktober 2003 kl. 20:45.
Ghettoskoler er ingen fortjent med.

IQ-test på de som vil bo her i landet hadde igrunn vært kjekt.
Siden du bruker spydighet regner jeg med at du ikke har noen saklige motargumenter. Har jeg rett?
Sist endret av Almighty; 30. oktober 2003 kl. 20:57.
Gjengen på vågsbygd VGS kan oppsumeres slik:
En masse folk som sitter og dasser i aulaen på skolen. De sitter i en sofakrok og for øyeblikket er det vel en 30 stykker. Stort sett gutter. Alle har hver sin mobiltelefon til et par tusen kroner, de går i relativt dyrt tøy, røyker som hester osv. Nå skal ikke jeg begynne og tippe hvor disse pengene kommer fra, men jeg må si at tanken "her er det en masse ugler i mosen" har slått meg et par ganger. Selv har jeg sluppet relativt billig unna, presterte en gang og dulte borti en av dem på vei inn på biblioteket. Heldigvis fikk jeg bare verbal tilbakemelding ...

Når disse 30 elevene blir supplert med 5-6 stykker til blir det en ganske fin gjeng. Greit nok. De er "aldri" hele gjengen samlet, men det er som regel en god del av dem hele tiden. Ingen kan hindre dem i å gå sammen, men det er heller ingen som kan gjøre dem noe. Heller ikke lærerne. Kommer vektere på skolen i morgen. Får se hvordan det blir da. Og så blir vi invantert av miljøarbeidere i neste uke.
Visste ikke at det var så mange her fra forumet som har gått/går på Vågsbygd VGS

Ifjor når jeg gikk der hadde de det masse i kjeften iallefall, men jeg fikk aldri med meg noe større slagsmål, som det har blitt nå i år.

Xbyte: jeg har og dulta borti noen av de der, da skulle jeg drepes
Opprinnelig postet av sm0key
Fantastisk hvordan DonTomaso klarer å legge skylden over på oss vanlige mennesker
Vis hele sitatet...
Ehh..Ja..Eller vi kan si at det faktum at du teknisk sett kategoriserer "dem" som uvanlige mennesker (og ikke prøv å inbill meg at du i denne samenheng mener noe positivt med det) understreker sannheten i hans påstand...


Har i den sammenheng en liten historie om min gode venn Bui.
Bui begynte i klassen min i fjor, og ble faktisk mitt første personlige møte med en neger. De første dagene var det stor stas å bli kjent med gutten, men etter vel en uke var det ingen som gadd å preike noe særlig med gutten. Folk gikk tilbake til sine gamle gjenger og Bui ble gående alene dag ut og dag inn. Hvorfor skulle vi være med ham, han var jo tross alt mørkhudet, og ikke snakket han godt norsk heller. (Og hvordan kunne han lære det når ingen tok seg bryet med å prøve å føre en samtale med ham på norsk?)

Så, vel 4 måneder etter at Bui hadde entret våre liv forsvant han fra skolen i tre uker. Grunnen var grei, han hadde sammen med vietnamesiske venner fra by'n havnet i slåsskamp for n'te helg på rad, og denne gangen endte det med sykehusopphold i form av koma.

Vel tilbake igjen på skolen fikk vi årets prosjektoppgave, hvorpå jeg og en venn endte opp på gruppe med Bui. [Argh.. møkklei av å skrive. Sammendrag herfra.] Bui = Grei og Flink. Bui med i "gjengen". Bui bryter ut av vitnamesisk miljø.

Grunnen til at Bui i første omgang kom inn i det voldelige miljøet er den samme grunnen som fører til at de fleste nynazister kommer inn i deres miljø. Han var desperat etter å føle tilhørighet, desperat etter å ha sosial kontakt på dette splitter nye stedet. Alt som skulle til for å, som dere muligens vil si det, normalisere gutten var å gi ham en sjanse.
Takk Mjaa, nå vet jeg hvorfor de 15 elevene hoppet på læreren og drapstruet han
Almighty: Jeg? Såvidt jeg kan se er vi på samme "side" i denne saken
Hvorfor kan vi ikke bare ta å pælme de rasshøla som lager bråk ut av landet? Så får det landet dem kom fra ta ansvar for at dem har klart å produsere noen jævler av noen mennesker... Antakeligvis billigere det enn å ansetta to vektere for å passe på hver eneste svarte bråkmaker bortimellom...
Opprinnelig postet av kermit-
Almighty: Jeg? Såvidt jeg kan se er vi på samme "side" i denne saken
Vis hele sitatet...
Beklager i så fall, jeg trodde du mente det sarkastisk

Sugx: Er så meget enig! Hvis de ikke kan oppføre seg så kan de bare la være å komme.
Sist endret av Almighty; 30. oktober 2003 kl. 21:23.
sugx: de er norske statsborgere, de kan ikke kastes ut.
Synes de skal bli mye strengere med de innvandrerne som lager bråk. Spesielt de som ikke engang har oppholdstillatelse.

Når de kommer fra et land i krig, og går fra å leve i fattigdom til å få servert alt på et sølvfat, og de da likevel ikke klarer å oppføre seg, så har de ingenting i Norge å gjøre. Det som er, er at de ikke bare ødelegger for seg selv. De nye fremmedkulturelle som kommer til landet, og som ikke kan språket med en gang, blir jo som oftest venner med de fra deres eget land. Når disse er bråkmakere, er det stor mulighet for at nykommerne også blir påvirket. De skal ta ansvar for sine handlinger, og vite at av slike handlinger er det også konsekvenser.

Og jeg er seriøst dritt lei av disse diskusjonene som aldri fører noen vei.
Opprinnelig postet av sm0key
Takk Mjaa, nå vet jeg hvorfor de 15 elevene hoppet på læreren og drapstruet han
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, det vil jo alltid finnes rene drittsekker der ute, men det jeg prøvde å få frem var at jeg tror en god del av folk i slike miljøer har dette som eneste valg når det kommer til vennekrets, og er desperate nok til å gå med på det de overnevnte drittsekkene sier for å kunne tilhøre et sosialt nettverk.

Så det å skjære alle over en kam, og da mener jeg ikke bare innvandrere, men også alle i denne gjengen er det verste du kan gjøre. Jeg kan vedde på at vel halvparten av disse gutta muligens aldri ville ha hevet en hånd hadde de fått inpass i andre miljøer, men hvordan i alle dager skal de kunne det nå, når alle på skolen ser på dem som reine rævhol?
Det aller billigste er vel å knærte svina med det samme de krysser grensen, så slipper Norge å ta ansvar for noe som helst. Så kan vi spise flesket og drikke spriten vår i fred.
Hahahaha, blir for dumt å ty til spydighet fordi du ikke har noen saklige motargumenter.
Skal vi begynne å skyte idioter, synes jeg vi skal kunne spandere en kule eller to på DonTomaso også.

SÅ kan vi sitte ifred og drikke sprit.

Mjaa: se litt på intenzo's innlegg, som jeg er veldig enig i.


Og sålenge de idiotene i slike gjenger oppfører seg som idioter, vil ingen ha noe med dem å gjøre, det sier seg selv.
Snur de derimot om viser at de kan oppføre seg som nogenlunde siviliserte mennesker, kan de lett få innpass i ethvert miljø.

har mange innvandrervenner som klarer å oppføre seg helt perfekt, ingenting å klage på.

Hvorfor skal ikke disse klare det?
Opprinnelig postet av Mjaa
Ehh..Ja..Eller vi kan si at det faktum at du teknisk sett kategoriserer "dem" som uvanlige mennesker (og ikke prøv å inbill meg at du i denne samenheng mener noe positivt med det) understreker sannheten i hans påstand...


Har i den sammenheng en liten historie om min gode venn Bui.
Bui begynte i klassen min i fjor, og ble faktisk mitt første personlige møte med en neger. De første dagene var det stor stas å bli kjent med gutten, men etter vel en uke var det ingen som gadd å preike noe særlig med gutten. Folk gikk tilbake til sine gamle gjenger og Bui ble gående alene dag ut og dag inn. Hvorfor skulle vi være med ham, han var jo tross alt mørkhudet, og ikke snakket han godt norsk heller. (Og hvordan kunne han lære det når ingen tok seg bryet med å prøve å føre en samtale med ham på norsk?)

Så, vel 4 måneder etter at Bui hadde entret våre liv forsvant han fra skolen i tre uker. Grunnen var grei, han hadde sammen med vietnamesiske venner fra by'n havnet i slåsskamp for n'te helg på rad, og denne gangen endte det med sykehusopphold i form av koma.

Vel tilbake igjen på skolen fikk vi årets prosjektoppgave, hvorpå jeg og en venn endte opp på gruppe med Bui. [Argh.. møkklei av å skrive. Sammendrag herfra.] Bui = Grei og Flink. Bui med i "gjengen". Bui bryter ut av vitnamesisk miljø.

Grunnen til at Bui i første omgang kom inn i det voldelige miljøet er den samme grunnen som fører til at de fleste nynazister kommer inn i deres miljø. Han var desperat etter å føle tilhørighet, desperat etter å ha sosial kontakt på dette splitter nye stedet. Alt som skulle til for å, som dere muligens vil si det, normalisere gutten var å gi ham en sjanse.
Vis hele sitatet...
Denne historien har abselutt ingen sammenheng med det som skjedde i krsand. Jeg bor selv i krsand, og vet hvem dette er. Det er ingen som har stengt dem ut fra "klasse milijøet". Vi har abselutt ikke fått sjangsen til å ta de med oss i våre venner kretser.
De kommer med fordommer mot Nordmenn, og mener at vi er en gjeng nazister.
Jeg har flere gode venner som har samme opprinnelse og problemer som de. Men de har da vitterlig klar seg bra pga de har lært seg Norsk. Jeg mener og tror at problemet ligger der, de skjønner ikke hva vi sier. Derme blir det noe negativt for dem.

Og skjønner dem godt når de ikke 'gidder' være/følge med i skoletimene når de har problemer med språket. Selv sliter jeg med tysk, skjønner lite av det. Men jeg hater ikke Tyskere for det, kan ha noe med at jeg forsatt bor i Norge. Men pointe er at det er for mange som droppe Norsk undervisning. Jeg tviler sterkt på at foreldrene til disse personene snakker godt Norsk. Norge burde nesten ha tvang på Norsk. Når man søker om å få lov til å bo i Norge burde man ha en Norsk prøve som ser om disse kan Norsk godt nok. Og de burde få muligheten til å lære Norsk i en tid i forkant. Bor i Norge kanskje i ett år, kan du ikke Norsk passe godt da -> hjem neste stopp!
Dere snakker om å pælme innvandrerne ut av landet. Hvor skal vi pælme de henn da? Like urettferdig at noen andre må ha dem.

En øy midt i stillehavet kalt "negerpakklandet" hvor alle vi vestlige land kunne kastet "innvandrerjævlene" til hadde passet utmerket. Eller hva?
Ja, når du først sier det.....
Opprinnelig postet av RipZ
Dere snakker om å pælme innvandrerne ut av landet. Hvor skal vi pælme de henn da? Like urettferdig at noen andre må ha dem.

En øy midt i stillehavet kalt "negerpakklandet" hvor alle vi vestlige land kunne kastet "innvandrerjævlene" til hadde passet utmerket. Eller hva?
Vis hele sitatet...
Tja, hva med å sende dem tilbake der dem kom fra?
Om dem har det så jævla fælt og vondt i hjemlandet sitt, hvorfor oppfører dem seg da som noen rasshøl her. Fortjener å bli sendt hjem. Blir akkurat som på en leirskole (dem som drekker alkohol må hjem med første tog )
Det jeg mener er hvis dem har det fælt i hjemlandet sitt, veit at dem blir sendt ut av Norge hvis dem ikke oppfører seg, så er det jo i dems egen interesse og klare oppføre seg. Er dem ikke redd for å bli sendt hjem, er det jo ikke så fælt i hjemlandet dems anyways. Men dette vil vel ingen forsøke seg på. Er for mange ting som kan gå galt i prosessen, og vi veit alle hvem som 'alltid får skylda for å starte bråk'...
det er ikke mulig å bli kjent med denne gjengen. Skal du bli det må du begå noe kirminelt eller banke opp en lærer ( )

Neida, men saken er den at disse folka ikke VIL bli kjent med noen.

Jeg syntes det skulle være et visst krav til oppførsel for folk som er "nye i landet", har de ikke det kan de ta turen tilbake til der de kom fra (selvsagt,veldig genrellt). Jeg syntes også det er en god ide at folk lærer seg norsk. Er et par i klassen som har foreldre som ikke snakker norsk. Og det er folk som har bodd i byen i 13 år eller noe.