Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 30456
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
http://www.itavisen.no/805452/spotif...ing-holdt-ikke

Noen her som har lest denne saken og vet om hvor man kan laste ned dette programmet?
Tittelen og innholdet i tråden sier jo noe helt ulikt...
Innholdet sier jo at du vet ikke hvor du laster ned programmet, det gjør du her www.spotify.com/en/download

Tittelen sier jo at du vil laste ned musikk fra Spotify, det går ikke, man må recorde.
Han meiner programmet som kan laste ned musikken fra spotify.

Jeg vet dog ikke hvordan vi får tak i programmet =/
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Med Audacity kan du spille inn sangene fra Spotify har jeg hørt, men har ikke prøvd selv.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Tittelen og innholdet i tråden sier jo noe helt ulikt...
Innholdet sier jo at du vet ikke hvor du laster ned programmet, det gjør du her www.spotify.com/en/download

Tittelen sier jo at du vil laste ned musikk fra Spotify, det går ikke, man må recorde.
Vis hele sitatet...
Tittelen sier laste ned musikk fra Spotify. Innholdet spør om hvor man finner programmet man bruker til å laste ned musikken fra Spotify.
Sist endret av Kekurikekaka; 20. februar 2009 kl. 16:55.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ja, men den samme nytten kan en kasettspiller gjøre og. Slik kan alle lyder kopieres.
Det dumme med det er at det må gjennom et mellomledd: Ut fra høytaler -> inn i mikrofon.
Og når du så skal spille det av igjen så har det betydelig dårligere kvalitet.
Vis hele sitatet...
Om du snakker om Audacity, så er det bare å ta opp utlyden
https://www.flashback.info/showthread.php?t=852244
Mulig det er dette her?
Sist endret av n|dar; 20. februar 2009 kl. 17:21.
Sitat av n|dar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Leste litt om det programmet der. Det gjør samme jobben som Audacity, nemlig å ta opp musikken som spilles ut av Spotify, en metode som alltid har vært kjent. Ergo er det ikke noe krypering som er brutt, hvertfall ikke med dette programmet du linket til, n|dar. Det eneste det gjør er at det er enklere og ta opp, og at den lagrer med navn på sangen. Hvertfall slik jeg forstod det.
Får ikke til spotsave som du linket til... Kan du forklare?
Det virker som en del har problemer med spotsave på 64 bits platform..

Programmet virker fint for meg. Starter programmet, skrev inn sti til en mappe, og så startet å spille musikken.

I følge readme-fila funker programmet på følgende måte:

1) Music stream ==> 2) Spotify decode and normalize ==> 3) Sound output


SpotSave is able to hook into the flow right before step 2 and grab the original stream.



Programmet produserer OGG-filer, men er likevel litt skeptisk. Jeg trodde Spotify mellomlagret all musikken på PC'en slik at dem ikke sløste båndbredde. Dersom SpotSave tvinger spotify til å laste ned alle sangene den tar opp, vil det jo være en smal sak for Spotify å banne brukerene av spotsave..
Jeg tror det bare er itavisen som ikke har peiling(Nok en gang).

Sitat av itavisen
Skulle dette stemme er det i så fall første gangen et program har klart å komme seg forbi kopisikringen til musikktjenesten, og gjør det mulig å laste ned sangene til videre bruk.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er første gang noen har fått vite om et slikt program.

Sitat av itavisen
Laster rett ned til datamaskinen
Et av problemene til Spotify er at musikken ikke kan lastes ned til datamaskinen, men må istedenfor streames direkte via nettet. Dermed er du avhengig av en internett-tilkobling for å høre på musikken gjennom hele prosessen.
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke. Spotify lagrer filer lokalt under Local settings/Application Data/Spotify/Storage(Merk: Disse filene er kryptert). På denne måten slipper de å streame samme sang to ganger hvis du liker sangen.
Prøv å trekk ut kabelen din for å så starte en sang i Spotify. Det fungerer selvfølgelig ikke.
OnT: Som mange andre nevner, så funker Audacity..

OffT: (her er tingen) Etter min mening så er det helt idiotisk å lage et program dedikert til å laste ned/ta opp musikk fra Spotify. Det at muligheten er der, og at nesten alle som vil kan lagre musikken som spilles av, er ikke noe stort problem. Det er når de store plateselskapene får høre at et eget program for å laste ned musikken fra Spotify er laget, at de blir skeptiske.

Spotify er etter min mening det mest geniale konseptet som er laget i dette århundret, og jeg synes det er for jævlig at det skal bli ødelagt av en PR-kåt jævel som bare "vil vise at h*n kan!". Det siste Spotify trenger er et dårlig rykte om sikkerheten i programmet deres.
Sangene blir lagret i formen "Artist - Tittel - SpotSave.ogg".
For de som lurer på hvordan man enkelt kan fjerne ordet "SpotSave" i filnavnet, så kan dette gjøres ved å kjøre følgende kommando under GNU/Linux:

Kode

rename -v 's/\ \-\ SpotSave//' *.ogg
Etter å ha snust litt på denne SpotSave så har jeg funnet ut at den injecter da Spotsave.dll gjennom CreateRemoteThread og lager en liten inline patch i koden(Etter at alt er dekryptert og dekodet) slik at den lagrer det i små mengder. Siden den ikke dekrypterer noe selv må du høre gjennom hele sangen for at den skal kunne ta det opp. Veldig likt det som står i readme.txt :>

Sitat av Elfreak
Sangene blir lagret i formen "Artist - Tittel - SpotSave.ogg".
For de som lurer på hvordan man enkelt kan fjerne ordet "SpotSave" i filnavnet, så kan dette gjøres ved å kjøre følgende kommando under GNU/Linux:
Vis hele sitatet...
Jeg patched dll filen slik at den ikke legger til " - SpotSave.ogg" og bare lagrer den som ".ogg". Sjekk vedelegg.

Kan også gjøres manuelt ved å forandre 8 bytes i 0xF310 fra:
"20 00 2D 00 20 00 53 00 70" til "2E 00 6F 00 67 00 67 00 00".

Det må gjøres i spotsave.dll.
Så bra! Dette er jo helt klart en mye bedre løsning
Kun hos meg at spotsave ikke funker?
Sitat av delz Vis innlegg
Prøv å trekk ut kabelen din for å så starte en sang i Spotify. Det fungerer selvfølgelig ikke.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan såklart ikke STARTE en sang, men du kan fortsette å høre på sangen du hørte på mista nettkoblingen i en stund her, og musikken fortsatte å spille...
Spotify er oppdater med Themida 2.0.6.2. Når det kommer til å pakke ut den så er det ikke mange som kan det. Det finnes ikke noen offentlig metode for å pakke ut 2.0.4(Den er brutt privat vel å merke) så det vil nok ta noen måneder før en metode kommer ut for 2.0.6.2. Hvis fyren som lagde Spotisave er flink burde han vel bare bruke noen dager på å mekke den på nytt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vell, lasta akkurat ned Spotify no og har lest ein del om det.
Eg hadde noen fine drømmer om å lagre musikken frå programmet, det var ein typisk ide som kommer rett etter eg har gjor noe så eg googla litt og fant ut at noen hadde vert så sjuka at dei hadde klart å hecka SPOTIFY!
Så då tenkte eg meg at freakforum veit mye om dette(H)
Så eg logga inn men fant ikkje så mye her:/

Så eg bringer liv i denne tråden og spør noen som har eit fungerande program til å lagre Spotify musikk?
Takker for svar!


Ein ting å recorde vil gi dårlig kvalitet eller kva? Og andre forstyrrande elementær kan og komme inn i sangen?
F.eks
Tar opptak av Spotify så kommer ein melding på msn PIIIIPPP, vil dette bli med i sangen?
Jeg har brukt et program en god stund som heter Replay Music 3. Det koster ikke stort, og det fungerer etter min mening veldig bra.

Filene lagres som MP3, og tag'es automatisk (album, artist, spor, sjanger, osv). Sistnevnte fungerer på majoriteten av sangene. Reklameavbrudd blir små MP3-filer uten tags, så det er lett å slette disse etterpå.

Replay Music 3 hooker seg på lydkortet på en unik måte. Den tar kun opp lyden fra Spotify. Eventuelle bakgrunnslyder (Windows lyd-klikke-dillemikke) kommer ikke med på opptaket.

Litt tungvint, fordi man må spille av (recorde) musikken. Men sånn er det nå en gang med streamingtjenester. Minner meg om "10 i skuddet" på radio og kassettspiller fra ungdomstiden.

http://applian.com/replay-music/
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Jeg ser virkelig ikke grunnen til å ødelegge denne fantastiske lovlige muligheten til å høre all verdens musikk.

Husk at plateselskapene er forsatt velldig skeptiske på dette, og det blir ikke bedre med at vi utnytter hver sjanse til å ødelegge for oss selv.

Dagens spotify er tross allt en beta versjon, og de holder på å utvikle den.
Hvorfor ikke bare vente?
Og hvorfor absolutt laste ned om man har nett og kan høre det der?

Ikke for å rakke ned på noen, men ville bare få frem poenget mitt.

Men hva er de forskjellige grunnene til å absolutt laste ned?

Hit me!
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Men hva er de forskjellige grunnene til å absolutt laste ned?[/u]
Hit me!
Vis hele sitatet...
Har ikke nett i bilen eller på hytta (foreløpig).

You've just been hit.

Hvorfor mener du at man ødelegger noe ved å ta opp fra streamingtjenester?
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Plateselkapene er allerede skeptiske, og de vil jo ikke at du skal få musikken gratis eller uten at de får profitt.

Trekker de seg, har ikke Spotify noe musikk å dele, og vips så har man ødelagt noe. Litt dårlig forklart, men du ser poenget.

Dog skjønner jeg ditt poeng, men da ville jeg heller brukt torrent eller P2P, som man alltid gjorde før..
Sitat av capidog Vis innlegg
Har ikke nett i bilen eller på hytta (foreløpig).

You've just been hit.

Hvorfor mener du at man ødelegger noe ved å ta opp fra streamingtjenester?
Vis hele sitatet...
Dersom plateselskapene får vite at man kan bruke spotify som en høyhastighets nedlastningstjeneste UTEN å betale et rødt øre vil dette bli sett på som piratkopiering på lik linje med torrents og p2p...
Plateselskapene er allerede meget nærsynte når det gjelder streaming av musikk, dersom spotify blir hacket... vil plateselskapene trekke alle rettighetene til spotify, og vi sitter igjen med... youtube og iTunes...

Spotify er til nå det eneste påskuddet jeg har for å spille på lag med platebransjen.

[EDIT:] er dønn enig med PolkagrisLaila, litt treig ja...
Sist endret av Turbolego; 12. mai 2009 kl. 23:56.
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Plateselkapene er allerede skeptiske, og de vil jo ikke at du skal få musikken gratis eller uten at de får profitt.
Vis hele sitatet...
De får betalt fra Spotify. Spotify får betalt fra annonsørene (eller de som kjøper abonnement uten reklame). Så spørs det om de klarer å overleve på dette eller ei - men dette er faktisk forretningsmodellen.

Vet ikke hvordan det er med disse plateselskapene. Men jeg tror Internet har kommet for å bli...

Sjekk hva som skjer på TV-fronten - eksempelvis hulu.com (en streamingtjeneste for USA-baserte TV-selskaper). If you can't beat them - join them.

Når jeg tar opp en låt fra Spotify tar det meg like lang tid som det tar å spille låten - og jeg blir eksponert for reklamen.

Hvis jeg laster ned opphavsrettslig beskyttet musikk fra nettet - hvilket jeg ikke gjør - er det piratvirksomhet. For da foregår musikkformidlingen helt uten at plateselskapene har noen innflytelse eller kompensasjon.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom plateselskapene får vite at man kan bruke spotify som en høyhastighets nedlastningstjeneste
...
dersom spotify blir hacket... vil plateselskapene trekke alle rettighetene til spotify, og vi sitter igjen med... youtube og iTunes...
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om noen høyhastighets nedlastingstjeneste. Det tar like lang tid å ta opp en sang, som å høre på den. Man tar ikke opp lyd fra Spotify-serveren, men fra sitt eget lydkort.

Det er ikke snakk om hacking / cracking / bryte noen beskyttelse. Lyden er ikke kryptert når den kommer fra et lydkort.
Sitat av capidog Vis innlegg
Når jeg tar opp en låt fra Spotify tar det meg like lang tid som det tar å spille låten - og jeg blir eksponert for reklamen.

Hvis jeg laster ned opphavsrettslig beskyttet musikk fra nettet - hvilket jeg ikke gjør - er det piratvirksomhet. For da foregår musikkformidlingen helt uten at plateselskapene har noen innflytelse eller kompensasjon.
Vis hele sitatet...
Din definisjon av hva som er piratvirksomhet er ikke den samme som platebyråene har.
For plateselskapene spiller det ingen rolle om du har tatt opp fra en stream eller lastet ned via piratebay.
De tjener ingenting for hver gang du spiller sangen på mp3-spilleren med mindre sangen er kjøpt på iTunes.

Måter du kan høre på musikk lovlig ifølge platebransjen:

1.Via nett på en stream (Spotify)
2. Kjøpt og nedlastet sang fra nettet (iTunes)
3. CD

Måter som ifølge platebransjen ikke er lovlig, fordi de ikkje tjener noe spenn:

1. Gratis nedlastning (torrents og p2p)
2. Opptak fra stream (Spotify)
3. Opptak fra youtube eller radio elns.

Dersom Spotify blir sett på som nok en måte å skaffe seg musikk på uten at platebransjen får sitt, vil de sannsyneligvis forby Spotify, de bryr seg ikke om annet enn sine egne definisjoner.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Din definisjon av hva som er piratvirksomhet er ikke den samme som platebyråene har.
Vis hele sitatet...
Bryr meg egentlig ikke om hva plateselskapene mener om dette. Vil de være med, får de henge på. Det som styrer mine handlinger er lovverket, og det som anses som mer eller mindre akseptert i samfunnet moralsk sett.

Hvis du i dag tar din lovlig kjøpte CD og stapper inn i en PC/Mac med iTunes, Windows Media Player eller lignende, så kan begge disse programmene konfigureres til å kopiere (rip'e) musikken og legge i ditt bibliotek automatisk. Hvorvidt det er automatisk eller manuelt, er ikke så vesentlig. Men det var mest for å illustrere hvor vanlig dette er.

Da har du en kopi av musikk fra en lovlig kilde. Tidligere var dette fullt lovlig, så lenge du ikke videredistribuerte musikken. Først da ble det ansett som piratvirksomhet. Nå er jeg ikke 100% oppdatert på hva som er gjeldende rettspraksis på dette området nå, så det er mulig at det er innskjerpet.

Moralsk sett har jeg i alle fall ingen betenkeligheter med dette. Plateselskapet har fått sin inntekt, og jeg bør få lytte på musikken på det mediet som passer meg best i øyeblikket.

Med Spotify får man også tilgang til musikk fra en lovlig kilde. Man betaler for bruken ved at man låner sitt øre til reklamen, eller kjøper et abonnement uten reklame. Dersom man velger å ta opp lyden fra sin PC mens Spotify spiller, for deretter å høre på denne lyden igjen ved en senere anledning, har man neppe brutt loven (igjen med samme forbehold om oppdatert rettspraksis). Velger man å videredistribuere et slikt opptak, så har man naturligvis gått over en grense.

Nå skal det riktignok sies at Spotify ikke ønsker at det skal tas opp musikk fra tjenesten, og dette er regulert i brukeravtalen. Men det blir vel på samme måte som at CD'en i eksempelet ovenfor er merket med "ulovlig kopiering forbudt" - eller tilsvarende jodling på nynorsk / engelsk.

Jeg antar plateselskapene har sett på muligheten for opptak fra streamingtjenester, og ser på det som en kalkulert risiko. Det er 2.971.885 sanger på Spotify i skrivende stund (search -> year:0-3000). Hvis hver sang tar i snitt 3 minutter, vil det ta nesten 17 år med kontinuerlig avspilling for å kopiere all musikken. Og når dette gjøres for å dekke et behov hvor det ikke er nett (som i bilen eller på hytta), så bør ingen fly av hengslene for dette.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Replay Music, Audacity kan ta opp musikken og funker fett!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Eg bruker replay music 3, og spilte av en spilleliste i hele dag og tok opp i den tro at alt gikk smooth men når eg sjekka mappa mi nå var det kun en sang av 76 som var spillbar, den var lagra i digitallyd, og ikkje mp3 som alle dei andre. Kan og nevna at alle mp3-filene var på størrelsen 1kb.. Fikk og stødig melding om at lame.exe hadde et problem og måtte lukkes..
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Hatred Vis innlegg
Fikk og stødig melding om at lame.exe hadde et problem og måtte lukkes..
Vis hele sitatet...
Det hørtes rart ut, men kanskje ReplayMusic har pakka Lame_Enc.dll inn i en .exe-fil..? Uansett, prøv å lagre til noe annet enn .mp3

EDIT: Oops, det var en stygg resurrect
Sist endret av excubated; 5. juli 2010 kl. 20:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Jeg ser virkelig ikke grunnen til å ødelegge denne fantastiske lovlige muligheten til å høre all verdens musikk.

Husk at plateselskapene er forsatt velldig skeptiske på dette, og det blir ikke bedre med at vi utnytter hver sjanse til å ødelegge for oss selv.

Dagens spotify er tross allt en beta versjon, og de holder på å utvikle den.
Hvorfor ikke bare vente?
Og hvorfor absolutt laste ned om man har nett og kan høre det der?

Ikke for å rakke ned på noen, men ville bare få frem poenget mitt.

Men hva er de forskjellige grunnene til å absolutt laste ned?

Hit me!
Vis hele sitatet...
Du laster aldri ned programmer fra thepiratebay.org eller du da? Programmer, filmer og ikke minst spill er mye mer jobb en noen sanger. Så jeg antar at du har noe med musikkbransjen å gjøre siden du er såpass hårsår på dette emne.

Om noen tar opp musikk fra spotify trur jeg ikke det er noe annet enn de regner med. Altså, folk bruker pirat versjon av windows, men noen sanger skal vi ikke kunne høre på uten å måtte logge inn på spotify. Spotify har kommet for å bli, ikke bekymre deg for det.

Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Du laster aldri ned programmer fra thepiratebay.org eller du da? Programmer, filmer og ikke minst spill er mye mer jobb en noen sanger. Så jeg antar at du har noe med musikkbransjen å gjøre siden du er såpass hårsår på dette emne.

Om noen tar opp musikk fra spotify trur jeg ikke det er noe annet enn de regner med. Altså, folk bruker pirat versjon av windows, men noen sanger skal vi ikke kunne høre på uten å måtte logge inn på spotify. Spotify har kommet for å bli, ikke bekymre deg for det.

Vis hele sitatet...
En grunn til at jeg har lastet ned musikk ulovlig en god stund er fordi jeg var forb*nna på plateselskapene for å kun bruke pisk og ikke gulerot. Det har alltid vert mye lettere å laste ned ulovlig enn lovlig. Dette har lenge vert et argument for folk som laster ned pirat-musikk.

Nå har plateselskapene gått med på noe som er langt enklere enn å laste ned ulovlig, og til en bra pris! Synes derfor det er småflaut at vi beviser deres påstand om at vi kommer til å "stjele" musikken uansett hvor godt system de lager til, så lenge det ikke er gratis. :s

Og å anta at noen har noe med musikkbransjen å gjøre bare fordi han noen har noen som helst innvendinger mot å laste ned piratkopiert musikk er litt shallow av deg synes jeg.
Sist endret av Akanth; 18. juli 2010 kl. 03:47. Grunn: leif
Sitat av Akanth Vis innlegg
En grunn til at jeg har lastet ned musikk ulovlig en god stund er fordi jeg var forb*nna på plateselskapene for å kun bruke pisk og ikke gulerot. Det har alltid vert mye lettere å laste ned ulovlig enn lovlig. Dette har lenge vert et argument for folk som laster ned pirat-musikk.

Nå har plateselskapene gått med på noe som er langt enklere enn å laste ned ulovlig, og til en bra pris! Synes derfor det er småflaut at vi beviser deres påstand om at vi kommer til å "stjele" musikken uansett hvor godt system de lager til, så lenge det ikke er gratis. :s

Og å anta at noen har noe med musikkbransjen å gjøre bare fordi han noen har noen som helst innvendinger mot å laste ned piratkopiert musikk er litt shallow av deg synes jeg.
Vis hele sitatet...
Nei ok, den ser jeg. Det er edelt av deg. Men plateselskapene rævkjører fortsatt artistene og tjener haugevis av penger, de er det ikke synd på.

At du hadde noe med musikkbransjen å gjøre var fordi jeg syntes det virket som du tok det personlig. Men skjønner bedre nå.
Uansett står jeg fortsatt for gratis musikk, musikk er kunst å burde være gratis for allmennheten.

Det holder at filmer, radio, tv-selskaper osv. betaler for musikken mener nå jeg. Og grunnen til at plateselskapene har kommet med noe som spotify trur jeg egentlig ikke er for å gjøre det lettere for forbrukere, trur heller det er kun for å hindre piratkopiering. Dette er bare min trangsynte mening men jeg synes det holder med at de tar betalt for godene man får ved å betale enn å ta betalt for selve musikken.

Betaler man slipper man å sitte å ta opp for å høre offline, slipper reklame m.m
Viss man ikke betaler må man gjøre såpass mye at det er de færreste som faktisk gjør det, derfor ser jeg ikke på dette som noe problem.

Skjønner du hva jeg mener? Er ikke helt i slaget akkurat nå, så konsentrasjonen er ikke helt på topp dessverre.
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Nei ok, den ser jeg. Det er edelt av deg. Men plateselskapene rævkjører fortsatt artistene og tjener haugevis av penger, de er det ikke synd på.

At du hadde noe med musikkbransjen å gjøre var fordi jeg syntes det virket som du tok det personlig. Men skjønner bedre nå.
Uansett står jeg fortsatt for gratis musikk, musikk er kunst å burde være gratis for allmennheten.

Det holder at filmer, radio, tv-selskaper osv. betaler for musikken mener nå jeg. Og grunnen til at plateselskapene har kommet med noe som spotify trur jeg egentlig ikke er for å gjøre det lettere for forbrukere, trur heller det er kun for å hindre piratkopiering. Dette er bare min trangsynte mening men jeg synes det holder med at de tar betalt for godene man får ved å betale enn å ta betalt for selve musikken.

Betaler man slipper man å sitte å ta opp for å høre offline, slipper reklame m.m
Viss man ikke betaler må man gjøre såpass mye at det er de færreste som faktisk gjør det, derfor ser jeg ikke på dette som noe problem.

Skjønner du hva jeg mener? Er ikke helt i slaget akkurat nå, så konsentrasjonen er ikke helt på topp dessverre.
Vis hele sitatet...
For det første var det ikke meg du sa det med en del av platabransjen til, det var han som skrev før

Og at plateselskapene tjener latterlig mye penger er helt sant, men det er ikke de som blir straffet av at vi ikke betaler for musikken. Det som skjer er at de ikke tar seg råd til å fronte artister som ikke har en 100 % sansynlighet for å slå gjennom på markedet. Dermed får vi et mye smalere utvalg og tonnevis av Radio1 låter.

Det du sier om at plateselskapene bruker Spotify for å begrense piratkopiering tror jeg er helt rett, men når virkemiddelet deres endelig er noe som er bra for oss, og ikke bare trussler om søksmål, så synes jeg det er bare bra! Det var slik de skulle gjort fra dag en.

Nå når jeg kan betale 99 kroner måneden og få bra musikken rett ned på både mobil og pc på den enkleste måten noensinne, i god kvalitet og med et relativt bra utvalg, så har jeg intenting å utsette på det!
Sitat av Akanth Vis innlegg
For det første var det ikke meg du sa det med en del av platabransjen til, det var han som skrev før

Og at plateselskapene tjener latterlig mye penger er helt sant, men det er ikke de som blir straffet av at vi ikke betaler for musikken. Det som skjer er at de ikke tar seg råd til å fronte artister som ikke har en 100 % sansynlighet for å slå gjennom på markedet. Dermed får vi et mye smalere utvalg og tonnevis av Radio1 låter.

Det du sier om at plateselskapene bruker Spotify for å begrense piratkopiering tror jeg er helt rett, men når virkemiddelet deres endelig er noe som er bra for oss, og ikke bare trussler om søksmål, så synes jeg det er bare bra! Det var slik de skulle gjort fra dag en.

Nå når jeg kan betale 99 kroner måneden og få bra musikken rett ned på både mobil og pc på den enkleste måten noensinne, i god kvalitet og med et relativt bra utvalg, så har jeg intenting å utsette på det!
Vis hele sitatet...
Det kan jeg faktisk ikke argumentere mot! KP!
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
http://www.itavisen.no/805452/spotif...ing-holdt-ikke

Noen her som har lest denne saken og vet om hvor man kan laste ned dette programmet?
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hvilket program IT avisen sin artikkel dreier seg om, med jeg vet at det finnes en terminal basert klient til linux som gjør akkurat dette formålet
allt opensource ofcourse!
bør sjekkes ut : despotify
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Uansett står jeg fortsatt for gratis musikk, musikk er kunst å burde være gratis for allmennheten.
Vis hele sitatet...
Når gikk du sist GRATIS inn på et museum? Eller, når fikk du sist med deg et gratis maleri hjem fra en kunstutstilling?

Musikere er mennesker som bor på i dette samfunnet de og, de trenger penger til livets opphold de også.
Viss du bruker der programmet kan du bare spille av en playlist å la den spille mens du stikker å gjør noe annet? så recorder det alle sangene?