Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3661
Hei!

Jeg har tenkt og kjøpe denne laseren: http://www.morobutikken.no/index.php...products_id=33

1. Er det et bra kjøp?

2. Noen som vet helt sikkert hvor langt den lyser?
Sist endret av Johnsen5; 9. november 2008 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du bør se etter på en laserpeker med såpass betydelig effekt, er stort sett om den har bra kjøling.. Denne pekeren kaster nok ut effektive 50mW i noen sekunder, så dropper den nok til rundt halvparten. Kikk innom http://www.nettshop.net/ , her har de stort sett bare kvalitetsvarer - men selvsagt; det er nok ikke noe ille kjøp til 350kr..
Jeg kan garantere deg her og nå at den laserpennen ikke er på 50mW.
Den er antagligvis på 20mW.
Du får ikke en på 50mW til under 400,-.
Om du vil ha 50mW så kommer den nok opp i 1800,-..

CV-Jannis her på forumet har både 40mW og 100mW.
Personlig tror jeg det duger med 40mW, de er ekstremt tøffe, man kan se strålen hele veien opp i skyene, og man kan lyse flere kilometer.

Men det koster også da, den på 40mW koster 1600,-

Gå inn på www.netshop.net
De er utrolig flinke på grønne lasere, og er ikke så dyre.
Sist endret av PolkagrisLaila; 9. november 2008 kl. 12:19.
Jeg kjøpte en ekte 50mw laser, den hadde en konstant 50mw effekt.
Nå som jeg bor i Kina kjøpte jeg en ekte 200mw, den har også en konstant effekt på 200mw, den kostet 500kr. Den svir huden din. 200mw er helt rå, strålen den lager er helt syk. Er alltid like gøy og lyse på kineserene fra der jeg bor, de gjør de rareste ting. Noen bare stopper og fryser uten å røre seg.
Har selv blandt annet denne grønne laseren til 265.313 NOK
100mW: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13446
Pot Modded, men lyser meget sterkt. anbefales.
3 Nye slike på veil til meg nå i form av julegaver.
Og så er min 2. High-Power 200mW Red Laser Pen på veil til meg personlig
High-Power 200mW Red Laser Pen kan kjøpes her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315
Anbefales den også
Sist endret av Evelen2; 9. november 2008 kl. 12:57.
var det 100 milliwatteren du hadde på energylan? den virket ikke som en 100mW, mer en 5 eller 10. jeg har http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10557 , og synes selv den lyser betydelig sterkere
Ville heller kjøpt en 200mW rød laser til 300kr fra dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

Hvis ikke har de en grønn 200mW til 800kr, hvis fargen er veldig viktig. Skal du kjøpe laser, kjøper du fra dealextreme.
Hvis man kikker litt rundt på morobutikken.no er jo nesten alt rett fra Dealextreme. F.eks. den 50mW-laseren.
Mao, hvorfor ikke bare kjøpe fra DX?
Du ser strålen på en 200mW laser, selv om den er rød.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av PolkagrisLaila Vis innlegg
Jeg kan garantere deg her og nå at den laserpennen ikke er på 50mW.
Den er antagligvis på 20mW.
Du får ikke en på 50mW til under 400,-.
Om du vil ha 50mW så kommer den nok opp i 1800,-..

CV-Jannis her på forumet har både 40mW og 100mW.
Personlig tror jeg det duger med 40mW, de er ekstremt tøffe, man kan se strålen hele veien opp i skyene, og man kan lyse flere kilometer.

Men det koster også da, den på 40mW koster 1600,-

Gå inn på www.nettshop.net
De er utrolig flinke på grønne lasere, og er ikke så dyre.
Vis hele sitatet...
Kjøpt laser fra samme sted. ref. den store laserstråden her på forumet. og har bare positive ting å si.

Ps, jeg retten lenken din, det er nettshop med to t'er
Jeg har en slik laser. Min er riktignok sølvfarget, men har også grønn ut. Jeg har omregnet litt her og der, og funnet ut at den lyser 1.7km. Den er rimelig heftig! Har ingen problemer med å lyse så sterkt over en laaaaaang stund, den dabber ikke av som noen nevner. Kjøpte et knippe på ebay fra en shop i USA... Herlige saker
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg har en slik laser. Min er riktignok sølvfarget, men har også grønn ut. Jeg har omregnet litt her og der, og funnet ut at den lyser 1.7km. Den er rimelig heftig! Har ingen problemer med å lyse så sterkt over en laaaaaang stund, den dabber ikke av som noen nevner. Kjøpte et knippe på ebay fra en shop i USA... Herlige saker
Vis hele sitatet...
Whoohoo , testet min over Oslofjorden, kom frem til at den lyste ca 20km og kunne like så greit lyst lengre. Var et helvete å sette opp though..

Problemet med billiglaserne er at optikken er av meget lav kvalitet, noe som fører til at punktet blir på størrelse med en husvegg etter et par hundre meter. Laserstrålen blir altså mer kjegleformet enn sylinderformet og lyser derfor mye kortere.
Watch your eyes they will get fucked up!
Sitat av campod Vis innlegg
Whoohoo , testet min over Oslofjorden, kom frem til at den lyste ca 20km og kunne like så greit lyst lengre. Var et helvete å sette opp though..

Problemet med billiglaserne er at optikken er av meget lav kvalitet, noe som fører til at punktet blir på størrelse med en husvegg etter et par hundre meter. Laserstrålen blir altså mer kjegleformet enn sylinderformet og lyser derfor mye kortere.
Vis hele sitatet...
Såklart, men nå snakker vi om 2 forskjellige lasere Hehe

Sitat av Innsb Vis innlegg
Watch your eyes they will get fucked up!
Vis hele sitatet...
Not if you don't look at it
Sist endret av tafsern; 26. november 2008 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
50mW lyser nok sterkt nok til at luftfartstilsynet blir forbanna om du lyser på fly under innflyvning som noen gjorde her for en stund siden i gardermoenområdet :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har kjøpt en 50nw laser fra dealextreme. Har ikke tenkt til å bruke den til tull, men lurer på om man kan kjenne varme fra en 50nw laser. Må man evt opp i styrke for å kjenne varme
Jeg kjøpte 50 mW laser fra netshop. Betalte 1500kr. Den fungerte helt topp! Lyste langt pokkerivold oppi skyene og det stakk godt på huden om jeg lyste der. Kunne og ''tegne'' på lommeboka i svart skinn

Minuset var at den gikk på C2 batterier(?) De ser ut som vanlike batterier, bare halvparten så lange og litt tjukkere og koster ca 60kr i vanlig butikk. kamerabatterier. Brukte vel 1000 kr på batterier på 4 månder eller så.


Men 1500 kr for 50 mW er LITT dyrt, da man idag kan få 150 mW til samme pris. Ville ikke anbefalt Netshop da de har strengt tatt de stiveste prisene jeg har sett, noe jeg selv oppdaget i ettertid.


Foresten så er det vanlig at en ''prikken'' på en laser blir på størrelse med en 20kroning på ca 8-9 meter og på størrelse med en husvegg på et par hundre.
Tenk deg selv da, ville du sett en 1mm stråle i skyen over deg?

Kan dog nevne at jeg kjøpte min for 2 år siden. Prisene var litt ''stivere'' den gang

men vet jeg betalte ALTFOR mye
Sist endret av Bombasa; 6. april 2009 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Har selv blandt annet denne grønne laseren til 265.313 NOK
100mW: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13446
Pot Modded, men lyser meget sterkt. anbefales.
3 Nye slike på veil til meg nå i form av julegaver.
Og så er min 2. High-Power 200mW Red Laser Pen på veil til meg personlig
High-Power 200mW Red Laser Pen kan kjøpes her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315
Anbefales den også
Vis hele sitatet...
Flott, nå trodde jeg at du betalte tohundreogsekstifemtusen for en laser, KOMMA FOR SVARTE!
Vi har en 200mW fra DX og den lyser hvertfall et par mil...
vi testet med skikkelig kikkert med lysforsterker, vi så prikken på et fjell ganske langt unna oss
Sånn litt off topic. Grønn laser generelt, er det meget skadelig for øya? En idiot som lyste meg rett i øya mens jeg var ute å kjørte en dag her. Ubehagelig uansett. (Aner ikke hvor sterk denne laseren var)
spankingguru
Worner's Avatar
http://www.batteryjunction.com/w2en-lcr2.html
Endel billigere. Jeg bruker alltid batteryjuntion når jeg skal handle batterier. Kjøper man en sånn pakke så har man en stund
Kjøpte med en 200mW grønn laserpeker fra eBay, for ~350kr.
Klarer fint å sprekke ballonger, skjære over teip, etc med den. En ser strålen helt tydelig også.
Om en lyser på en vegg som er innen ca 5 meters rekkevidde, gjør det vondt i øynene å stirre på prikken den lager.
En klarer fint å lyse på en 60W lyspære, og forsatt se den grønne prikken tydelig.
Om en er innenfor ca 50 av der en lyser, klarer en å se den grønne prikken tydelig, selv om det er sterkt solskinn.
Det mest stilige med den er om en tar den med utendørs en mørk natt..
Hele strålen lyser opp med fabelaktig styrke, jeg sto en kveld og pekte mot skyene, og det viste seg at den greide å lyse opp de også (leste på en eller annen wikiside jeg ikke finner atm, at vanlige skyer svever på 20-40km høyde...)
Retter lyset mot vannflaten med rett vinkel, og jeg klarer å lyse opp et helt boligfelt ca 1.5km fra der jeg står...

Kjenner ikke noe varme fra den dog, om jeg retter den rett mot huden, så tviler på at en kjenner noe varme fra en 50mW som det ble spurt om tidligere i tråden..
Sist endret av Lanjelin; 7. april 2009 kl. 10:06.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av DrMight Vis innlegg
K
Om en lyser på en vegg som er innen ca 5 meters rekkevidde, gjør det vondt i øynene å stirre på prikken den lager.
Vis hele sitatet...
Det er vel gjerne fordi den ikke har IR filter, og det er derfor veldig farlig å se på denne prikken.
Sitat av DrMight Vis innlegg

Kjenner ikke noe varme fra den dog, om jeg retter den rett mot huden, så tviler på at en kjenner noe varme fra en 50mW som det ble spurt om tidligere i tråden..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en 50 mW laser og lyste jeg med bare et par centimeters mellomrom mellom armen min og laseren så kjente jeg godt hvor jeg lyste!

Kjente ingen varme, men en vond stikkende følelse
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, grønn laser er veldig skadelig for øynene, og kan gjøre deg blind i verste fall. Øyet kan bli skadet på et brøkdel av et sekund, alt etter hvor sterk laseren er, en 50mw laser er så sterk at øynene nesten garantert blir skadet om du får den i øynene, selv bare 5mw kan skade øynene. Laserpekere skal ALDRI rettes mot mennesker, og spesielt ikke mot øynene.
Sist endret av hsvendse; 24. september 2011 kl. 19:05.
Sitat av hsvendse Vis innlegg
Ja, grønn laser er veldig skadelig for øynene, og kan gjøre deg blind i verste fall. Øyet kan bli skadet på et brøkdel av et sekund, alt etter hvor sterk laseren er, en 50mw laser er så sterk at øynene nesten garantert blir skadet om du får den i øynene, selv bare 5mw kan skade øynene. Laserpekere skal ALDRI rettes mot mennesker, og spesielt ikke mot øynene.
Vis hele sitatet...
Hvafae... Dette er ditt første innlegg og det legger du i en tråd som har vært død i to år. Great Job!
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Hvafae... Dette er ditt første innlegg og det legger du i en tråd som har vært død i to år. Great Job!
Vis hele sitatet...
Ja, syns det var viktig å poste dette, selv om tråden er 2 år gammel, opplevde selv i dag et par guttunger som lyste på meg og traff øynene mine med en laser, og jeg svir og klør i øyet enda...forhåpentligvis er ikke øyet skadet, men laserpekere er IKKE et leketøy...
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Hvafae... Dette er ditt første innlegg og det legger du i en tråd som har vært død i to år. Great Job!
Vis hele sitatet...
Det som er mer merkelig er at han har vært registrert siden 2006, men ikke skrevet en post før i dag. På et forum.
Mystifistisk.