Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  148 13284
En ting jeg lurer på; Hvis man sovner med musikk på øra og så får en lucid dream, kan man da høre musikken?
Jeg får med meg lyden torden noen ganger mens jeg drømmer så det vil jeg absolutt anse som mulig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Begynte mitt "prosjekt" med å begynne med lucid dreaming igjen, natt til i dag
Har fått det til et par ganger i tidligere alder, men sluttet å huske drømmene mine :S

MEN i natt drømte jeg! Ikke akuratt lucid drøm, men husker når jeg stod opp litt av hva drømmen handlet om, men ble opptatt med vekkerklokka, og da klarte jeg selfølgelig å glemme det av =/
Men mener å huske at det var noe med noen skyer som blåste ekstremt fort bortover himmelen XD

Får prøve igjen i natt
Jeg oppdaget det verste sikkerthetshullet i en epostleser noensinne i en drøm i dag.
Når jeg trykket "Reply" falt neglen på den høyre storetåa mi av, og jeg greide ikke å feste den

Min reality test er forresten å poke håndflaten med pekefingeren.
Når jeg var yngre, fra kanskje 6 års alderen, så pleide jeg å få lucid dreams som jeg ikke klarte å våkne opp av (dette varte til jeg var kanskje 10 år)

altså, jeg skjønte at det var en drøm, men jeg klarte ikke våkne. Jeg husker at jeg pleide å prøve å få kontakt med den bevisste delen av meg, altså at jeg inne i drømmen, ropte og bråkte at "Åpne øynene!"

Litt rart...

Og, toppen av kaka, var at det var en type maske som bare plutselig kunne spawne inne drømmene mine, og når jeg tok på meg masken så våknet jeg med en gang. Så ut som den masken fra crash bandicot.
har opplevd en gang å ha vert ''fanget i drømmen''. det jeg mener med det er at jeg drømte en drøm, men jeg kunne tenke kontrolert i drømmen men jeg kunne ikke våkne. jeg lå der og sa til meg selv i tankene ''når våkner jeg?''
det hele varte i flere timer. dette har bare skjedd 1 gang i livet mitt og jeg er 16 år.

noen andre som har vært i en eller annen bevisthet mens en drømmer?
Har ikke hatt så mange gode opplevelser med drømmer der jeg har funnet ut at jeg drømmer.

I en drøm jeg hadde, var det en stor bokse-kis etter meg. Jeg oppdaget at det var en drøm, følte meg overlegen og tenkte noe sånt som "Haha, han der er ikke noe å bry seg om, jeg bare materaliserer meg opp på det området han prøver å slå, så treffer han ingenting. Han slo -og traff meg rett i magen, våknet opp med vondt i magen... :/

I en annen drøm der jeg fant ut at jeg drømte, så var jeg i drømmen sammen med ei venninne, hun begynte plutselig å skrike og bære seg og klarte ikke åpne øynene og alt ble etterhvert veldig ekkelt. Hun skreik til meg at jeg måtte våkne opp, og jeg prøvde så godt jeg kunne å våkne opp fra drømmen, men klarte det bare ikke...

Også var det en gang jeg fant det ut når jeg i drømmen var i et kjøpesenter, hadde tenkt å fly meg ut derifra, spente ifra bakken og....landet rett i en handlevogn, ble skikkelig gretten for at jeg ikke kunne kontrollere noenting og gikk ut av kjøpesenteret. Etter som tida gikk i drømmen, så glemte jeg at det var en drøm, og drømmen utvikla seg til å bli en av de værste marerittene jeg noengang har hatt...
Sitat av R.A.W. Vis innlegg
Har ikke hatt så mange gode opplevelser med drømmer der jeg har funnet ut at jeg drømmer.

I en drøm jeg hadde, var det en stor bokse-kis etter meg. Jeg oppdaget at det var en drøm, følte meg overlegen og tenkte noe sånt som "Haha, han der er ikke noe å bry seg om, jeg bare materaliserer meg opp på det området han prøver å slå, så treffer han ingenting. Han slo -og traff meg rett i magen, våknet opp med vondt i magen... :/
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en lignende drøm engang.

Jeg drømte at jeg var på rommet mitt, og så så jeg ut av vinduet og ned til naboen, og der var det en kar med en UZI som skøyt alle han så (inkludert naboen min) Og da skjønte jeg at det var en drøm.

Så jeg tenkte: "Skal jeg ta katanaen jeg har på rommet mitt og gå ned og drepe ham på mest mulig brutal måte?"

Men jeg tenkte at det kunne gå på en annen måte en det jeg planla, så jeg valgte å våkne opp (ved hjelp av masken jeg nevnte i min forrige post i denne tråden)
hei.. jeg lurer på om noen har hatt samme type drøm som meg, det er noen ganger når jeg har drømt.. så er det på en måte at jeg vet at jeg holder på sove.. men så har det hendt i drømmen at jeg har prøvd å få meg selv til å vokne, men har ikke klart det pga jeg har følt meg "pressa" inn i drømmen, og dermed ikke klart å vokne..

noen her som har opplevd det samme?
I dag når jeg lå på sofaen, prøvde jeg å holde meg rimelig bevist mens jeg sovnet inn i drømme. Har i det siste, inspirert blant annet av denne tråden, prøvd å bevist framkalle en "lucid" drøm. Har prøvd å venne meg selv til å sjekke om jeg drømmer så ofte som mulig ved rett og slett å se på hendene mine, og det virker som det har fungert, i alle fall til en viss grad. Jeg husker jeg lå på sofaen, og så så jeg på hendene mine, men det var, utydelige, nesten som om de var sladdet. I dette øyeblikket ble jeg fullstendig bevisst på at jeg drømte, og bestemte meg for å utnytte muligheten til en flytur. Det gikk ikke helt etter planen. Etter at jeg tok av fra sofaen og fløy rett gjennom taket, blir detaljene utydelige, jeg fikk rett og slett tunnelsyn. Sannsynligvis fordi jeg fløy med en ubeskrivelig sinnsyk fart. Det som er problemet, er at jeg hadde null kontroll, jeg prøvde å styre, men da endte det bare opp med at jeg bare sakket farten, til jeg begynte og falle gjennom verdenrommet. Etterhvert tok farten seg opp igjen, og det hele utartet seg som en sinnsyk trip gjennom universet i still med 2001: A Space Odyssey. Det som er tingen her, er at jeg ikke er sikker på om dette egentlig var en "lucid" drøm. Jeg tror faktisk at jeg bare drømte at jeg hadde det, uten å egentlig ha det!
Sist endret av jhb; 2. oktober 2009 kl. 20:56.
Er det viktig at reality-checkene man gjør er samme ting hver gang? Eller er det like greit å bare se på omgivelsene for å se om de ser normale ut?
Sist endret av Faenskap; 2. oktober 2009 kl. 22:36. Grunn: leif
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hamburger Vis innlegg
Helvete, dette er rart.

i natt fant jeg pulsetlig ut at jeg drømte, men også våknet jeg. men jeg drømte fortsatt, altså. jeg våknet fra en "subdream" hvis det er noe som heter det. det har skjedd en gang før og. men jeg har et problem med at jeg er så jævlig sløv når jeg drømmer at hvis jeg finner ut at jeg drømmer så fokuserer jeg heller mer på å rømme fra monsteret osv..enn å ta kontroll.
Vis hele sitatet...
Der har du mer min stil , når det gjelder og ta kontroll over drømmene mine ,Alså da vet jeg at jeg drømmer . Men jeg gidder ikke gjøre noe me det . Jeg pleier og gå i min egen lille verden alene og filosofere om alt mellom himmel og jord . Men har egentlig ikke prøvd noe særlig på det heller da Alså jeg har prøvd på og fly og de greiene der , men fikk det aldrig til så jeg ga fort opp det .

Men har et lite tips til deg som vil prøve og få en LD drømm :
Gå med en papirlapp i baklomma eller en annen lomme . Der har du skrevet et ord eller et sted , Skikker på den et par ganger til dagen , så kommer tingen / plassen opp i drømmene dine automatisk ,det hender vertfall med meg .
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drømte at jeg var med i "Strategic responce unit" i natt, og at jeg fikk skyte med anti materiell rifla AS50
Er lucid dreaming farlig? Har lyst å prøve det, men er litt skeptisk for å få mareritt jeg ikke kan kontrollere eller våkne fra..

Ingen!?

Er nesten litt bekymra for å gå å legge meg nå :S
Sitat av Powlair Vis innlegg
Er lucid dreaming farlig? Har lyst å prøve det, men er litt skeptisk for å få mareritt jeg ikke kan kontrollere eller våkne fra..

Ingen!?

Er nesten litt bekymra for å gå å legge meg nå :S
Vis hele sitatet...
Lurer veldig på akkurat det samme Powlair. Noen som orker å svare i de sene nattetimer?
Poenget med lucid dreaming er jo at du kan kontrollere drømmene. Jeg ser ikke helt problemet med å få mareritt da..
Farlig er det selvfølgelig ikke.
Ok. Noen som ha sagt at de ikke klarte å våkne og slikt. Hva skal jeg gjøre hvis jeg vil våkne?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Ok. Noen som ha sagt at de ikke klarte å våkne og slikt. Hva skal jeg gjøre hvis jeg vil våkne?
Vis hele sitatet...
Ingen problem å våkne. Er bare å si til deg selv at du skal lukke opp øynene dine.

Om du er inne i et mareritt i en LD og du ikke kan bruke metoden jeg nettopp har nevnt så prøv å tenke på en hyggeligere plass og løp rundt i sirkler. Er også viktig å tro at du kommer til en bedre plass når du er ferdig å snurre.

I en LD er DU Gud

Sitat av exocytose Vis innlegg
Poenget med lucid dreaming er jo at du kan kontrollere drømmene. Jeg ser ikke helt problemet med å få mareritt da..
Farlig er det selvfølgelig ikke.
Vis hele sitatet...
Stemmer dette, men noen kan være fanget i en loop som ligner den man får på f.eks psykadelia, og dette kan være redselstanker, men da har man jo ikke full kontroll over drømmen heller..

Men har selv alltid klart å komme ut av mareritt. Jeg pleier bare å endre alt der og da :P
hvis man har fått denne lucid på hjærnen, kan man bli normal igjen og ikke drømme noe? xD
Jeg får slike drømmer veldig ofte. Syns det er utrolig digg å kunne bestemme over sine egne drømmer.

Bruker å skje med meg når jeg sover lenge og vet at jeg er våken, samtidig som jeg drømmer. Da er det bare å gjøre hva man vil. Men av og til så drifter hjernen min bort fra det jeg vil drømme om, slik at jeg begynner å drømme om noe helt annet.

Elsker det!
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Ingen problem å våkne. Er bare å si til deg selv at du skal lukke opp øynene dine.

Om du er inne i et mareritt i en LD og du ikke kan bruke metoden jeg nettopp har nevnt så prøv å tenke på en hyggeligere plass og løp rundt i sirkler. Er også viktig å tro at du kommer til en bedre plass når du er ferdig å snurre.

I en LD er DU Gud
Vis hele sitatet...
OK takk for det. Skal prøve å få det til. Har tenkt å prøve ut det der med at du ser på en lapp med et ord på ganske ofte. Noen som har hatt suksess med denne metoden?
Sitat av Powlair Vis innlegg
OK takk for det. Skal prøve å få det til. Har tenkt å prøve ut det der med at du ser på en lapp med et ord på ganske ofte. Noen som har hatt suksess med denne metoden?
Vis hele sitatet...
Fungerer sikkert bra det. Jeg pleier å skrive Lucid i håndflaten med en tusj. Er ganske ofte man ser på handflaten og ser skriften. I drømmene er dette enten vekke eller bare et mønster, og da vet man at man drømmer

Sitat av eskil2k Vis innlegg
hvis man har fått denne lucid på hjærnen, kan man bli normal igjen og ikke drømme noe? xD
Vis hele sitatet...
Drømme vil du gjøre uansett. Å la drømmen føre deg kan du bestemme i en LD og da mister du LD. Iallefall for den drømmen. Men LD er jo de beste drømmene man kan ha. Kan ikke forstå hvis noen ikke ønsker å ha det med joda, man kan fort bli normal igjen. Det er bare å fortelle deg selv at du ikke vil ha en LD.
Har hatt LD mange ganger, men også søvn paralyse. Søvn paralyse er at du våkner, men fortsatt er i søv modus, slik at du ikke kan åpne øynene dine, bevege deg eller noe. Du er våken, men kan ikke bruke kroppen. Jævlig skummelt
Foresten jeg satt og leste MASSE om LD i går fra sikkert klokka 8 til klokka 2 og jeg følte meg litt rar i kroppen når klokka nærmet seg 1-2 og da jeg gikk og la meg fikk jeg en slags prikking i begge føttene nesten som om de sov men det var ikke en vond prikking det var ganske behagelig. Og jeg mener å ha lest at bare å lese mye om LD kan gi deg en LD eller nesten.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Foresten jeg satt og leste MASSE om LD i går fra sikkert klokka 8 til klokka 2 og jeg følte meg litt rar i kroppen når klokka nærmet seg 1-2 og da jeg gikk og la meg fikk jeg en slags prikking i begge føttene nesten som om de sov men det var ikke en vond prikking det var ganske behagelig. Og jeg mener å ha lest at bare å lese mye om LD kan gi deg en LD eller nesten.
Vis hele sitatet...
Nesten. For å oppnå LD er det viktig å tro at du kommer til å få LD. Hvis du legger deg med full tro (les: ikke håp men faktisk tror helt og holdent) på at du kommer til å få en LD så får du som oftest LD.

Dette med å ønske seg noe og virkelig tro på det, gjør at man ofte kan oppnå det.

Anbefaler å bruke dette programmet: Lucid Warp

Sitat av Enay Vis innlegg
Har hatt LD mange ganger, men også søvn paralyse. Søvn paralyse er at du våkner, men fortsatt er i søv modus, slik at du ikke kan åpne øynene dine, bevege deg eller noe. Du er våken, men kan ikke bruke kroppen. Jævlig skummelt
Vis hele sitatet...
Neida. En naturlig prosess som alltid har eksistert, du har bare ikke vært klar over det før du opplevde det. Prøv å kjenn på øyeblikket neste gang og ikke vær redd. Det er en utrolig deilig følelse når kroppen sover, men du er "våken". Jeg digger det ialelfall
Sist endret av Vandringsmann; 12. desember 2009 kl. 14:05.
Skal prøve Lucid Warp. Hva er det egentlig? Er det et slags kurs?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Skal prøve Lucid Warp. Hva er det egentlig? Er det et slags kurs?
Vis hele sitatet...
Ja. På en måte.. Fungerer veldig bra. Er bare lesestoff, er ikke mye å lese heller og man ser ofte framgang Og det tar bare 1 uke
Sist endret av Vandringsmann; 12. desember 2009 kl. 14:23.
Drømme vil du gjøre uansett. Å la drømmen føre deg kan du bestemme i en LD og da mister du LD. Iallefall for den drømmen. Men LD er jo de beste drømmene man kan ha. Kan ikke forstå hvis noen ikke ønsker å ha det med joda, man kan fort bli normal igjen. Det er bare å fortelle deg selv at du ikke vil ha en LD.
Vis hele sitatet...
blir jo gal av dette her, alt høres så bra ut, neste alt for bra. Det må jo være NOE skikkelig negativt med LD
Sist endret av eskil2k; 12. desember 2009 kl. 15:21.
Ja. Er det INGEN negative sider med LD?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Ja. Er det INGEN negative sider med LD?
Vis hele sitatet...
Hehehe. Nei. Overhodet ikke. Dette er ikke en skummel plass. Det hele er hjernen din. Du kan lage det så skummelt du vil og så harmonisk du vil.

du våkner gladere og føler deg mer uthvilt. LD er jo bare at du tar kontroll over drømmene dine. Du kan gjøre akkurat hva du vil. I LD er det bare fantasien som stopper grenser. Du kan ikke engang få psykiske problemer fordi alt er bare en drøm

Som jeg nevnte tidligere. I mine drømmer når jeg har LD er det jeg som er Gud og det er jeg som bestemmer alt!! LD er noe av det råeste jeg har vært borti. Finnes ingen negative sider ved det. Ikke som jeg har opplevd,hørt om eller lest. Vet ikke om andre her inne på forumet har andre erfaringer?

Anbefaler de som vil prøve LD å lese denne guiden Edit: Fungerer best i Internet Explorer

Happy dreaming
Sist endret av Vandringsmann; 12. desember 2009 kl. 19:13.
Det nærmeste "Lucid dreaming" jeg har vært er sånn "Old hag syndrome", og det er ikke særlig gøy Noe av det værste jeg har opplevd o.O
Sitat av habbabster Vis innlegg
Det nærmeste "Lucid dreaming" jeg har vært er sånn "Old hag syndrome", og det er ikke særlig gøy Noe av det værste jeg har opplevd o.O
Vis hele sitatet...
Søvnparalyse er digg! Men joda, når man ikke vet hva dette er så begynner man å bli engstelig, noen blir overtroiske :P
Søvnparalyse er helt normalt og finnes om man prøver på LD eller ikke. Men fordi man kan ta såpass kontroll over hjernen så kan man jo våkne opp før kroppen er klar. Jeg pleier å nyte søvnparalyse de gangene jeg opplever det. Å meditere er også en utrolig følelse under søvnparalyse
Sist endret av Vandringsmann; 12. desember 2009 kl. 19:29.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Ja. Er det INGEN negative sider med LD?
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje 1 ting. Litt avhenig av hvordan du er som person, men ihverfall:

Hverdagen din blir ekstremt kjedelig i forhold.
Dette skjer med meg nesten vær gang at f.eks vi det skjer noe forferdelig klarer jeg og vekke meg også
Helt siden kl 1 i dag har jeg gått rundt med LUCID skrevet i håndflaten min og sett på den hvert 15. min. hvis jeg fortsetter slike i et par dager skal jeg vell klare å få en LD?

Skal også gjøre den Lucid Warp guiden har gjort dag 1.

Foresten. Søvnparalyse. Viss jeg aldri har opplevd det er det større sjanse for at det skal skje hvid ja har en LD eller er det bare slikt som skjer?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Helt siden kl 1 i dag har jeg gått rundt med LUCID skrevet i håndflaten min og sett på den hvert 15. min. hvis jeg fortsetter slike i et par dager skal jeg vell klare å få en LD?

Skal også gjøre den Lucid Warp guiden har gjort dag 1.

Foresten. Søvnparalyse. Viss jeg aldri har opplevd det er det større sjanse for at det skal skje hvid ja har en LD eller er det bare slikt som skjer?
Vis hele sitatet...
Hvis du fortsetter med det vil du etterhvert begynne og se på hånden din slik i drømmene og da vil du se at skriften er annerledes er et symbol,en svart flekk elelr ikke er der i det hele tatt. Dette vil da være et tegn på at dette ikke er mulig siden du ikke har skrevet noe annent enn lucid i håndflaten. Går ut ifra at du også skriver drømmelogg? Hvordan skal du ellers huske om du har hatt LD :P

Er viktig å ikke gi opp håpet. Noen kan bruke lengre tid enn andre, selv brukte jeg bare en uke etter at jeg begynte med drømmedagbok, RC og lignende

Kroppen vår og hjernen ikke minst er fantastisk. Når du begynner å nærme deg drømmestadiet sender hjernen ut signaler og paralyserer hele kroppen slik at den ikke kan beveges. Slik at du ikke kan påvirkes fra drømmen om hvordan du beveger deg. Folk som går i søvne, drømmer med andre ord ikke samtidig.

Søvparalyse skjer hver dag når du drømmer. Når du holder på med LD så gjør du hjernen mer bevisst på hva som skjer til enhver tid. Og på denne måten vil hjernen ikke sovne slik den ellers gjør, fordi du er så bevisst og ikke lar underbevisstheten ta over. Dermed kan du være våken i hjernen mens kroppen har blitt paralysert

Jeg har som regel opplevd dette de gangene jeg har valgt å vekke meg selv direkte fra en LD og da kommer jeg jo rett fra drømmestadiet og da tar det ofte noen sekunder før hjernen fjernen paralysen som er i kroppen.
Sist endret av Vandringsmann; 13. desember 2009 kl. 07:24.
Må jeg ha en dagbok? Er det ikke nokk med ei tykk notisblokk?

Husker sjelden drømmene mine men jeg skal prøve. Siden hjernen er ''våken'' under en LD husker jeg vell de?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Må jeg ha en dagbok? Er det ikke nokk med ei tykk notisblokk?

Husker sjelden drømmene mine men jeg skal prøve. Siden hjernen er ''våken'' under en LD husker jeg vell de?
Vis hele sitatet...
Du må ikke ha en dagbok nei, fungerer fint med en blokk eller å skrive på pc. Er veldig greit å få med så mange detaljer som mulig.

LD er såpass spesielt at man vil ofte huske dette fordi det er en spesiell opplevelse.

Man skriver ned drømmer slik at man kan lese over for å finne ut hva som er likt i drømmeverden slikt at du fortere kan oppdage når du drømmer.

Vi drømmer alle hver eneste natt, enten vi vil eller ikke, men noen sliter med å huske de. Og dersom man ikke husker de er det vanskeligere å vite når man kan definere at man er i drømmeverden.

Et godt tips er å skrive ned drømmene så fort du våkner. Om du vil skrive stikkord for så å skrive de i detalje senere så bruk stikkord du vet du vil kjenne igjen.
Sist endret av Vandringsmann; 13. desember 2009 kl. 19:04.
Tøft, jeg skal sannelig begynne og prøve
I natt drømte jeg og jeg husket drømmen da jeg hadde den, når jeg sov men når jeg våknet husket jeg bare små deler. Så jeg må fokusere på hukomelsen:P
Sitat av Powlair Vis innlegg
I natt drømte jeg og jeg husket drømmen da jeg hadde den, når jeg sov men når jeg våknet husket jeg bare små deler. Så jeg må fokusere på hukomelsen:P
Vis hele sitatet...
Ja. Er veldig viktig at man klarer å huske drømmer. Det er på denne måten at du raskere vil lære hva som er typsik i drømmeverden og ved å skrive de ned blir du veldig bevisst på dette. Når du har gjort dette en stund vil du med en gang kjenne igjen hva som skiller din drømmeverden fra denne verden og da er ikke LD langt unna

Om du våkner etter en drøm midt på natta så anbefaler jeg å skrive de ned der og da.

Sett også vekkerklokka 10 minutter før enn du pleier/trenger slik at det første du gjør når du står opp er å skrive drømmene.

Om du er flittig og bruker Drømmedagbok skikkelig (skriver og leser) tar regelmessige RC, følger Lucid Warp, og legger deg hver natt med full tro om at du kommer til å få en LD så kan jeg nesten garantere at det kommer iløpet av en måned.
Må bare dele en Lucid Dream jeg hadde for noen dager tilbake, og jeg kan med hånden på hjerte si den var helt utrolig fantastisk! Leste litt rundt om LD på nettet og var bestemt på at jeg snarest må få oppleve en slik drøm, og det gjorde jeg. Det jeg gjorde var å skrive ned navnet til personen, jeg... I know. Klisjè, but fck it, på hånden og navnet på en lapp hvor jeg hadde med overalt (Wtf?). Jeg så stadig vekk på navnet, ca. hver halvtime. Dette holdte jeg på i 1 uker før jeg opplevde LD.

I og med at jeg stresser mye nå, så var det faenmeg godt å komme bort fra alt stresset i denne LD'en. Kunne styre absolutt alt. Jeg og A fløy jorden rundt og fikk oppleve mye artig og nye kulturer. Deretter fløy vi til Jamaica og bare blazet. Å bare komme vekk fra alt stresset å bare ligge der på en liten og myk sky som bare lå noen centimenter over gresset med A. Mye spenn rundt skyene var det også. Eksotisk bakgrunn, tropisk frukt rett over magen våres, hvitt, mykt sand og en varm dag med musikken til Bob Marley som spilles i bakgrunn. Avslappende! Kunne føle alle sansene i kroppen og følelsene for A ble forsterket i drømmen. Vi tok oss en liten dukkert i vannet, og plutselig dukket det opp en mann med heftige dreads med "Bob Marley lue" (aner ikke hva det heter) opp fra vannet og sa: "Do you wanna buy som gras?" Jeg lo skikkelig av det, hehe. Var ferdig uthvilt og helt klar for dagen da jeg våknet.
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Alltid moro å lese andres LD. Har du lyst å dele hvordan du fant ut at du drømmer? Kan være til nytte for mange
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Alltid moro å lese andres LD. Har du lyst å dele hvordan du fant ut at du drømmer? Kan være til nytte for mange
Vis hele sitatet...
D'oh... Jeg bruker enkle tips. Det å se ofte på klokken og på hånden i våken tilstand sånn ca. hver halvtime. Dette fører til at jeg gjør det samme i drømmene, og da kan det plutselig stå "ape" på hånden min, da blir jeg bevisst på at jeg drømmer, siden dette ikke stemmer i virkeligheten. Andre metoden jeg bruker, er å sette på vekkerklokken midt på natten, og gjøre realty check. Hvis dette ikke funker, så gjør jeg det om igjen, men om det funker, så vet jeg at jeg drømmer.

Begynner å lure på om jeg har blitt gal i det siste, men det er jeg til en viss grad ikke.
Sist endret av ~Angelica; 16. desember 2009 kl. 18:14.
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
D'oh... Jeg bruker enkle tips. Det å se ofte på klokken og på hånden i våken tilstand sånn ca. hver halvtime. Dette fører til at jeg gjør det samme i drømmene, og da kan det plutselig stå "ape" på hånden min, da blir jeg bevisst på at jeg drømmer, siden dette ikke stemmer i virkeligheten. Andre metoden jeg bruker, er å sette på vekkerklokken midt på natten, og gjøre realty check. Hvis dette ikke funker, så gjør jeg det om igjen, men om det funker, så vet jeg at jeg drømmer.

Begynner å lure på om jeg har blitt gal i det siste, men det er jeg til en viss grad ikke.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke du er gal LD er ikke annet enn uskyldig moro

Jo flere som deler sine erfaringer om hvordan de finenr ut at de drømmer jo flere tegn vil man kunne se etter
Men når jeg har en LD vet jeg det der og da eller er det som med vanlige drømmer at du ikke vet det før du har våknet?

hvis jeg hopper på en trampoline i en LD vil det oppleves som om jeg gjør d in real life??
Sitat av Powlair Vis innlegg
Men når jeg har en LD vet jeg det der og da eller er det som med vanlige drømmer at du ikke vet det før du har våknet?

hvis jeg hopper på en trampoline i en LD vil det oppleves som om jeg gjør d in real life??
Vis hele sitatet...
Lucid står for klar.

LD er når du inne i drømmen forstår at du drømmer, dvs at hjernen din "våkner" mens kroppen sover.

Om du hopper på en trampoline så vil du kjenne det som det var real life ja
Ah sweeeeet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har begynt å få klare drømmer også, det er helt fantastisk. Det begynte å skje etter at jeg sovnet med tv'en på i soverommet mitt. Hver natt jeg lar tvn stå på med moderat lyd på, så får jeg slike drømmer. De er ganske korte, men det er sikkert derfor jeg ikke gjør noe ellers for å forlenge det (snurre rundt i drømmen osv). Skal prøve ut å snurre rundt neste gang, men jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg skikkelig i drømmen. Alt går fortsatt akkurat litt for fort for meg.