Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1078
Beklager dårlig forklart tittel, men la meg forklare problemet:

Jeg har nettopp kjøpt meg 2x av disse. (Jævla fin IPS-skjerm for pengene!)

Formålet var å spille fullskjerm på skjerm 1, og ha Facebook, Youtube, video, musikk etc. på skjerm 2, og la meg bare føre musa over til skjerm 2 for å svare på face etc under gaming.

Problemet mitt varierer i 2 scenarioer:
1. Får ikke dratt musa fra skjerm 1 i spill over til skjerm 2 i det hele tatt (Max Payne 3).
2. Får dratt musa over til skjerm 2, men så raskt jeg klikker på noe som helst, så minimeres spillet på skjerm 1 (Dynasty warriors 8).

Jeg kjører spillene i fullscreen (windowed) hvis de støtter det uten at det hjelper. World of warcraft er det eneste spillet jeg faktisk får til å fikle på skjerm 2 uten at det går utover bildet på skjerm 1, dvs. det fungerer som jeg vil ha det.

Jeg spiller alle spill jeg kan med gamepad/360 om det har noe å si.

Noen som kan lære meg litt opp her?
Er det noen innstillinger i Nvidia panelet som jeg har glemt?
Eller er det bare spillene som ikke har skikkelig støtte slik som WoW har?
Windows fungerer slik at det minimerer fullscreen programmer når du hopper over på ett annet program, som du skriver om wow da, så har du windowd mode der, vet ikke hvordan det er med max payne 3, men om du har ett valg der så prøv med windowd mode, eller så kan du prøve å kjøre den i forced windowd igjennom windows, jeg husker ikke komandoene på det her i huet, men du skal bare edite snareveien til spillet på skrivebordet ditt. finner guide på det
Her kan det hende at det er spillene som er årsaken, at de ikke støtter den funksjonen med fullscreen,

har disse spillene valget for vindumodus under grafikkalternativer?
Deftones's Avatar
Trådstarter
Har prøvd å ikke krysse av for fullscreen, men musepekern vil fortsatt ikke gå ut av bildet på spillet.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Har prøvd å ikke krysse av for fullscreen, men musepekern vil fortsatt ikke gå ut av bildet på spillet.
Vis hele sitatet...
mange spill låser musen til skjermen, selv i windowed mode, fordi det er plagsomt om musen går utenfor vinduet. Men har du spillet i "windowed-mode" er det bare å bruke alt+tab til å bytte fokus til et annet vindu, så kan du gjøre ting på den andre skjermen mens du også kan se hva som skjer i spillet.
What etse said ^^ Det er det greieste i stedet for å knote sånn som jeg prøvde å foreslå tidligere.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Alt + tab får bli løsningen da, men hadde gjort seg med en mod eller noe for oss som liker å spille med gamepad, at vi kan dra musen hvor vi vil, for gamepaden kan man jo ikke dra noen plass på skjermen. Syns det er rart at det ikke kan bli støtte for det, eller om det fins en mod der ute.
dette kan du jo ordne med keymapping til padden da select = alt+tab