Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 701
Satte inn ny pc idag, måtte flashe bios til nyere versjon.

Etter det, så låste maskina seg helt, 3 sekunder etterpå kom det blåskjerm med feilmelding 0x0000000A. Dette skjedde 3-4 ganger, 10-20 minutter etter restart.

Googlet feilmeldingen, alle svar jeg fikk opp var bare ang. ram, at jeg måtte laste ned en ny oppdatering til Vista for å unngå dette. Jeg gjorde det, men nå, 3 timer senere fikk jeg samme blåskjerm.

ALT fryser i omtrent 3 sekunder, før blåskjermen.
Bruker Vista32bit.

What to dooo?
Gjerne gje litt info om kva hovedkort og arkitektur (775/AM2/AM2+) på delane du har. Hadde nemlig eit liknande tilfelle føre meg tidligare ein gong. Eg måtte og flashe bios og oppdatere. Tingen som skjer er at windows ikkje er tilpassa den nye biosen på hovedkortet.

Dette søket gjer deg nok nok å bite i:
http://www.google.com/search?client=...utf-8&oe=utf-8

Det finnast nokre program som skal hjelpe deg med problemet ditt, uten at du må reinstallere. Hugsar desverre ikkje namnet på det, sikkert over eit år sidan eg las om det.

PS: I tilfellet eg hadde framfor meg så var det like greit å reinstallere i og med at det låg null på maskina, men det er jo ikkje nødvendigvis ei god løysning for deg.
Awesome
Trådstarter
Hovedkortet er Asus P5N32-E SLI PLUS, nye prosessoren er Intel Q9550.

Jeg byttet ut motherboard med CPU i søket ditt, de fleste hits ga meg at du ikke nødvendigvis måtte instalere OS på nytt ved CPU-skifte. Men om jeg ikke finner en løsning på dette, tar det ikke lang tid før jeg blir lei å formaterer alt på nytt. Dog, er det sikkert at det vil fikse problemet?
Nei, du treng ikkje installere OS på nytt, men eg vil seie at det er det kjappaste og minst frustrerande, uten tvil. Du kan prøve installere den nye drivaren frå sikkerheitsmodus, men det kan ta veldig lang tid å finne ut av det.

Ja, når eg køyrde reinstall på maskina med problemet kom det seg med ein gang. Dette var dog ein XP-installasjon så om det vil fungere under Vista veit eg ikkje, men eg ser ikkje grunnen for at det IKKJE skal fungere. Asus kan det forresten vere ekstra mykje kødd med då dei alltid skal ligge eit steinkast framfor alle andre i teknologi.. Hugs å last ned dei nyaste drivarane til hovedkortet før du sette i gang med reinstallasjonen, ikkje bruk dei gamle som kom på CD.

Grunnen til at eg søkte på motherboard framfor CPU var fordi at BIOS-oppdateringa di fornya stort sett heile oppsettet på hovedkortet ditt og gjorde det uigjenkjennelig for windows.
Ja skrevet litt om nforce kort i diverse forum.
Du kan se litt på dette om oppsett bios og minne.

0x0000000A.
Vis hele sitatet...
Husk alle oppdateringer til win med 2gb før du setter i 4gb
Ta med pc-oppsett.

Minne.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...Language=en-us

Litt basic.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...Language=en-us
Awesome
Trådstarter
Skjønner.

Da må jeg nok ta til takke med en reformatering, er vel bare å hive innpå sessong 1&2 av Dexter på mp3 spilleren å kose seg med formatering.
Awesome
Trådstarter
Har fortmatert, får akkurat samme feilen rett etter jeg har oppdatert alt. Ideas?
Alle driverne er 'up & running'? Blir PCen varm? Stor nok strømforsyvning? Sitter alle kabler godt festet?

Hvis ingen av overnevnte feilsøk er problemet, ville jeg lasta ned en ultimate boot CD og testet hdd og ram.
Hvis du har reinstallert, og installert alt av chipset drivere (ikke at du skulle trenge det for CPU), kan det jo kanskje tenkes hardware feil?

Har du prøvd med en linux live cd?
Awesome
Trådstarter
Sitat av Restyle
Alle driverne er 'up & running'? Blir PCen varm? Stor nok strømforsyvning? Sitter alle kabler godt festet?

Hvis ingen av overnevnte feilsøk er problemet, ville jeg lasta ned en ultimate boot CD og testet hdd og ram.
Vis hele sitatet...
Prøvd alt nå. Ringte noe supportgreier, de fortalte meg at P5N32-E SLI PLUS hovedkortet mitt, ikke støttet Q9550. Stemmer dette virkelig?
Sitat av Volch0k
Prøvd alt nå. Ringte noe supportgreier, de fortalte meg at P5N32-E SLI PLUS hovedkortet mitt, ikke støttet Q9550. Stemmer dette virkelig?
Vis hele sitatet...
Nei, det stemmer ikke afaik. Det jeg ikke tenkte over før nå - gå inn i BIOS, gå på avansert og klokk ned prosessoren til 1066FSB, trur det skal gjøre susen!

Iallefall hvert et forsøk.
det som er når et os er installert med et hardware, så må det en del til for å få det til å funke med ny.
Prøv å reinstaller Vista, så skal det funke.. ^^
Sist endret av juzz; 16. september 2008 kl. 12:17.
Sitat av juzz
det som er når et os er installert med et hardware, så må det en del til for å få det til å funke med ny.
Prøv å reinstaller Vista, så skal det funke.. ^^
Vis hele sitatet...
Sitat av Volch0k
Har fortmatert, får akkurat samme feilen rett etter jeg har oppdatert alt. Ideas?
Vis hele sitatet...
Lest tråden?
Awesome
Trådstarter
Sitat av Restyle
Nei, det stemmer ikke afaik. Det jeg ikke tenkte over før nå - gå inn i BIOS, gå på avansert og klokk ned prosessoren til 1066FSB, trur det skal gjøre susen!

Iallefall hvert et forsøk.
Vis hele sitatet...
Klikka, ifølge dette, så støttes det ikke 'egentlig'.

Hvor i bios klokker jeg ned denne instillingen? Er rimelig blank når jeg er der inne kan du si..
Sist endret av Volch0k; 16. september 2008 kl. 12:21.
Litt usikker på eksakt lokasjon på ditt hovedkort (forandres litt fra HK til HK).
Det enkleste er egentlig å ta en raskt titt i manualen som fulgte med HKet ditt, står garantert hvordan man klokker opp/ned der. Ville testet med 1066 iom at det er standar på endel HK, mens ander kun tillater 1333FSB på enkelt prosessorer.

Så forsåvidt linken din, hadde jeg aldri trudd. Men det hadde ikke forundret meg om man klarte å lure dette ved hjelp av nedklokking. Prosessoren vil riktignok yte ´noe´ dårligere enn det den normalt vil på 1333FSB, men det er iallefall en sjangs for at det fungerer.
Awesome
Trådstarter
Fikk det til, men maskina nektet å starte med 1066. Eneeste løsninga er vel at jeg kjøper nytt HK også da? :/
Kan virke slik, ja. Du har stor nok strømforsyvning etc ikke sant?
Testet og ta ut en rambrikke osv? koble fra unødvendige ting.
Mistenkelig at PCen ikke starter i det heletatt med 1066 hvis det funker delvis med 1333FSB.
Sist endret av Restyle; 16. september 2008 kl. 13:04.
Awesome
Trådstarter
Strømforsyninga er på 620W, det burde vel holde?

Har forskjellig hastighet på rambrikkene mine, 2x1gb i samme, 2x1gb i litt høyere. Dette har ikke vært noe problem tidligere, kan det utgjøre det nå?
Sitat av Volch0k
Strømforsyninga er på 620W, det burde vel holde?

Har forskjellig hastighet på rambrikkene mine, 2x1gb i samme, 2x1gb i litt høyere. Dette har ikke vært noe problem tidligere, kan det utgjøre det nå?
Vis hele sitatet...
Strømforsyvningen er mer enn god nok, så det er nok ikke noe problem.
Forskjellige hastigheter har jeg opplevd problemer med tidligere, men siden det har pleid å fungerer virker det veldig rart at det ikke skulle fungere nå. Men dersom du har litt tid til overs skader det jo aldri å prøve å ta ut 2 av brikkene, så du får lik hastighet. Normalt sett fungerer det ikke, ellers skaleres de beste brikkene ned til samme hastighet som de dårligste.
Awesome
Trådstarter
Uansett, mpt nytt HK, lønner det seg å kjøpe DDR3 nå, eller kjøre på med DDR2 enda?