Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1225
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Hei, jeg programmerer og trenger nå nye utfordinger. Jeg har alltid ønsket å kunne styre det meste av mine duppeditter på rommet mitt. Med dette mener jeg lys, skru på tv, sette på musikk, tempe lys, alarm etc...

Jeg kunne godt tenke meg å mekke min egen løsning (hvis det ikke finnes noen brilliante), programmeringsspråket jeg programmerer i er python!

Per dags dato har jeg kjøpt en fjernkontroll fra clas olhson som gjør at jeg kan styre lysene mine (noe slikt : Clas ohlson

Det jeg lurer på er er: er det mulig å programmere noe sånt i python, som sender det jeg tror er et IR (?) signal til disse støpslene?

Sette på musikk på dataen og styre RPIen tror jeg skal gå greit.

Noen ideer?
Hvis du anser deg selv som en nybegynner kan du jo ta en titt på Arduino. Enkle mikrokontrollere du kan programmere til hva som helst. Bruker dog ikke Python, men kan du Python så burde det være enkelt å lære seg!

www.arduino.cc
Hm-m, hva med Netduino? Slipper du hvertfall C.. >_>
Du kan jo vurdere en tellstick. Til den finnes det hvertfall et par python wrappere. Se f.eks her.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Sitat av newsflash Vis innlegg
Du kan jo vurdere en tellstick. Til den finnes det hvertfall et par python wrappere. Se f.eks her.
Vis hele sitatet...
Akkurat hva jeg trenger! Er ikke veldig erfaren når det gjelder programmering, men lærer statig mer. Finnes det noe dokumentasjon på de wrapperene? fant ingen ting.m