Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1485
Hei!

Lurte på om noen har noen erfaringer med å bestille snus online fra f.eks. http://www.buysnus.com/ nå i det siste? Jeg prøvde å bestille nå nettopp, siden det koster en brøkdel av hva det koster for snus i Norge, men når jeg skal gjøre ferdig bestillingen, er ikke et alternativ å sende til, men stort sett alle andre land i verden går fint. Noen som kan forklare meg hvorfor og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få de til å sende til Norge, hvis dette går? Hvis ikke, er det noen som har bedre forslag til snusbestillingssider?

Mvh.
Christiane
Bare glem det! Tollen kompis Kommer til og bli dyrt for deg hvis du prøver
Sist endret av Hydrogen; 27. mars 2011 kl. 15:54.
http://snus-ms.no/ hva med dette? Regner med at det skal gå greit siden siden er norsk?

Edit: På siden deres står det at du ikke får problem med toll, fordi den er inkl i prisen, det vil altså si at prisen er helt lik med butikker. Så da er det lite hensikt i det, med mindre du skal ha en spesiell type snus.
Sist endret av happy violence; 27. mars 2011 kl. 16:00.
Trådstarter
3 0
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
Bare glem det! Tollen kompis Kommer til og bli dyrt for deg hvis du prøver
Vis hele sitatet...
Men er det ikke lov til å ta inn opp til 500g eller noe? Er ikke helt up to date med det norske lovverket, men trodde det hadde seg slik at man hadde lov til å ta inn noen 100g.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
http://snus-ms.no/ hva med dette? Regner med at det skal gå greit siden siden er norsk?

Edit: På siden deres står det at du ikke får problem med toll, fordi den er inkl i prisen, det vil altså si at prisen er helt lik med butikker. Så da er det lite hensikt i det, med mindre du skal ha en spesiell type snus.
Vis hele sitatet...
Er forøvrig ikke noe billig der, tross i at siden reklamer med billig vare!

Edit: Du slo meg på målstreken med å bli oppmerksom på det samme.hehe
Sist endret av Troennes; 27. mars 2011 kl. 16:02.
Sitat av chriztianeh Vis innlegg
Men er det ikke lov til å ta inn opp til 500g eller noe? Er ikke helt up to date med det norske lovverket, men trodde det hadde seg slik at man hadde lov til å ta inn noen 100g.
Vis hele sitatet...
Kvota ligger på 250g, dvs. en kartong med sigaretter / en fempakning tobakk / 5 pk løssnus eller 10 pk porsjon.
Trådstarter
3 0
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kvota ligger på 250g, dvs. en kartong med sigaretter / en fempakning tobakk / 5 pk løssnus eller 10 pk porsjon.
Vis hele sitatet...
Men skulle det ikke da være mulig å bestille denne kvota på nett? Har lest tråder hvor folk har gjort det for noen år tilbake, uten problemer, men jeg får det av en eller annen grunn, ikke til.
Nå har ikke jeg sjekket siden, om dette er mulig på siden! Men hvis det er så billig så kan du jo be dem sende til sverige, så kan du hente varene der. Strømstad på postkontor der

Jeg har gjort det med andre sider som selger sprit varer og øl, fungerer utmerket
Du har ingen kvote hvis du ikke har vært ute av Norges grenser og skal inn igjen...
Sist endret av newsflash; 27. mars 2011 kl. 16:20.
Sitat av newsflash Vis innlegg
Du har ingen kvote hvis du ikke har vært ute av Norge i minst 24 time.
Vis hele sitatet...
Dette er feil.
Sitat av newsflash Vis innlegg
Du har ingen kvote hvis du ikke har vært ute av Norges grenser og skal inn igjen...
Vis hele sitatet...
Så du mener jeg kan svippe over grensen i 1 time og handle flere tonn snus du altså? Neppe

Og hvordan kommer du inn igjen uten å ha vert ute i utgangspunktet? Spent på neste utfall fra deg nå altså.
Sist endret av Troennes; 27. mars 2011 kl. 16:29.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Så du mener jeg kan svippe over grensen i 1 time og handle flere tonn snus du altså? Neppe

Og hvordan kommer du inn igjen uten å ha vert ute i utgangspunktet? Spent på neste utfall fra deg nå altså.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du misforstår. Når du drar ut av landet kan du ha med kvota på snus inn igjen uten å måtte fortolle. Når du bestiller fra internett må du fortolle fra første gram.
kjedelig streiting
Sitat av Troennes Vis innlegg
Så du mener jeg kan svippe over grensen i 1 time og handle flere tonn snus du altså? Neppe

Og hvordan kommer du inn igjen uten å ha vert ute i utgangspunktet? Spent på neste utfall fra deg nå altså.
Vis hele sitatet...
Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Man har ingen kvote ved kjøp over nettet.
Og inneholdt ikke min post spesifikt kvantum om tobakksvare!
kjedelig streiting
Sitat av Troennes Vis innlegg
Og inneholdt ikke min post spesifikt kvantum om tobakksvare!
Vis hele sitatet...
De fleste som drar til Sverige kjøper da tobakken i butikkene der med moms..
Om du leser hele teksten fra linken du mulig hentet infoen fra så ser du hvordan det fungerer.
http://toll.no/templates_TAD/Article...guage=NO#kvote
kjedelig streiting
Sitat av Troennes Vis innlegg
Om du leser hele teksten fra linken du mulig hentet infoen fra så ser du hvordan det fungerer.
http://toll.no/templates_TAD/Article...guage=NO#kvote
Vis hele sitatet...
Jeg veit godt hvordan det fungerer. Du kan ta med deg en kvote på 200 cigg, 1 liter sprit og vin + litt øl, samme om du har vært utenfor landet i 1 eller 30 timer. Verdien på dette skal heller ikke overstige 3000kr. Det du derimot ikke kan er å ta med deg taxfreevarer om du har vært utenfor landet i mindre enn 24 timer.
Niks, det er forskjell på inntil 24 timer og over. Se linken så er vi ferdig med den saken. Forøvrig var kommentar om 1 tonn snus ment mot newsflash, han mente det ikke fantest noen kvote og greier. Vanskelig forstå hva han egentlig skulle frem til. Nå ser du at vi er enige, untatt på punktet om 24-timersregelen, derfor la jeg ved link.

Edit: forskjellen går på verdien av innførte varer.
Sist endret av Troennes; 27. mars 2011 kl. 19:17.
Helsedirektoratet har gått ut og sagt at tollen og posten skal reagere negativt på import av snus over grensen. Dette er fordi at i deres øyne er tobakken ulovlig siden det ikke er norsk advarsel på boksene.