Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1342
noen gode og dårlige erfaringer med telefonen også ?
4G er fjerde generasjons mobilnett. Altså raskere enn 3G.
Sist endret av Marr; 6. november 2012 kl. 16:48.
Gode erfaringer er alt med den som er bedre enn 4S. Raskere, lettere, større skjerm, bedre kamera, Finere(?)!
De sier på nyhetene det ikke funker i norge.. hva har det å si på telefonen ? bare at den ikke er like rask ?
Sitat av Elvira Vis innlegg
De sier på nyhetene det ikke funker i norge.. hva har det å si på telefonen ? bare at den ikke er like rask ?
Vis hele sitatet...
Telefonen i seg selv er ikke noe tregere, den er bare ikke like rask på mobilnett.
Sitat av Elvira Vis innlegg
De sier på nyhetene det ikke funker i norge.. hva har det å si på telefonen ? bare at den ikke er like rask ?
Vis hele sitatet...
Dvs at du ikke kan bruke 4G mobilnettet. I praksis har det ikke så mye å si da 4G bare er i de størte byene i Norge til nå. Enkelte plasser kommer Telenor og Netcom til å tilby frekvensen som iPhone 5 bruker. Jeg syns 3G er mer enn raskt nok til enkle mobiloppgaver.
Jeg låner tråden litt. Vil det komme LTE dekning fra telenor i Oslo? Jeg så på trikken i dag at telenor reklamerte med 4G i Oslo, Asker, Bærum, Lillestrøm og Lørenskog. (tror kanskje det var et par steder til) Men slik som jeg tolker enkelte her så er ikke 4G og LTE det samme?
Der er LTE dekkning i oslo nå. 4G nettet til telenor er 4G LTE.
LTE fyller ikke kravene for å være full 4G derfor navnet 4G LTE.
iPhone 5 støtter et visst sett med LTE/4G-frekvenser. Dessverre er det ingen av leverandørene i Norge som bruker akkurat de frekvensene til LTE/4G akkurat nå, så man må nøye seg med 3G. Men nå vurderte de visst å endre litt på frekvensene sist jeg hørte.
Sitat av Putas Vis innlegg
Der er LTE dekkning i oslo nå. 4G nettet til telenor er 4G LTE.
LTE fyller ikke kravene for å være full 4G derfor navnet 4G LTE.
Vis hele sitatet...
Er ikke så sikker, har ikke merket noe til det hvertfall. I følge fuzzy76 under her så støtter ikke iP5 frekvensene de norske operatørene bruker.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
iPhone 5 støtter et visst sett med LTE/4G-frekvenser. Dessverre er det ingen av leverandørene i Norge som bruker akkurat de frekvensene til LTE/4G akkurat nå, så man må nøye seg med 3G. Men nå vurderte de visst å endre litt på frekvensene sist jeg hørte.
Vis hele sitatet...
Ja det håper jeg virkelig at de gjør. iPhone 5 er jo en populær telefon og den operatøren som er først ute med å tilby LTE for iPhone tjener nok litt kunder på det. Jeg bytter til første som kan gi meg LTE dekning her i Oslo for å si det sånn.
Nokia Lumia 920 er vel første telefon som utnytter 4G i Norge.

4G funker i teorien på Iphone og andre telefoner med 4G støtte også.
Men leverandørene klarer ikke å switche mellom 3 og 4G som gjør at du ikke får sende eller motta samtaler om du er koblet på 4. Derfor har de valgt å ikke gi tilgang istedenfor.

Lumia 920 skal etter ryktene gjøre denne jobben selv og funker derfor med begge deler.